24.10.2018 18:06
1
Ahoj, potreboval by som radu, tipy ...

Prijal som tvorbu webu pre nového klienta, dohoda bola zakúpiť už hotovú šablónu, ktorú doupravíme a nasadíme dodané texty, kedže to malo byť rýchlo spracované. Spracovali sme teda ponuku, ktorá počíta s touto variantou, po dodaní prvého návrhu podľa šablóny, ktorú si sám vybral a ktorá mu vyhovuje, do ktorej sme dosadili texty ktoré dodal, upravili rozloženie prvkov aby pojmuli jeho obsah ... nevyhovuje ... poslal požiadavky na úpravu, celkom jasne popísané aká je predstava, dodal upravené texty. Takto prebiehalo pár kôl úprav, ak bolo zasa všetko spracované, nevyhovuje, lebo mu tam chýbajú tie prvky a farby, ktoré boli v pôvodnej šablóne a ktoré teda sám navrhol vyhodiť, lebo to chcel jednoduchšie ... no commen ... zasa teda by chcel prerobiť web podľa šablóny, aj keď prvý návrh, ktorý to obsahoval zamietol, že nevyhovuje ako píšem vyššie. Súhlasíme teda Ok, ale že v podstate zasa tvoríme web od začiatku, rozpočet bude 2x toľko, nesúhlasí.

Ukončili by ste spoluprácu alebo sa snažili inak rozumne web dokončiť (aj keď to asi nebude možné) ... ako z toho von? Keby som to vedel dopredu, čo nešlo, tak by som to vôbec neprijal ... ako by ste sa zachovali?
24.10.2018 18:10
2
Slušně pánovi oznámit, že jeho požadavky, konkrétně tedy prakticky vytvoření webu od začátku, přesahují daný rozpočet a říct mu, že mu buď předáte funkční verzi webu kterou jste udělali (tedy předtím, než se to začalo dělat úplně znova) nebo že si prostě bude muset připlatit, případně se dohodnete na nějaké hodinové sazbě.
24.10.2018 19:12
3
Weby robíte predsa preto, že vás to baví, nie, že sa chcete otravovať pri práci a mať vredy.
Zdrojáky na CD mu viete dať vždy, aj v stave po x.tom prepracovaní, prípadne verzie. Samozrejme po zaplatení odpracovaného rozpočtu. A ak nemáte ďalšiu zákazku, niekedy je lepšie vyložiť nohy na stôl a neprodukovať, ako produkovať zbytočné náklady.
24.10.2018 19:40
4
nezvedat mu to 2x ale domluvit kompromis.
24.10.2018 20:36
5
pokud si odvedl dobrou práci... a máš čisté svědomí
tak to ukonči, protože ON typ onana dle toho co píšeš bude vysírat pořád
příští akci si již řádně smluvně ošetři
25.10.2018 06:48
6
ja uz robim len na kreditovy system, prave kvoli takymto kokotenkom ktory ti z tyzdnovej blbosti spravia dvojmesacny projekt, pripadne taky co neradi platia. skratka si u mna zakaznik predplati nejaky pocet hodin(podla objemu sa meni hodinovka) a ja si len pustim timer a ked dojde k 0 tak koncim. takto nikdy nemusim riesit neplaticov, viem presne kolko casu stravim na projekte a tym ze zakaznik uz zaplatil tak nikdy nemam problem s komunikaciu :)

robit ukonovo je najvecsia kravina aku som pocas svojej "kariery" robil.
25.10.2018 07:00
7
Dakujem za tipy

Node nerobim to ukonovo, je stanovena hodinova sadzba a nahodil som odhadovany rozsah hodin, ktory by to zadanie zabralo na zaklade skusenosti z inych projektov. Lenže tu je odhad nanič, ak stále niečo mení a nakoniec ani nie je ochotný adekvátne navyšovať rozpočet.

Navrhol som mu, že budeme reálne merať strávené hodiny nad prácou cez nejaký soft a to sa potom vyfakturuje, takto bude mať aj on prehľad o aktuálnej cene a možno si trocha rozmyslí nezmyselné požiadavky, ktoré prepodkladal že budú asi zadarmo spracované. Čím viac požiadaviek a pripomienok, tým viac zaplatí. Ak nepristúpi na tento systém, tak nepokračujem.
25.10.2018 10:38
8
Ten klient je "kdo"? To je člověk z oboru, že ti kecá do prvků a barev? Pokud se nepletu, ty jsi profesionál který rozumí webovým stránkám (webdesign, UI, UX) a on dělá nějaký svůj business. Nech ho dělat svůj business, a ty pro něj odmakej svojí část práce. Tobě jako profíkovi musí důvěřovat (a ty na to samozřejmě taky musíš mít, a musíš mu umět poradit, dodat profesionální práci). Pokud ten vztah funguje jinak, pak je to ztráta času vás obou. A jeho peněz.
25.10.2018 11:07
9
Podle me nejvetsi problem byva ve spatne komunikaci ze strany zpracovatele - zadavatel nema informace o tom jak dlouho jake upravy trvaji, zda jso nebo nejsou soucasti ceny atd. a tak proste ukoluje, protoze mu nikdo nerika, ze by nemel...

Pracuji hodinove - prvni hodinove naceneni komunikuji jako hrube, ktere se bude v prubehu menit, vzdy pridavam 20% jako buffer, tak aby kdyz neoc zabere vic casu, nebyl zakaznik prilis zkaman z navysovani. Kdyz to hodnove vyjde, bude zase prekvapen ze to vyslo lepe nez jsme cekali.

Kazda zmena v cene se komunikuje zakaznikovi okamzite jak se na to prijde - neco trva o dost dele nez melo (a je k tomu dobry duvod), klient to hned vi, pokud trva na tom, ze by cena nemela prilis preskocit rozpocet, navrhuje se kde ubrat, aby se cena dodrzela.

Jakekoliv zmeny z jejich strany jsou obratem naceneny jako nadprace a do odsouhlaseni a pripadne navyseni zalohy, nejsou zpracovavany - od zacatku je upozornen na to, ze jakekoliv dodatecne zmeny budou naceneny jako nadprace. Nuti je to si hned na zacatku vse rozmyslet - dat vic casu tomu premysleni a diskusi nad tim jak to ma ve finale vypadat. A nebo proste rovnou pocitat s tim, ze s vagnim zadanim prijdou nadprace na konci.

Stejne jako se mi osvedcilo zverejnovat jim hodinove rozpisy jednotlivych ukonu tak jak pribyvaji (mam an to svuj system, ale nakej google docs na ktery se kdykoliv muzou podivat urcite neprijde nevhod)
25.10.2018 11:07
10
Původně odeslal Pix
Ten klient je "kdo"? To je člověk z oboru, že ti kecá do prvků a barev? Pokud se nepletu, ty jsi profesionál který rozumí webovým stránkám (webdesign, UI, UX) a on dělá nějaký svůj business. Nech ho dělat svůj business, a ty pro něj odmakej svojí část práce. Tobě jako profíkovi musí důvěřovat (a ty na to samozřejmě taky musíš mít, a musíš mu umět poradit, dodat profesionální práci). Pokud ten vztah funguje jinak, pak je to ztráta času vás obou. A jeho peněz.
to je ideální situace, ovšem ne každý klient přistoupí na argument typu "já jsem tady profík tak mlč", nakonec on to platí a vždyť přece "každý pozná dobrý web". Obvykle zkouším vysvětlit, proč a jak by to mělo být, ale pokud si klient nedá říct, tak prostě udělám co chce a práci vyškrtnu z portfolia. Někdy to prostě za ty nervy nestojí.

Navíc se sice může argumentovat donekonečna co je OK a co ne, ale bez uživatelských testů je to z obou stran čistě o subjektivním pocitu, který nezajistí, že ten web bude prodávat. Pokud je 90% návštěvníků zvyklých na logo na pravé straně, tak se tam prostě dá a "to je přece proti zásadám přístupnosti" je irelevantní.