Zadejte hledaný výraz...

Pokuta za nepřevzetí zboží/reklamaci/vrácení – nezákonné?

rj_74393
verified
rating uzivatele
22. 6. 2018 18:42:28
Zdravím,
náhodou jsem narazil na jeden e-shop, kde mají uvedené pokuty za nepřevzetí dobírky, neoprávněné reklamace a podobně.
Řešil to už někdo? Není to náhodou protizákonné?
Eshop: http://hw-shop.cz/stranka.platebni-podminky.html
Edit: Všiml jsem si, že to platí jen pro podnikatele.
22. 6. 2018 18:42:28
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353281
Za neprevzeti lze vymahat sanci. Za vraceni a reklamaci ne. Za vraceni lze jen opravnene naklady.
22. 6. 2018 19:09:56
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353280
Ono to ai bude v tý větě "Neplatí pro kupní smlouvy uzavřené dle občanského zákoníku."
Takže se to týká jen firem a tam jsou (nebo aspoň to tak bylo) podmínky závislý na tom, jak se strany dohodnou, takže tohle by mělo být naprosto legální.
22. 6. 2018 19:12:26
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353279
meter21
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2018 19:13:33
najviac sa mi páči táto časť ktorá je až na konci textu bielym písmom na bielom pozadí :-D (ctrl + a)
"Při telefonické objednávce účtujeme příplatek 2% z celé objednávky (neplatí pro náhradní díly a další položky, které nenajdete na eshopu)."
22. 6. 2018 19:13:33
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353278
"Při telefonické objednávce účtujeme příplatek 2% z celé objednávky (neplatí pro náhradní díly a další položky, které nenajdete na eshopu)." Tohle je teda dobrej bullshit. Už by mě tam nikdy neviděli.
22. 6. 2018 19:55:47
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353277
Martin Pomykal
verified
rating uzivatele
22. 6. 2018 20:09:36
Větší problém bych viděl, že avizují, že mají zboží skladem, přitom reálně je u dodavatele.
22. 6. 2018 20:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353276
Coz bych rekl je u drtive vetsiny eshopu
22. 6. 2018 20:28:09
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353275
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
22. 6. 2018 21:23:57
Napsal meter21;1470764
najviac sa mi páči táto časť ktorá je až na konci textu bielym písmom na bielom pozadí :-D (ctrl + a)
"Při telefonické objednávce účtujeme příplatek 2% z celé objednávky (neplatí pro náhradní díly a další položky, které nenajdete na eshopu)."
Třeba to ani nebyl úmysl schovávat, protože grafik mohl mít klidně nastavený monitor nebo mozek tak, že to viděl dobře. Protože tuhle šílenost nemohl navrhnout někdo kdo vidí jako většina obyvatelstva.
22. 6. 2018 21:23:57
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353274
lada1979
verified
rating uzivatele
22. 6. 2018 21:40:08
Vzhledem k tomu, že tato firma vlastně není ani firmou, ale OSVČ, dle statistiky dokonce bez zaměstnanců a se sídlem jinde, než je na ŽL, bych už ani tu barvu písma o příplatku neřešil jako náhodnou. No něco takového v dnešní době chce opravdu odvahu, navíc nákup s osobním odběrem je pouze rezervace s uzavřením kupní smlouvy na místě, doba dodání do 60 dnů, fakt nevím co ta ČOI ve Zlíně dělá.
22. 6. 2018 21:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353273
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2018 22:20:12
Mě to překvapuje i u eshopů, které patří mezi top 5 ve svém segmentu.
Samozřejmě záleží na sortimentu. U nabídky do pár tisíc produktů se to dá držet skladem.
Pokud nabízíte několik desítek až stovek tisíc produktů, skladem se to držet nedá a pak přichází na řadu kouzlení s údaji o skladu.
Napsal Radek O.;1470774
Coz bych rekl je u drtive vetsiny eshopu
22. 6. 2018 22:20:12
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353272
Napsal Michal Mojzis;1470789
Mě to překvapuje i u eshopů, které patří mezi top 5 ve svém segmentu.
Samozřejmě záleží na sortimentu. U nabídky do pár tisíc produktů se to dá držet skladem.
Pokud nabízíte několik desítek až stovek tisíc produktů, skladem se to držet nedá a pak přichází na řadu kouzlení s údaji o skladu.
Mame cca 65000 produktu a vse skladem v nasem sklade. Takze ono to pujde. Samo z lednicek ne :)
22. 6. 2018 22:25:59
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353271
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2018 22:36:14
Jak říkám, záleží na sortimentu.
Je to ale ve finále blbost eshopů, že udávají skladem a přitom nemají nic.
Musejí pak denně vysvětlovat, proč to ještě neposlali. Pak přicházejí na řadu takové ty informace o dovozu zboží k expedici z jejich externích skladů apod...
Napsal Radek O.;1470791
Mame cca 65000 produktu a vse skladem v nasem sklade. Takze ono to pujde. Samo z lednicek ne :)
22. 6. 2018 22:36:14
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353270
U takového e-shopu bych nenakoupil už jen z důvodu vzhledu e-shopu. Natož při takových křiváckých podmínkách, to i kdyby byli jedinní, co to dodávají, tak bych tu věc raději oželel.
23. 6. 2018 11:57:56
https://webtrh.cz/diskuse/pokuta-za-neprevzeti-zbozi-reklamaci-vraceni-nezakonne/#reply1353269
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit