Přiznám se, že nepodnikám, zajímám se o to, párkrát jsem zkoušel různé drobné pokusy, ale co mám tak rozhovory s lidma co chtějí podnikat, tak mám pocit, že už jsem narozdíl od spousty lidí dospěl k tomu nejdůležitějšímu.
Priorita 1, number One, Numero UNO - pomoc cílové skupině / zákazníkovi. Já mám furt jakoby pocit, že všichni lidi kolem mě si představují podnikání takto - budu dělat co mě baví, najdu někoho kdo to ocení - nebo ještě lépe, zaplatím obchoďáka, markeťáka či někoho kdo mi najde, jak prodat co mě baví světu.
Sakra, dopr***le přesně tohle byla moje představa před lety, ale přijde mi to prostě dost zcestné a totální chyba. Já dneska když uvažuji o podnikání, tak uvažuji totálně jinak, kdo má nějaký problém a jak mu pomůžu ho vyřešit. Jak velká je skupina, která má daný problém, kde se schází, co řeší, jak přemýšlí a jaké má možnosti a jak jí můžu pomoci.
V poslední době i při hledání zaměstnání, rozhovory v práci a tak jsem začal uvažovat nad svojí cílovkou, a prostě jak těm cílovým lidem pomoci. Jak mému manažerovi v práci dodat to co on chce - což se dost liší od toho, co si hodně lidí myslí, že by měl chtít.
Kamarád na mě hned vyhrkl: "Ale když budeš dodávat lidem to co chtějí oni, tak tě to nebude bavit"... To si myslím, je totální bullshit. Jako když lidi ocení co pro ně dělám, tak mě to nebude bavit? Podle mě totální blbost, právě naopak, když přeci budu dělat to co lidi chtějí, lidi mi za to budou dávat prachy, budou mě kvůli tomu shánět a nahánět, a tak, tak sakra mě to o to víc začne bavit, no ne?
Mě furt přijde, že lidem mě kolem srmdí prachy. Oni jsou prostě nasraný, když po nich někdo chce: "sladký prášek po kterém zhubnu 50kg za 2 dny", "univerzální hlášku, kterou když řeknu libovolný holce tak z toho bude za 5 minut vlhká a skočí mi do náruče", "zaměstnance, který nic nezkazí a nebude dělat žádné změny, ale zároveň bude dřít a na všem makat o stošest".
Lidi chtěj hovadiny, nic nového pod sluncem, ale sakra fitness trenér, který 2 hodiny denně cvičí a počítá si bílkoviny si plán na kvalitní dietu asi nekoupí, protože takový problém pravděpodobně vůbec neřeší.
Čím dál víc si tak nějak uvědomuji, že když si do hlavy vezmu svojí cílovku, úvahu jaké mají aktuální informace, co teď řeší, a jak je posunout třeba jen o krok vpřed, tak vůbec nevidím ty problémy o kterých všichni mluví - to je "jak sehnat první zákazníky?", "jak prodat?" a tak. Spíše vidím tu hromadu práce co bych musel udělat, abych dodal to, co moje cílovka chce.
V poslední době se mi díky tomu cílení na to "jak pomoci konkrétním lidem kolem mě posunout se v jejich životě dál" dost změnil úhel na podnikání/práci.
Vaše názory?