Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Problém s routerem – opakované odpojování bez jakékoli příčiny

Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 1. 2018 18:15:45
Dobrý den,
toto bude asi trošku na déle, ale potřeboval bych poradit od někoho kdo rozumí sítím, modemům...
Mám internet od UPC, tedy modem + svůj napojený router Asus RTN12. Před pár dny se začalo stávat že došlo bez jakéhokoli důvodu, zásahu do počítače, k odpojení od routeru a tedy ztrátě internetu (internet v modemu od UPC ale fungoval, to jsem se ujistil i několikrát u UPC, ale i zapojením sítového kabelu). Toto šlo také napravit pokud jsem se nalogoval do routeru a dal opět automatické nastavení routeru, internet opět naběhl, běžel zase např. 1 hodinu a opět došlo k odpojení od routeru a ztrátě internetu. Tyto pády nastaly i když jsem byl jen na wifi na mobilu a nebo jen na laptopu, tedy na 2 hardwarech to samé. Před tím takové žádné problémy vůbec nebyly.
Tuto záležitost jsem již 3x řešil s UPC, po prvé jsme udělali po telefonu pár kroků, nastavení, internet běžel opět cca 1 hodinu a pak zase došlo k odpojování od routeru. Po 2. mi u UPC řekli že problém pravděpodobně není v jejich modemu, ale pravděpodobně v mém routeru. Koupil jsem si tedy nový router Asus RTN11P, router se automaticky bez problémů nastavil, internet běžel opět cca 2 hodiny a opět se odpojil a došlo ke ztrátě internetu. UPC mi poradilo změnit channel, frekvenci v routeru, ale to také nepomohlo. Pokud zapojím sítový kabel z modemu do laptopu, internet běží bez chyby a jakéhokoli pádu, ale samozřejmě nejde wifi, kterou potřebuji. DHCP router získává automaticky a ze začátku i v pohodě dojde k přiřazení IP adresy, zajímavé také je že internet nefungoval ale v systému ve WIN8 se mi zobrazovalo že jsem k internetu stále připojen. UPC mi tedy ted nabízí koupi nového modemu, nicméně nechci platit zbytečně aniž bych věděl zda se nebude opakovat tento problém. Opakuji že jsem vyzkoušel 2 routery a problém se objeví i na laptopu, ale i na mobilu.
Koukal jsem do system.logu v routeru, co vypisuje když dojde k výpadku, poslední záznam je vždy: "WAN Connection: DNS probe failed" např. 4x za sebou. Googlil jsem ale nic pro mě vysvětlujícího jsem nenašel a já osobně nevím co to může být, nerozumím tomu. Celý výpis logu je zde přiložený v příloze v PNG formátu, rozumíte tomu co má za problém?
2567125671
Další hláškou v routeru bylo také: "Funkce DHCP vašeho ISP nefunguje správně"
Osobně jsem zkoušel všechno možné, tovární nastavení routeru, restarty, vypnutí modemu, výměnu sítových kabelů, vypnutí antiviru, firewallu,atd... už ani nevím co všechno, ale problém se furt opakuje.
Děkuju moc za jakoukoli pomoc.
Milan
24. 1. 2018 18:15:45
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325478
Otis
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
24. 1. 2018 19:13:22
Jestli tomu dobře rozumím, tak wifi spojení drží, jen přestane jít internet.
V první řadě bych zkusil upgrade/downgrade firmware, pokud není k dispozici, tak:
někde v nastavení routeru (Ethernet/WAN) bude "DNS Probe max failures" nastaveno na 2, zkus tam dát vyšší číslo, třeba 10.
Dále pak manuálně nastav v routeru DNS servery, třeba na googlí 8.8.8.8 a 8.8.4.4.
24. 1. 2018 19:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325477
UPC a vlastni router je propojen Ethernetem - jsou na stejne sitove fazi napajeni? Co je jeste v routeru zastrcene? Jak dlouhy je Ethernet kabel, kudy vede?
24. 1. 2018 20:05:32
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325476
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 1. 2018 21:14:03
Napsal Otis;1438642
Jestli tomu dobře rozumím, tak wifi spojení drží, jen přestane jít internet.
V první řadě bych zkusil upgrade/downgrade firmware, pokud není k dispozici, tak:
někde v nastavení routeru (Ethernet/WAN) bude "DNS Probe max failures" nastaveno na 2, zkus tam dát vyšší číslo, třeba 10.
Dále pak manuálně nastav v routeru DNS servery, třeba na googlí 8.8.8.8 a 8.8.4.4.
Ano přesně tak, Wifi je v provozu, normálně se naloguji i do routeru a tam je napsáno že jsem připojen i k internetu, ale internet neběží a svítí žlutá ikona na liště že nejsem připojen k internetu. Upgrade firmware jsem zkoušel u prvního routeru jenže se mi to nějak seklo, tak pak už jsem to nezkoušel, ale dal zpět do továrního nastavení. Zkusím to co píšete zítra ráno a dám vědět.
---------- Příspěvek doplněn 24.01.2018 v 21:18 ----------
Napsal vdusek;1438656
UPC a vlastni router je propojen Ethernetem - jsou na stejne sitove fazi napajeni? Co je jeste v routeru zastrcene? Jak dlouhy je Ethernet kabel, kudy vede?
Nevím co je sítová fáze napájení... Router je propojen jen s UPC modemem, nic jiného z routeru nevede. Zkoušel jsem 2 kabely, jeden 5-ti metrový, jeden metrový, jsou pod stolem, router mám vedle monitoru a cca 1 metr od laptopu.
24. 1. 2018 21:14:03
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325475
Napajeni elektrinou je na stejne fazi? Na te fazi neni treba varna konvice, lednicka?
25. 1. 2018 07:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325474
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 08:50:17
Napsal vdusek;1438718
Napajeni elektrinou je na stejne fazi? Na te fazi neni treba varna konvice, lednicka?
Ne, na fázi je monitor, router, laptop, modem a nic dalšího
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2018 v 08:53 ----------
Napsal Otis;1438642
Jestli tomu dobře rozumím, tak wifi spojení drží, jen přestane jít internet.
V první řadě bych zkusil upgrade/downgrade firmware, pokud není k dispozici, tak:
někde v nastavení routeru (Ethernet/WAN) bude "DNS Probe max failures" nastaveno na 2, zkus tam dát vyšší číslo, třeba 10.
Dále pak manuálně nastav v routeru DNS servery, třeba na googlí 8.8.8.8 a 8.8.4.4.
V nastavení jsem nenašel "DNS Probe max failures". Jen "Frekvence dotazování DHCP" - dal jsem normální místo agresivní režim. Toto mi ale již doporučili u UPC, ale také to nepomohlo. Změil jsem DNS servery, tak uvidíme jak dlouho to vydrží.
25. 1. 2018 08:50:17
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325473
WiFi je pustene jen na routeru?
UPC bedynka je v rezimu modem nebo router?
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2018 v 08:55 ----------
IP adresy za domacim routerem jsou pridelovany z jakeho rozsahu?
25. 1. 2018 08:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325472
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 09:07:43
Tak internet běžel cca 20 minut, pak zase internet přestal z ničeho nic fungovat. V nastavení routeru se však stále zobrazovalo že jsem připojen k internetu. viz. screen, ted jsem zase na kabelu...
25674
25. 1. 2018 09:07:43
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325471
Jen pro jistotu - sluzba od UPC je s IPv6 IP adresou?
25. 1. 2018 09:10:49
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325470
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 09:11:16
Napsal vdusek;1438740
WiFi je pustene jen na routeru?
UPC bedynka je v rezimu modem nebo router?
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2018 v 08:55 ----------
IP adresy za domacim routerem jsou pridelovany z jakeho rozsahu?
Wifi je puštěné jen na routeru. V jakém režimu je UPC bedýnka netuším, ale asi modem, nastavovalo mi to UPC i s routerem, 2 roky to běželo bez problém, nic jsem za tu dobu neměnil. IP jsou od 192.168.1.1. - 192.168.1.299, zhruba nějak tak. Zkoušel jsem to i změnit na 192.168.1.100, ale také nepomohlo.
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2018 v 09:12 ----------
Napsal vdusek;1438748
Jen pro jistotu - sluzba od UPC je s IPv6 IP adresou?
To netuším, ani nevím co to je. Dá se to nějak zjistit?
25. 1. 2018 09:11:16
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325469
Zkusil bych zmenit rozsah IP adres na domacim routeru z 192.168.1.x na treba 192.168.12.x (vcetne DHCP), aby se vyloucily mozne konflikty IP pred a za routerem
192.168.0.x pouziva UPC (podle sve dokumentace), 192.168.1.x muze byt take necim obsazena/blokovana
Po zadani http://192.168.0.1 se dostanete na nastaveni UPC modemu?
25. 1. 2018 09:19:21
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325468
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 09:43:49
Napsal vdusek;1438751
Zkusil bych zmenit rozsah IP adres na domacim routeru z 192.168.1.x na treba 192.168.12.x (vcetne DHCP), aby se vyloucily mozne konflikty IP pred a za routerem
192.168.0.x pouziva UPC (podle sve dokumentace), 192.168.1.x muze byt take necim obsazena/blokovana
Po zadani http://192.168.0.1 se dostanete na nastaveni UPC modemu?
Nelze to změnit na 192.168.12.x - píše mi to není platná IP adresa. Po zadani http://192.168.0.1 se nedostanu na UPC modem. Ted tam je nastaveno 192.168.1.2 až 192.168.1.254. To IPv6 je zakázáno.
25. 1. 2018 09:43:49
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325467
Myslim, ze pokud nastavite IP routeru na 192.168.12.1, tak se zmeni rozsahy DHCP pro vnitrni sit
25. 1. 2018 09:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325466
Milo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2018 09:46:08
Zatím děkuji za pomoc a trpělivost, sice nic nepomohlo, bohužel odjíždím ted pryč a budu na tomto místě asi až v úterý, takže to řešit dále ted nemohu. Když tak zase možná přijdu s dotazem příští týden. Nashledanou.
25. 1. 2018 09:46:08
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-routerem-opakovane-odpojovani-bez-jakekoli-priciny/#reply1325465
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit