logo
08.09.2018 20:52
1
Chceme použít Opencart a ten mám nevhodně řešené url. Na stránku detailu produktu se můžete dostat z více url:
www.domena.cz/produkt
www.domena.cz/hlavni-kategorie/produkt
www.domenta.cz/hlavni-kategorie/sub-kategorie/produkt

SEO má vyřešené tak, že v html uvádí kanonickou url, takže tu která je hlavní. V případě produktu:
www.domena.cz/produkt

I přesto, že takto odkazuje na hlavní url, tak nemá to nějaké nevýhody? Nebude lepší upravit kód Opencartu tak, aby rovnou odkazoval na jednu jedinou URL?
Nebo je to ztráta času a vyhledávače se budou ke stránce chovat stejně jako kdyby měla jednu jedinečnou URL?
08.09.2018 20:57
2
modul na kanonickou adresu mám, adres je více protože může být produkt ve více kategoriích, je i vyhledatelný bez zařazení do kategorie
08.09.2018 20:59
3
Nyní nechápu, Opencart 3 má v sobě již kanonické adresy zabudované, tento problém neřeším. Řeším zdali máme upravit url odkazy tak, aby v podstatě kanonické url adresy nebyly.
08.09.2018 22:24
4
Tu kanonizaci tam chceš, protože ten produkt bude mít všude stejný obsah předpokládám. Takže kvůli duplicitám. Vyhledávač se ale kanonizaci vůbec nemusí řídit, je to jen doporučení, takže bych to nehrotil :-)
08.09.2018 23:16
5
Jo to všechnu chápu, asi bych měl dotaz upřesnit.

A) Mám na webu stránku s produktem X, který má jedinečnou URL adresu.
B) Mám na webu stránku s produktem X, který je dostupný na více URL adresách s duplicitním obsahem a v těchto duplicitních stránkách mám v html canonical tag směřující pouze na jednu z duplicitních stránek.

Bude síla produktové stránky v obou případech stejně silná? Pokud mi povedou z cizích webů odkazy na různé duplicitní url, bude brát Google, díky canonical tagu, jako kdyby všechny odkazy vedly na jednu stránku?

Pokud by síla produktové stránky nebyla v obou případech, A i B, stejně silná, tak bychom přepracovali Opencart tak, aby generoval pouze jedinečné URL adresy. Nyní zjišťuji zdali se do toho máme pustit.