Prodej projektu Duchod.cz - SLEVA
Zobrazují se odpovědi 1 až 10 z 10

Vliv názvu obrázku na kouzelné "SEO"

  1. Ahoj,

    jeden klient mě nyní tlačí do toho, abych změnil logiku redakčního systému, pomocí kterého spravuje svůj web. Pokud nahrává vlastní fotografii, systém po uploadu fotku zařadí do patřičného adresáře (categories, events, slides, apod.) a přejmenuje ji dle určitého hashe. Zkrátka výsledný soubor má 40-znakovou hash podobu + koncovku.

    Takže výsledné URL pak jsou třeba:

    photos/categories/a69b....03e.jpg
    photos/items/9da5....a48.jpg

    Důvodem požadavku této změny, je vliv na to kouzelné "SEO". Že nejen text v tagu "img alt", ale i přímo název souboru pomáhá.

    Takže výsledek, který požaduje je takový, aby název souboru obrázku korespondoval s tím, kde se zobrazuje, např.:

    photos/categories/svatby.jpg
    photos/categories/pronajem-svatebniho-kulateho-stolu.jpg

    S tím, že bych samozřejmě přidal i nějaká IDčka vždy na konci názvu souboru, abych zajistil unikátnost.

    Mám opravdu někdo zkušenost, že to k něčemu je a lépe se pak obrázky zaindexují třeba do Google Images? Něco jsem o tom našel, ale jsou to weby poradců, kteří mi nepřijdou úplně relevantní.

    Děkuji všem za postřehy.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    COSMIX.CZ nabízí: Grafické služby studia COSMIX
    Marky Marketing prodává: 15x.cz - doména na prodej
    Flaxa prodává: FotoVyhledy.cz | doména na prodej
  3. Hezká URL je samozřejmě lepší, přesto zde bude spoustu duplicit. ALT určitě je pro SEO dobře vyplňovat, ale to co vyžaduje klient, bych zvážil na základě dalších aspektů, např.:
    Otázka je, zda už web nějakou dobu běží, nebo jde o tvorbu nového?
    Zda jsou obrázky tou hlavní složkou webu, nebo půjde většinou o text.
    A pak už je to spíše o psychologii a konzultaci s klientem, co mu doporučit?
    Vyplatí se to malé procento plusových bodů pro SEO, za tu práci platit? Jaký bude hlavní zdroj návštěvnosti? Budou obrázky z fotobanky, nebo vlastní? Kolik jich bude, co mi návštěva skrz obrázek přinese? Budou to prodeje, objednávky, atp..., když obrázek je např. pouze ilustrační? Nebo jde o foto produktů?
    Jde o to, jak důležité obrázky jsou, zda nepůjde o jednotky návštěv, které tato úprava přinese.

  4. Citace Původně odeslal klavesakm Zobrazit příspěvek
    Hezká URL je samozřejmě lepší, přesto zde bude spoustu duplicit. ALT určitě je pro SEO dobře vyplňovat, ale to co vyžaduje klient, bych zvážil na základě dalších aspektů, např.:
    Otázka je, zda už web nějakou dobu běží, nebo jde o tvorbu nového?
    Zda jsou obrázky tou hlavní složkou webu, nebo půjde většinou o text.
    A pak už je to spíše o psychologii a konzultaci s klientem, co mu doporučit?
    Vyplatí se to malé procento plusových bodů pro SEO, za tu práci platit? Jaký bude hlavní zdroj návštěvnosti? Budou obrázky z fotobanky, nebo vlastní? Kolik jich bude, co mi návštěva skrz obrázek přinese? Budou to prodeje, objednávky, atp..., když obrázek je např. pouze ilustrační? Nebo jde o foto produktů?
    Jde o to, jak důležité obrázky jsou, zda nepůjde o jednotky návštěv, které tato úprava přinese.
    Díky za tvůj postřeh.

    1/ web už běží cca třetí měsíc
    2/ obrázky jsou docela důležité pro web, klient se zabývá organizací eventů, a je to v míře s textem téměř 50/50
    3/ fotky jsou hezké, ale jsou z fotobanky, takže "datově" tam duplicity asi stejně jsou
    4/ návštěvnost bude výhradně přes PPCčka a pak tím, že klient sám své zákazníky na ten web pošle
    5/ obrázky jsou ale pořád jen ilustrační, protože je zkrátka vidět, že to nejsou fotky od klienta

    Ale pravda je tedy evidentně taková, že nějaký plusový bodík to opravdu může přinést a sám to píšeš.

  5. Měl jsem pochybnosti, tak jsem zběžně šel na Google a zrovna Yoast SEO píše tohle:

    "Image SEO starts with the file name. You want Google to know what the image is about without even looking at it, so use your focus keyphrase in the image file name. It’s simple: if your image shows a sunrise in Paris over Notre Dame Cathedral, the file name shouldn’t be DSC4536.jpg, but notre-dame-paris-sunrise.jpg. The main keyphrase would be Notre Dame, as that is the main subject of the photo, which is why it’s at the beginning of the file name."

    Osobně jsem si myslel, že název fakt nemá vliv ... protože tu máš "alt" a "title". Ale zřejmě jsem se spletl, což teda budu muset zohlednit nově :D

  6. Ale to bude mít váhu pouze, pokud někdo hleda v google images ne? A z google images se málo kdo proklikuje na web....

  7. Já si také myslím, že by to mělo fungovat jen pro algoritmus hledání v Google Images. Tohle přeci nemůže ovlivnit fulltextové vyhledávání.

    A nebo už je to fakt jinak :)

  8. Pokud jde o obrázky z fotobanky, vůbec bych to neřešil.

  9. Právě mě napadlo, že by to mohlo i ovlivnit. A to proto, že třeba Google v tom vidí další podnětné informace a proč by za to nedal body navíc ... Teoreticky přece na stránce může být tuna obrázků a pokud Google zjistí, že některé obrázky jsou pro stránku specifické skrze název, title a alt, proč by nepřihodil body i za název ...

    Ale rychlej dotaz, "A z google images se málo kdo proklikuje na web...." ... tohle je teoretická úvaha nebo to je opřený daty?

    Dodatek: Jasně, stránky z fotobanku asi budou o ničem, ale u vlastních fotek ... říkám si, že proč ne.

  10. Já teda z Google Images jdu na cílový web asi tak jednou ze stovky hledání. Takže u sebe tomu dávám fakt znatelnou minoritu.

  11. Já nejsou data obecně u uživatelů ... co koukám na non-IT lidi kolem sebe, tak to právě dost často vidím.

Hostujeme u Server powered by TELE3