4.Affiliate konference na Slovensku, Bratislava 25.9.2018 posední volná místa
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Strategická hra - jaká by byla cena naprogramování?

  1. Zdravim, rád bych se zeptal, kolik by zhruba stálo naprogramování strategické PC hry?

    - většina hry by se odehrávala v 'textovém prostředí', čímž mám na mysli jen text, tabulky, rozklikávací seznamy apod. Různě by se zaměstnancům zadávaly úkoly, nabírali by se noví lidé atd.
    - jedinou složitější věcí by byla pouze klasická mapa, která by se dala samozřejmě přibližovat, její části by se různě barevně měnily, nebo by se do ní přidávali body (např. zde se nachází sklad firmy).

    Bylo by reálných 100 000 Kč?
    A odhadem, kolik by taková hra stála pokud, by se mohla hrát on-line proti ostatním hráčům?

    Děkuji mockrát, přeji hezký den.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Zdenekpauch poptává: Zrychlení 2 eshopů
    PEGAS GROUP poptává: Tvorba webu z Webnode, Wordpress
    Ice poptává: Vytvorenie graberu pre stranku
  3. Podle tohodle popisu by taková hra mohla stát 30 000 nebo 30 000 000. Podle tohodle se fakt nedá nic odhadnout. Ale zase oceňuji těch 100 000. S tím už se dá něco dělat, ale zkus to popsat podrobněji. Třeba by to šlo.

  4. Dobrý den,
    jako herní vývojář musím říct, že záleží na komplexnosti. Cena takové hry může být od statisíců až po miliony. Sto tisíc korun stačí tak na malou hříčku na telefony co se zvládne za dva měsíce. Pokud si ale přejete investovat do vývoje hry, sám mám několik herních projektů, které by se mohli dotáhnout do konce velice rychle a i tato investice by k jejich dokončení stačila. V případě více informací mne můžete určitě kontaktovat.

  5. v 90. letech vznikalo hodně textových her, náročnost pro jejich tvůrce se běžně pohybovala mezi 500 - 3000 hodin, znám i extrémy, které spolikaly 10 000 hodin, jednotlivci si dělali vše sami. Nemůže to dělat každý, napsat si scénář, navrhnout prostředí a rozhraní, odzkoušet a promyslet všechny strategie a postupy je náročná tvůrčí činnost a daný vývojář k tomu musí mít předpoklady nebo to dostat již celé vymyšlené.

    Pokud bys na to musel někoho najmout, aby ti to zároveň i vymyslel a napsat texty, počítej náklady od stovek tisíc po miliony, pokud by se jednalo pouze o naprogramování rozhraní či uzpůsobení existujícího, cena může být spíše kolem desítek tisíc nebo také nic, pokud by ti vyhovovalo něco již existujícího.

    Existuje ale již spousta hotových frameworků a grafických aplikací pro tvorbu textových her:
    Twine / An open-source tool for telling interactive, nonlinear stories
    http://textadventures.co.uk/quest/
    GitHub - facundoolano/advenjure: Text adventure engine written in Clojure and…
    https://github.com/Mudlet/Mudlet
    GitHub - LiamKenneth/ArchaicQuest: ArchaicQuest a Multi User Dungeon (MUD)…
    https://www.mudlet.org
    Overview - Ranvier
    http://www.evennia.com

    Či je možné se inspirovat volně dostupnými hrami:
    GitHub - nroutasuo/level13: Incremental browser text adventure
    https://github.com/sourcerer-io/lots
    https://github.com/ricpelo/alien

    Existuje poměrně rozsáhlá česká komunita a spousty již vytvořených her http://www.textovky.cz

    Poznámka: původně jsem programátor microkontrolérů a jader OS, spousty let jsem se věnoval ASM a právě komunitě bastlířů a jejich výtvorů, v počátcích počítačů nebylo běžné grafické rozranní a textovkami komunita žila.

  6. Pro inspiraci jde použít i Wesnoth: https://github.com/wesnoth.

  7. Mockrát děkuji za reakce. Zkusím to popsat detailněji.

    Většina hry by závisela na najímání těch správných lidí a tím pádem zvýšení / zmenšení pravděpodobnosti úspěchu.

    Pokud si zaplatím ty správné zaměstnance, zvýší se mi pravděpodobnost na úspěch mé firmy. Pokud finančně podpořím politickou stranu, která přeje podnikání, zvýší se její pravděpodobnost na úspěch ve volbách. Pokud ve volbách úspěje, zvýší se pravděpodobnost na úspěch mé firmy. Pokud bude dělat starostu města (kde mám smradlavou fabriku vypouštějící do řeky humus) "můj" člověk, zvýší se pravděpodobnost úspěchu mojí firmy. Ale také se zvýší pravděpodobnost, že ho za úplatky zavřou a já budu mít útrum. Pokud se v novinách objeví článek, že ve fabrice konkurenční firmy pracují děti z Číny, zvýší se má pravděpodobnost na úspěch. Pokud ale budou také psát o tom, že moje fabrika vypouští do řeky sajrajt, má pravděpodobnost na úspěch se zmenší. Když to řeknu jinak, tak...:

    Ve hře musím najmout lidi (řidič kamionu, úplatný starosta města, ředitel výroby, chlápci u pásu, ...). Jsou různě kvalitní a drazí, ale všichni do jednoho mají vliv na to, jestli moje firma tento měsíc vyrobí a prodá dost výrobků. Také musím dbát na to, že pokud chci prodávat i v Okresu XY, kam nesmí jezdit (zjednodušeně řečeno) velké kamiony, do tohoto okresu budu moct posílat jen menší náklaďáky, které toho uvezou méně.


    Pak by tam byla klasická mapa, která by podle barev a log ukazovala, jaký mám podíl na trhu, kde se nachází sklad, přístav apod., když kliknu na Okrex XY, barevně mi to ukáže, jestli je pan starosta se mnou, nebo neutrální atd.

    Uvedu detailní příklad na starostovi města. Něco takového by se dělalo s každou postavou ve hře:

    - Starostou města je Pepa Novák
    - jeho plat činí 30 000 měsíčně
    - jeho pravomocí (s ohledem na naše podnikání) je dávání či odebírání povolení provozovat v jeho městě fabriku
    - do funkce ho dosazuje hejtman

    - a já mohu se starostou města udělat toto
    - uplatit XY Kč, aby neřešil, že moje fabrika smrdí
    - uplatit XY Kč, aby přitlačil na konkurenční fabriky
    - uplatit XY Kč hejtmana, aby ho vyhodil a dosadil někoho tvárnějšího

    - pokud starosta nebude na naší straně, musíme zmenšit výrobu, ať nesmrdí. A nebo ji necháme stejnou, ale občas nám tam přijde kontrola, která zjistí, že tam nedodržujem hygienické předpisy, dostanem pokutu atd.


    Veškerý scénář (propočty) bych samozřejmě udělal já. Jde "pouze" o naprogramování celého scénáře. Když tak koukám na odkazy, tak mi přijde, že to asi příliš textovka nebude. Spíš je to taková tycoon hra, ale "bez grafiky". Z hlediska naprogramování bych to asi přirovnal k fotbalovým manažerům (samozřejmě až na samotné zápasy).

    Dalo by se teď už přesněji říct, kolik by taková hra stála jak offline, tak teoreticky i online?

  8. to je úplně něco jiného než textovka :), ano, fotbal manager je tomu nejblíže.

    Existuje open source implementace tycoonu - http://www.openttd.org/en/ , na tom teoreticky to lze postavit, pokud dodržíš licenci, je to ale proště tycoon.

    Teoreticky pak lze uzpůsobit open source fotball manager http://www.bygfoot.com, ale nepracoval jsem s tím, neznám.

    ---------- Příspěvek doplněn 24.08.2018 v 17:40 ----------

    pokud jde o cenu, ta se nedá říct, je to hodně unikátní záležitost a cena může skákat od desítek tisíc do milionů. Záleží kolik práce necháš pro programátor a kolik toho uděláš "zdarma" sám.

Hostujeme u Server powered by TELE3