logo
09.07.2018 22:48
1
Když tady vidím poptávky po spolupráci na PPC nebo SEO, přijde mi to úsměvné. Většinou nasr*ní lidé, kteří chtějí spolupráci nejlépe za 100 Kč/hod nebo zadarmo... a pod tím 20 zájemců... to je opravdu někdo schopen začít takovou spolupráci? Chápu, že si lidi ověřují reference, ale

Co se právě děje na Webtrhu?

10.07.2018 00:28
2
Původně odeslal Martin16
Když tady vidím poptávky po spolupráci na PPC nebo SEO, přijde mi to úsměvné. Většinou nasr*ní lidé, kteří chtějí spolupráci nejlépe za 100 Kč/hod nebo zadarmo... a pod tím 20 zájemců... to je opravdu někdo schopen začít takovou spolupráci? Chápu, že si lidi ověřují reference, ale
navážu na to ale
ale oni ani pořádně nevědí co chtějí. Ale vědí že chtějí SEO a PPC a když jim řeknu že když budu chtít prodávat pres PPC tak nepotřebuji ani eshop a stačí landingpage kde to sezbírám jako hrusky tak na mě cumi jako bych spadl z marzu. A když jim řeknu že SEO neřešim že mam SEO Doménu kde staci jeden članek za 150kč tak jsem zase z venuše.

Lidi chteji složité věci aby o nich mohly diskutovat a ověřovat reference, ale o tom to není v první řadě musí každy znat svoji cenu a vedět co chce 90% rešení je zde ve foru a zadarmo ale
10.07.2018 02:49
3
Původně odeslal expert
navážu na to ale
ale oni ani pořádně nevědí co chtějí. Ale vědí že chtějí SEO a PPC a když jim řeknu že když budu chtít prodávat pres PPC tak nepotřebuji ani eshop a stačí landingpage kde to sezbírám jako hrusky tak na mě cumi jako bych spadl z marzu. A když jim řeknu že SEO neřešim že mam SEO Doménu kde staci jeden članek za 150kč tak jsem zase z venuše.

Lidi chteji složité věci aby o nich mohly diskutovat a ověřovat reference, ale o tom to není v první řadě musí každy znat svoji cenu a vedět co chce 90% rešení je zde ve foru a zadarmo ale
Prosím, prosím, co je to SEO doména???
10.07.2018 07:02
4
Původně odeslal expert
A když jim řeknu že SEO neřešim že mam SEO Doménu kde staci jeden članek za 150kč tak jsem zase z venuše.
u mě jsi ještě ze vzdálenější planety... takto u vás na plutu SEO funguje? :))
10.07.2018 07:03
5
Mudrovat nad cenovou politikou ostatních je ztráta času. Máme volný trh, nabídka a poptávka se vždy protnou. Třeba v PPC se hodinovky pohybují od 250 Kč do 3 000 Kč a vyšší cena není automatickou garancí lepších výsledků.
10.07.2018 08:33
6
No a hlavně práce většiny PPC-čkářů skutečně ani tu cenu 100Kč/hod. nemá. Možná tak -500Kč/hod. podle výsledků, takže by spíše měli platit za to, že na klientských účtech mohou dělat paseku.
10.07.2018 09:36
7
Tak ono je mnohdy problém v tom, že má člověk stránky z roku 2000 katastrofální design i UX, samotnému mi trvá pochopit,co ten člověk vlastně prodává...a prodává produkt za 10 000 Kč...takovým lidem je zbytečné PPC dělat... protože každý po 5 vteřinách z té stránky odejde...ale oni to nejsou schopni pochopit, protože to před deseti lety fungovalo...pak vystřídají 5 PPCčkařů a výsledky samozřejmě stejné, i když je reklama perfektně nastavena...ale tam je potřeba to říct těm lidem jak to opravdu je...
10.07.2018 09:49
8
Martin16: To je opět chyba těch, co dělají PPC. Proč takovou zakázku vůbec berou, když z jejich pohledu nemůže propagace efektivně fungovat. Nejdřív na to kývnou a pak se brání tím, že klient má špatný web.
10.07.2018 10:14
9
Původně odeslal hampl.david
Martin16: To je opět chyba těch, co dělají PPC. Proč takovou zakázku vůbec berou, když z jejich pohledu nemůže propagace efektivně fungovat. Nejdřív na to kývnou a pak se brání tím, že klient má špatný web.
Souhlas, ale většina s tím už do toho jde, že jde klienta podojit. A ono s tím designem to také nebude tak horké jak to vypadá. Měl jsem v rukách opravdu shity a stejně to šlo. I na eshopu na šabloně za 77Kč/měsíčně se dalo dělat 10M a více. Oni se PPC-čkáři strašně rádi vymlouvají a hledají problémy jinde, než u sebe.
10.07.2018 10:21
10
Původně odeslal beraniste
Souhlas, ale většina s tím už do toho jde, že jde klienta podojit. A ono s tím designem to také nebude tak horké jak to vypadá. Měl jsem v rukách opravdu shity a stejně to šlo. I na eshopu na šabloně za 77Kč/měsíčně se dalo dělat 10M a více. Oni se PPC-čkáři strašně rádi vymlouvají a hledají problémy jinde, než u sebe.
PPCkar ma ukol (u eshopu) dovest cileneho cloveka na web. Takze pokud vam privede na web cloveka, ktery ma zajem o vas sortiment a nekoupi neni to vinou toho PPCkare. Proste pokud budete mit nekvalitni eshop, spatne ceny, spatne UX apod. tak to on neovlivni a pritom dela svou praci dobre. Neco jineho bude, kdyz bude nekdo hledat treba granule pro kravy a privede ho na vase granule pro psy, to je spatna prace. Ale pokud hleda clovek "granule pro psy" a toho cloveka k vam doda, ale pak nenakoupi, pak splnil co mel...
10.07.2018 10:31
11
Ale když se s ním domluvíte na CPA 200Kč a bude to 1000Kč, tak nesplnil co měl. A profík to dokáže odhadnout a nebo rychlým testem během pár dnů odhalit, že to nepůjde.
10.07.2018 10:38
12
Ano, to je veci druhou. Mit nastavena REALNA kpi, ne vysnena s tim, ze je treba proste tomu dat cas, aby to vse zafungovalo. Ono ani PPC nefunguji hned dobre, ale par tydnu potrebuji, resp. u projektu co nebudou mit moc kliku/impresi to muze byt i vyrazne vice, nicmene mel by tam byt trend a ano, mel by clovek co PPC delat pripadne upzornit, ze ma za to, ze cilova KPI nejsou realna v okamziku, kdy to uz tak nejak citi.

---------- Příspěvek doplněn 10.07.2018 v 10:39 ----------

jinak neverim tomu, ze by profik behem par dnu kampani u projektu pomerne maleho s malym mnozstvim dat dokazal neco velkeho vyhodnotit s rozpocty s par korunami
10.07.2018 11:04
13
Myslím, že chyba je na obou stranách.

Pokud zadavatel neví co by měl u PPC specialisty sledovat a zároveň hledá juniora za 200/hod, tak se nemůže divit té kvalitě.

Za poslední 3 měsíce tu mám cca 18 poptávek a 16 ze poptávajících bylo dost mimo. Takže jsme ani nezačali a doporučil jsme jim raději řešit jiné problémy než pálit peníze v GoogleAds.
Lidi často pojmy jako CPA, PNO ani neznají a je velice lehké je "ojebat" o pár tisíc za správu a utéct.

Část PPCčkařů mi ale opravdu v poslední době příjde jako novodobí pojištováci z OVB :)
10.07.2018 11:29
14
Dobré přirovnání. Tato branže se prostě ojebávači jen hemží, kam se na ně hrabou prodejci hrnců.
10.07.2018 12:13
15
Tak ono je to všude stejné.
Zkuste poptat nějakého SEO specialistu...
Každý po roce senior a střílí vám backlinky na katalogy za pár tisíc měsíčně :)

Prostě je obrovský rozdíl dostat službu od člověka co již několik let dělá, nebo toho co si před měsícem prošel kurz na Udemy.

Vše je to, ale o té poptávce. A zde na webtrhu lidé hledají co nejlevnější službu na úkor kvality.
10.07.2018 12:53
16
Já bych o sobě neřekl, že jsem senior ani po třech letech v SEO, natož po roce :-O
10.07.2018 13:28
17
Tady na Webtrhu je v poslední době strašná móda nadávat na PPCčkáře a SEOáře, ale pro špatnou spolupráci musí být vždycky dva :)
10.07.2018 13:44
18
Musi byt obe strany. Nicmene ne kazdy objenatel sluzby je odbornik na PPC a SEO, coz je logicke, proto si taky objednava profika. A profik by nemel vyuzivat neznalosti lidi k tomu, aby lehce prisel k penezum, ale mel by cloveka pripadne i vest k tomu, aby si nevymyslel blbosti, aby mel realna ocekavani a to i za cenu toho, ze bude-li chtit zakaznik proste nesmysly, tak se pod to nepodepise a zakazku odmitne.
10.07.2018 14:27
19
Původně odeslal OndrejDyrka
Tady na Webtrhu je v poslední době strašná móda nadávat na PPCčkáře a SEOáře, ale pro špatnou spolupráci musí být vždycky dva :)
Ve vší úctě, ale proč musí být pro špatnou spolupráci dva? Myslím, že jsem dostatečně zkušený a zadával jsem vždy kampaně s reálným cílem, vybíral jsem firmy a agentury co mají skutečné sídlo a skutečné zaměstnance a reference. A vždy to skončilo jenom pro mě víceméně průserem. Osobně třeba zde bych si nikdy nikoho nevybral v případě, že jediný kontakt je SZ nebo email na gmailu, ale všichni píší jak jsou super akorát se stydí za své jméno, takže to není nic pro mě.
10.07.2018 15:13
20
Původně odeslal láďa1979
Ve vší úctě, ale proč musí být pro špatnou spolupráci dva? Myslím, že jsem dostatečně zkušený a zadával jsem vždy kampaně s reálným cílem, vybíral jsem firmy a agentury co mají skutečné sídlo a skutečné zaměstnance a reference. A vždy to skončilo jenom pro mě víceméně průserem. Osobně třeba zde bych si nikdy nikoho nevybral v případě, že jediný kontakt je SZ nebo email na gmailu, ale všichni píší jak jsou super akorát se stydí za své jméno, takže to není nic pro mě.
Kdybych viděl ty konkrétní případy, důvod najdu - klidně to mohlo být něco tak obyčejného, že je agentura příliš velká a vy nejste rozpočtově dost zajímavý klient, tak vás vezmou jen tak halabala s tím, že to nějak dopadne.

Jestli chcete, nějaká ta zadání a výsledky mi hoďte do PM, můžu na to poskytnout nezávislý pohled odborné nezainteresované strany.
10.07.2018 15:19
21
Kdybych věděl jak tu rychle vyfiltrovat moje příspěvky k tomuto. Ale proč jsem špatný i já, když zadání bylo jasné, řekl bych, že to pak neměli brát, ale to by jim potom utekl zákazník, že? Takže na špatnou spolupráci nemusí být dva, stačí jeden.
10.07.2018 15:25
22
Původně odeslal láďa1979
Ve vší úctě, ale proč musí být pro špatnou spolupráci dva? Myslím, že jsem dostatečně zkušený a zadával jsem vždy kampaně s reálným cílem, vybíral jsem firmy a agentury co mají skutečné sídlo a skutečné zaměstnance a reference. A vždy to skončilo jenom pro mě víceméně průserem. Osobně třeba zde bych si nikdy nikoho nevybral v případě, že jediný kontakt je SZ nebo email na gmailu, ale všichni píší jak jsou super akorát se stydí za své jméno, takže to není nic pro mě.
Neznám detaily vašich zákzek, ale nemůže být problém v tom, že reálnost cílů, které jste zadával byly prostě špatné? Jak jste přišel na to, že jsou reálné? Dosahoval jste je vy osobně, nebo někdo jiný a po předání to bylo horší?
10.07.2018 15:35
23
Původně odeslal Radek O.
Neznám detaily vašich zákzek, ale nemůže být problém v tom, že reálnost cílů, které jste zadával byly prostě špatné? Jak jste přišel na to, že jsou reálné? Dosahoval jste je vy osobně, nebo někdo jiný a po předání to bylo horší?
Souběžně jsem se toto učil (spíše zkoušel) a moje kampaně byly 2x úspěšnější a o polovinu levnější než od agentury. A cíl byl zkusit to, takže se na to agentury vykašlaly a sebrali jenom peníze za nastavení a vedení. Kampaně byly na 3 eshopech s rozpočtem na kredit od 30 tis. do 100 tis. na 3 měsíce, což si myslím, že třeba u té kampaně s rozpočtem 100 tis. zvláště v málo konkurenčním zboží by výsledky "profíka" měly být lepší než u amatéra.
10.07.2018 15:38
24
Usian Bolt byl taky jediny a kdokoli dalsi byl az druhy za nim. Treba jste proste dobry a kokoli druhy, bude uz jen horsi ;)

