Eshop hledá investora (4M obrat, Ziskovost 25%, návratnost 12měsíců)
Zobrazují se odpovědi 1 až 26 z 26

Představuje pro vás dodání vlastní grafiky bariéru pro nákup triček s potiskem pro váš tým?

  1. Dobrý den a ahoj,

    rád bych požádal o radu či doporučení. Děláme zakázkový potisk triček pro malé firmy či zájmové skupiny. Zákazník si vždy dodá vlastní grafiku (obvykle logo) a my ji natiskneme, přičemž drobné grafické úpravy (jako přidání textu, změna barvy loga, odstranění pozadí atd.) děláme v ceně.

    Ne každý ale má k dispozici vlastní grafiku nebo s ní umí pracovat. Napadlo mě nabízet zákazníkům kompletní vytvoření jednoduché grafiky v ceně. Než ale službu plošně zavedu, rád bych se zde zeptal na názor majitelů či markeťáků malé firmy, nebo členů nějaké malé zájmové skupiny (např. plavecký klub, pěvecký sbor apod.).

    Je vytvoření jednoduché grafiky zdarma dle vašeho zadání něco, co by vám vytrhlo trn z paty, a tím vás i přesvědčilo k nákupu vlastních triček s potiskem? Představuje pro vás dodání vlastní grafiky bariéru pro nákup triček? Nebo je to podle vás problém pouze starší generace, která nemá vztah k počítačům?

    Zde například naše grafička vytvářela velmi jednoduchý potisk, přičemž jako podklad dostala pouze název pensionu.

    Název:  Penzion_u_modreho_zvonku.jpg
Zobrazení: 372
Velikost:  44,0 KB

    Moc děkuji za zpětnou vazbu a případné nápady
    Honza

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Zdaleka ne každej umí dělat grafiku, takže taková služba samozřejmě smysl má. Pakliže už grafika máš, nebo to dělá externista, tak to samozřejmě nabídni, nemáš co ztratit.

  4. Cílovku by si to mohlo najít, viz tvůj příklad s penzionem. Ale fakt asi jen u malých firem a úzce profilovaných spolků, který nijak neřeší brand.

  5. Nejsem si jist, že tomu rozumím. Ta grafika na tričko pro Penzion (jen nechápu ty uvozovky) je víceméně už návrh loga. Kompozice sice nevhodná, ale běžný člověk to bude vnímat jako logo, protože je tam textová část + symbol, který navazuje na název (hezký nápad mimochodem, tedy pokud není ten symbol z fotobanky). Pokud by to logo klient dostal pro další používání a pak s ním skutečně dále pracoval třeba na ubrusech, vstupních dveřích apod., tak by to dávalo smysl. Pokud by ale to logo měli jenom na tričku a nikde jinde, anebo tuplem kdyby měli nějaké své jiné logo (jen třeba tradičně zpracované, ne v digitálu), tak by to narušilo konzistenci značky a mátlo by to a smysl by to tudíž nemělo.

    Nabízet návrh jednoduchých log v ceně může být možná lákavé, ale asi jen pro lidi, kteří fakt s logama nepracují. Druhou věcí je, že vy jim navrhnete předpokládám jeden návrh, který klient musí přijmout (je-li to v ceně, tak asi není možné provádět desítky revizí), takže si dovedu představit, že ti, co spokojeni nebudou, jednoduše celou zakázku odmítnou. To by se stávalo nejen u log, ale i u jiných grafických návrhů. Lidé by si toho zkrátka nevážili, když je to zdarma.

    A z druhé strany, vy byste tomu nemohli věnovat dostatek péče, aby to bylo opravdu smysluplné a kvalitní. Pokud tedy něco takového nabízet, tak jako placenou službu, projednat s klienty nějakou orientační představu a tu pak realizovat. Zkrátka buďto to dělat pořádně, nebo vůbec. :)

    Jinak k hlavnímu dotazu, trička sice nehledám, ale pokud bych na vašem webu viděl ukázky pěkných motivů (tzn. přesvědčili byste mě, že vaše kvalita odpovídá kvalitě jiným návrhářům triček), tak by to bylo určitě plus, že byste to navrhovali takhle pěkně pohromadě (tedy návrh + tisk). Pokud bych ale viděl pouze jednoduché motivy typu tohoto penzionu, tak bych raději sáhl po nějakém grafikovi, aby mi navrhnul motiv na tričko a až pak šel za vámi.

  6. Určitě bych to zkusil. V minulosti jeden můj známý instalatér chtěl natisknout pracovní trička. Chtěl po mně logo, ale řekl jsem mu, že grafiku nedělám a když viděl, že logo od grafika je drahý. Tak sháněl už cíleně sitotisk, kde mu to jednoduše navrhnou. Návrh byl v pohodě a stál tuším 1 200,- Kč. To mi přijde jako užitečná služba.

  7. Za me urcite ano a myslim, ze to nemusi byt zdarma. Urcite bych si za to neco nauctoval. Da to praci navic? Da. Tak neni o cem.

  8. No musel by jsi nabídnout kompletní službu co se tvorby loga týče. Jsem předseda sportovního oddílu a logo máme z 90. let a chci ho měnit. Bohužel jsem se zatím nedostal ani k zadání natož k hledání firmy/člověka pro realizaci. Protože už nějaký ten pátek pracuji s reklamkami, tak vím, že kromě loga je potřeba vytvořit i manuál, logo pak ve více barvách (bílé, černé, barevné, transparentní) a také pro různá použití (samotné logo, logo s názvem atd.). Je to práce na měsíce a stojí to hodně peněz. Navíc logo pro sportovní klub/oddíl má také svoje specifika. Takže já bych asi takovou službu nevyužil, ale jistě se najde spousta předsedů co to uvítá a službu využije.

    Jo a tento rok plánuji potisknout trička, dresy a teplákovky ;) prosím o PM s odkazem na tvojí službu :)

  9. Myslím, že dávat cokoliv zdarma je cesta do pekel. Klientovi vytrhneš trn z paty právě tím, že mu tu grafiku uděláš na míru, rychle, ... atd. On to neumí, tak by za to měl zaplatit určitou částku. On jí sice zaplatí v tisku, ale pak máš zase drahej tisk. Fér mi to přijde dělat odděleně.

    edit : Z mého pohledu by se měly dělat funkční a pěkné věci. Osobně mám k tomu logu pro hotel výhrady, ale klient si řekne: "No co, šak to bylo zadarmo" a to je podle mne špatně.
    Naposledy upravil Zbyněk Šubert : 28.02.2018 v 09:16

  10. Citace Původně odeslal tomas86 Zobrazit příspěvek
    No musel by jsi nabídnout kompletní službu co se tvorby loga týče. Jsem předseda sportovního oddílu a logo máme z 90. let a chci ho měnit. Bohužel jsem se zatím nedostal ani k zadání natož k hledání firmy/člověka pro realizaci. Protože už nějaký ten pátek pracuji s reklamkami, tak vím, že kromě loga je potřeba vytvořit i manuál, logo pak ve více barvách (bílé, černé, barevné, transparentní) a také pro různá použití (samotné logo, logo s názvem atd.). Je to práce na měsíce a stojí to hodně peněz. Navíc logo pro sportovní klub/oddíl má také svoje specifika. Takže já bych asi takovou službu nevyužil, ale jistě se najde spousta předsedů co to uvítá a službu využije.

    Jo a tento rok plánuji potisknout trička, dresy a teplákovky ;) prosím o PM s odkazem na tvojí službu :)
    Tomasi, nevim jaky klub mas primo na mysli, ale tenhle pristup je zcela nerealnej pro vetsinu z nich. Ano, kdyz to bude velkoklub, ma dobry rozpocet, zaplati si cely logomanual, apod. Ale tymy, co placaji pro radost patou ligu a chteji jen tymove tricko, apod., tak ti za tu sluzbu opravdu v tisic nevysypou.

    Musel by ten graficky navrh byt nabizeny v nejakych stupnich kvality. To je za me cesta.

  11. Jak je to s užitím loga, které bylo vytvořeno zdrama pro potisk triček od vás (jako součást objednávky) v budoucnu? Může nakládat s tímto logem zákazník jak uzná za vhodné (tj. jako by měl licenci a nemusel se řídit omezením autora/grafika: úpravy loga , změny barev, prostě není logomanuál tak dělá co chce) a následně ho použít k prezentaci na webu, dálších reklamních pžedmětech a třeba i na další várce triček od vaší konkurence?

  12. Citace Původně odeslal musil.david Zobrazit příspěvek
    Tomasi, nevim jaky klub mas primo na mysli, ale tenhle pristup je zcela nerealnej pro vetsinu z nich. Ano, kdyz to bude velkoklub, ma dobry rozpocet, zaplati si cely logomanual, apod. Ale tymy, co placaji pro radost patou ligu a chteji jen tymove tricko, apod., tak ti za tu sluzbu opravdu v tisic nevysypou.

    Musel by ten graficky navrh byt nabizeny v nejakych stupnich kvality. To je za me cesta.
    No já mluvím za svůj klub. A jak píšu, a píšeš, nízko rozpočtový kluby "pro radost" tuhle službu ocení.

    Už jsem viděl spoustu log profi týmů, které vypadají jako z malování, a spoustu log "nízko" rozpočtových klubů co mají opravdu nádherné logo se sepsaným manuálem. Ono se to dá dělat za velké peníze, nebo i na bázi dobrovolnosti s tím, že vím co chci a přiložím ruku k dílu. Já mám výhodu, že vidím do marketingu, ale ne každý předseda tohle zná a tak možná podobnou službu opravdu ocení. Otázkou je, co bude s tím logem dělat dál.

  13. Citace Původně odeslal PrintShop Zobrazit příspěvek
    Jak je to s užitím loga, které bylo vytvořeno zdrama pro potisk triček od vás (jako součást objednávky) v budoucnu? Může nakládat s tímto logem zákazník jak uzná za vhodné (tj. jako by měl licenci a nemusel se řídit omezením autora/grafika: úpravy loga , změny barev, prostě není logomanuál tak dělá co chce) a následně ho použít k prezentaci na webu, dálších reklamních pžedmětech a třeba i na další várce triček od vaší konkurence?
    Zákazník přeci dostane trika s potiskem nikoliv tisková data. V podstatě zaplatil za návrh potisk na trika a jeho výrobu a tam to končí.

    ---------- Příspěvek doplněn 28.02.2018 v 10:27 ----------

    Citace Původně odeslal tomas86 Zobrazit příspěvek
    No já mluvím za svůj klub. A jak píšu, a píšeš, nízko rozpočtový kluby "pro radost" tuhle službu ocení.

    Už jsem viděl spoustu log profi týmů, které vypadají jako z malování, a spoustu log "nízko" rozpočtových klubů co mají opravdu nádherné logo se sepsaným manuálem. Ono se to dá dělat za velké peníze, nebo i na bázi dobrovolnosti s tím, že vím co chci a přiložím ruku k dílu. Já mám výhodu, že vidím do marketingu, ale ne každý předseda tohle zná a tak možná podobnou službu opravdu ocení. Otázkou je, co bude s tím logem dělat dál.
    Trochu pleteš jabka s hruškama, tohle je přidaná služba, kdy člověk neví, co s grafikou a potřebuje trika. Ten, kdo bude chtít redesign to zadá profíkovi ( jestli za velké nebo malé peníze už je vedlejší ).

  14. "Zákazník přeci dostane trika s potiskem nikoliv tisková data. V podstatě zaplatil za návrh potisk na trika a jeho výrobu a tam to končí." ...Takže využitelnost tohoto loga je pak prakticky nulová.

  15. Citace Původně odeslal Zbyněk Šubert Zobrazit příspěvek
    Zákazník přeci dostane trika s potiskem nikoliv tisková data. V podstatě zaplatil za návrh potisk na trika a jeho výrobu a tam to končí.

    ---------- Příspěvek doplněn 28.02.2018 v 10:27 ----------



    Trochu pleteš jabka s hruškama, tohle je přidaná služba, kdy člověk neví, co s grafikou a potřebuje trika. Ten, kdo bude chtít redesign to zadá profíkovi ( jestli za velké nebo malé peníze už je vedlejší ).
    No takže dostaneš logo na tričko, ale nemůžeš s ním dále nic dělat. Takže služba je úplně k ničemu, protože já chci to logo na webu, FB, letácích ...

  16. Citace Původně odeslal tomas86 Zobrazit příspěvek
    No takže dostaneš logo na tričko, ale nemůžeš s ním dále nic dělat. Takže služba je úplně k ničemu, protože já chci to logo na webu, FB, letácích ...
    Tak já si dávám kafe, abych dostal sifon, a nedostanu nic.

  17. Citace Původně odeslal PrintShop Zobrazit příspěvek
    "Zákazník přeci dostane trika s potiskem nikoliv tisková data. V podstatě zaplatil za návrh potisk na trika a jeho výrobu a tam to končí." ...Takže využitelnost tohoto loga je pak prakticky nulová.
    samozřejmě, že je nulová, proto jsem psal, že bych touto cestou nešel, protože logu se musíš věnovat víc a zákazník by ho měl zaplatit.
    Ale přijde ti třeba zedník Pepa a chce trika. Dáš mu na záda Zednické práce Pepa a je mu jedno co tam bude za font a nebo jestli to bude do obloučku. Je rád, že má trika a že to nemusel řešit grafiku.... Já to pochopil tak, že služba je pro ty, co chtějí právě trika a nechtějí řešit grafiku, takže proč by měli dostávat datat a řešit licence a další použití ...

  18. Osobně nepotřebuji pořešit grafiku a pokud ano, tak ne za cenu zdarma.

    Co ocením více, tak je podpora, která mi poradí:
    - vhodný textil (velikost, tvar, material...)
    - vhodný typ tisku (nedělám do tiskovin a přestože mám nějaké povědomí o sítotisku, digitálním tisku, sublimaci...), tak z hlavy neznám rozdíly a musel bych to studovat
    - názor na odeslanou grafiku (kdy třeba poradí, že na tričku to nevynikne) a nebudu muset řešit, že mám trička, které vypadají příšerně a reakce eshopu: dodal jste špatnou grafiku, vaše chyba

    Nemusí jít jenom o textil, ale i o jiné dárkové předměty. Možná nejsem cílovka, ale zastávám názor, že když už merch, tak ať to vypadá reprezentativně. Takového toho reklamního bordelu už máme všichni dost :-)

  19. Díky moc všem za odpovědi a nové pohledy na věc. Dalo mi to hodně podnětů k přemýšlení. Ještě tedy odpovím na některé věci, o kterých se tu začalo diskutovat.
    • Určitě se z naší strany nejedná o tvorbu loga. Na to si jednak netroufáme, ale hlavně kdo chce vyloženě logo, nechá si to udělat od příslušného odborníka. Naši zákazníci chtějí trička, která spojí/sjednotí jejich tým. A pokud nemají svoje vlastní logo či jiný obrázek, vytvoříme jim nějakou grafiku s důrazem na estetickou stránku. Například takový pěvecký sbor potřebuje na vystoupení sjednotit všechny svoje členy do stejných triček, kde bude název jejich sboru v nějakém vkusném provedení (ne jen holý font). O tvorbu nového loga, které by se posléze umisťovalo na další reklamní předměty tedy vůbec nejde.
    • Myšlenka nabídnout to zdarma mě napadla proto, abych tím vytvořil přidanou hodnotu našich triček s potiskem. Beru to tedy jako náklad na podporu prodeje. Představuji si časovou dotaci 2-3 hodiny na jeden design. Rozhodně nic náročného. Když to bude za peníze, tak se podle mne nijak neodlišíme. Nicméně teď mám trochu dilema, když mi píšete, že by to nemělo být zadarmo :D
    • Námi vytvořená grafika by byla pouze pro účely potisku triček. Pokud by ji klient chtěl pro další užití, tak už by se museli řešit licence atd. a do toho se mi moc nechce. To už bych mu ji snad raději věnoval zdarma pro udržení dobrých vztahů.
    • Dáváme si záležet, aby trička vypadala hezky. Takže klientům radíme, doporučujeme a i kritizujeme (a upravujeme) jimi zaslanou grafiku pro zlepšení estetického výsledku. Zabýváme se pouze digitálním potiskem. Je-li zakázka vhodná pro jinou technologii, tak ji zákazníkovi doporučíme, případně mu dovysvětlíme rozdíly v technologiích odkazem na naše články na blogu. A co se týče výběru samotného textilu, tak to je v online světě vždy trochu oříšek. Napadlo mě ale poskytnout nejprve zákazníkovi trička bez potisku, aby si je jeho zaměstnanci vyzkoušeli, a teprve potom na ně začít tisknout (nebo doobjednat jiné). Ale nejsem si jistý, jestli by to fungovalo v praxi.

  20. Citace Původně odeslal Comanch Zobrazit příspěvek
    Díky moc všem za odpovědi a nové pohledy na věc. Dalo mi to hodně podnětů k přemýšlení. Ještě tedy odpovím na některé věci, o kterých se tu začalo diskutovat.
    • Určitě se z naší strany nejedná o tvorbu loga. Na to si jednak netroufáme, ale hlavně kdo chce vyloženě logo, nechá si to udělat od příslušného odborníka. Naši zákazníci chtějí trička, která spojí/sjednotí jejich tým. A pokud nemají svoje vlastní logo či jiný obrázek, vytvoříme jim nějakou grafiku s důrazem na estetickou stránku. Například takový pěvecký sbor potřebuje na vystoupení sjednotit všechny svoje členy do stejných triček, kde bude název jejich sboru v nějakém vkusném provedení (ne jen holý font). O tvorbu nového loga, které by se posléze umisťovalo na další reklamní předměty tedy vůbec nejde.

    No, právěže to logo je, akorát je jednorázové, ne dlouhodobé. :)

    Přidaná hodnota bude i když to bude placená služba, protože většina "potiskoven" jen tiskne z dodaných potisků. Tady by to byla výhoda proti konkurenci, kdyby se to u vás dělo vše pod jednou střechou. Cenovka "zdarma" ale působí lacině a trochu odstrašujícně. Plus jak jsem již psal, lidé by si toho nevážili. Takže doporučuji zpoplatnit a věřím, že to bude mít pozitivní odezvu tak jako tak.


    Citace Původně odeslal tomas86 Zobrazit příspěvek
    ... tak vím, že kromě loga je potřeba vytvořit i manuál, logo pak ve více barvách (bílé, černé, barevné, transparentní) a také pro různá použití (samotné logo, logo s názvem atd.). Je to práce na měsíce a stojí to hodně peněz. Navíc logo pro sportovní klub/oddíl má také svoje specifika.
    To není práce na měsíce. Černá a bílá varianta jsou otázkou pár vteřin, je-li základní logo dobře postavené (proto se na tyto varianty musí myslet už od začátku). Transparence není o ničem jiném, než že logo exportuji bez pozadí. Oddělení symbolu od loga a připravení tak samotného symbolu + celého loga je též otázkou pár vteřin. To, co jsi vypsal, mi zabírá cca 15 minut s vyexportováním do více formátů i s připravením favicony pro web, avatarem na sociální sítě, kontrolním náhledem a připravení exkluzivní licence. :)

    Manuál je samozřejmě na delší lokte, ale i ty nejnáročnější jsem měl do cca 10 hodin hotové, spíše ale tak kolem 6h (většina lidí nepotřebuje extra hluboké 100stránkové manuály). Já tedy běžně s klienty zvládám logo i manuál do cca 2 týdnů. To jen v reklamkách to dlouho trvá, protože.. prostě proto, doporučuji se ozvat jednotlivcům. Tady mrkni do mého seznamu na strany 7-9, jistě tě někdo zaujme: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf A co se týče přípravy zadání, můžeš v rychlosti jen prolétnout můj článek, kde jsem rozepsal otázky, které designeři standardně klientům pokládají (ne všechny, jen nějaké to jádro): http://logotvurce.cz/zadani/ Abys věděl, na co se při sestavení zadání připravit.

  21. Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)

    nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...

    ALE

    logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...

  22. Citace Původně odeslal kubauhlir Zobrazit příspěvek
    Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)

    nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...

    ALE

    logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...
    A pokud bude chtít zákazník udělat logo na něco na co nemáte technolgii, tak co pak? Pokud tedy logo není zákazníka (nemá k němu práva-licenci), tak je k ničemu! Být odkázán na možnosti a náladu jednoho tiskaře nebo grafika je celkem sebevražda.

  23. Citace Původně odeslal PrintShop Zobrazit příspěvek
    A pokud bude chtít zákazník udělat logo na něco na co nemáte technolgii, tak co pak? Pokud tedy logo není zákazníka (nemá k němu práva-licenci), tak je k ničemu! Být odkázán na možnosti a náladu jednoho tiskaře nebo grafika je celkem sebevražda.
    Tak přeci nebudu dělat něco co neumím a na co nemám technologie ne? Tady nejde asi o otázku na grafiky ale přímo tiskaře. Osobně potisknu cokoliv jakkoliv a tedy nemám s tím problém. A 90% potisku na stejné na trička. A díky tomu že mám logo jen já, tak pak dojde zákazník znovu a chce např. bannery, samolepky, vizitky... A to už dělám u kamaráda v reklamce a opět na tom mám něco navíc.

    Takto to dělám já

  24. No já bych taky zvládl skoro cokoliv, jen kdyby tam nebylo to slovo skoro. Mám hodně osobních zážitků z řešením užití loga a není to pro zákazníka nic jednoduchého a příjemného. Dokážeme taky potisknout či označit cokoliv (skoro) a troufnu si tvrdit , že technologie co máme k dispozici jsou skoro na vše, ale nejsou a tak třeba u velkoplošné sublimace na dresy musíme zákazníky posílat jinam.To samé při prototypyngu na cnc. A tady právě je ten zakopanej pes, zákazník se chystá rozvíjet i v oblasti brandu a k čemu je mu logo které nesmí užít kde chce?

  25. Citace Původně odeslal kubauhlir Zobrazit příspěvek
    Zdravím konkurenci s hodně podobnou doménou :)

    nicméně co se týče jednoduchého loga, a nejedná se o 1ks textilu tak jej udělám a snažím se aby se líbilo...

    ALE

    logo rozhodně neposkytnu aby se dalo dál používat a PROČ? Protože zákazník dojde zase zamnou až chce udělat web, vizitky, trička...
    Pokud ti zákazník zaplatí za tvorbu loga, tak bys mu ho měl dát včetně dat a ne ho držet v šachu s další výrobou, kterou ani sám neděláš. Bože, bože :)

    ---------- Příspěvek doplněn 12.03.2018 v 12:51 ----------

    Citace Původně odeslal PrintShop Zobrazit příspěvek
    No já bych taky zvládl skoro cokoliv, jen kdyby tam nebylo to slovo skoro. Mám hodně osobních zážitků z řešením užití loga a není to pro zákazníka nic jednoduchého a příjemného. Dokážeme taky potisknout či označit cokoliv (skoro) a troufnu si tvrdit , že technologie co máme k dispozici jsou skoro na vše, ale nejsou a tak třeba u velkoplošné sublimace na dresy musíme zákazníky posílat jinam.To samé při prototypyngu na cnc. A tady právě je ten zakopanej pes, zákazník se chystá rozvíjet i v oblasti brandu a k čemu je mu logo které nesmí užít kde chce?
    Pokud se chce zákazník rozvinout v oblasti brandu, tak si nechá profi zpracovat logo a nebude využívat služby, kdy se mu udělá v rámci tisku i grafika na triko :)

  26. [QUOTE=Zbyněk Šubert;1449858]Pokud ti zákazník zaplatí za tvorbu loga, tak bys mu ho měl dát včetně dat a ne ho držet v šachu s další výrobou, kterou ani sám neděláš. Bože, bože :)[COLOR="Silver"]


    ale mě zákazník za žadné logo neplatí... jednoduché logo mu udělám zdarma. Většinou se o logo nehlásí, já mu jej nenabízím... kdyby jej chtěl, pak jej samozřejmě prodám.

  27. Nevím, mně to prostě celé přijde divné. :) Většina lidí, co hledá potisk trička, tak už buďto logo má, anebo když nemá, tak má minimálně nápad, co chce na to tričko natisknout. Jinými slovy, chtějí mít nad potiskem kontrolu. Pokud existuje mizivě úzká cílovka, která prostě chce tričko a "nechá se překvapit", jak bude potisk vypadat (v tomto případě jejich "logo"), tak vás asi stejně nevygooglí – protože to zaprvé asi nemáte podchycené z hlediska SEO a zadruhé upřámně nevím, jaká klíčová slova vlastně vyhledat, protože mi to přijde jako služba, která by asi nikoho nenapadla. :)

    Jestli se najde těch pár výjimek, kteří chtějí na tričko nějaký text / název a nemají ten motiv připravený a "zkusí" se na vás přesto obrátit, tak ano, v tuhle chvíli to má smysl. Nicméně mi přijde logické, že když chci něco tisknout, tak nejprve nechám grafika navrhnout motiv a až pak hledám, kde to tisknout, takže takových lidí moc nebude. Ale budiž. Tahle část lidí se pak rozdělí na ty, kteří budou spokojeni a ti, kteří ne (a věřte, že pokud si nevyžádáte kvalitní zadání, tak prostě tvoříte jen podle svého vkusu a ne podle vkusu a potřeb zákazníka).

    Ti, co budou spokojeni, vás třeba doporučí dál, ok. Ti, co nebudou, tak buďto budou žádat úpravy (kterým budete muset věnovat další čas zdarma), anebo jednoduše odmítnou a půjdou jinam. Podle mě bude ta druhá skupina početnější, nežli ta první, takže budete mrhat časem na něco, co není vaše zaměření jen proto, abyste potěšili tak 1 % zákazníků.. A naopak, pokud by to mělo úspěch a vy byste měli denně tvořit několik log zdarma (protože ti lidé si vás mezi sebou budou doporučovat především proto, že je to zdrama, jinak mohou oslovit jakékoli levného grafika), tak asi zkrachujete. :) Takže ať už bude mít ta služba úspěch či nikoliv, výsledek byznysu uškodí.

    Proto jak říkám, celé mi to přijde divné. Jistě se dají hledat jiné cesty, jak se odlišit od konkurence a jak rozvinout byznys. Když už poskytovat takovouto službu, tak kvalitně. Dělat něco, čemu pořádně nerozumíte (resp. vaše grafička, protože grafik automaticky neznamená zkušený logotvůrce), je cesta do pekel. Takže mé doporučení je to buďto nechat plavat, anebo najmout kvalitního logotvůrce, který bude tvořit loga na míru (za standardní ceny + klientovi poskytnete zdrojová data k dalšímu použití) a k tomu ilustrátora, který by zas mohl navrhovat komplexnější motivy na trika. Ovšem bude potřeba od zákazníků sbírat zadání, ukázky preferencí atd., jinak budete střílet mimo.

Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3