14.08.2018 12:52
1
Začínám s monetizací mého projektu, který se týká práce v zahraničí. Napadl mě prodej kontaků na farmy, kde nabírají lidi. Je to vůbec možné? Byla by tam webová stránka,emailová adresa a nějaký základní info o dané farmě. Popřípadě jenom webovky, pokud by ten email něčemu vadil.
Samozřejmě by byly součástí ještě další věci (jak napsat application letter apod. )
Jen se chci zeptat, jestli to není protizákonné.
Díky
14.08.2018 13:15
2
Za kontakt ti určitě nikdo nedá nějakou vyšší částku, a je otázka zda se to vyplatí dělat pro malé částky. Jestli těch kontaktů máš hodně a je to o něco více než jen tel. číslo a adresa (tj. nějaké recenze těch prací, know how okolo) tak bych spíše zvažoval jít cestou members clubu kde bys jsi členství nějak odstupňovala. Bylo by to lepší i pro lidi, za jedny peníze si můžou vybrat z xy prověřených prací a kontaktů. Bohužel i zde se obávám, že by si z toho moc nedostala, lidi bohužel tu nejsou ochotni platit.
14.08.2018 15:25
3
Také by mě zajímala nějaká fundovaná odpověď. Osobně si myslím, že bez doložitelného souhlasu, s tím že daný "kontakt" souhlasí s uvedením ve vaší databázi za účelem dalšího prodeje, to nepůjde.
15.08.2018 12:17
4
Původně odeslal levapsenyr
Také by mě zajímala nějaká fundovaná odpověď. Osobně si myslím, že bez doložitelného souhlasu, s tím že daný "kontakt" souhlasí s uvedením ve vaší databázi za účelem dalšího prodeje, to nepůjde.
Já jsem to právě viděla, jako součást e-booku u někoho jinýho. Takže jsem přemýšlela, že to budu mít taky zakomponovaný takhle ještě s něčím. Nebylo by to vyloženě jenom o kontaktech, to by asi nezákonný bylo. Ale chce to se asi zeptat přímo právníka.

---------- Příspěvek doplněn 15.08.2018 v 12:26 ----------

Původně odeslal Mirek Novotny
Za kontakt ti určitě nikdo nedá nějakou vyšší částku, a je otázka zda se to vyplatí dělat pro malé částky. Jestli těch kontaktů máš hodně a je to o něco více než jen tel. číslo a adresa (tj. nějaké recenze těch prací, know how okolo) tak bych spíše zvažoval jít cestou members clubu kde bys jsi členství nějak odstupňovala. Bylo by to lepší i pro lidi, za jedny peníze si můžou vybrat z xy prověřených prací a kontaktů. Bohužel i zde se obávám, že by si z toho moc nedostala, lidi bohužel tu nejsou ochotni platit.
Ano, kontaktů mám hodně. Včetně by bylo i např. jak zaměstnance oslovit (vzor emalů) plus informace kolem. Tzn. jak taková práce probíhá, kde je to lepší, kde horší, platové podmínky atd. Čili takový průvodce. Co se týče členství, takhle funguje třeba Travel Bible. Já chci právě ještě nabízet i další produkty a přemýšlím, jak to celý udělat. Třeba lidi, co se zajímají přímo o práci na farmě by si museli kupovat nějakej celej balíček a tady právě nevím, jestli by si ho koupili. A právě řeším, jestli to členství udělat a hlavně jak, aby to finančně vyšlo, což je dost složitý. Kdežto když to budu prodávat po jednom, tak si každej vybere, co chce.
15.08.2018 15:24
5
Jestli to bude součást něčeho, nebo samostatně, to nehraje roli. Dneska je i samotné sbírání a uchovávání kontaktů problémové. Natož jejich prodej. Také sem něco takového viděl. Otázka je jestli to nějak schválené měli, nebo to hráli na náhodu... To co mám na mysli já, vydávala slovenská firma - takže tam mohou být i jiné zákony. Navíc nedávno začalo platit GDPR (https://www.gdpr.cz/gdpr/) - které by se toho také mohlo týkat, ale nevím, je to opravdu spíš na právníka.
15.08.2018 15:35
6
Původně odeslal levapsenyr
Jestli to bude součást něčeho, nebo samostatně, to nehraje roli. Dneska je i samotné sbírání a uchovávání kontaktů problémové. Natož jejich prodej. Také sem něco takového viděl. Otázka je jestli to nějak schválené měli, nebo to hráli na náhodu... To co mám na mysli já, vydávala slovenská firma - takže tam mohou být i jiné zákony. Navíc nedávno začalo platit GDPR (https://www.gdpr.cz/gdpr/) - které by se toho také mohlo týkat, ale nevím, je to opravdu spíš na právníka.
No právě, kvůli GDPR by to mohl být větší problém.
16.08.2018 23:04
7
Původně odeslal AlenaK
Začínám s monetizací mého projektu, který se týká práce v zahraničí. Napadl mě prodej kontaků na farmy, kde nabírají lidi. Je to vůbec možné? Byla by tam webová stránka,emailová adresa a nějaký základní info o dané farmě. Popřípadě jenom webovky, pokud by ten email něčemu vadil.
Samozřejmě by byly součástí ještě další věci (jak napsat application letter apod. )
Jen se chci zeptat, jestli to není protizákonné.
Díky
Když k tomu da farma souhlas a nikdo nikoho neodrbe proc ne znama ti mají farmu u linzu a furt nekoho schaněj kdo bude utirat kravam prdele nebo jezdit traktorem idealni relax pro ajtaky a je to za ečka můžu se zeptat, ale ty uzeniny to je bomba to by rohlik nebo kosik koukal
16.08.2018 23:29
8
Proc je vyhodne koupit kontakt na zamestnavatele?
17.08.2018 09:37
9
Původně odeslal Oleg
Proc je vyhodne koupit kontakt na zamestnavatele?
výhodné je koupit jakýkoliv kontakt, to ti rekne kazdy obchodak, nakupčí přimý kontakt z doporucením co vic si prat
17.08.2018 11:39
10
Původně odeslal Oleg
Proc je vyhodne koupit kontakt na zamestnavatele?
Protože jsou lidí líní. A když jde o práci na farmách, tak jde většinou o to, aby člověk napsal co jevíc farmám naráz. A takhle to bude vše v jednom. Plus se nebudou muset otravovat s tím, jak napsat mail, protože to bude taky součástí nabídky.

---------- Příspěvek doplněn 17.08.2018 v 11:39 ----------

Původně odeslal expert
Když k tomu da farma souhlas a nikdo nikoho neodrbe proc ne znama ti mají farmu u linzu a furt nekoho schaněj kdo bude utirat kravam prdele nebo jezdit traktorem idealni relax pro ajtaky a je to za ečka můžu se zeptat, ale ty uzeniny to je bomba to by rohlik nebo kosik koukal
Jestlu mi můžete dat kontakt, můžu to zařadit do nabídky :)
17.08.2018 11:53
11
Původně odeslal AlenaK
Já jsem to právě viděla, jako součást e-booku u někoho jinýho. Takže jsem přemýšlela, že to budu mít taky zakomponovaný takhle ještě s něčím. Nebylo by to vyloženě jenom o kontaktech, to by asi nezákonný bylo. Ale chce to se asi zeptat přímo právníka.

---------- Příspěvek doplněn 15.08.2018 v 12:26 ----------



Ano, kontaktů mám hodně. Včetně by bylo i např. jak zaměstnance oslovit (vzor emalů) plus informace kolem. Tzn. jak taková práce probíhá, kde je to lepší, kde horší, platové podmínky atd. Čili takový průvodce. Co se týče členství, takhle funguje třeba Travel Bible. Já chci právě ještě nabízet i další produkty a přemýšlím, jak to celý udělat. Třeba lidi, co se zajímají přímo o práci na farmě by si museli kupovat nějakej celej balíček a tady právě nevím, jestli by si ho koupili. A právě řeším, jestli to členství udělat a hlavně jak, aby to finančně vyšlo, což je dost složitý. Kdežto když to budu prodávat po jednom, tak si každej vybere, co chce.
A jak zjistí více? Dám příklad: Budeš mít 20 farem, každou za xy korun a před zakoupením z toho uvidí jen metadata. Či jak chceš lidi nalákat aby si koupil konkrétní kontakt aniž by viděl vše? Pokud se tedy těch balíčku bojíš tak to zkombinuj. Jeden kontakt za xy korun, všechny za měsíční členství.
17.08.2018 12:21
12
Původně odeslal Mirek Novotny
A jak zjistí více? Dám příklad: Budeš mít 20 farem, každou za xy korun a před zakoupením z toho uvidí jen metadata. Či jak chceš lidi nalákat aby si koupil konkrétní kontakt aniž by viděl vše? Pokud se tedy těch balíčku bojíš tak to zkombinuj. Jeden kontakt za xy korun, všechny za měsíční členství.
Ne, já jsem to myslela jinak. Tohle bude hromada kontaktů na farmy, plus tam budou návody jak psat maily zaměstnavatelům a další postřehy. Třeba co si mají předtím zařídit a co poté. Pak bych nachystala ještě další produkt, kde by bylo třeba e-book (kompletní návod, jak sehnat brigádu v zahraničí). Takhle bych měla nachystaných několik věcí. Jednotlivé kontakty prodávat nebudu, ale vždy to bude součástí buď e-booku (e-návodu) atd. A tohodle se bojím, že kdyby se tyto různý produkty zařadili do členství, tak by se to těžko organizovalo, aby to vycházelo jak finančně, tak aby to bylo pořád atraktivní pro členy.
Dokážu si představit, že má někdo zájem o farmy a nemá zájem o články (pro členy) nebo o další e-book k tomu.
17.08.2018 23:07
13
Původně odeslal AlenaK
Ne, já jsem to myslela jinak. Tohle bude hromada kontaktů na farmy, plus tam budou návody jak psat maily zaměstnavatelům a další postřehy. Třeba co si mají předtím zařídit a co poté. Pak bych nachystala ještě další produkt, kde by bylo třeba e-book (kompletní návod, jak sehnat brigádu v zahraničí). Takhle bych měla nachystaných několik věcí. Jednotlivé kontakty prodávat nebudu, ale vždy to bude součástí buď e-booku (e-návodu) atd. A tohodle se bojím, že kdyby se tyto různý produkty zařadili do členství, tak by se to těžko organizovalo, aby to vycházelo jak finančně, tak aby to bylo pořád atraktivní pro členy.
Dokážu si představit, že má někdo zájem o farmy a nemá zájem o články (pro členy) nebo o další e-book k tomu.
Tady nemá cenu nic obhajovat. Tady kdyz se místní honorace rozhodne ze ta hneda krava je zelena tak proste bude zelena a muzete argumentovat cim chcete a furt ta hneda krava bude na webtrhu zelená možná hnedozelena ale to už musi mit honorace svuj den.

jo na ten kontakt se zeptam jestli mohu predat jo a je tam vice malich farem v okoli treba se prida jeste nekdo
17.08.2018 23:49
14
Původně odeslal expert
Tady nemá cenu nic obhajovat. Tady kdyz se místní honorace rozhodne ze ta hneda krava je zelena tak proste bude zelena a muzete argumentovat cim chcete a furt ta hneda krava bude na webtrhu zelená možná hnedozelena ale to už musi mit honorace svuj den.

jo na ten kontakt se zeptam jestli mohu predat jo a je tam vice malich farem v okoli treba se prida jeste nekdo
To já pouze vysvětluju, jak jsem to myslela :D Kontakty by byly super. Díky moc
20.08.2018 07:47
15
Původně odeslal AlenaK
To já pouze vysvětluju, jak jsem to myslela :D Kontakty by byly super. Díky moc
Zde něco vysvětlovat je cestou do pekel, Jak to myslite vy a jak to pochopi nekteri diskutujici zde na webtrhu je druha věc. Jako bývali obchodak dobře vím jak dobre jsou kontakty a jak je využit za svou obchodni karieru jsem si vybudoval obrovské personalizované databaze ceskych firem které v b2b segmentu nikde jinde neseženete jsem schopen v radu minut poptat tisice firem stejne tak jim nabidnout prakticky cokoliv at uz emailem telefonem nebo osobně. na co potřebuje firma desitky az stovky obchodnich zastupcu ja zvaldnu sam s prstem v nose a presto se po me vozi kde kdo a zpochbnuje mou odbornost i presto že mám přes 20let doložitelné praxe.

Pokud mate zajem zájem o kontakty a to především ceské firemní není problém dodat v exelu nebo xml mám i zahranicni tech je podstatne méně, ale jso o to cenejsi. Jinak jak jsem zminoval farmy v okoli linze tak o nadchazejicim vykendu jede znama sem tak se ji zeptám.
20.08.2018 08:58
16
AlenaK:
věřím, že to myslíte dobře, bohužel historicky se v ČR prodávaly skoro falešné kontakty ve velkém a u nás lidé k tomu nemají takovou důvěru jako třeba ve Státech. Založit obchodní model na prodeji kontaktů může být hodně rizikové. Co už je lepší, je se buď s nějakou spojit nebo si udělat svoji pracovní agenturu ("cestovku") a poskytovat to lidem jako hotovou službu. Existuje u nás už nějaká konkurence, podle všeho to vůbec nevynáší špatně a zájem se o to zvyšuje každý rok již 10 let.

Expert:
vybudoval obrovské personalizované databaze ceskych firem které v b2b segmentu nikde jinde neseženete jsem schopen v radu minut poptat tisice firem stejne tak jim nabidnout prakticky cokoliv at uz emailem telefonem nebo osobně. na co potřebuje firma desitky az stovky obchodnich zastupcu ja zvaldnu sam s prstem
Trochu silná slova. České prostředí se mění, stejně tak se mění pozice a lidé ve firmách, po několika letech jsou kontakty již hůře použitelné. Co je ale důležitější než mít velký excel, je se s těmi lidmi znát osobně, umět jim ne nejen hromadně něco nabídnout, ale důvěrně se poptat co a jak chtějí a ušít jim to na míru, za to jsou obchodníci ceněni. Je málo produktů/služeb, které je možné prodávat jednoduchým dotazem na telefon. Ti stovky obchodníků co některé firma mají, jsou od toho, že udržují kontakty se svými klienty, jsou proškolení na konkrétní produkty a znají je, umí se s klienty bavit částečně i obchodně, pracuje se ve více jazycích a hodně se cestuje na osobní schůzky, v jednom člověku takovou agendu nedáš. Prakticky asi mluvíš o trhu pojištění/půjček, spotřebního materiálu či drobných služeb, který funguje i dnes hodně hromadně.

Velice solidní interní databáze pro B2B mají dnes u nás pojišťovny, banky a operátoři, je až neuvěřitelné do jakých detailů a přesnosti se dokázali dostat analýzou interní dat a pospojováním dohromady. Mají nejen kontakt list, ale dokonce i vztahy jednotlivých firem podle komunikace, polohy a lidí. V posledním roce pozoruji zajímavou vlnu, snaží se tyhle databáze také zpeněžit, prodávat je či uzavírat obchodní spolupráce. Tvrdit, že jí máš nejlepší, chce hodně odvahy, nebo jsi prostě už nějaký rok mimo obor.
20.08.2018 17:20
17
Původně odeslal TomášX
AlenaK:
věřím, že to myslíte dobře, bohužel historicky se v ČR prodávaly skoro falešné kontakty ve velkém a u nás lidé k tomu nemají takovou důvěru jako třeba ve Státech. Založit obchodní model na prodeji kontaktů může být hodně rizikové. Co už je lepší, je se buď s nějakou spojit nebo si udělat svoji pracovní agenturu ("cestovku") a poskytovat to lidem jako hotovou službu. Existuje u nás už nějaká konkurence, podle všeho to vůbec nevynáší špatně a zájem se o to zvyšuje každý rok již 10 let.

Expert:


Trochu silná slova. České prostředí se mění, stejně tak se mění pozice a lidé ve firmách, po několika letech jsou kontakty již hůře použitelné. Co je ale důležitější než mít velký excel, je se s těmi lidmi znát osobně, umět jim ne nejen hromadně něco nabídnout, ale důvěrně se poptat co a jak chtějí a ušít jim to na míru, za to jsou obchodníci ceněni. Je málo produktů/služeb, které je možné prodávat jednoduchým dotazem na telefon. Ti stovky obchodníků co některé firma mají, jsou od toho, že udržují kontakty se svými klienty, jsou proškolení na konkrétní produkty a znají je, umí se s klienty bavit částečně i obchodně, pracuje se ve více jazycích a hodně se cestuje na osobní schůzky, v jednom člověku takovou agendu nedáš. Prakticky asi mluvíš o trhu pojištění/půjček, spotřebního materiálu či drobných služeb, který funguje i dnes hodně hromadně.

Velice solidní interní databáze pro B2B mají dnes u nás pojišťovny, banky a operátoři, je až neuvěřitelné do jakých detailů a přesnosti se dokázali dostat analýzou interní dat a pospojováním dohromady. Mají nejen kontakt list, ale dokonce i vztahy jednotlivých firem podle komunikace, polohy a lidí. V posledním roce pozoruji zajímavou vlnu, snaží se tyhle databáze také zpeněžit, prodávat je či uzavírat obchodní spolupráce. Tvrdit, že jí máš nejlepší, chce hodně odvahy, nebo jsi prostě už nějaký rok mimo obor.
Pracovní agenturu a konkurenci myslíte teřba studentagency nebo něco úplně jinýho? Já na tom obchodní model nestavím, právě proto jsem to chtěla dovysvětlti. Bude to jenom v jednom z produktů(který budou asi součástí nějakého členství zřejmě). Takže z celkovýho projektu to bude malá část.