Jinak pokud jste predal rozbehnute ucty a oni to tak zkazili, ze to ani neudrzeli, tak je to vazne hodne divne.
10.07.2018 15:47
25
proč divné, tak pracuje většina, cílem je podepsat smlouvu a brát peníze za nastavení a vedení. Nevím proč všechny co jsme vyzkoušeli tak nastavili obligátních 8 Kč za proklik i když Google ukazoval 4,60. A když to nešlo obligátní - je třeba navýšit, je třeba počkat více měsíců.

Nejsem dobrý a o tom svědčí, když mi ted skončil kluk od vedle z ulice tak ted vůbec nevím co s tím, jelikož Google skoro vše změnil a já to už za ty dva roky zapomněl:). No naštěstí se to drží skoro samo a chybějící tržby se nahradily úsporami.
10.07.2018 15:47
26
To není divné, to je úplně normální.
11.07.2018 09:03
27
Uvědomte si nízký statistický vzorek. I kdybyste vyzkoušeli 5 subjektů, pořád u nás PPC dělá stovky a neznamená to, že jsou všichni špatní.

A nastavit 8 Kč za proklik (ještě s rozšířenou CPC předpokládám?) je zrovna pro běžný spotřební sortiment blbost, to nebude vycházet nikdy.
11.07.2018 14:15
28
Bohužel, ale vzhledem k finanční náročnosti nemohu dále zvyšovat statistický vzorek a jak jsi psal na druhou stranu mohu být rozpočtově nezajímavý. Ale v každém případě mi práce, kdy tržby jsou polovina ceny prokliků přijde jako odfláknutá.
13.07.2018 19:20
29
Původně odeslal láďa1979
Souběžně jsem se toto učil (spíše zkoušel) a moje kampaně byly 2x úspěšnější a o polovinu levnější než od agentury. A cíl byl zkusit to, takže se na to agentury vykašlaly a sebrali jenom peníze za nastavení a vedení. Kampaně byly na 3 eshopech s rozpočtem na kredit od 30 tis. do 100 tis. na 3 měsíce, což si myslím, že třeba u té kampaně s rozpočtem 100 tis. zvláště v málo konkurenčním zboží by výsledky "profíka" měly být lepší než u amatéra.
A byly 2x úspěšnější se stejně vysokým rozpočtem a objemem? Ono totiž nefunguje, že když mám na kampaň 10 000 vydělám z ní 50 000 a když 100 000 vydělám z ní 500 000. Ta lineární závilost na omezeném trhu nefunguje.
13.07.2018 23:47
30
Původně odeslal david24
A byly 2x úspěšnější se stejně vysokým rozpočtem a objemem? Ono totiž nefunguje, že když mám na kampaň 10 000 vydělám z ní 50 000 a když 100 000 vydělám z ní 500 000. Ta lineární závilost na omezeném trhu nefunguje.
Píši snad něco o linearitě, píši o tom, že kampan se stejným rozpočtem vydělala 2x tolik a za poloviční prokliky. A pokud si někdo z super agentury nevšimne, že za dva dny má 300 prokliků třeba na slovo paleta, kdy mu ani není divné, že 99,5% klikajících hledala dřevěnou paletu na zboží či nábytek a ne naši malířskou, tak je to u mě debil, který se ještě debilně chlubí jaké tam jsou hezké konnverze. A nastalou situaci, kdy za dva dny prokliká 1/3 kreditu řeší omezením zobrazování a regionálním cílením a samozřejmě požadavkem navýšením rozpočtu jelikož nám to tak hezky fungovalo.