Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak řešíte fakturaci u objednávek z eshopu?

markus1
verified
rating uzivatele
24. 1. 2018 01:18:29
Dotaz zní trochu hloupě, ale rád bych věděl jak řeší tuto problematiku jinde, protože si myslím že zkrátka děláme manuální práci navíc. Tak bych případně prosil o radu jak to děláte vy nebo nějaký nápad na zrychlení..
Máme eshop na eshop-rychle ( měnil bych ho jen v tom nejkrajnějším řešení ) a učetní systém Money S3. V rychlosti popíšu postup:
- přijde objednávka, my uděláme ručně v money dodací list, jeden dáme zákazníkovi do balíku a druhý si necháme ( na mysli mám objednávky na dobírku - netahám do toho EET )
- pokud přijde objednávka s osobním vyzvednutím, tak navíc kromě dodacího listu uděláme ještě EET doklad.
Takhle střádáme dodáky celý měsíc, a na začátku následujícího měsíce si vytiskneme výpis z banky, vezmeme si přes sebe hromadu dodáků a jeden po druhém hledáme ve výpisu z banky, abychom si na dodák napsali datum zdanitelného plnění. Po několikahodonovém maratonu si vezmu dodáky k počítači a ručně z nich vytvářím v Money faktury ( na základě datumu které jsem si zjistil na výpisu v bance ).
Teď když mám všechny faktury vytvořené, tak je tisknu na druhou stranu dodacího listu ( nedej bože že se zasekne papír v tiskárně a celá hromada se posune ... ).
Pak odešlu dávku faktur elektronicky přímo účetní do jejího money, a odnesu ji fyzicky dodáky s fakturami a výpisem.
---
Dřív mi to nepřišlo divné, ale čím dál víc mi to přijde neefektivní.
PS: Píšu protože prosím o radu, ne kvůli případným narážkám že jsem hlupák
24. 1. 2018 01:18:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325362
NÁPAD: Banky poskytují elektronický výpis, tuším ve formátu ABO, GPC... Nešlo by to tedy na základě toho párovat (nahrání výpisu a přiřazování dokladů při tvorbě faktury)?
Účetní používá jiný SW a nemáme eshopy, ale SaaS aplikace, takže neporadím blíže.
24. 1. 2018 08:40:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325361
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2018 08:49:09
Moc nerozumím tomu postupu.
Když děláš v Money dodáky, proč zrovna nevydáš i fakturu (zákazníkovi příjde taky doručit v balíku, nebo elektronicky)?
Pak se ti budou platby párovat dle VS co je na faktuře a předpokládám, že i money to bude umět z banky natáhnout, čímž ti to ušetří kupu práce.
Nebo dle čeho se platí dobírka (jakého označení)
24. 1. 2018 08:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325360
Pravděpodobně nechce posílat fakturu na dobírku, aby ji nemusel stornovat, když si dotyčný nepřevezme zásilku.
24. 1. 2018 08:53:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325359
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2018 09:05:27
A to je takový problém pár kliky fakturu stornovat? Ušetřilo by mu to kupu práce, včetně hlídání skladů atd.
24. 1. 2018 09:05:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325358
No, mě se neptejte. Sám jsem podobného názoru, jen jsem se snažil vysvětlit, proč to dělá tak jak to dělá.
24. 1. 2018 09:18:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325357
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2018 09:26:29
Za mne nejjednoduší způsob:
Příjmu objednávku v eshopu
z eshopu exportuji do Money (v Money se vytvoří přijatá objednávka)
Vystavím fakturu zákazníkovi, dodací list a vytisknu etiketu na balík
(v účtu pak vidíš sklady, obraty zboží, vystavuješ objednávky výrobcům, platíš jim faktury)
Na konci měsíce (nebo průběžně) naimportuji z banky výpisy do Money, kde se mi platby spárují dle VS faktury, zkontroluji.
účetní odešlu data, respektive výpisy, ale nic už jí papírově nenesu (nám to účetní dělá v našem účetnictví, nikoliv ve svém)
24. 1. 2018 09:26:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325356
markus1
verified
rating uzivatele
24. 1. 2018 10:02:01
Děkuji za informace,
nejraději bychom dělali hned faktury, ovšem na faktuře musí být datum zdan. plnění (den kdy mi přišli peníze z dobírky), a to já přeci neznám když balík odešlu poštou. Alespoň tak nám to bylo podáno. A proto vystavujeme jen dodáky.
