Web pro horních 10 000 www.koncier.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

Google Ads - najvecsi podvod v historii?

  1. Nedavno som natrafil na dost zaujimave video o tom ako reklamy Googlu su, pravdepodobne, jeden obrovsky podvod.

    Is Google's Empire Built on Fraud? - YouTube

    Reklamy som neriesil uz velmi dlhu dobu takze sa v tom uz moc neorientujem, ale celkom by ma zaujimal nazor na toto video od niekoho kto aktivne tvori a spravuje reklamne kampane.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. takhle se šíří fámy :). Netvrdím, že to teoreticky nemůže být pravda (neřekl nic kromě selských domněnek), ale autor videa očividně s Google Ads nepracuje dlouho a pravidelně, vyvozuje závěry s veřejných informací, má naivní (a konečnou) představu o tom, jak funguje výpočet kvality stránky a inzerátu. Informace potvrzuje svojí jednou zkušeností z toho, jak funguje YT ads. Snaží se sám interpretovat zákony v USA. Neuvádí žádné další zdroje, žádná data. Pokud se podívám na jeho další videa, zabývá se vším možným.

    Bez ohledu na to co tvrdí, autorův názor nemá pro mě žádnou váhu, vybírá podklady a argumenty, aby mu to do sebe zapadalo a přesně takhle vznikají fámy a nesmysly. Laický pohled na věc, kritické myšlení žádné a převratná informace, která naláká diváky.

    Falešné kliky a zobrazení tvoří podstatnou část impresí, ale při pohledu na dlouhodobá čísla, reklamy fungují, přináší zisky, mají stabilní chování v čase a lze je předvídat a plánovat.

  4. Sdílejte, dokud to nesmažou!!!

  5. Sdílejte než to smažou!!!

    Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Sdílejte, dokud to nesmažou!!!
    Kua, teď jsem za kopírku :)
    Naposledy upravil Whispere : 25.02.2019 v 13:53

  6. Tomas: zakony neries, o to tu nejde. Mna osobne zaujalo hlavne to ako sa riesia tie aukcie(ako popisuje tu grafiku okolo 3 minuty myslim) a tie falosne informacie pri zobrazovani nahladu statistik pri testovani reklam. Ako som pisal, reklamam a kampaniam sa nevenujem, ale to co tam popisoval myslim pochopi aj laik - teda ze v oboch pripadoch google absolutne zavadza zakaznikov poskytovanim falosnych/nerealnych informacii a interne/pod kapotou si robi prakticky co chce.

    Ked kolega riesi nejake reklamy a ide do toho adsense backendu kde si moze prezerat cpr a ine statisitky pre rozne klucove slova, tak to berie ako fakt, a to ho ovplyvnuje tym ze si nasledne zvoli ake klucove slova si kupi a kolko zaplati. Ako je v tom videu uvedene, tie informacie su uplna blbost a teda len z tohto prikladu je mi jasne ze google takto manipuluje s informaciami aby klienti kupovali iste veci respektive istym sposobom a platili za nieco co ocakavaju ze je fakticky pravda ale v skutocnosti to tak nie je. Respektive aj ked je tam nejaky disclaimer mozno niekde zasity malym pismom, stale je to psychologicke ovplyvnovanie zakanzikov. Google im prezentuje nejake cisla ktore su proste blbost. A co taky zakaznik potom ma robit? Zakaznik vidi cisla a podla toho nakupuje. Jasne, mozem pouzit paralelu kde kamenny ochod da "20% zlavu" a produkt ktory stal 450kc stoji 450kc, ale zakaznik si mysli ze nakupil dobre. Ok, beriem. Ale ked sa bavime o tom ze si niekto plati mozno desiatky tisic kliknuti alebo zobrazeni, to uz nie je sranda.

    A tie aukcie, jasne tam google uvadza ze podla toho ako sa im paci tvoja reklama pre dane klucove slova ju ohodnoti podla seba a podla toho ty platis. Cize realne zvyhodnuje koho chce, ako chce a v akejkolvek miere. Cize ak mas dvoch ludi ktory biduju na rovnake klucove slova a platia rovnake sumy, tak googlu sa napriklad viacej paci prvy zakaznik tak ten za rovnake peniaze dostane napriklad dvojnasobny pocet zobrazeni. A to naozaj nie je v poriadku kedze tam nie je ziaden mechanizmus ktory by jasne stanovil kriteria podla ktorych sa platiaci zakaznik moze orientovat. Proste google rozhodne ako sa mu zachce.

    Ak ide o biznis, nici to volny trh, budis. Ale co ak ide o volby? Stale je to v poriadku ak jedna strana za rovnake peniaze oslovi viac ludi len preto lebo google si povie ze im ich politika sedi viac?

  7. Jen to hodně sdílejte, ať to lidi přestanou používat a mým klientům klesne konkurence!

  8. Sice to není pravda, ale mohla by být :-)

  9. Nekoukal jsem se na to, ale jsou věci, které se mi na Googlu dlouhodobě nelíbí. Poslední věc je ta, co provedla s inzercí v mobilních aplikacích, prý protože tam je mnoho trafficu. Znemožňování a nebo spíše znesnadňování vylučování reklam z mobilních aplikací mě fakt dostává.
    Co mě dále štve? Neustálé přesouvání managování kampaní z lidí na roboty, který vůbec nikdo nevidí do jejich algoritmů. Moje noční můra je ta, že jednou přijde doba, kdy tam jen dáme peníze, nastavíme ROAS a do zbytku nebude možné zasahovat. Protože Google si prostě kartama zamíchá jak potřebuje. Podívejte se, jakým způsobem se měnilo např. vydávání inzerátů na konkrétnější fráze. Také se vám Google snaží zamezit v tom, abyste si vypíchli to co potřebujete a nutí vás se stavět do aukce s konkurenty inzerujícími obecně.
    To ani nemluvím o strategiích ROAS a CPA. Stačí když se podívám, co google dělá v obdobích, kdy je výkon dobrý - když ví, že bude dosaženo cíle, jak ty prachy rozhazuje do nesmyslných aukcí na nesmylsná slova za nesmyslné ceny. Nepochybuji o tom, jakým způsobem on využívá nebo zneužívá data a vůbec se mi nelíbí, kam se to ubírá.
    A má tam spoustu dalších tryčků, jak z nás ty prachy vytáhnout. Ale co s tím? Nic. Firma která má k dispozici taková data nás má v hrsti. Já vidím jedinou cestu, počkat na nějakou pořádnou pokutu, až tu firmu trh podhodnotí a poté zahedgovat. Buď přes ETF, nebo OPCe. Jestliže on se rozhodl nás podojit a bude mu to procházet, já z toho chci taky něco mít.

Hostujeme u Server powered by TELE3