04.10.2017 12:15
1
Zdravím PPCčkáře,

rád bych se zeptal na Vaší zkušenost s frázemi. Mám relativně důkladně udělanou analýzu KW.

Začínám tedy tvořit kampaně na přesnou shodu. Tam nevylučuji, není co. To udělám opravdu důkladně. Pak jí zduplikuji, ale na frázovou shodu.

Zajímájí mě zkušenosti z praxe - co nejvíce konvertuje ? Dá se říct že je to pořadí

1)Přesné
2)Frázové
3)Volné?

u těch volných, ty plánuju až na konec, předpokládám tam nejvíce balastu a nejmenší CTRko a možná nejvíce práce, včetně nejhorší konverze? ( je moje doměnka správná? ) Přesto chápu že tam na mě můžou vyskočit fráze které by mě ani nenapadly nebo je prostě v analýze nemám, a tak bych mohl vytvořit další sestavy.

Díky
04.10.2017 12:40
2
Přesná a frázová shoda mi nejlépe fungují u názvu konkrétního produktu. Volná shoda zase na značku.
04.10.2017 13:03
3
Původně odeslal siva01
Přesná a frázová shoda mi nejlépe fungují u názvu konkrétního produktu. Volná shoda zase na značku.
Přesná - zelená lednička
Frázová - extravagantní zelená lednička s mražákem
volná - Liebherr CTP 2121 - značka

takto jsi to myslel?
04.10.2017 13:30
4
Osobne to robim tak že to pustím všetko na voľnú zhodu, a následne vylučujem čo nekonvertuje. Na začiatku to však zožerie väčší budget, ale ako hovoríš, vďaka tomu nájdeš kW ktoré by ta ani nenapadli.
04.10.2017 13:34
5
Původně odeslal MartinDemko
Osobne to robim tak že to pustím všetko na voľnú zhodu, a následne vylučujem čo nekonvertuje. Na začiatku to však zožerie väčší budget, ale ako hovoríš, vďaka tomu nájdeš kW ktoré by ta ani nenapadli.
Taky to tak nejčastěji dělám.
04.10.2017 13:46
6
Původně odeslal MartinDemko
Osobne to robim tak že to pustím všetko na voľnú zhodu, a následne vylučujem čo nekonvertuje. Na začiatku to však zožerie väčší budget, ale ako hovoríš, vďaka tomu nájdeš kW ktoré by ta ani nenapadli.


Když pominu že na to nemám nervy..... tak po jaké době něco utneš s tím že to nekonvertuje? Čím se řídíš?
04.10.2017 13:56
7
Původně odeslal dkoudela
Když pominu že na to nemám nervy..... tak po jaké době něco utneš s tím že to nekonvertuje? Čím se řídíš?
Mám veľmi úzku niche, takze vylučujem iba desiatky kW, tým pádom to nie je tak náročné. Logicky vylučujem tie ktoré viem že nikdy neprinesú konverziu ( napr ak mám shop s vrtačkami, ktoré iba predávam, vylučujem “prenájom vrtaciek” ). Následne je to dosť subjektívne. Ak mám zisk z konverzie 10€, a kW má stalo už 30-50, tak ho vylúčim. Teda približne nejaký 3 násobok.
04.10.2017 14:48
8
Úplně nejlepší je na začátek pustit v Adwords dynamické reklamy ve vyhledávání na celý web, protože tím se zachytí vyhledávací dotazy doposud nepokryté aktivními klíčovými slovy (a pokud slova aktivní jsou, mají přednost a z dynamických reklam je to vyjmuté).

Poté nerad přiznávám, že za cca poslední rok se to přehouplo a nejlepších výsledků obvykle dosahuje "debilní" volná shoda s tím, že je dobré si nastavit automatická pravidla (např. zastavit po 150 klicích bez konverze nebo při špatném CTR) a pravidelné aktualizaci vylučovacích slov s tím, že už se začíná s nějakým seznamem obsahujícím bazar, pronájem, půjčovna, recenze atd.
04.10.2017 15:04
9
Stejně tak může čerpat klíčová slova z Google nákupů, které už má spuštěné. Ale ani automaticky generované reklamy ani nákupy nikdy nedokážou pokrýt to, co dokáže vymyslet mozek.
04.10.2017 15:06
10
Původně odeslal dkoudela
Když pominu že na to nemám nervy..... tak po jaké době něco utneš s tím že to nekonvertuje? Čím se řídíš?
Konverzní poměr vs. statistika...když vím, že konverzní poměr je 1%, tak by ze 100 prokliků měla přijít v průměru jedna konverze.
04.10.2017 15:11
11
100 prokliků na utnutí rozhodně nestačí. Moc velká chyba při konverzním poměru 1% ... možná tak 1000 prokliků by bylo více odpovídající, ale furt ta chyba je dost velká. Proto já raději volím strategii snižování CPC před úplnou stopkou.
04.10.2017 15:16
12
Chápu tvou úvahu a neříkám, že bys to měl stopnout hned po 100 prokliknutích v případě 1% konverzního poměru. Já z konverzního poměru při vyhodnocování efektivity ale vycházím...ne vždy má klient rozpočet na 1000 prokliků, aby si mohl být jistý.
04.10.2017 17:57
13
Původně odeslal beraniste
100 prokliků na utnutí rozhodně nestačí. Moc velká chyba při konverzním poměru 1% ... možná tak 1000 prokliků by bylo více odpovídající, ale furt ta chyba je dost velká. Proto já raději volím strategii snižování CPC před úplnou stopkou.
Snižování CPC je ale taková soft stopka :D protože prokliky z nějaké nízké pozice bývají irelevantní, potažmo se ta reklama kvůli konkurenci stejně přestane zobrazovat.
04.10.2017 19:57
14
Původně odeslal OndrejDyrka
Snižování CPC je ale taková soft stopka :D protože prokliky z nějaké nízké pozice bývají irelevantní, potažmo se ta reklama kvůli konkurenci stejně přestane zobrazovat.
S tím souhlasím. To člověk ale vidí, když si rozklikne "vyhledávací dotazy". Tam je možné snadno odsledovat za jaké výrazy se kolik platí a dá se odhadnout, o jaké z nich snížením ceny přijdu. Proto je třeba hlavně včas vylučovat a snižovat opatrně a pomalu. Ale zase lepší soft stop, než úplný stop. Kolikrát člověk i na tu ne irelevantní, ale méně relevantní horu výrazů nějakou konverzi stejně chytne. Ale! Zase když se nad tím uvažuje v kontextu celé kampaně, tak mohou takové utlumené sestavy snižovat celkové CTR kampaně a napáchat tak třeba větší škodu, než přinesly užitku. Je to na zváženou a musí se to zkusit.
09.10.2017 11:48
15
Celkem zajímavá otázka :-) Ono teda do značné míry záleží právě na tom, jak dobře to máš zpracované. Pokud lépe konvertuje volná shoda, je to spíš proto, že jsi dobře konvertující dotazy nezpracoval pro přesnou. Dělám to na stejném principu, s tím rozdílem, že mám jen přesnou a volnou (modifikovanou), vynechávám frázovou. A až na výjimky pouštím kampaň v obou variantách zároveň. A tím, že všechny fráze, které jsou hledanější / klikanější / výrazněji konvertují přesouvám do kampaně s přesnou shodou vlastně zůstávají v kampani na volnou shodu převážně "jedinečné konverze", zatímco v přesné jsou ty top dotazy. Takže bych to ani moc nesrovnávala, protože skladba těch dotazů je v obou případech velmi odlišná.

Spíš je pro mě důležité, aby mi rostl podíl zobrazení (aj konverzí) u té přesné kampaně, abych jakoby měla co nejvíce toho, co opravdu přináší konverze v té přesné a ta volná zůstala jen jako nějaký pool, kde se mi objevují nové "návrhy" na klíčová slova.