Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Okamžité publikování nebo plánování? [SEO]

Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
6. 10. 2017 02:02:50
Ahoj, mám hned 2 dotazy, na které prostě nemůžu nikde na internetu najít nic aktuálního.
1) Google má rád aktualizované stránky, o tom není pochyb. Je tedy lepší příspěvky plánovat třeba na každé 3 dny nebo jich dát třeba 20 hned, a pak 2 měsíce nic? protože zase tam bude na druhou stranu o to méně obsahu. Do teď jsem na webech kde mám 500+ příspěvků plánoval, u ostatních dával hned, tak jestli to dělám dobře. Teď chci na weby rozházet asi 700 připravených materiálů, tak bych to rád udělal správně.
2) Mají ještě smysl z pohledu SEO podobné příspěvky na konci článku? Myslím pro někoho, kdo nemá prostředky to prolinkovat ručně. Před mnoha lety, když jsem začínal, to každý doporučoval....teď už si tím nejsem tak jistý. Všechny články, co jsem našel a chválí si to, jsou 6 let staré.
Děkuji moc za odpovědi
6. 10. 2017 02:02:50
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304663
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
6. 10. 2017 02:14:20
1.) Dělal bych to plánovaněji. 20 hned může znamenat, že se tím nebudou probírat ani čtenáři.
2.) Je to fajn z pohledu uživatele (pokud ho tedy chceš udržet na webu), takže jsem pro.
6. 10. 2017 02:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304662
Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
6. 10. 2017 02:35:06
Jo tohle určitě dává smysl, tak to vidím taky z pohledu čtenářů. Vím, že web se má dělat pro lidi, jen teď jsem to myslel 100% čistě z pohledu vyhledávačů, to jsem úplně v tom nezdůraznil :).
6. 10. 2017 02:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304661
Martin Turek
verified
rating uzivatele
6. 10. 2017 07:51:21
Když máš publikovatelný obsah, tak publikuj, není co řešit. Samozřejmě nemůžeš prospamovat web 30 články denně, ale fakt nenastavuj nějakou pravidelnost jen proto, že "pro SEO je to tak lepší".
"Podobné články" smysl mají hlavně pro uživatele. Pro SEO interní prolinkování taky má svou váhu, ale už ne takovou jako kdysi. Tady bych taky neváhal, negativa to nemá.
6. 10. 2017 07:51:21
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304660
1) Plánovat - Hlavně si chceš vytvořit pravidelné čtenářstvo, SEO by měla být sekundární věc a samozřejmě Google raději vidí denně něco nového než jednou za 2 měsíce 100 článků.
2) Chceš aby to uživatel po přečtení nezavřel a udělal ti další proklik, takže tyhle články by ho měly co nejvíce nalákat, aby četl dál. SEO je opět sekundární věc, ale i to má stále dobrý vliv.
6. 10. 2017 08:32:00
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304659
ypres.bass
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 10. 2017 11:39:36
Napsal TerkusCZ;1415503
Všechny články, co jsem našel a chválí si to, jsou 6 let staré.
Já to řeším taky, ale z toho pohledu, že bych fakt hodně potřeboval aby mi to preferovalo nové články a klidně i na úkor relevance (ono když píšeš o trejdech v NHL, tak nevypadá dobře když to letos doporučuje trejdy 2014).
6. 10. 2017 11:39:36
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304658
Podle mě strašně záleží na tématu a také zda je toto téma u všech článků stejné. Také jsem s tím experimentoval ve 3 modifikacích na článcích o IT tématech:
a) postovat postupně
b) vydat najednou celou sérii
c) vydat megačlánek
Nejhůře dopadla možnost A - domněnka, že si čtenáři zvyknou a na pravidelnou publikaci a sami budou web navštěvovat pro další článek se nepotvrdila. B fungovalo mnohem lépe - dosáhl jsem mnohem větší čtenosti článků, čtenáři rovnou pokračovali na tématické články ze série a i když všechno nepřečetli najednou, tak se sami brzo vraceli pro další články ze série a u toho přečetli i spoustu dalšího - podobně to dělá i Netflix :-). Jen je nevýhodou, že to zaplevelí RSS... C mělo největší dopady, protože takových článků si často všimla další média a přivedla ohromné množství návštěvnosti, vznikalo mnoho citací a organického šíření, které přivádělo další a další čtenáře. Čtenáři se také k takovým článkům velmi často později vraceli, aby si našli nějakou informaci. Aby se to podařilo, tak to samozřejmě vyžaduje článek velmi vysoké kvality.
6. 10. 2017 15:47:44
https://webtrh.cz/diskuse/okamzite-publikovani-nebo-planovani-seo/#reply1304657
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit