Prodej projektu Duchod.cz - SLEVA
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Nedodání ze zahranič. eshop - kontaktovat banku ohledně vrácení platby?

  1. Objednával jsem věci pro osobní potřebu ze zahraničního shopu s doplnky stravy (vitaminy atd.) www.swansonvitamins.com , je to v USA. Objednával jsem to už 30. listopadu. 1. prosince mi došel email že objednávka byla "shipped". Volil jsem druhou nejlevnějšího formu dopravy s částečným number tracking. Bylo tam napsáno 7-14 dní. Dnes už je to dost nad 14 dní. Je 18 prosince a zásilka nikde. Co víc, od toho 1. prosince se ani nehla (nezměnilo se absolutně NIC z popisu, lokace, stavu atd. NIC). Kontaktoval jsem support od swansona a oni mi řekli že musím počkat až někdy do 16. ledna (!) Těch 7-14 dní je prý business days (nevím nekontroloval jsem to) a vychází to prý až na toho 16. ledna . A že pokud mi ani potom nedojde zásilka tak mi prý ("možná") vrátí peníze... Ten number tracking má mít 3 fáze (lokace), vzhledem k tomu že už je to 18 dní a já jsem se doslova nehl ani o píď z první lokace, mám "důvodné" podezření, že ani toho 16. ledna se zásilky nedočkám a pak z nich budu buh ví jak dlouho (pokud vubec) tahat peníze. Platil jsem online kreditní (debitní) kartou (banka je moneta).

    Jinak ten swanson je neduvěryhodný prodejce:

    Swansonvitamins Reviews | Read Customer Service Reviews of…
    https://www.sitejabber.com/reviews/swansonvitamins.com
    https://bestcompany.com/vitamins/com...ealth-products

    Bohužel jsem nepročetl recenze před nákupem a je to teda docela bída, spousta lidí si stěžuje na to samé... Navíc pravděpodobně jejich brand doplnků atd. je dost "under-dosed" a buh ví co v tom je. Nekontroloval jsem co je to za prodejce protože už je v USA desítky let... A to je pravda. Bohužel prý před pár lety byl rodinou zakladatelů podnik prodán nějaké finanční skupině z wall streetu (nebo co), rodina firmu snad úplně opustila a od té doby to šlo dost z cesty a značka (tradice, důvěryhodnost budovaná desítky let) je pryč... Kdysi to asi byl dobrý shop a značka, dneska už ne (soudě podle recenzí za posledních x měsíců až možná pár let- od té akvizice udajne). Nedoporučuju tam nikomu nakupovat, hlavně ne z Evropy.

    Chci se zeptat zdali je možné nějak kontaktovat mou banku a jestli mi oni nemuzou platbu nějak vrátit?

    (fakt se mi nechce čekat až na 16. ledna a pak se teprve začít dohadovat atd. a je možné že 16. ledna by platba už ani nešla vrátit (od banky)...? přijde mi to podezřele dlouhá lhůta). Jde s tím něco dělat?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. U www.swansonvitamins.com jsem nakupoval cca 5x a vždy zboží dorazilo, trvalo to zhruba 3 týdny.

  4. Banku oslovit můžeš. Ale udělá jedině toto: osloví banku prodejce a ta jej vyzve, že má peníze poslat zpět. Ale jestli to prodejce udělá, je na něm.

  5. Citace Původně odeslal DrRejsek Zobrazit příspěvek
    Banku oslovit můžeš. Ale udělá jedině toto: osloví banku prodejce a ta jej vyzve, že má peníze poslat zpět. Ale jestli to prodejce udělá, je na něm.
    To není tak docela pravda. Existuje princip zvanej chargeback, pomocí kterýho se dají peníze získat přes banku zpět i přesto, že se bude prodejce vykrucovat.
    Není to tak triviální proces a bance se do toho nemusí úplně chtít, ale rozhodně neplatí, že banka pouze přepošle info prodejci a nechá to na něm. Banky mají povinnost se dohodnout a pokud se neprokáže, že prodejce službu/vecz dodal, tak peníze vrátit. Ať už mu to jeho banka strhne z účtu, nebo ta zaplatí sama a pak to po něm pak bude vymáhat.

  6. Jestli je to placene kartou tak do banky a reklamovat transakci... nicemene bych pockal do toho ledna, na reklamaci jsou minimalne 3 mesice, nejaky banky ji vezmou i po sesti...

  7. v těhle případech ti banka ty peníze nejspíš nevrátí, co pak dělat se zásilkou, která došla? Toho by šlo jednoduše zneužívat.

    Teď je období vánoc, poměrně hodně dopravců má plno, tak bych malé zpoždění u neprioritních zásilek klidně očekával, je možné, že zrovna tvoje zísilka měla štěstí a prochází kontrolou, to proces může pozdržet. Stejně tak, pokud zásilka byla předána dalšímu dopravci, mohlo to způsobit neaktuálnost informací na sledování zásilky.

  8. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    v těhle případech ti banka ty peníze nejspíš nevrátí, co pak dělat se zásilkou, která došla? Toho by šlo jednoduše zneužívat.
    Jelikoz vim ze se pohybujes i kolem bank. systemu, mas tohle z tech zkusenosti? Ja mam totiz spis zkusenosti z druhe strany a to spis takovou, ze se moc nedba na to co rika prodejce... Proste se lidem vraci, kdyz reklamujou (na druhou stranu reklamujou az prekvapive malo)...
    Naposledy upravil Aleš Jiříček : 18.12.2018 v 19:19

  9. Nechápu, že se tu někdo vysiluje s dlouhou odpovědí. Objednal ze zahraničí, objednal mimo EU. Logicky tedy bude dlouhá doba přepravy. Stejnou dobu tady kolikrát doručuje ČP po ČR a tady by někdo chtěl Vánoční zázrak v nejhorší sezóně v roce.
    Někdy opravdu nechápu, jak se ryze podnikatelské fórum stáčí k levým, zákazníka totálně chránícím myšlenkám. Zboží je odeslané a zcela nechápu, že jako podnikatel na fóru pro eshopaře nechápe, že to není problém eshopu a chcete trestat jeho. Ideálně asi zkásnout peníze a nechat si určitě i zboží. Kombinace: nejhorší doba na objednání+jedna z nejvzdálenějśích destinací+celnice v ČR se svojí známou rychlostí

    Pokud se na to chvátalo, měl sis vzít DHL-ku

  10. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Jelikoz vim ze se pohybujes i kolem bank. systemu, mas tohle z tech zkusenosti? Ja mam totiz spis zkusenosti z druhe strany a to spis takovou, ze se moc nedba na to co rika prodejce... Proste se lidem vraci, kdyz reklamujou (na druhou stranu reklamujou az prekvapive malo)...
    drtivá většina reklamací plateb vyřízena kladně není, tak vypadá situace v největších našich bankách. Pokud banka vyhoví reklamaci (nedoručené zboží z eshopu), musí si být jistá, že došlo k podvodu, musí mít dostatek informací a mít oporu v legislativě, nese totiž za takovou akci plné riziko. Nejlépe dopadají reklamace českých/evropských podvodných eshopů, kde se seběhne spousta stejných případů, začnou je řešit orgány a firma má ideálně účet v té bance. Primárně se řeší, jestli dodavatel je kontaktovatelný a uvedl veškeré informace správně, jestli komunikuje a je evidovaný podle platné daňové legislativy. V rámci ČR to je relativně snadné, je tady dozor od ČNB, místní výkonné orgány, mezibankovní domluvy. Zahraniční platby a zejména platba do USA je již jiná liga, tam situace není tak snadná a s takovými reklamacemi nemám ani zprostředkovanou zkušenost. Vzhledem k tomu, že podle popisu prodejce komunikuje, dodržuje svoje podmínky a díky vánoční špičce a doručení zkrz nutné proclení, je drobné zdržení očekávatelné.

    PS: DHL mě poslední dobou docela vyšplouchlo a v ČR to přebírá PPL i v případech dost nadměrných zásilek, ty se jim pak nevejdou do auta a je teprve sranda. Každopádně ano, DHL, GLS jsou drahé, ale doručují spolehlivě.

  11. Citace Původně odeslal kobl Zobrazit příspěvek
    Nechápu, že se tu někdo vysiluje s dlouhou odpovědí. Objednal ze zahraničí, objednal mimo EU. Logicky tedy bude dlouhá doba přepravy. Stejnou dobu tady kolikrát doručuje ČP po ČR a tady by někdo chtěl Vánoční zázrak v nejhorší sezóně v roce.
    Někdy opravdu nechápu, jak se ryze podnikatelské fórum stáčí k levým, zákazníka totálně chránícím myšlenkám. Zboží je odeslané a zcela nechápu, že jako podnikatel na fóru pro eshopaře nechápe, že to není problém eshopu a chcete trestat jeho. Ideálně asi zkásnout peníze a nechat si určitě i zboží. Kombinace: nejhorší doba na objednání+jedna z nejvzdálenějśích destinací+celnice v ČR se svojí známou rychlostí

    Pokud se na to chvátalo, měl sis vzít DHL-ku

    Logicky mimo EU - já objednvam v Číně a dodání mám do 3 pracovních dnů včetně celnice...

  12. Citace Původně odeslal Hagen Zobrazit příspěvek
    Logicky mimo EU - já objednvam v Číně a dodání mám do 3 pracovních dnů včetně celnice...
    Předpokládám, že porovnáváš DHL vs low cost přepravu. Z PRC objednávám jak soukromě, tak business zásilky.

    Taky se mi stalo, že z PRC mi šel balíček týden low costem, jenže : 1) bylo to někdy v létě 2) byla to blbina za 1USD co celnicí prolítne jako nízká hodnota nebo se tam vůbec nedostane.
    Nicméně jednalo se o shodu náhod, nikoliv o pravidlo. Taky mi z PRC šla zásilka přes 60dní.

    Business zásilky DHLkou mi jdou včetně proclení 3-4 pracovní dny door to door. Záleží jakou službu si ten dotyčnej zaplatí.

  13. Citace Původně odeslal Ulan Zobrazit příspěvek
    U www.swansonvitamins.com jsem nakupoval cca 5x a vždy zboží dorazilo, trvalo to zhruba 3 týdny.
    Díky

    Kdy to bylo naposledy a jakou dopravu jste pokaždé volil...? ?

    (Jestli nějakou dražší tak se nedivím že to došlo :-). Já volil 2 nejlevnější a to jen protože byla jen o trochu dražší než ta uplně nejlevnější a narozdíl od ní měla alespon částečný tracking.)

    Jakou jste volil dopravu a kdy jste tam objednával naposledy?

    ---------- Příspěvek doplněn 18.12.2018 v 23:22 ----------

    Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Jestli je to placene kartou tak do banky a reklamovat transakci... nicemene bych pockal do toho ledna, na reklamaci jsou minimalne 3 mesice, nejaky banky ji vezmou i po sesti...
    Aha díky... O to mi právě šlo, jestli už toho 16 ledna nebude pozdě... Pokud banky prakticky všechny (?) uznávají min. ty 3 měsíce tak to bych asi do toho ledna mohl počkat... (?)



    kobl: Aááá vidím že pán je expert :-). Přečtete si to prosím znovu.

  14. Tak jen update kdyby to někoho zajímalo. Balicek nakonec dorazil po cca 1 měsíci od objednání. A to sice dorazil 27. prosince. Přesto bych nákup u swansonvitamins moc nedoporučoval (a prakticky určitě ne přímo jejich brand). Byly s tím i další problém které se mi zde nechtěly (a nechtějí :-) )popisovat (viz ty recenze od ostatních).

  15. Tak aspon ze dosel

Hostujeme u Server powered by TELE3