24. 1. 2018 10:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325355
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2018 10:04:36
Napsal markus1;1438465
Děkuji za informace,
nejraději bychom dělali hned faktury, ovšem na faktuře musí být datum zdan. plnění (den kdy mi přišli peníze z dobírky), a to já přeci neznám když balík odešlu poštou. Alespoň tak nám to bylo podáno. A proto vystavujeme jen dodáky.
Nevím kdo poradil tuto věc... ale je to špatně.
Už jen dle tohoto by nešly vystavovat klasické faktury se splatností, jelikož tam může být zaplaceno kdykoliv v nastavené splatnosti, případně i po ní
24. 1. 2018 10:04:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325354
markus1
verified
rating uzivatele
24. 1. 2018 10:29:49
Pokud bychom tedy v balíku posílali faktury se splatností 14 dní ( pokdu do té doby nepřijde, tak se nám balík nejspíše vrací a mohu rovnou stornovat ), tak jaké bude na faktuře datum toho zdan. plnění? Přeci toto je rozhodné datum do kterého měsíce se má faktura zaúčtovat. A pokud tam nebude, tak to není ok, nebo ne?
Nebo se faktura vystaví bez tohoto data ( pro zákazníka ), a až poté na základě výpisu z banky se tam automaticky dopíše ( pro učetní ) ?
24. 1. 2018 10:29:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325353
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 1. 2018 10:43:08
Napsal markus1;1438470
Pokud bychom tedy v balíku posílali faktury se splatností 14 dní ( pokdu do té doby nepřijde, tak se nám balík nejspíše vrací a mohu rovnou stornovat ), tak jaké bude na faktuře datum toho zdan. plnění? Přeci toto je rozhodné datum do kterého měsíce se má faktura zaúčtovat.
Nechcete si opět přečíst definici, kdy nastává zdanitelné plnění? Ušetřil byste si mnoho planého uvažování.
24. 1. 2018 10:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325352
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 1. 2018 10:44:21
markus1: při dobírce máš dávat DUZP den expedice. Nikoliv datum přijetí platby (!)
kunwald ti to popsal dobře. Tahej do MoneyS3 přijaté objednávky, z nich dělej pár kliky faktury a ty dávej do balíku. Jestli to někdo nepřevezme, tak vytvaříš k faktuře opět pár kliky ODD.
Jednou měsíčně načteš do money banku a vše se ti vypáruje. To co zůstane, pak vyřešíš manuálně.
24. 1. 2018 10:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325351
markus1
verified
rating uzivatele
24. 1. 2018 13:22:17
Já tedy nevím, ale o DUZP se píše:
"Datum uskutečnění zdanitelného plnění u dodání zboží nastane při prodeji podle kupní smlouvy dnem dodání, tedy dnem převodu práva nakládat se zbožím jako vlastník"
Z toho mi neplyne že DUZP je dnem odeslání zboží. Mimochodem, bavíme se v rovině plátců DPH, že? Faktury tak jak píšete vytváříme hned pouze v případě že dodáváme někomu na IC / DIC.
24. 1. 2018 13:22:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325350
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 1. 2018 14:10:33
markus1: hele s tímhle musíš za účetní. Já si to taky myslel, že DUZP je den přijetí platby a vyvedla mě z omylu. Třeba by ti to prošlo u kontroly, nevím...my takhle faktury hned vystavujeme komukoliv ne jen na IČ a DIČ
24. 1. 2018 14:10:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325349
kunwald
verified
rating uzivatele
(70 hodnocení)
24. 1. 2018 14:18:51
Napsal markus1;1438543
Já tedy nevím, ale o DUZP se píše:
"Datum uskutečnění zdanitelného plnění u dodání zboží nastane při prodeji podle kupní smlouvy dnem dodání, tedy dnem převodu práva nakládat se zbožím jako vlastník"
Z toho mi neplyne že DUZP je dnem odeslání zboží. Mimochodem, bavíme se v rovině plátců DPH, že? Faktury tak jak píšete vytváříme hned pouze v případě že dodáváme někomu na IC / DIC.
Hledáte problémy, tam kde nejsou.
DUZP se píše na každý daňový doklad
(dle toho co je citováno mi vychází, že také porušujete uvedené, neb zákazník již zboží užívá, ale dobírka se připíše až za týden a tak je DUZP později... by mne zajímalo, za kolik to bude, až provede orgán kontrolní nákup a dostane zboží, s tím, že daňový doklad obdrží po měsíci...)
24. 1. 2018 14:18:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-fakturaci-u-objednavek-z-eshopu/#reply1325348
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit