Vyvíjej vlastní projekty a expanduj do zahraničí! Jak. Přijď na 13. Affiliate konferenci v Praze
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

V čem je droppshiping specifický druh podnikání?

  1. Ahoj,

    mám čas na nový projekt a přemýšlím o koupi hotového eshopu s droppshipingem. Hlavně kvůli know how, abych se do toho rychleji dostal.

    Na jedne z aukcí jsem narazil na text: "toto podnikání je specifické a ne všem vyhovuje". Výhody tohoto podnikání jsou mi jasné. Je mi i jasné, že může nastat problém s produkty, které neznám a nemůžu si ohlídat jejich kvalitu. Tím pádem může dojít k reklamacím a sporům s dodavatelem. Následným hromaděním produktu u mě doma etc. Jsou tam ještě nějaké další problémy, které nevidím?

    Jakému typu člověka toto podníkání vyhovuje?

    Předem děkuji za postřehy a čas.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Ja si uplne neumim predstavit delat spickovy byznys, kdyz nemam zakladni procesy pod kontrolou a jsem zavisly na kondici treti strany. Pokud chci pridat sortiment, co nema dany partner, je to problem, jak to resit logisticky, nakladove apod. tudiz dalsi omezeni do budoucna napr. Pro mne je dropp fajn pro ty, co to chteji treba zkusit, jenze zase tim, ze to nema clovek pod kontrolou muze dojit k jinemu vysledku nez kdyby mel vse pod strechou.

  4. Před lety jsem měl materský eshop a nabízel jsem napojení na droppshiping, tak z mého pohledu muj názor je.

    Droppshiping je pro 99% lidi spíše takové hrani si a seznamení se s ekomerci. Naprosté většině těch eshopu nezplatí ani čas co se věnovali vytvořeni tomu a nějakou reklamu, ale bude tu pár jednotek % co to dovedli na pěkné čisla co je i uzivi, ale to nejsou začátečníci. Pro tebe jako začátečníka bude mega uspěch když se ti vrati investovaný čas a vklad. A jinak pochopitelně jak píše Radek O. nemáš nic pod kontrolou a stím se nedá nijak pohnout a stabilní nebo vetsi byznis proste nepujde vytvořit. K tomu všemu matreský eshop muže klidně za měsíc zrušit droppshiping a co pak, stejně tak muže delat mizerně logistiku a lide budou jen nastavni ale ne na ně ale na tebe.

    Něco jiného je kdyby jsi měl třeba velmi naštevovaný magazin/blog třeba na téma kosmetiky (nastřel) a chtěl by jsi to mnohem vice monetizovat ale zas nechtelo by se ti rešit logistiku eshopu, tak si vytvoříš eshop s Drop. a daný magazin sním propojiíš , pak to má větší smysl, ale furt lepší rešení je vždy mit vše pod kontrolou a tedy klasický eshop.

  5. A to same plati pro affiliate eshop-katalog.

  6. No, já budu mít trochu jiný názor než ti nade mnou. Máme jeden čistě droppshipingový e-shop, začínali jsme před 9 lety (krize), nevěděli jsme o něm tenkrát skoro nic, dokonce jsem se mu zpočátku dost bránili. O dé doby nás to (dva) slušně živí. Pro několik dodavatelů jsme největšími prodejci. Obrat měsíčně cca 1 mil. Kč a dlouhodobě rosteme, zisk přiměřeně slušný. Nemluvě o dalších bonusech jako práce z domova atd. Takže všechno jde, když se chce (a jde se na to chytře).
    Ale věnujeme se tomu samozřejmě fulltime (na hodiny víc než to). Pokud si někdo myslí, že spíchne e-shop, napojí dodavatele a bude mít vyděláno, tak pro toho to opravdu nebude.

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Ja si uplne neumim predstavit delat spickovy byznys, kdyz nemam zakladni procesy pod kontrolou a jsem zavisly na kondici treti strany.
    Závislí jste přeci vždycky na třetích stranách - výrobci, dodavatelé, dopravci, to jsou třetí strany, jejichž služby taky těžko ovlivníte, ať fungujete jako e-shop jakýmkoliv systémem (pokud si teda všechno nevyrábíte a nevozíte sami). I vaši zaměstnanci jsou taková "třetí strana", kterou nemáte pořád 100% pod kontrolou.
    Otázka je, co považujete za špičkový byznys. Pokud jde o spokojenost zákazníků, tak třeba my máme výbornou zpětnou vazbu (pravidelní a vracející se zákazníci, dobré recenze, po většinu roku třeba zlaté logo ověřeno od Heuréky). Vše je o nalezení dobrých dodavatelů a vyjednání podmínek s nimi, stejně jako u "klasických" e-shopů.

    Citace Původně odeslal Venturi Zobrazit příspěvek
    nemáš nic pod kontrolou
    Nesouhlasím, máme pod kontrolou víc, než si kdo myslí. Monitorujeme kompletně všechny objednávky, víme kdy jaká objednávka odejde, kdy k zákazníkovi dorazí, včetně třeba kontaktů na řidiče dopravce. Známe skladovou dostupnost, veškeré ceny, slevy atd. Jediné, co třeba nevidíme je, jak dobře je zásilka zabalená. Zaměstnanci dodavatelů ale ani většinou nevědí, pro koho to balí (jestli posílají za svůj e-shop nebo jiný), mají šéfa, který měří všem stejně, takže v tom není žádný problém. Jakou případnou jinou (ne)kontrolu máte na mysli?

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Pokud chci pridat sortiment, co nema dany partner, je to problem, jak to resit logisticky, nakladove apod. tudiz dalsi omezeni do budoucna
    Správný podnikatel slovo "problém" nezná :-) Ne opravdu v tom taky žádný zásadní problém nevidím. Máme dlouhodobě cca 10 dropshipingových dodavatelů (spoustu dalších jsme profiltrovali), někdy k zákazníkovi odchází třeba 3 zásilky najednoup z různých skladů. I u některých velkých e-shopů nic problémového - viz třeba Mall.cz, který taky s některými funguje droppshipově.

    Citace Původně odeslal Venturi Zobrazit příspěvek
    K tomu všemu matreský eshop muže klidně za měsíc zrušit droppshiping a co pak
    Stejně tak ti může za měsíc zrušit výrobu tvůj výrobce nebo ti prostě přestat dodávat dodavatel a co pak? :-) Je to o nějaké diverzifikaci produktů (resp. dodavatelů), stejně jako v klasickém e-shopu.
    Jeden z našich hlavních dodavatelů to jednou udělal, zařízl všechny dropship partnery (údajně v domění, že "máme moc zisku za nic" a že si to radši maloobchodně prodá sám). Když měl po dvou měsících skoro před krachem, tak byl rád, že jsme ho vzali znovu do prodeje :-) Většina z nich je ráda, že má dobrý prodejní kanál (dlouhodobě levnější, než třeba PPC reklamy) a nemá důvod ho rušit.

    Citace Původně odeslal Venturi Zobrazit příspěvek
    , stejně tak muže delat mizerně logistiku a lide budou jen nastavni ale ne na ně ale na tebe.
    Stejně tak jako výrobce tvého zboží může dělat zmetky a TY budeš mít reklamace. Nebo logistiku může dělat blbě tvůj dopravce a lidi taky řvou na TEBE.

    A tak by se k těm negativům dalo pokračovat.

    Co se týče výhod, to je jasné, nemusíme držet na skladě tisíce produktů za desítky až stovky mil. Kč jako naši dodavatelé a můžeme se plně věnovat hlavně marketingu a právě zákazníkům...

    Nechci tady nějak obhajovat droppshiping, všechno má samozřejmě své výhody a nevýhody. Jen chci ukázat, že když se chce, tak to jde a nemusí to být jen přivýdělek za pár drobných a na pár týdnů. Ale je to tvrdá práce.
    Naposledy upravil ramix : 11.10.2018 v 17:44

  7. Děkuji za všechny příspěvky. Ty nejzajimavější časti jsem vložil pod svůj příspěvek. Představu co by mě čekalo mám. Původně jsem tento projekt chtěl pro ženu s tím, že jí pomůžu s technickým řešením. Teď vidím, že to není vedlejšák na vyplnění času, ale hlavní projekt, o který se bychom se museli opravdu starat. Nic proti tomu. Sám jsem zvědavý jak to dopadne. Jestli do toho půjdeme nebo ne.

    Droppshiping je pro 99% lidi spíše takové hrani si a seznamení se s ekomerci. Naprosté většině těch eshopu nezplatí ani čas co se věnovali vytvořeni tomu a nějakou reklamu, ale bude tu pár jednotek % co to dovedli na pěkné čisla co je i uzivi, ale to nejsou začátečníci. Pro tebe jako začátečníka bude mega uspěch když se ti vrati investovaný čas a vklad.
    Ale věnujeme se tomu samozřejmě fulltime (na hodiny víc než to). Pokud si někdo myslí, že spíchne e-shop, napojí dodavatele a bude mít vyděláno, tak pro toho to opravdu nebude.
    Nechci tady nějak obhajovat droppshiping, všechno má samozřejmě své výhody a nevýhody. Jen chci ukázat, že když se chce, tak to jde a nemusí to být jen přivýdělek za pár drobných a na pár týdnů. Ale je to tvrdá práce.

  8. ramix: asi bych udelal taky rozborku toho co pisete jako odpovedi na to co pisu, ale asi bychom nakonec zjistili, ze na to mame jiny pohled co znamena mit kontrolu, co znamena byt zavisly, co znamena to ci ono.

    To, ze lze i touto formou udelat byznys na nejake urovni proc ne. Nektere vetsi eshopy bych zrovna nedaval za priklad, ti to nemaji jako core byznys, ale jako doplnek a s ohledem na dlouhodobe nefungujici logistiku nekterych vetsich eshopu je prilepeni dalsiho kanalu s podobne nefungujici logistikou naprosto v poradku :)

    Nicmene mate muj respekt, ze to mate takto funkcni. Vim co to da za praci.

  9. Jakému typu člověka toto podníkání vyhovuje? /// lidem co nemají peníze na nákup zboží, nebo těm co se chtějí věnovat vícero odvětvím a už by to bylo dost náročné, tak to řeší dropem.

Hostujeme u Server powered by TELE3