E-shopu stačilo investovat 4 000 Kč aby získal 57 000 Kč obratu. Jak?
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 40

Reklamace - vrácení plné částky

  1. Ahoj, prosím o radu a Váš názor na následující případ.
    Zákazník si před rokem koupil elektroniku. Po roce se ozval, že nefunguje podle jeho představ a že se jedná pravděpodobně o výrobní vadu, zboží zaslal přímo ofic. dovozci a servisu k posouzení reklamace. Ten vše odzkoušel, ale nebylo zjištěno, že by byl produkt vadný a je plně funkční (dle jejich stanoviska). Bohužel se toto zkoušení protáhlo a prodloužilo se mimo 30 denní zákonnou lhůtu.
    Zákazník toho tedy využil a o danou věc již nemá zájem a požaduje vrácení celé částky.
    Opakuji, že produkt používal rok a je funkčně je naprosto v pořádku.

    Co si o tom myslíte? Má zákazník nárok na plnou výši vrácení peněz? Je nějak tabulkově stanoveno opotřebení a tudíž nižší částka na vrácení? Nebo se dá zboží vrátit zákazníkovi zpět i mimo 30 denní lhůtu? Co když zboží nepřevezme?
    Zákazník je nekompromisní, vyhrožuje...

    Bohužel to že to nestihli v 30 denní lhůtě je chyba servisu (dovozce), ale zákazník samozřejmě požaduje peníze po mě. Takže co dál? Vrátit mu peníze, ale pak se budu handrkovat s mým dodavatelem (dovozcem) nebo co s tím?

    Díky za rady.
    Naposledy upravil Karlos : 06.12.2017 v 17:25

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Přesne tak. Má právo na vrácení peněz, bohužel tečka. Vy oslovte dodávatele/dovozce o náhradu částky ale jestli uspějete... ( a samozřejmě musíte vrátit plnou částku )

  4. Citace Původně odeslal filipste Zobrazit příspěvek
    Přesne tak. Má právo na vrácení peněz, bohužel tečka. Vy oslovte dodávatele/dovozce o náhradu částky ale jestli uspějete... ( a samozřejmě musíte vrátit plnou částku )
    To by mě fakt zajímalo, jak jsi k tomu přišel? Máš pro to tvrzení nějaké zákoné podklady?

  5. Jó samozřejmě přečti si zákon. 31 den reklamace má zákazník právo na vrácení peněz.

  6. Citace Původně odeslal dkoudela Zobrazit příspěvek
    To by mě fakt zajímalo, jak jsi k tomu přišel? Máš pro to tvrzení nějaké zákoné podklady?
    zakon o ochrane spotrebitele
    § 19
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

    a k tomu obcansky zakonik

    § 2106
    (1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
    a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
    b) na odstranění vady opravou věci,
    c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    d) odstoupit od smlouvy.
    (2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
    (3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.

  7. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    zakon o ochrane spotrebitele
    § 19
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

    a k tomu obcansky zakonik

    § 2106
    (1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
    a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
    b) na odstranění vady opravou věci,
    c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
    d) odstoupit od smlouvy.
    (2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
    (3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.
    Ale on mu nedal tu možnost rozhodnout ne? Obešel prodejce. Nechci se dohadovat...spíše mě to překvapuje. Když něco reklamuju a nereklamuju to u výrobce ale na vlastní pěst si to někde zašlu, nemůže přece prodejce ručit ne? No nic... welcome to ČR )

  8. Pise o autorizovanen servisu. Prodejce muze odkazat reklamace prave na tyto servisy a ano pokud ten servis neco zanedba jde to na vrub prodejci

  9. Zákazník kontaktoval mě jakožto prodejce a já ho odkázal přímo na servis - aby to právě bylo rychlější. Bohužel to že to servis nestihl ve 30 denní lhůtě neovlivním a zodpovědnost asi nesu já. :-(

    Ještě mě zajímá, co když zákazník nedodá zboží kompletní. To že nedodá obal neřeším, spíše mi jde o všechny součástky. Je zde nějaká šance?

  10. Když se oháníš zákonem § 2106
    Ale produkt je bez vady, tedy nevím proč bych měl akceptovat vrácení produktu když je bez vady

  11. Citace Původně odeslal colbi Zobrazit příspěvek
    Když se oháníš zákonem § 2106
    Ale produkt je bez vady, tedy nevím proč bych měl akceptovat vrácení produktu když je bez vady
    Na tom nezáleží. Reklamace oprávněná nebo neoprávněná musí byt vyřízená do zákonní lhuty. Smúla, co se týče vrátení asi bude záležet na tom co to je jak to je prodáno jestli je to zvlášť na faktúře nebo v celku. Musí vrátit vše za co dostane zpatky peníze.

  12. Citace Původně odeslal filipste Zobrazit příspěvek
    Na tom nezáleží. Reklamace oprávněná nebo neoprávněná musí byt vyřízená do zákonní lhuty. Smúla, co se týče vrátení asi bude záležet na tom co to je jak to je prodáno jestli je to zvlášť na faktúře nebo v celku. Musí vrátit vše za co dostane zpatky peníze.
    to je dobrý, servis to posere pak tu musí zaplatit prodejce ....

  13. Co jsem ja řešil takéto případy vždy servis/dodavatel nahradil škodu. Pokud to neni mini dodávatel ktorý se bude příčit tak by je mnělo stačit jenom oslovit.

  14. Citace Původně odeslal colbi Zobrazit příspěvek
    to je dobrý, servis to posere pak tu musí zaplatit prodejce ....
    Je to vas partner tak za nej nesete odpovednost

  15. Autor vlákna dodal málo informací nicméně:
    1) je podstatné co udělal servis tj. zda zboží skutečně přijal k reklamaci nebo k posouzení.
    2) Jak se k problému staví servis, pokud byl výrobek zakoupen u autorizovaného dovozce, měl by se na problému podílet?

  16. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Autor vlákna dodal málo informací nicméně:
    1) je podstatné co udělal servis tj. zda zboží skutečně přijal k reklamaci nebo k posouzení.
    2) Jak se k problému staví servis, pokud byl výrobek zakoupen u autorizovaného dovozce, měl by se na problému podílet?
    ad1) ano servis zboží přijal, prověřil, se zákazníkem komunikoval
    ad2) servis nabídl, že daný produkt pomůže prodat dále jako použité zboží samozřejmě za nižší cenu

  17. Citace Původně odeslal Karlos Zobrazit příspěvek
    ad1) ano servis zboží přijal, prověřil, se zákazníkem komunikoval
    ad2) servis nabídl, že daný produkt pomůže prodat dále jako použité zboží samozřejmě za nižší cenu
    Ad1 ) ale přijal k čemu k posouzení nebo k reklamaci?

    Navíc nechápu proč nechal projít 30 denní lhůtu. Nevím jakou tam máš pozici, ale měl bys trvat na jejich vině a odpovědnosti za tvou škodu i když chápu, že se s tebou nemusí vůbec bavit.

  18. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Ad1 ) ale přijal k čemu k posouzení nebo k reklamaci?

    Navíc nechápu proč nechal projít 30 denní lhůtu. Nevím jakou tam máš pozici, ale měl bys trvat na jejich vině a odpovědnosti za tvou škodu i když chápu, že se s tebou nemusí vůbec bavit.
    Ze strany zákazníka bylo zboží reklamováno. Žádná závada ovšem nebyla zjištěna a vše je plně funkční.

  19. Zákazník nereklamuje pouze uplatnuje vady. O reklamaci rozhoduje viz. výše

    § 19
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

    Nikde není psáno, že to nemohli odborně posuzovat třeba 30 dní.

  20. Citace Původně odeslal Karlos Zobrazit příspěvek
    Ze strany zákazníka bylo zboží reklamováno. Žádná závada ovšem nebyla zjištěna a vše je plně funkční.
    30 dní uplynulo od doručení servisu nebo od doby kdy ti napsal email? Psal jsi že to nedodal celé, to je samozřejmě povinen. A ještě jsi pro zajímavost neuvedl částku o jakou jde.

    Díky

  21. Citace Původně odeslal dkoudela Zobrazit příspěvek
    30 dní uplynulo od doručení servisu nebo od doby kdy ti napsal email? Psal jsi že to nedodal celé, to je samozřejmě povinen. A ještě jsi pro zajímavost neuvedl částku o jakou jde.

    Díky
    30 dní počítáme od doby kdy pošta doručila do servisu. Cena za kterou zákazník koupil byla cca 9900,-

  22. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Zákazník nereklamuje pouze uplatnuje vady. O reklamaci rozhoduje viz. výše

    § 19
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

    Nikde není psáno, že to nemohli odborně posuzovat třeba 30 dní.
    30 dní jako odborné posouzení ti nikdo se zdravým rozumem neuzná. Možná tak 3 nebo 4 dny ještě ano.

  23. Jestli to není tajné můžeš sem napsat výrobce toho produktu ? A jestli to tajné je, pošli mi to do SZ, děkuji ;-)

  24. No každopádně já mu musím vrátit plnou částku, nic jiného mi nezbývá. Je na to nějaká lhůta nebo není stanoveno? On ale zase musí dodat zbytek součástek které byly součástní balení při prodeji že? Pouze samotný obal nemusí vracet.

  25. Vracet to komplet nemusí ale ty můžeš strhnout něco za to co nevrátil. Obal se nepočítá, ten není součástí výrobku. Lhůta je na to dva týdny.

  26. Citace Původně odeslal cz_mawa Zobrazit příspěvek
    Vracet to komplet nemusí ale ty můžeš strhnout něco za to co nevrátil. Obal se nepočítá, ten není součástí výrobku. Lhůta je na to dva týdny.
    Takže úměrná částka kterou mu strhnu musí být odsouhlasena oběma? Nebo je to na mě či na nějaké kalkulaci třeba právě od dovozce?
    Jinak od začátku je vidět že zákazník čekal přesně na toto. Při komunikaci se servisem se dokonce dušoval, že si klidně počká déle, že chce aby se výrobek řádně a důkladně prověřil, otestoval... I díky tomu to vlastně padlo mimo 30 dní, což vlastně ze začátku byl jeho záměr. I takový jsou někteří zákazníci.

  27. Citace Původně odeslal Karlos Zobrazit příspěvek
    Takže úměrná částka kterou mu strhnu musí být odsouhlasena oběma? Nebo je to na mě či na nějaké kalkulaci třeba právě od dovozce?
    Jinak od začátku je vidět že zákazník čekal přesně na toto. Při komunikaci se servisem se dokonce dušoval, že si klidně počká déle, že chce aby se výrobek řádně a důkladně prověřil, otestoval... I díky tomu to vlastně padlo mimo 30 dní, což vlastně ze začátku byl jeho záměr. I takový jsou někteří zákazníci.
    To ale zcela mění situaci... myslím... po dohodě se dá lhůta prodloužit a myslím že tohle co napsal je akceptace toho že po 30 dnech nemá právo jakého se dožaduje. Nebo se mylím?

  28. Citace Původně odeslal dkoudela Zobrazit příspěvek
    To ale zcela mění situaci... myslím... po dohodě se dá lhůta prodloužit a myslím že tohle co napsal je akceptace toho že po 30 dnech nemá právo jakého se dožaduje. Nebo se mylím?
    Urcite fakt, ze trva na poradem vyzkouseni, neznamena, ze tim souhlasis s prolouzenim doby potrebne k vyrizeni. Tam by musel byt jednoznacny souhlas s tim prodlouzenim a to proste nebyl. Nebyl na to ani upozornen, ze by to mohlo trvat dele a zakon ten souhlas vyzaduje.

  29. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Urcite fakt, ze trva na poradem vyzkouseni, neznamena, ze tim souhlasis s prolouzenim doby potrebne k vyrizeni. Tam by musel byt jednoznacny souhlas s tim prodlouzenim a to proste nebyl. Nebyl na to ani upozornen, ze by to mohlo trvat dele a zakon ten souhlas vyzaduje.
    Několikrát se dušoval že počká déle.... co už více je souhlas? No nejsme právníci ani soudci. Dle mě to není tak jednoznačné. Ale je to samozřejmě na majiteli.

  30. Z ceho usuzujete, ze s tim souhlasil? Divam se na toto vlakno a zakladatel to takto nepopisuje. Samozrejme pokud najde souhlas s tim, ze se lhuta muze prodlouzit, pak neni co resit a je to v poradku.

  31. Při komunikaci se servisem se dokonce dušoval, že si klidně počká déle, že chce aby se výrobek řádně a důkladně prověřil, otestoval... I díky tomu to vlastně padlo mimo 30 dní, což vlastně ze začátku byl jeho záměr. I takový jsou někteří zákazníci.

    Z toho bych jednoznačně toto usoudil.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3