21.08.2018 12:41
1
Ahoj, je v poriadku alebo nie je, z hladiska práva, GDPR a neviem ešte čoho, ak klientom, s ktorými som v minulosti spolupracoval a ich mail mám len v histórii gmailu poslať ponuku napr. na nasadenie SSL certifikátu na ich web? Alebo bez predošlého súhlasu to nie je ok. Ďakujem
21.08.2018 12:53
2
taketo *** vobec neriesim. ak neposielas 100 000 mejlov kazdych 5 minut tak neries.
24.08.2018 14:00
3
Pokud jsi s nimi v minulosti měl právní vztah (smlouvu kupní nebo o dílo) pak v zásadě můžeš. E-mail musí být označen jako obchodní sdělení a mít možnost vznesení námitky (odhlášení).
25.08.2018 18:20
4
Skranc - když jsem v minulosti žádný smluvní vztah neměl, tak jak je můžu oslovit s nabídkou?
Hledal jsem , všude jen souhlasy, které ale získám když je oslovím.

Myslím, že by bylo dobré tu nabídku poslat a hned upozornit, že je to pouze jednorázové obchodní sdělení a že již další nedostanou, pokud o ně sami nepožádají.

Jak se na to díváš ty?
27.08.2018 09:29
5
Smluvní vztah neznamená podepsanou písemnou smlouvu. Mohou to být třeba zákazníci, kteří u tebe nakoupili (kupní smlouva) atd. Pokud neexistuje žádný předchozí vztah je možné oslovit subjekt tak, jak povoluje zákon 480/2004 Sb. (tzv. antispamový zákon).
27.08.2018 11:51
6
jen doplním - nemusí být ani smluvní vztah, viz vyjádření UOOU
může jít např. o jednání o jeho vzniku.

Často kladené otázky k zákonu č. 480/2004 Sb.: GDPR (obecné nařízení): Úřad pro…

Výraz „od svého zákazníka“ podle § 7 odst. 3 zákona lze mimo jiné vykládat při výslovném odkazu na zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s jeho ustanovením § 5 odst. 5 jako od osoby, od které podrobnosti jejího elektronického kontaktu pro elektronickou poštu správce nebo zpracovatel získal „…v souvislosti se svojí činností jakožto správce nebo zpracovatele.“. V § 7 odst. 3 zákona je dále uvedeno, že takový kontakt byl získán v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby a je použit pro nabídku obdobných výrobků či služeb. Nemusí se tedy jednat o již uzavřený smluvní vztah, může jít např. o jednání o jeho vzniku. Nelze však pojem zákazník vykládat příliš extenzivně a za zákazníka považovat např. i osobu, která se pouze dotáže na zboží či službu. Zdrojem kontaktu nemůže být veřejný seznam. Za zákazníka nelze považovat kterýkoliv subjekt, jehož elektronický kontakt potenciální šiřitel obchodních sdělení získá (např. i „nákupem“ databáze kontaktů osoby, které udělily souhlas k přijímání obchodních sdělení) – blíže viz. zde
27.08.2018 12:16
7
jenze dle jazyka tazatele lze usuzovat, ze mu jde o SK prostredi, kde je zasadne jina pravni uprava, nez v CR a toto, co citujete tam neplati
27.08.2018 13:04
8
? to víte přesně? já si to vzhledem k tomu kolik SK mluvících lidí žije-podniká v CZ netroufnu říci, vvycházel jsem z předpokladu že se ptá na "českém" diskusním foru o "ekomerci"...
27.08.2018 13:05
9
Původně odeslal Radek O.
jenze dle jazyka tazatele lze usuzovat, ze mu jde o SK prostredi, kde je zasadne jina pravni uprava, nez v CR a toto, co citujete tam neplati
Tak máme tu Unii nebo ji nemáme?
27.08.2018 13:10
10
Původně odeslal dusivk
Tak máme tu Unii nebo ji nemáme?
tim, ze jsme v unii prece nepada to, ze staty maji stale moznosti narodni upravy ruznych veci