OH.cz * Aukce 15 let registrované.CZ domény * Premium 2L doména
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Nákupčí - jak odlehčit tuto funkci

  1. Zdravím, jak odlehčit funkci - nákupčí a jak to teď děláte vy? Máme cca 150-200 dodavatelů a mám myšlenku, že to budeme muset malinko probrat. Takových 50% je fajn, protože od nás berou objednávky jakkoliv, zbytek nás jako zákazníka nutí do jejich systémového řešení.
    Moje filozofie jako shopu je, tohle našim zákazníkům nikdy nedělat. Pokud budou chtít objednávat po telefonu či mailu, na to jsme si udělali také udělátka, abychom to tam dostali a nebo hold to tam nazobeme my. On je zákazník a on se musí cítit, že se pro něho dělá maximum. Ne mu říkat: "to musíte přes eshop" a podobné kraviny.
    Jenže naši dodavatelé, firmy, ty na to serou. A já brzy prostě dospěju k tomu, že udělám probírku a všechny tyto firmy pošlu do háje, když se neumí přizpůsobit zákazníkovi.
    Máte na nakupování zboží člověka, dali jste mu k ruce nějaký poloautomat, který mu připravuje objednávky a on jen kontroluje a odklikává a nebo spolupracujete jen s firmami, které berou objednávky buď mailem nebo přes API a dokázali jste udělat plnou automatiku? Bez nutnosti kontrol?

    Díky

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Plnu automatiku nemaju ani giganty typu Alza ;)

  4. Asi taky záleží zda nakupuješ na sklad anebo už na základě objednávky. No, nám vyjede soupis položek, které je potřeba naskladnit, přímo Pohoda. A člověk co je u mě nákupčí zkrátka všechno toto zboží postupně každý den nakoupí od všech dodavatelů. Každý dodavatel to má jinak ale nemáme těch dodavatelů tolik. Nevím jak často objednáváš, ale 200 dodavatelů je celkem šílené :) my jich máme asi 16 cca. Každý má svůj systém bohužel. Jen jednu firmu jsme dokázali zautomatizovat tak, že nám ta objednávka zabere 2 minuty nehledě na počtu položek :) zbytek bohužel, přes mail, přes jejich stránky..každý to má jinak.

    Mně by se líbilo, kdyby to zboží dokázal od vybraných dodavatelů zasílat nějaký automat, ale to by musela být vůle i na druhé straně, což není.

  5. No právě ten automat plánuji. Někdy. Ale nepůjde to na všechny. Jinak je to jak kdy, většinou když někdo objedná položku kterou nemáme, tak většinou nakupujem na sklad všechno, co se nám do té doby vyprodalo. Někdy nakupujem jen vyprodané a frekvence jsou také různé. Moc to nehrotíme. Ale dokážu si představit, že by se to automaticky hrnulo přes maily.

  6. EDI nemají dodavatelé?

  7. Ne, téměř nikdo. Jen nějaké ty největší firmy.

  8. Plná automatika s více dodavateli tu nebude nikdy, to je hudba budoucnosti, ale pro prodejce s miliardovým obratem. Možná až bude zboží očipované, vznikne nějaký tlak, ale pro většinu z nás to bude nedosažitelné. V ČR sice existuje třeba mezi některými maloobchodními řetězci a některými dodavateli, ale většinou na principu, že prodejci klesl stav na minimální zásobu. Největší nepřítel této automatizace jsou totiž dnes minimální odběry a neochota dodavatelů držet rezervaci na objednané zboží a po dosažení limitu pro odeslání jej odeslat. Co mě však na současném stavu fascinuje je naprostá neochota dodavatelů (alespoň některých našich), když už mají nějaký objednací systém udělat úplně jednoduchou úpravu a to možnost nahrát objednávku do košíku ze souboru. Pak už by to fungovalo aspoň trochu automaticky. Tvůj systém vyhodí chybějící zboží rozčleněné podle dodavatelů, vytvoří xml nebo csv, to se nějaký script nahraje do košíku, zpět pošle potvrzení, které se porovná s objednávkou. Ale toto třeba u nás nejpoužívanější Pohoda nebo Altus Vario myslím neumí a dražší systémy přijdou na vyšší statisíce. Takže je možná efektivnější pro obchodníky s obratem cca do 100 milionů držet zboží skladem a sledovat minimální zásobu.

  9. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Ne, téměř nikdo. Jen nějaké ty největší firmy.
    Škoda.
    EDI modul pro Pohodu by zboží rozdělil podle dodavatelů a pak odeslání objednávky i potvrzení a DL či faktura jsou už jen brnkačka.

    Ze začátku to vypadá jako něco složitého, ale z pohledu dodavatele zboží mám zkušenost, že se s tím naučí lidé z odbytu nebo skladu vcelku rychle, je to přehledné (při správném nastavení všech položek-EAN) a v konečném důsledku i levné a rychlé.

  10. Na EDI se dělalo v Praze už v 90-tych. Proč myslite, ze se to dosud nechytlo?

  11. IMHO si pod EDI mnoho lidí z odbytu či nákupu představuje strašné komplikace, viz manuály, které posílají velké nadnárodní řetězce. Je to samý těžký technický text, přitom běžná praxe je levou zadní.
    I když viděl jsem implementaci EDI přes webaplikaci odběratele, kde se nahrávala každá položka zvlášť, vlastně nová faktura, i když fakturační systém ji už vystavil a modul EDI pro jiného odběratele ji dokázal přes providera poslat a ověřit.

    V některých firmách stěží chápou přiložení pdf do mailu, natož pak přestavit si malý txt strukturovaný soubor, jak posílá "milióny" nahoru a dolů, zejména když si ten texťák zobrazí ve Wordu a ničemu nerozumí (na rozdíl od pdf, kde vidí, co se za co platí).

    ---------- Příspěvek doplněn 13.12.2018 v 22:09 ----------

    A potom další problém může být EAN. Musí se za přidělená čísla platit a vést evidenci, ale papírové obálky jsou "skoro zadarmo".

  12. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    ... ale většinou na principu, že prodejci klesl stav na minimální zásobu.
    Pracoval som v Alze na automatickych objednavacich robotoch a verte mi, ze je to peklo. Tych premennych je mraky (cize pocet moznych stavov rastie geometricky) a navyse kazdy produktovy segment ma svoje specifika. Pri sucasnom stave ITckarov a nedostatku kompetentnych ludi (kombinacia IT/(e)commerce) to v sucasnosti nie je schopna zvladnut ziadna firma v CR.

  13. No vidíte, to je výzva :-)

  14. V tomhle oboru 200 dodavatelů??? Slušný...

    My na to měli 3 lidi. Pak jsme udělali "probírku" a zjistili, že můžeme zhruba třetinu dodavatelů vyřadit, a brát přes velkoobchod který nabízí nám přívětivou formu komunikace (i "blbé XML" pomůže) - sice o 2% dráž, ale to jsme zase ušetřili na člověkohodinách.

    Ale tenhle boj asi nevyhrajete nikdy.

    ---------- Příspěvek doplněn 15.12.2018 v 18:30 ----------

    Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    Pracoval som v Alze na automatickych objednavacich robotoch a verte mi, ze je to peklo. Tych premennych je mraky (cize pocet moznych stavov rastie geometricky) a navyse kazdy produktovy segment ma svoje specifika. Pri sucasnom stave ITckarov a nedostatku kompetentnych ludi (kombinacia IT/(e)commerce) to v sucasnosti nie je schopna zvladnut ziadna firma v CR.
    Spousta lidí se tu ptá v čem podnikat, a pak tu občas padají nápady na byznys jen tak mezi řečí :-) Sorry za OT...

  15. U tohoto oboru to není nic těžkého, protože mi to přijde, že co značka, to jeden výhradní distributor. A navíc já rád spolupracuji s malými dodavateli a výrobci, takže opravdu to je mnohdy o pár kouskách. Spíše takový velkoobchod, ale bez toho mezičlánku.

  16. Citace Původně odeslal inet-creative Zobrazit příspěvek
    V tomhle oboru 200 dodavatelů??? Slušný...

    My na to měli 3 lidi. Pak jsme udělali "probírku" a zjistili, že můžeme zhruba třetinu dodavatelů vyřadit, a brát přes velkoobchod který nabízí nám přívětivou formu komunikace (i "blbé XML" pomůže) - sice o 2% dráž, ale to jsme zase ušetřili na člověkohodinách.

    Ale tenhle boj asi nevyhrajete nikdy.

    ---------- Příspěvek doplněn 15.12.2018 v 18:30 ----------



    Spousta lidí se tu ptá v čem podnikat, a pak tu občas padají nápady na byznys jen tak mezi řečí :-) Sorry za OT...
    Toto nie je mozne urobit ako one-man show, ani za 5 korun. Potrebujete okrem programovania aj insider cloveka (je tam kopec zlozitej analytiky/algoritmizacie). Na druhej strane, dopyt je (vidite aj vo vlakne), len by ste museli "definovat" nove odvetvie. Nepochybne by sa to chytilo aj v zahranici...

  17. Samozřejmě, že zájem je a bude. Ale po bližším seznámení s problematikou z toho zůstanou jen velké oči. A ono si stačí přečíst jen pár čísel časopisu INFO 859:)

Hostujeme u Server powered by TELE3