Prodej projektu Duchod.cz - cena 665 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 30

Řešení pro 30 lidí | data a emaily | cloudové řešení vs server

  1. Čau,

    jak byste řešili situaci, kdy potřebujete zabezpečit pro 30 lidí e-mailové schránky a úložiště do kterého se navzájem dostanou.

    Napadá mě využít Google Apps a řešit to cloudem. Každý zaměstnanec má dostatečný prostor pro poštu i data. Jednou se to nastaví a kromě počátečního zaškolení je věc vyřešená.

    Pak tu jsou navrhované řešení jako vlastní server. O této možnosti vím kulové, ale už z hlediska údržby mi to přijde postupem času jako nevýhodná varianta.

    Jak byste to řešili vy?

    Díky za diskusi :)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Jjdesign poptává: Front-end iOS appky
    Rlucan poptává: UX redesign (Praha)
    Inet-creative poptává: OpenCart - Validní feed pro Zboží.cz
  3. Rozhodně doporučuji GSuite, 4€ / osobu / měsíc, mi příjde docela férová nabídka.
    Hlavně z pohledu funkcí co nabízí, ti nenabídne vlastní server.

  4. Také doporučím cloud (ale na vlastní doméně), je to ve výsledku levnější a méně problematické, MS Office 365 jen pokud máte zkušenosti s MS produkty, jinak gapps. Vlastní řešení je plné chyb, problémů, nefunkčností a musíš na to mít lidi. Existují i české společnosti, které něco podobného nabízí, ale nemám velké zkušenosti.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.10.2018 v 18:15 ----------

    ještě k ceně, pro 30 lidí to stojí stejně jako polovina nejlevnějšího administrátora, která by vám musel zpravovat vlastní řešení, to nepočítám případné licence a HW a ani 24/7 provoz.

  5. Gsuite...má všechno co potřebuješ, obří úložiště, hromadu propojených nástrojů. Ten ekosystém je perfektní za ty peníze.

  6. Vlastni server je pro ty co chteji mit data pod svoji kontrolou a resit neco na miru... Kdo na to nema nebo mu staci existuji reseni a nevadi mu, ze svoje data nema pod kontrolou ten pouzije nabizene sluzby .

  7. Mě třeba děsí představa, že mám řešení na míru a pak přijdu o člověka, co mi dělal opravy nebo rozčíření a jsem prostě v pr*eli. U Google se toho nebojím.

  8. Citace Původně odeslal Tomáš Maňhal Zobrazit příspěvek
    Mě třeba děsí představa, že mám řešení na míru a pak přijdu o člověka, co mi dělal opravy nebo rozčíření a jsem prostě v pr*eli. U Google se toho nebojím.
    U Googl Vam dela nekdo neco na miru?

    Chapu, ze casto jsou reni na miru s prasene a pak se je nikomu dalsimu nechce udrzovat. Ale prave proto by to mel delat schopny clovek a nebo pouzit jiz hotove existujici otevrene reseni.

  9. Díky za každou reakci. Já si právě říkal, že dnes mít vlastní server už není IN jak před pár lety, ale nechtěl jsem být za blba, proto jsem tu diskusi začal. Ještě jednou díky

  10. Predevsim je potreba jasne rict, co potrebuju a jake mam preference

    - data pod vlastni kontrolou
    - penize
    - ulozna kapacita
    - funkcionalita
    - zalohovani

    Kazde reseni ma sve vyhody a nevyhody, ale moje data jsou to nejcennejsi co mam

  11. Citace Původně odeslal vdusek Zobrazit příspěvek
    moje data jsou to nejcennejsi co mam
    A není složitější (=dražší) zabezpečit data na vlastním řešením než používat zdokumentovanou službu třetí strany?

    Existují reálné příklady úniku dat jak z cloudu, tak i z vlastních řešení, pokazit se dá oboje.

  12. Pokud ti jde ciste predevsim o emaily, doporucuji ProtonMail tarif Visionary a pro backup a synchronizaci pak spideroak.com - prozatim nic lepsiho co se tyce bezpecnosti na trhu neni.

    Pokud nic takoveho nehledas a chces vse v jednom tak Google postaci, v pripade vlastni server, ale pokud s tim nemate zkusenosti tak to je na dve veci.

  13. protonmail.ch
    tresorit.ch

    (a kreditka revolut :D)

  14. A nebo jak rika @Tomve tresorit.ch - na ten jsem zapomnel. Je sice drazsi, ale taky paradni. Ten jsem pozival rok a pul zpet, ale presel jsem na SpiderOak, protoze je levnejsi - pokud ti jde o cenu.

  15. Pokud to vezmu z hlediska důvěryhodnosti, asi se mi bude lépe "prodávat/nabízet" G Suite od Google, než další uvedené. Ale díky! Určitě to pomůže někomu dalšímu :)

  16. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    A není složitější (=dražší) zabezpečit data na vlastním řešením než používat zdokumentovanou službu třetí strany?

    Existují reálné příklady úniku dat jak z cloudu, tak i z vlastních řešení, pokazit se dá oboje.
    Pokud mi na datech skutecne zalezi, tak je mam radeji pod vlastni kontrolou, kdy sam zodpovidam za svuj "majetek"

    "Zdokumentovana sluzba" treti strany je natolik zdokumentovana, jak jeji provozovatel zverejni dokumentaci.

    BTW - resit nedorucovani mailu v okamziku, kdy nemam pristup k logum postovniho serveru, je velmi obtizne. A nastaveni posty jen kvuli mne velky provozovatel menit nebude

  17. Citace Původně odeslal vdusek Zobrazit příspěvek

    BTW - resit nedorucovani mailu v okamziku, kdy nemam pristup k logum postovniho serveru, je velmi obtizne. A nastaveni posty jen kvuli mne velky provozovatel menit nebude
    Přesně!

  18. A jak je na tom v současnosti samepage.io ? Zkoušel jsem to před lety, ale už asi dva roky jsem mimo tohoto řešení.

  19. Citace Původně odeslal vdusek Zobrazit příspěvek
    Pokud mi na datech skutecne zalezi, tak je mam radeji pod vlastni kontrolou, kdy sam zodpovidam za svuj "majetek"

    "Zdokumentovana sluzba" treti strany je natolik zdokumentovana, jak jeji provozovatel zverejni dokumentaci.

    BTW - resit nedorucovani mailu v okamziku, kdy nemam pristup k logum postovniho serveru, je velmi obtizne. A nastaveni posty jen kvuli mne velky provozovatel menit nebude
    Ano, ale musíš být schopný ty data si sám spravovat a chránit, pokud to neumíš, musíš si to zaplatit a pak je to o ceně. Pro svoje data cloud nepoužívám, ale sám si sobě strávený čas neplatím.

    Myslel jsem spíše zdokumentovaná z hlediska bezpečnosti a ne provozu, bavíme se o Googlu a tam těch informací je dostupný spousta.

    Špatné doručování zpravidla řeším s vlastním řešením a ne s cloudem (jmenovitě Google, MS), jsou k dispozici určité logy a reporty u odchozích zpráv poměrně podrobné, i příchozích ty které neprošly formální či technickou validací jsou také ke stažení/vyhledávání, podrobné smtp konverzace k dispozici nejsou, nejsou k dispozici ani síťové logy, od toho si tu službu ale platíš, abys to nemusel řešit. S kvalitou doručování a přijímání emailů jsem ale u cloudů spokojený a pokud se pohlídá nastavení DNS, fungují stejně spolehlivě jako dobře spravované vlastní řešení.

    Chápu tvůj postoj, také osobně preferuji vlastní řešení, většinu projektů co dodávám jsou on-premise vč. HW ve vlastním DC, vlastně to mě živí, z cloudu nic nemám, ale pokud někdo chce doporučení, zvažuji, že zaplatit schopného člověka, který se o to bude zodpovědně starat není snadné. Dokonce občas se přechází do cloudu právě kvůli lidem.

  20. Síťové logy, podrobné smtp konvezace, špatné doručovací....

    Musím zaklepat, ale tohle jsem v životě neřešil. Jestli to není tím, že si pronajímám řešení, které funguje. Den má 24 hodin, řeším toho docela hodně, potřebuji alespoň 8 hodin spánku a ta představa, že řeším ještě hledání důvodů, proč mi nechodí pošta... to bych se asi po*ral. Teď to neberte ve zlém, ale fakt ta představa, že mám doma nějaký server a musím se o něj starat.. asi máte hodně času.

  21. Citace Původně odeslal pawlisko Zobrazit příspěvek
    Síťové logy, podrobné smtp konvezace, špatné doručovací....

    Musím zaklepat, ale tohle jsem v životě neřešil. Jestli to není tím, že si pronajímám řešení, které funguje. Den má 24 hodin, řeším toho docela hodně, potřebuji alespoň 8 hodin spánku a ta představa, že řeším ještě hledání důvodů, proč mi nechodí pošta... to bych se asi po*ral. Teď to neberte ve zlém, ale fakt ta představa, že mám doma nějaký server a musím se o něj starat.. asi máte hodně času.
    Tak az bude Tvuj zakaznik na blacklistu a bude hulakat, ze mu neodpovidas na maily, protoze nejsou dorucovany, a nebo nebudes moct odeslat mail - hodne stesti

    Nebo se ti neco bude beze stopy ztracet jako nedavno na "serverech Bakaly" blokovane "spatne maily"...

  22. Asi na to mám štěstí. Fakt jsem to za celou dobu ještě nezažil.

  23. jo, virusfree.cz (emaily centrum.cz a další) je legenda, nám doporučovali, ať jim neposíláme tolik emailů přes den a raději to posíláme v noci, teď jako to člověk má vysvětlit obchoďákům, že prostě nemají přes den prodávat :).

    Velcí email poskytovatelé zase jsou rádi, když jim člověk dopředu nahlásí IP adresy serverů, z kterých chodí legitimní pošta (MS např. vyžaduje klasickou registraci administrátora) jinak to může potichu zahazovat. Jiní zase rádi kontrolují kolik emailů mohu každou vteřinu poslat a pokud se tam nevejdu, rovnou mě hodí do blacklistu, geniální seznam.cz. Těch problémů co se musí řešit a hlídat jsou stovky, u globálního projektu to je teprve terno. Cloud většinu těhle problémů řeší a i problémové servery od Bakaly mají na cloud provoz asi výjimku a dá se jim doručovat.

    Provozovat emailový server svépomocí je opravdu dost drahé, posledních letech dokonce i velké korporáty přecházejí s emaily do cloudu, potřebují čím dál více spolehlivost a nonstop podporu, nedávno třeba všechny emaily zmigrovala celá Česká Spořitelna, další používají hybridní řešení, kdy si interní emaily řeší sami, ale externí nechávají na cloudu.

    Pokud to nemáš jako koníček, s emaily doporučuji jít do cloudu, za tu cenu to levněji a spolehlivěji neuděláš. Je ještě možnost najmout nějakou českou službu podobného rázu, ale nenašel jsem žádnou, kde by byl normální emailový klient a ne ty roundcube napodobeniny co všude dávají.

  24. Co si predstavit pod "normální emailový klient a ne ty roundcube" v browseru?

  25. Citace Původně odeslal vdusek Zobrazit příspěvek
    Co si predstavit pod "normální emailový klient a ne ty roundcube" v browseru?
    gmail má uživatelsky přívětivý webový interface, Azure se dá také používat docela obstojně, rackspace funguje opět dobře, na roundcube jsou od uživatelů stížnosti, neorientují se v tom, je to pomalé, špatně to vyhledává, bojují s vkládáním různých formátovaných textů z wordů, někdy mají problémy s posíláním příloh a spousty drobných zádrhelů jako ztráty rozepsaných emailů, které se musí opakovaně řešit. Licence na outlook je východiskem, ale musí se platit zvlášť.

    Nebo s tím máš lepší zkušenosti? Co nasazuješ ty?

  26. Ale Outlook je Groupware - to je trochu jina kategorie produktu. Srovnavas nesrovnatelne.

    Outlook a IMAP neni zadna vyhra :(

  27. Outlook, je i za trest moc. Pro firmu, ktera chce delat byznys v onlinu to neni.

  28. S outlookem to je věc názoru, má ale lokální vyhledávání emailů a pracuje offline, což využijí lidé na cestách. Ano, je to trochu jiná kategorie SW, ale s office 365 předplatným je k dispozici.

  29. A jini mailovi klienti neumi pracovat offline?
    A jeste jsou, ta hruza, zadarmo....

  30. Citace Původně odeslal pawlisko Zobrazit příspěvek
    Pokud to vezmu z hlediska důvěryhodnosti, asi se mi bude lépe "prodávat/nabízet" G Suite od Google, než další uvedené. Ale díky! Určitě to pomůže někomu dalšímu :)
    Tak duveryhodnost... Jde o bezpeci dat, ale pokud toto nejak extra 30 lidi neresi tak gapps je opravdu vsem povedoma znacka a neni co resit, ma vse co clovek potrebuje.

  31. Krome zabezpeceni dat v cloudu je take otazka jestli ten pocet 30 uzivatelu bude konstantni nebo se planuje vetsi rust. Sam spravuji startupy,ktere se logicky ze zacatku vydali cestou cloudu, ale pri vetsim poctu uzivatelu uz je to reseni drahe jako prase..

Hostujeme u Server powered by TELE3