Prodej módního e-shopu www.fashionbrandsczsk.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 17 z 17

Jak řešit následující situaci - fakturace s kterou nesouhlasím

  1. Zdravím, už se to tu řešilo nedávno. Že si z nás poslední dobou dopravci střílí a že nám do fakturace nastřílí pokuty za kdo ví co, jak se vyspí a není šance se bránit. Když nezaplatíte fakturu, rovnou to jde na vymáhání. Když ji zaplatíte a podáte proti tomu odvolání, tak vám to zamítnou. Takže jak se má teda člověk normálně bránit proti subjektům, s kterými ještě navíc musí nadále spolupracovat?

    Jinak na druhou stranu je zajímavé, že podobně velké firmy to na ty malé dělají zcela běžně, že nezaplatí, pokud je něco v nepořádku.
    Můžete mi někdo teda říci nejlepší možný legální postup, jak na to? Ani si prostě nedokážu představit podávání žaloby na někoho s kým potřebuji spolupracovat. Pro ně je každý jednotlivý z nás prd, takže se mi zdá, že si s námi vždy vytřou ...

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. To, ze se firmy soudi a zaroven spolu spolupracuji je naprosto bezny stav. Resi se tim prave ty situace, kdy se sice potrebuji, ale podminky jim vzajemne nevyhovuji, nebo jedne strane apod. Takze ja bych se toho nebal a sel bych do toho.

  4. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    To, ze se firmy soudi a zaroven spolu spolupracuji je naprosto bezny stav. Resi se tim prave ty situace, kdy se sice potrebuji, ale podminky jim vzajemne nevyhovuji, nebo jedne strane apod. Takze ja bych se toho nebal a sel bych do toho.
    Ok, budu to dávat advokátovi. Protože pojem "ostrá hrana" to je největší vymrd, který jsem kdy slyšel a stojí to 300Kč. Rozsekané zásilky za desetitisíce ... asi by se to mělo řešit kus od kusu, ale pokuty za neostré hrany? Kurňa musím se podívat, zda je vůbec ve smlouvě specifikace ostré hrany (např. úhel apod). A hlavně ta hrana se může stát neostrou tím, že s balíkem řidič hodí o zem a právě přes hranu a poslední věc ... kurňa ať mi ukážou kalibrovaný měřák ostrosti hran, když ty hrany tak řeší. Sakra.
    Dále - první fotka je z prvního depa, takže i to že tam už je hrana neostrá, tak k tomu mohlo dojít po cestě. Pokud řidič vidí balík s neostrou hranou, neměl by ho správně ani převzít, pak by to bylo nesporné.

  5. u koho je pokuta za neostré hrany? Tak jim příště tu fakturu rovnou vrať, že nesouhlasíš s vyúčtováním a nemají to jak vymáhat, kdy tu fakturu nemáš. A pak možná dopadneš jako jedna moje firma, která si dovolila stěžovat na Českou poštu a ted mám na stole zdražení 2x větší než druhá firma a to i přesto, že počty balíků a průměrnou váhu mají obě firmy stejné:) Jinak rada slušného poštáka byla, že to přece nemusíme podepsat a naštvaného obchodníka, který celou stížnost zavinil, tím, že se na to vys..., že když se nám nelíbí můžeme přece jít jinam, že nás nepotřebují a jenom se jim uvolní kapacita.

  6. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    u koho je pokuta za neostré hrany? Tak jim příště tu fakturu rovnou vrať, že nesouhlasíš s vyúčtováním a nemají to jak vymáhat, kdy tu fakturu nemáš. A pak možná dopadneš jako jedna moje firma, která si dovolila stěžovat na Českou poštu a ted mám na stole zdražení 2x větší než druhá firma a to i přesto, že počty balíků a průměrnou váhu mají obě firmy stejné:) Jinak rada slušného poštáka byla, že to přece nemusíme podepsat a naštvaného obchodníka, který celou stížnost zavinil, tím, že se na to vys..., že když se nám nelíbí můžeme přece jít jinam, že nás nepotřebují a jenom se jim uvolní kapacita.
    No proto to píšu, protože přesně to je věc, které se obávám. Ono podle mě stačí mnohem míň než to co popisujete.

  7. tipuji PPL, s jedním klientem teď rozvázali smlouvu (těsně před svátky), stejná historka, poškozené balíky, reklamace u PPL, oni vytáhli nějakou specku tvaru balíku, že balík nesplňoval jejich podmínky, vybalili pokutu a reklamaci zamítli, když tohle udělají u 1000 balíků, dělá to pěkný balík peněz k tomu je ještě potřeba započítat nedoručené a rozbité zboží. Pokud to je možné, doporučuji firmám, ať si vytváří vlastní fotodokumentaci a sledování práce s balíkem, tím se pak dá argumentovat. Na druhou stranu s jiným klientem právě PPL jedná naprosto férově a vychází vstříc s reklamacemi a se smluvními vztahy.

    V první řadě se by člověk mě pokusit domluvit s jejich obchodníkem, to očividně nevyšlo, pak zkusit zapátrat ve smlouvách co tam vše je (ideálně s pomocí právníka), zkusit domluvu znovu, pak klasicky předžalobní výzva a poté dát k soudu, soud je ale občas na dlouho. Není problém se soudit s partnerem, naopak to je běžný způsob řešení sporů, když to dál nejde.

    Chce to také brát trochu z druhé strany, jejich zaměstnanci mají třeba ohodnocení, kpi a vlastní pravidla kolik reklamací mohou uznat a jak se k tomu mají chovat, občas to je rozkaz z hůry, že žádné reklamace neuznat, protože by s tím otevřeli pandořinu skříňku (někteří to tak bohužel dělají). Pak vlastně soud a právní oddělení je záchranným bodem, jak narovnat vztahy, na rozhodnutí soudu se dá totiž snadno odvolat a argumentovat s ním, pak žádný pracovník za to není popotahován a nešahá se mu na prémie.

    Nebudu říkat pro koho, ale pro jednoho velkého dopravce hlavně pro B2B jsme takový systém na ohodnocování, sledování reklamací, stížností, vymáhání atd. dělali a zaměstnanci podle úspěšnosti dostávají prémie a bohusy. Řekl bych, že něco podobného budou mít ostatní a podobné osery budou jejich obchodní strategie.

  8. To jako opravdu pokutujou to, že balík nemá ostré hrany? Tzn. že není v krabici?

    Osobně bych asi poslal doporučený dopis s dodejkou, nejlépe sepsaný nějakým právníkem, že s fakturací nesouhlasíte a PROČ nesouhlasíte. Uhradil bych např. sumu bez pokut se kterými nesouhlasíte. Pokud ani to nepomůže, podnikl bych s pomocí právníka kroky, které by navrhnul. Toto vše samozřejmě pokud to má finanční smysl.

    V každém případě bych ukončil spolupráci, nenechte si proboha srát na hlavu, oni potřebujou víc vás než vy je! A pokud ne teď, tak až bude krize, tak zas budou dolejzat a škemrat, jako tomu bylo ještě před 2-3 rokama.

    Osobně preferuji ČP, tam nic takového nehrozí a zas tak špatná oproti konkurenci neni...a rozhodně si nevymýšlejí sankce jak je napadne, třeba za tupé hrany nebo, že je balík černý a oni ho ve tmě neviděj a podobný píčoviny. Sice teď zdražili o 5-10 kč ale zase mám smlouvu na 3 roky, tzn. cena je na 3 roky pevně daná, kdo z jinejch dopravců todle nabídne?

  9. Smlouvu na tři roky od ČP? Skoro se mi chce napsat, že bych ji rád viděl. Předpokládám, že je na roční počet balíků a až přijde krize tak to dopočítají?

  10. Balíme do kartonů a do strečky. Nebaví mě to. Ano, je to šikana. Už to s nimi zkoušíme řešit a chceme dodatek ke smlouvě, že to budou dělat jako s ostatními zjevnými vadami balíků - ať to odmítnou při přebírce. Ne že to přeberou jako v pořádku a pak tam dají tři kila pokutu. Uvidíme. Nebudu sem psát, co je to za přepravce - raději.

  11. ve smlouvě je dany minimalni pocet baliku, ale ten vychazi cca na polovinu toho co mesicne posilam... taky se mi nechtelo verit pac doted byla smlouva vzdy na rok, mozna proto ze sem delal kuzicky kvuli zdrazeni a ze odejdu atd...

  12. Skoro všichni přepravci mají požadavek do krabic.... A ono 2x20kg granulí sbalených jen do strečky (jako jsme to svého času posílali my) asi po válečkách fakt moc nejede.

  13. Jako přepravci Vám granulářům ještě od září tolerují balíky nad 30 kg? S námi u jiného sortimentu udělali v květnu pohovor, zda se balíků 50 kg dobrovolně vzdáme při vylepšení ceny balíkú do 30 kg, a když jsme v létě poslali asi 10 balíkú s 50 kg, tak nám to od září brutálně zvedli, aby se to nevyplatilo. A to naše balíky jsou všechny v krabicích ani nedosahujících povolených rozměrů. Jinak jsem zpovídal řidiče, zda jsou školeni na přebírání vhodných a nevhodných balíků a všichni tvrdili akorát, že nemají brát nad 30 kg, akorát někteří to neumí rozpoznat. Těžké a nepravidelné balíky by měly být depem vyloučeny z přepravy, což se myslím i píše v OP, takže automaticky účtované příplatky podle mě nejsou zrovna košér.

    Jinak pokud tady někdo píše, že je třeba jít jinam, tak konkurenti PPL nám v říjnu dali nabídku jen na balíky do 20 kg a to ještě o 10% vyšší než máme. Je prostě třeba si uvědomit, že situace se obrátila a ted jsme zase rukojmím spedic my. A hlavně asi už nebude dobré si konkurovat cenou dopravy či dopravou zdarma, ale pokud chce někdo dál prodělávat na dopravě proč ne.

  14. Ale já nemám nic proti tomu, aby šly váhy dolů. Pro naše lidi, jejich lidi, pro všechny je to dobré. Ale logicky mi přijde fér, aby na balíky, které jdou všechny ze stejné adresy ve stejnou dobu na stejnou adresu, by to mělo být zohledněné. OK, pošlu zákazníkovi 3 balíky, ale jede se tam jednou, je to jedna stopka ... musí to být nějak zvýhodněné.

  15. No ono co si budem povídat, PPL si na todle nehraje, stačí to že mají stejnou cenu když vezou balík na adresu a když ho vezou na ppl parceshop...

  16. Při přímém zaslání do Parcel shopu je v ceníku sleva 5 Kč, ale do smlouvy to dát aspoň nám nechtějí, tak jsme to ani neimplementovali.

  17. Citace Původně odeslal inet-creative Zobrazit příspěvek
    Skoro všichni přepravci mají požadavek do krabic.... A ono 2x20kg granulí sbalených jen do strečky (jako jsme to svého času posílali my) asi po válečkách fakt moc nejede.
    nejde ani tak o válečkovku, ale o ty kurýry, co to tahají v rukách, dva pytle granulí ve strečce, to je pakárna

  18. Citace Původně odeslal PitiPitiPa Zobrazit příspěvek
    nejde ani tak o válečkovku, ale o ty kurýry, co to tahají v rukách, dva pytle granulí ve strečce, to je pakárna
    Pakárna to je, to máš pravdu. Obávám se ale, že balíkovkám nejde o blaho zaměstnanců externích firem (dopravců)... Jim jde o to, že každý zásek na válečkovce je ztráta času, naopak více člověkohodin, a tedy vyšší náklady.

Hostujeme u Server powered by TELE3