Automotive magazín Vehiklo Ventil + Facebook Vehiklo Ventil (8700 likes)
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Google nákupy - vylučující klíčová slova

  1. Ahoj na Webtrhu.

    Měl bych na Vás pár dotazů ohledně řešení vylučujících slov v Adwords - Google nákupech.

    V Google nákupech využíváme nabídky na ROAS, které poslední cca 2 roky vychází z hlediska PNO a ROAS nejrozumněji.

    Máme mnoho produktů a některá klíčová slova se např. půl roku vyplácí a poté půl roku nevyplácí. Tato slova tedy přidáme do vylučujících klíčových slov, ihned jak se přestanou vyplácet. Ovšem již je nevracíme zpátky, ačkoliv např. po zimě by se tato slova opět mohla začít vyplácet. Ano, můžeme to dělat ručně, ale mě zajímá, zda neexistuje nějaké automatické řešení, které by ta slova automaticky vylučovalo a po nějakém čase opět otestovalo, zda se již opět nevyplácí.

    Není možné u daných KW´s nastavit např. nižší nabídky (ale jak, když optimalizujeme na ROAS)? Navíc by to byla šílená práce, dělat toto po jednotlivých KW´s.

    Jak toto řešíte vy?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Já myslím, že ROAS je tu právě od toho, abyste se tímto nemusel zabývat. Jednou ta bidovací strategie vznikla proto, aby ulehčila správu a k tomu by asi měla sloužit (ale má své mouchy a to beru jako vykoupení za ulehčení práce). Pokud to chcete dělat lépe, tak asi ručně. Asi by to co popisujete šlo udělat přes nějaké skripty, já nevím.
    Řešení které používám já je takové na půl cesty. Tato KW, která konvertují jednou lépe a jednou hůře prostě šoupnu do oddělené kampaně pomocí prioritizace a tam je biduji menšími částkami stále. Např. odpad či úplně obecné KW je na vysoké prioritě za nízké CPC, pak to co popisujete bych nechal na střední prioritě na střední CPC a pak vše do cobře konvertuje bych vytáhl na nízkou prioritu za vysoké CPC. Ale ne v každém oboru je to takto možné a vhodné. Pokud máte obor, kde se jedou hodně brandy, tak tam takto rozřazuji na no-brand, brand a long-tail brand a na daných prioritách jedu třeba 2 kampaně low-CP a high-CP. Pokud máte sortiment u kterého je velký rozdíl v prodejnostech zboží a do jedné kampaně by vám spadly např. téměř všechny produkty a do jiné ne, tak je také lepší to dělat jinak. Ale pokud máte skupiny odpad/průměr/konverzní produkty zhruba stejně velké, tak je to docela dobré rozdělení.
    Nevím, zda je to pro vás vhodná cesta, protože podle toho co čtu mi to připadá, že se jedná o sezónní produkty. Ale nepíšete to, takže budu předpokládat že ne.
    Ale není to přesně ten způsob, jak to chcete řešit. Já se totiž domnívám, že je vždy lepší kampaně jet, i když je horší konverzní poměr. Prostě ať si jedou za menší peníze, než vůbec. Nikdy nevíte, co to udělá. Já ani po těch mnoha letech nejsem sechopen časovat trh a odhadnout, kdy co a jak půjde.

    na obrázku je vidět, kde se ty priority nastavují - je to v kampaní pro nákupy - nastavení
    Přiložené miniatury Přiložené miniatury Klikněte na obrázek pro plnou velikost Název:  priority.png Zobrazení: 37 Velikost:  68,6 KB  

  4. Založíte seznam vylučujících klíčových slov a ten si pojmenujete např. podle sezón. Přiřadíte / odeberete z kampaně jedním kliknutím.

    Seznamy vylučujících klíčových slov - Nápověda Google Ads

  5. Já používám štítky a rozdělení kampaní :)

  6. Ahoj, díky za rady a doporučení.
    Pár věcí už jsme v minulosti zkoušeli a úplně se neosvědčily, máme vyzkoušeno vlastně téměř vše, ale tohle mi pomohlo se nad tím zamyslet trochu více ze široka.
    Díky a hezký víkend, David.

Hostujeme u Server powered by TELE3