Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

PR články

meca
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 5. 2007 02:31:59
Zdravim, neměl by prosím někdo nějaký typ ohledně PR článků? Nejde mi ani tak o jejich psaní, spíš například - komu se mají vůbec odesílat? Redaktorům? Šéfredaktorům? Na nějaký obecný mail daného magazínu? :confused:
Děkuji.
6. 5. 2007 02:31:59
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7585
Jesensky In4U s.r.o.
verified
rating uzivatele
6. 5. 2007 04:26:03
Psaní e-mailů s PR je věda sama o sobě, dejte si to téma vyhledat Googlem.
Z našeho hlediska musím říct, že považuji za ideální oslovit šéfredaktora (tedy mne ;-)), který už v případě zájmu dané téma přidělí určitému redaktorovi. Tam, kde není kontakt na šéfredaktora či to není průchozí, samozřejmě může být použitelná i cestička přes (úplatného) redaktora.
Obecně bych řekl, že PR zpráva by měla:
1) souviset s obsahem daného média
2) být atraktivní pro čtenáře daného média (tedy ne finační výroční zpráva byť mobilního operátora na webu o mobilech a pod.)
3) být poslána se stručným obsahem už v těle mailu a s celým článkem v příloze (v DOC, PDF do maximálně 150 kb)
4) obsahovat odkazy na stažení obrázků v kvalitě pro web i pro tisk (NIKDY NEPŘIKLÁDEJTE x MB nevyžádaných fotek do mailu!)
5) působit jako osobní mail a ne jako hromadně rozesílaný spam
6) být bez hrubek a překlepů!
6. 5. 2007 04:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7584
neophonic
verified
rating uzivatele
6. 5. 2007 11:36:00
Tak tak, souhlasím.
Nicméně na některých webech se za PR články těžce platí, a nemusí to být zrovna úplatek.
Myslím si že nejlepší cestou je nabídnout protislužbu, a to už třeba jen ze slušnosti.
6. 5. 2007 11:36:00
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7583
Z pohledu inzerenta si myslím, že jsou PR velmi učinné, zvláště pokud nejde poznat, že jsou PR.
Ale často se jedná vlastně o podvod na čtenáře, protože napsat kladnou recenzi na nějaký produkt jen proto, že to někdo zaplatí je prostě podvod na čtenářích a ti to často poznají. (každý PR článek nemusí být podvod na čtenářích)
6. 5. 2007 14:21:57
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7582
Jesensky In4U s.r.o.
verified
rating uzivatele
6. 5. 2007 18:02:30
Napsal neophonic;2994
Tak tak, souhlasím.
Nicméně na některých webech se za PR články těžce platí, a nemusí to být zrovna úplatek.
Myslím si že nejlepší cestou je nabídnout protislužbu, a to už třeba jen ze slušnosti.
Nemyslel jsem úplatek ve formě finančního daru, ale minimálně v Česku je (bohužel pro média a bohudík pro zadavatele PR zpráv) zcela obvyklé, že se nabízí nefinanční plnění.
Extrémním příkladem je, že čeští doktoři létají do Brazílie na "školení", aby pak svým pacientům předepisovali zbytečně drahý lék (však ona to pojišťovna /tedy my všichni/ zacáluje), stejně tak je velmi tenká hranice mezi např. poskytnutím produktu pro recenzi zdarma (tedy ponechání si výrobku), což solidní (a bohatá) média nepřijímají a kupují si testované výrobky sami za své v běžné maloobchodní síti.
Je mi špatně když přijdu na tiskovou konferenci a známý redaktor významného IT magazínu na sobě má mikinu Microsoftu. To je možná pro někoho drobnost, ale já bych ho nezaměstnal ...
Zkusíte prosím uvést příklad eticky přijatelné protislužby, za kterou by médium mělo zvěřejnit vaši PR zprávu, kterou by normálně nezveřejnilo?
Jak jsem již napsal výše: máte-li tak zajímavý produkt/službu/informaci a pod., že zveřejnění zaujme čtenáře daného média, žádné přímé či nepřímé úplatky potřeba nejsou a redakce za PR zprávu naopak bude ráda.
Problém je, jestliže chcete dostat do médií něco, co už tak zajímavé není, to už je pak práce pro odborníky (PR agentury).
Jednou z čistých metod jak protlačit PR zprávu je např. nabídnout vybraným médiím určitou časovou exklusivitu na dané informace, nebo zapůjčení vašeho výrobku mezi prvními a pod.
6. 5. 2007 18:02:30
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7581
Jesensky In4U s.r.o.
verified
rating uzivatele
6. 5. 2007 21:11:21
Napsal PCMark;3003
Z pohledu inzerenta si myslím, že jsou PR velmi učinné, zvláště pokud nejde poznat, že jsou PR.
Ale často se jedná vlastně o podvod na čtenáře, protože napsat kladnou recenzi na nějaký produkt jen proto, že to někdo zaplatí je prostě podvod na čtenářích a ti to často poznají. (každý PR článek nemusí být podvod na čtenářích)
Dle mého názoru (vydavatele, inzerenta i čtenáře) by nikdy neměla být recenze produktu PR článek.
Jako dobrý příklad pro všechny zajímavého PR článku beru např. to, že Acer začne sponzorovat tým Moto GP a jejich PR oddělení nám o tom pošle nádherné fotky Rossiho a jeho mašiny. No kdy by to rád nepublikoval, že? ;-)
6. 5. 2007 21:11:21
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7580
Mike Acler
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
7. 5. 2007 09:27:37
Napsal neophonic;2994
Tak tak, souhlasím.
Nicméně na některých webech se za PR články těžce platí, a nemusí to být zrovna úplatek.
Myslím si že nejlepší cestou je nabídnout protislužbu, a to už třeba jen ze slušnosti.
Tak predne kdybys mel nabizet protisluzbu kazdemu mediu, ve kterem to chces otisknout, nedelal bys nic jinyho nez "protislouzil".
A navic myslim, ze meca tu ani tak nemluvil o PR clanku jako spis o tiskove zprave. PR clanek ti skutecne zadarmo otiskne jen malokdo (mluvim tedy o velkych casopisech / webech).
A pokud je tvoje tiskova zprava aspon trochu k tematu a v necem zajimava a odlisujici te od ostatnich (prumernemu novinari chodi klidne 30 podobnych zprav denne), myslim, ze nebude mit problem ji otisknout. Moznosti je treba nabidnuti exkluzivnich informaci, na coz spousta medii rada slysi ;) A kdyz je to exkluzivni, tak to pusobi pocitem neceho vyjimecneho a dalsi media to potom prepapouskuji :)
Z osobni zkusenosti ale nejvic funguje zminene cilene oslovovani jednotlivych redaktoru. V oboru, ve kterem se pohybuji, znam vetsinu lidi ze vsech zasadnich webu a neni pak problem protlacit zminku o nasich produktech v ramci "kamaradstvi" :)
7. 5. 2007 09:27:37
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7579
A co říkáte na šíření tiskových zpráv pomocí ČTK?
http://www.ctk.cz/page/?id=1931
7. 5. 2007 16:10:01
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7578
Lad
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
7. 5. 2007 17:28:18
Vcelku se mi libi i sluzba http://www.pressweb.cz, akorat nevim kolik medii od ni prebira ci jestli to ma nejaky hlubsi smysl psat tam tiskovky. Ma s tim nekdo zkusenosti?
7. 5. 2007 17:28:18
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7577
Dracoola
verified
rating uzivatele
8. 5. 2007 23:46:17
Napsal Ladislav Nosákovec;3108
Vcelku se mi libi i sluzba http://www.pressweb.cz, akorat nevim kolik medii od ni prebira ci jestli to ma nejaky hlubsi smysl psat tam tiskovky. Ma s tim nekdo zkusenosti?
ahoj,
s presswebem mam skusenosti, jsem tudiz jeden z tvurcu.
co myslis tim "hlubsim smyslem" psat tam tiskovky? je to sice jeste mlady projekt (online od rijna 06), ale uz ma slusnou navstevnost (v dubnu prumerne 270 uip denne) a dobre postaveni v se. pridat tz je jednoduchy a nestoj nic (v zakladni verzi). kolik to prinese ctenaru/navestev, nemuzu rict. mezi odberateli mame i ceskou televizi, coz je hezky. vetsina uzivatelu ale jsou lide z pr oddeleni firem nebo tiskovi mluvci.
8. 5. 2007 23:46:17
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7576
Lad
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
9. 5. 2007 00:58:13
Tim jsem myslel, jestli z Presswebu vazne nekdo tiskovky prebira, nebo jestli se s ni budu hodinu delat pro nic za nic a pro naplneni tvoji databaze :-). Ale jak rikam, sluzba se mi libi a to, ze mezi odberatele patri i CT zni rozhodne fajn. Ostatne me to jen utvrdilo v dojmu, ze sluzbu zacnu pouzivat...
9. 5. 2007 00:58:13
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7575
Mike Acler
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 5. 2007 15:33:27
Napsal PCMark;3100
A co říkáte na šíření tiskových zpráv pomocí ČTK?
http://www.ctk.cz/page/?id=1931
je to fajn, kdysi jsem si zjistoval ceny a byly tusim hodne vysoke za sireni :P
9. 5. 2007 15:33:27
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7574
Dracoola
verified
rating uzivatele
9. 5. 2007 17:44:26
mam dojem, ze tady prevladne nazor, ze pr a tiskove zpravy jsou jedno a to samy. tomu tak neni, a usetrite si hodne casu a zklamani, kdyz si tomu uvedomujete.
hlavni rozdil mezi pr a tiskovou zpravou je v adresatu: pr zprava je urcena pro verejnost (public), tz pro novinare. z toho vypliva cela rada stylistickych a formalnich pozadavku. dobra tiskova zprava ma informovat novinare, strucne a vecne, a ne nahradit jeho prace (najit a vybirat temata, psat). pr clanek ma naopak zajimat "koncoveho ctenare". dostat takovy text do nejakeho casopisu vetsinou neco stoji. v pripade milliondollarhomepage se to vyplatilo ;-)
9. 5. 2007 17:44:26
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7573
Napsal agile;3241
je to fajn, kdysi jsem si zjistoval ceny a byly tusim hodne vysoke za sireni :P
mi se zda, ze ta sluzba stoji kolem 4k
9. 5. 2007 21:01:34
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7572
Dracoola
verified
rating uzivatele
9. 5. 2007 22:10:00
Napsal PCMark;3310
mi se zda, ze ta sluzba stoji kolem 4k
za zvereneni tiskove zoravy se na protextu plati 2500 kc + dph: http://protext.cz/index.php4?show=cenik
hezci a levnejsi je pressweb(cz)
9. 5. 2007 22:10:00
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky/#reply7571
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit