Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Zprostředkovatel prodeje | Držení platby

  1. Dobrý den,

    Chystáme se spustit nový internetový portál -“inzertně-obchodní platformu” s určitým zaměřením. Nebudeme působit jako přímí prodejce, ale pouze jako zprostředkovatel prodeje. Za tuto službu si budeme účtovat provizi od našich prodejců %+DPH (například stejně jako inz. portál Aukro.cz nebo Ebay.com, Etsy.com). Budeme mít platební bránu od poskytovatele působícím na Českém trhu. Můj dotaz tedy je, jestli je možné platby od zákazníků přijmout na náš firemní účet a posílat je dále k našim prodejcům (neprodleně) a to bez naši provize a bez ceny za dopravu( doprava bude nasmlouvána a placena námi ). V tuhle chvíli si nemůžeme dovolit stát se platební institucí a ani získat licenci poskytovatele platebních služeb malého rozsahu z důvodu finanční náročnosti.

    Řešíme tyhle problémy a nevíme se rady jak je obejít. Existuje vůbec nějaká cestička?

    Problém č.1 – Kupující dostane daňový doklad od prodávajícího s jeho detaily a peníze půjdou na náš b. účet. My následně platbu pošleme bez naší provize kupujícímu. V tomhle případě by náš projekt fungoval jako platební instituce a je nutné povolení k činnosti platební instituce, na kterou bohužel jakožto začínající projekt nemáme finance. Případně využít PPSMR, ale tam jsou i tak pro nás vysoké výdaje.
    Problém č.2 – Problém s činnosti platební instituce se dá vyřešit, pokud prodávající pošle fakturu nám. Tím pádem nejsme platební instituce, ale pouze překupník (klasický systém e-shopů). Problém nastává, kdy prodávající posílá fakturu kupujícímu i nám a tím se tak dostává do dvojího zúčtování na stejný produkt, které musí projít účetnictvím.
    Problém č.3 – Řešení problému č.2 by bylo, pokud by náš portál fungoval jako ,,překupník- e-shop´´ a tedy faktura by kupujícímu byla zaslána pod naším jménem. A prodávající by fakturu poslal nám za jeho produkt. Jenže problém by mohl nastat, kdyby náš prodávající nebyl registrovaný jako plátce DHP. A my musely platit daň za něho. V tom případě by naše provize nepokryla DPH a náš profit by byl minusových číslech. Případně mít dvoje obchodní podmínky pro plátce i neplátce DPH. Nicméně nikdo nebude ochotný platit 31% provizi.

    Samozřejmě víme, že náš problém můžeme taktéž obejít, když necháme kupující i prodávající, aby si platby mezi sebou řešili sami (např. bankovním převodem) a my posléze fakturovaly prodejce za využití naších služeb (% za transakci). Nicméně tohle je poslední cesta, kterou chceme využít z důvodu absence platebních tlačítek u prodejců (resp. komplikované registrace každého prodejce zvlášť).

    Díky za nápady a postřehy

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Takze po nas vlastne chcete vymyslet to “know-how”? :-)

  4. A slevomat je platebni instituci ?
    Dle zakona o dph muze dodavatel poverit kohokoliv k vystavovani danoveho dokladu.

  5. Citace Původně odeslal marvin2644 Zobrazit příspěvek
    Takze po nas vlastne chcete vymyslet to “know-how”? :-)
    Ne, nechci vymyslet know-how, to už vymyšlené asi bude, ale hledám užitečné informace. Nebyl tenhle web náhodu o čerpaní a výměně informaci (a prodeji)? Nejsem právník ani účetní. Zkouším hledat sám, začal jsem poptávat právníky a účetní. Jenom nechápu proč se nemůžu zeptat i tady? Třeba se s tím někdo setkal. Třeba někdo zná odpověď.

    Další příspěvek níže- Fio banka, zalozeni uctu a brany, jde to jeste? Co takhle mu napsat - ,,To si to nedokážeš zjistit sám? Třeba jim zavolat"

    Další Tip na globalne mikroplatby cez SMS? Co takhle mu napsat - ,,Ty nemáš Google? To máme dělat za tebe?"

    atd.

    ---------- Příspěvek doplněn 10.02.2018 v 23:36 ----------

    Citace Původně odeslal Z.Jurak Zobrazit příspěvek
    A slevomat je platebni instituci ?
    Dle zakona o dph muze dodavatel poverit kohokoliv k vystavovani danoveho dokladu.
    Slevomat to má docela easy. U nich to jde stylem B2B, proto si mezi sebou můžou nastavit podmínky/smlouvy. U nás to může být i fyz.osoba, které může mít 80 let a která ani nebude vědět co to je daň. doklad . I tak díky za zprávu.

  6. Citace Původně odeslal MNDLimit Zobrazit příspěvek
    N
    Slevomat to má docela easy. U nich to jde stylem B2B, proto si mezi sebou můžou nastavit podmínky/smlouvy. U nás to může být i fyz.osoba, které může mít 80 let a která ani nebude vědět co to je daň. doklad . I tak díky za zprávu.
    Jestli je prodejce FO - nepodnikatel, tak daňový doklad vystavovat nemusí.
    Jestli je podnikatel, tak všechny doklady může vystavit sám po přijetí informace o prodeji anebo doklad vystavíte v jeho jménu.

    Na svůj bankovní účet můžete v jeho jménu i přijat platbu, přesně tak, jak to dělají slevové portály, hotelové rezerváky, cestovní agentury, prodejci vstupenek a mnozí další, kteří si pak ponechají provizi a zbytek pošlou dál dodavateli.

  7. Citace Původně odeslal ixemin Zobrazit příspěvek
    Jestli je prodejce FO - nepodnikatel, tak daňový doklad vystavovat nemusí.
    Jestli je podnikatel, tak všechny doklady může vystavit sám po přijetí informace o prodeji anebo doklad vystavíte v jeho jménu.

    Na svůj bankovní účet můžete v jeho jménu i přijat platbu, přesně tak, jak to dělají slevové portály, hotelové rezerváky, cestovní agentury, prodejci vstupenek a mnozí další, kteří si pak ponechají provizi a zbytek pošlou dál dodavateli.
    Perfektní. Díky moc za odpověď! Už se mi konečně ozval právník, takže už to řeším podrobněji. Je to docela složitější téma.

  8. Citace Původně odeslal MNDLimit Zobrazit příspěvek
    Perfektní. Díky moc za odpověď! Už se mi konečně ozval právník, takže už to řeším podrobněji. Je to docela složitější téma.
    A prozradíš nám na co jste přišli?

    ---------- Příspěvek doplněn 28.04.2019 v 19:17 ----------

    Proč je problém jako zprostředkovatel přijímat platbu, nechat si provizi a cenu služby nebo zboží přeposlat?

Hostujeme u Server powered by TELE3