Loveo - Luxusní erotický brand s kompletním automatizovaným eshopem a skladovými zásobami jen za cenu skladu
Zobrazují se odpovědi 1 až 10 z 10

O tom jak začít podnikat.

  1. Přiznám se, že nepodnikám, zajímám se o to, párkrát jsem zkoušel různé drobné pokusy, ale co mám tak rozhovory s lidma co chtějí podnikat, tak mám pocit, že už jsem narozdíl od spousty lidí dospěl k tomu nejdůležitějšímu.

    Priorita 1, number One, Numero UNO - pomoc cílové skupině / zákazníkovi. Já mám furt jakoby pocit, že všichni lidi kolem mě si představují podnikání takto - budu dělat co mě baví, najdu někoho kdo to ocení - nebo ještě lépe, zaplatím obchoďáka, markeťáka či někoho kdo mi najde, jak prodat co mě baví světu.

    Sakra, dopr***le přesně tohle byla moje představa před lety, ale přijde mi to prostě dost zcestné a totální chyba. Já dneska když uvažuji o podnikání, tak uvažuji totálně jinak, kdo má nějaký problém a jak mu pomůžu ho vyřešit. Jak velká je skupina, která má daný problém, kde se schází, co řeší, jak přemýšlí a jaké má možnosti a jak jí můžu pomoci.

    V poslední době i při hledání zaměstnání, rozhovory v práci a tak jsem začal uvažovat nad svojí cílovkou, a prostě jak těm cílovým lidem pomoci. Jak mému manažerovi v práci dodat to co on chce - což se dost liší od toho, co si hodně lidí myslí, že by měl chtít.

    Kamarád na mě hned vyhrkl: "Ale když budeš dodávat lidem to co chtějí oni, tak tě to nebude bavit"... To si myslím, je totální bullshit. Jako když lidi ocení co pro ně dělám, tak mě to nebude bavit? Podle mě totální blbost, právě naopak, když přeci budu dělat to co lidi chtějí, lidi mi za to budou dávat prachy, budou mě kvůli tomu shánět a nahánět, a tak, tak sakra mě to o to víc začne bavit, no ne?

    Mě furt přijde, že lidem mě kolem srmdí prachy. Oni jsou prostě nasraný, když po nich někdo chce: "sladký prášek po kterém zhubnu 50kg za 2 dny", "univerzální hlášku, kterou když řeknu libovolný holce tak z toho bude za 5 minut vlhká a skočí mi do náruče", "zaměstnance, který nic nezkazí a nebude dělat žádné změny, ale zároveň bude dřít a na všem makat o stošest".

    Lidi chtěj hovadiny, nic nového pod sluncem, ale sakra fitness trenér, který 2 hodiny denně cvičí a počítá si bílkoviny si plán na kvalitní dietu asi nekoupí, protože takový problém pravděpodobně vůbec neřeší.

    Čím dál víc si tak nějak uvědomuji, že když si do hlavy vezmu svojí cílovku, úvahu jaké mají aktuální informace, co teď řeší, a jak je posunout třeba jen o krok vpřed, tak vůbec nevidím ty problémy o kterých všichni mluví - to je "jak sehnat první zákazníky?", "jak prodat?" a tak. Spíše vidím tu hromadu práce co bych musel udělat, abych dodal to, co moje cílovka chce.

    V poslední době se mi díky tomu cílení na to "jak pomoci konkrétním lidem kolem mě posunout se v jejich životě dál" dost změnil úhel na podnikání/práci.

    Vaše názory?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Aleshu nabízí: Je mnoho CRM, ale pouze jedno opravdové Sí áR eM.
    Helena Burianová prodává: Eliska.cz - prodej domény
    MADOLO IT poptává: Grafik i externě
  3. No tak to je zajímavé číst názory na podnikání a podnikatele od člověka, který nepodniká, neživí se realizací teorií, které hlásá.

  4. Citace Původně odeslal dusivk Zobrazit příspěvek
    No tak to je zajímavé číst názory na podnikání a podnikatele od člověka, který nepodniká, neživí se realizací teorií, které hlásá.
    Jo, proto to hned na začátku píšu, chci si ten názor srovnat. Jinak jak říká můj kamarád, 95% podnikatelů v ČR má menší příjmy než já jako zaměstnanec, takže protože nepodnikám si nepřijdu nijak méněcenný. Spousta podnikatelů v ČR není nijak extra úspěšných, určitě nefunguje to, jak se nám snaží mnozí podnikatelé předkládat - podnikatel = vila + nové bávo.

    A jinak jasně, názory jsou laciné, o tom žádná a naprostý souhlas. Názor má každý na světě, a není levnější věc než názor na něco.

    Proto tu nechávám i prostor pro vyjádření skutečných podnikatelů - těch co mají příjmy nad 100.000 CZK čistého, kteří to někam dotáhli a jsou schopní, aby napsali, jestli uvažují stejně a jestli je tento styl uvažování to pravé, jak to někam dotáhnout.

  5. Kamarád na mě hned vyhrkl: "Ale když budeš dodávat lidem to co chtějí oni, tak tě to nebude bavit"... To si myslím, je totální bullshit.
    ...na tohle si dávám už bacha. Protože fakt, že umíš něco, co lidi chtějí, pomůže jim a ještě ti za to zaplatí vůbec není zárukou, že tě to bude bavit a naplňovat. Trvalo mi, než jsem se do toho stavu dostal, protože jsem dlouho neuměl nic, co by někdo chtěl, takže jsem si to myslel taky.

  6. Já se snažím kombinovat prodej se službami, které jsem dřív poskytoval jako zaměstnanec. Není to ideální, ale je to takový ideální mix aktivit, který mě slušně živí a ještě to mám na cca. 1/2 úvazku oproti zaměstnání. Ale bojím se rozšíření, takže raději stagnuji...

  7. Ja bych rekl ze podnikatele se deli na dve skupiny :)

    1, co dela vec/obor kterou zakaznici chteji, pak ji dela tak aby zakaznici byly spokojeni - pomaha jim

    2, co dela vec/obor na kterym chce urvat na zakaznicky hlouposti :) tomu je asi jedno jak jim pomuze, protoze mu jde jen o to zkasirovat je

    No, kazdopadne, u ty prvni skupiny se podnikatel snazi samozrejme pusobit podle pravidla “nas zakaznik, nas pan”, coz je sice supr, ale musi existovat hranice, dokud to cloveka nesemele, protoze mnohdy si zakaznici zacnou vymyslet vic a vic, protoze jim prece podnikatel pomuze - nejlepe v zakladni cene.

    Takze za me spravny pristup je ten, delat to pro radost svou i zakazniku, ale nepustit si je tolik k telu.

  8. Souhlas. Taky dělám co mě baví a zároveň řeším problémy klientů a nijak to nesnižuje tu zábavnost. Naopak. Právě ti klienti jsou ten zdroj výzev, který mě žene k tomu, abych se (a tudíž i své služby) zlepšoval a tím pak dokázal jejich problémy řešit ještě lépe. Určitě se tedy (aspoň u mě) nevylučuje zábavnost s pomocí. Ta pomoc to spíše posiluje. Určitě existuje část bezohledných lidí, kterým jde jen o peníze a které nijak pozitivně neovlivňuje pomáhat ostatním, ale jinak je pomáhání činnost, která dává spoustě lidem od přírody smysl a pomáhá k životnímu naplnění. Nedovedu si představit, že by byl naplněný někdo, kdo je zaměřený jen na zisk a vůbec nikomu nepomáhá (anebo jen okrajově, co nejrychleji a nejméně důsledně). A pokud ano, tak dříve nebo později na to dojede, protože pokud někdo nedodává přidanou hodnotu, tak postupně jeho zákazníci přejdou k tomu, kdo ji dodává. Takže vycházení z potřeb a hodnot cílovky je základ.

    Ale pod tímhle základem je pra-základ – aby to člověka bavilo. Tím bych začal. Na sobě i kolem sebe vidím, že lidi, kteří začali dělat to, co je baví a dělají to konzistentně, dlouho a zlepšují se v tom, tak si cílovku najdou, respektive ona si najde je. Člověk ani nemusí na začátku vědět, kdo přesně je jeho cílovka, ale postupem času to vyjde najevo. A čím více si je pak vědom toho, kdo přesně je jeho zákazník a jaké konkrétní problémy řeší, tím lépe může ty problémy řešit, tím vyšší hodnotu dodá a tím větší docenění ze strany cílovky (a tudíž větší úspěch) zažije. Takže je to lineární, později možná exponencionální vzestup. Ale člověk, komu je aktivně jedno, co cílovka řeší, tak obvykle stagnuje, anebo zažije chvilkový úspěch a pak upadne do zapomnění. Světem prostě hýbou hodnoty a naplňování potřeb. Čím více poskytovatelů služeb si to uvědomí, tím kvalitnější služby můžou dodat a tím úspěšnější budou.

  9. od mala mám jako koníčka focení, jistou dobu jsem si usmyslel, že to někam posunu, deset let jsem pomalu ve volné čase postupně nafotil řadu reprezentativních printů, udělal jsem několik malých výstav a získal první jednotky zákazníků. Dnes mám slušný pasivní příjem z fotek, kterých se prodají z pár kaváren v zahraniční, kde je vystavují. Mám na prodej 50 fotek a jedna až dvě fotky mi ročně přibudou, nikam nespěchám, užívám si přírodu a přitom by mě to již mohlo plně živit. Zanevřel jsem na online a nesoutěžím s omalovánkami na instagramu, ukazuji a prodávám pouze velké printy, mám to pouze jako vedlejší koníček, pro mě ideální místo, kam se budu moc schovat až zmizím z IT.

    Pokud máš čas začít podnikání, můžeš si postupně vychovat a najít svoji klientelu, snaha přizpůsobit se svým zákazníkům bere potěšení z práce a výrazně mění to co vlastně děláš. Ano, může to sebrat spousty práce a spoustukrát musíš zahodit stovky hodin, jen proto, že to byla slepá cesta.

  10. Dobré odpoledne,

    dovolím si nesouhlasit úplně s první tezí (numero uno). Já si myslím, že prvním cílem podnikání musí být vydělat peníze (generovat zisk). Je-li to jakkoli jinak, nejedná se o podnikání. Vše ostatní už jsou jednotlivé aspeky podníkání (jaká je moje cílová skupina, co chce, jak to udělat, jak jim to prodat...)

    Tož toliko za mě
    zaměstnanec + vedlejšák osvč

  11. Podnikání v našich podmínkách je hrozný očistec. My podnikáme ve specifickém odvětví, kde je vše postaveno na personálních kapacitách a v okamžiku, kdy vám někdo takový vypadne (zemře) a jeho nástupce vám 1.1. oznámí, že 2.1. stejně nenastoupí, i když jste to narychlo vyboxoval na komoře a ministerstvu. Do toho jsem docela nainvestoval do upgradu celé služby, dokonce jsem tady na WT hledal kontakty ohledně marketingu a tak, ale vůbec se nedokážu pohnout z místa.... Vůbec nemluvím o šílené byrokracii a administrativě - hora papírů je víc než optimistické označení. Ano, jste jakoby svými pány, ale... Myslím, že než člověk vůbec najde v čem se jako podnikatel může realizovat způsobem +100tis/měs, tak si určitě před tím několikrát dost natluče. A pokud do takové fáze dospějete, tak vás to stojí takovýho času a bolení hlavy, že je otázka jestli ano nebo ne. Jsem docela fanda do aut, tak jsem si nedávno koupil nové GLE, ale vlastně bych ho dal nejraději zase pryč, protože jsem tak unavený, že si tu nádhernou technologii ani nedokážu pořádně užít. Tak tolik za mě, ale raději už dál nic rozvíjet nebudu, jinak to zítra všechno zruším a půjdu do fabriky, ať si zase užije někdo jiný. :-))

Hostujeme u Server powered by TELE3