Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Názor na variantu košíku a míru konverzí

filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 10. 2017 16:51:13
Dobrý den,
rád bych se všech zeptal, jaká varianta košíku se vám pozdává jako více konverzní, tedy pohodlnější a přehlednější.
Znám dva způsoby:
- 4 krokový (košík, doprava a platba, informace o vás, souhrn objednávky)
než dokončíte objednávku, musíte mimo jiné 3x stisknout pokračovat, abyste stiskli tlačítko dokončit objednávku
- 1 krokový (na jedné straně uvidíte všechny kroky i s tlačítkem dokončit objednávku)
posílám ukázku http://www.jpeg.cz/obrazek/90Lc
Jaký košík by dosahoval podle vás větších konverzí a proč?
Děkuji za názor!
3. 10. 2017 16:51:13
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304212
Jakub B.
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 10. 2017 18:12:39
Jednostránkový se dá udělat pouze pokud máte jeden způsob platby a dopravy, pak není důvod dělat vícekrokově pokud ani nepožadujete registraci/přihlášení do účtu. Pokud ano, tak jednostránkově to na mne osobně působí přeplácaně, "jednoduchý" proces objednání se zdá pohledem složitě protože je na stránce spousta políček jak na složitém formuláři.
3. 10. 2017 18:12:39
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304211
U kosiku obecne (cest vyjimkam) plati ze pruchodnost vetsi pocet kroku nesnizuje ale musi byt logicky poskladany a musi byt uzivateli jasne.
Ja nejsem zastance jednoho kroku protoze za mne se neda udelat cisty jasny a prehledny kdyz tam budou polozky nakupu dopravy platby udaje apod.
Samozrejme jsou pripady kdy by to slo lepe.
---------- Příspěvek doplněn 03.10.2017 v 18:44 ----------
Za mne je ten navrh nedobry. Spusta infa. Neprehledne. Nejasne.
Napr ten sloupec cen to je des byt to chapu.
U vyplneni adresy neni jasne co ma udelat clivek co neni registrovany a ani se nechce registrovat. Ma to vyplnit? Nebo ne? Navic pro registrovane a vedle toho prihlasit se. Proc? Neni lepsi jeden buttom/tlacitko nez to kit vedle sebe rozdelene?
Jaky mate prumerny pocet polozek v kosiku je lepsi to resit nad prumernyn stavem. Jeden? Co kdyz bude mit 5 polozek? Co bude videt nad ohyběnu nejcastejsiho rozliseni co mate? Jak to bude na mobilu?
Co nakup na firmu? Co doruceni na firmu?
3. 10. 2017 18:38:56
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304210
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 10. 2017 18:49:50
Radku, děkuji! Tento názor mi hodně pomáhá lépe navrhovat. Ocením i další.
3. 10. 2017 18:49:50
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304209
Faktoru je mnohem vice... sortiment, cilovka, design, cross-sell, filtrace dopravy, atd. Nelze pausalne tvrdit, ze X krokovy je lepsi, nez-li Y krokovy objednavkovy proces. 1 krokovy ma treba vseobecne vyssi konverze na mobilnich zarizenich a presto to tak neni uplne vzdy. Kosikovy proces je nutne vzdy A/B testovat.
Osobne se nam jako start template pred pilotnim testovanim osvedcil 3 krokovy proces v tomto schematu:
1. krok - detail kosiku + formular dodacich udaju
2. krok - vyber dopravy a platby (casto vyuzivame filtrace dle vzdalenosti, takze se nam dodaci udaje hodi pro zmereni presnych vzdalenosti + notifikace po opusteni procesu na e-mail/telefon)
3. krok - rekapitulace + dokonceni objednavky
3. 10. 2017 19:15:08
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304208
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 10. 2017 20:00:16
Za me osobne je dobre, pokud vidim cenu dopravy (popripade jine priplatky), aniz bych musel vyplnovat nejake udaje. Vetsina eshopu ma tento krok jako 2-3 coz odrazuje od nakupu.
3. 10. 2017 20:00:16
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304207
Napsal iPekelnik;1415047
Za me osobne je dobre, pokud vidim cenu dopravy (popripade jine priplatky), aniz bych musel vyplnovat nejake udaje. Vetsina eshopu ma tento krok jako 2-3 coz odrazuje od nakupu.
Mam na to stejny nazor. Take nemam rad zadavani udaju jeste pred zjistenim dopravy a platby. Na CRO i UX je ovsem hezke to, ze ne vzdy je splnit potrebu a prani uzivatele pro nas vyhodne. Zrovna tento "problem" (udaje pred dopravu a platbou) nam nejen kompenzuji vytezene dalsi vyhody, ale navic prinasi i mnohem vice. Diky notifikacim a remarketingu je celkove vyssi konverzni pomer. Diky cross-sellu mame vyssi prumerne hodnoty objednavek. Diky automaticky vyfiltrovanemu dodani mame daleko nizsi bounce-rate z 2. kroku, atd. Dulezita je pruchodnost a jednoduchost celeho procesu. Pak uz staci jen chytre "vest zakaznika za rucicku" celym procesem.
Kdo si stale mysli (nevim, kde tahle fama vznikla, ale je fakt zazita), ze UX/CRO je o poslouchani zakazniku a plneni jejich potreb, tak dopadne jako Walmart v USA, ktery predelal regaly sveho retezce presne podle prani svych zakazniku a projel na tom 1.85 miliardy dolaru. :-D
3. 10. 2017 20:23:49
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304206
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 10. 2017 20:32:50
Napsal Jakub Musil;1415051
Mam na to stejny nazor. Take nemam rad zadavani udaju jeste pred zjistenim dopravy a platby. Na CRO i UX je ovsem hezke to, ze ne vzdy je splnit potrebu a prani uzivatele pro nas vyhodne. Zrovna tento "problem" (udaje pred dopravu a platbou) nam nejen kompenzuji vytezene dalsi vyhody, ale navic prinasi i mnohem vice. Diky notifikacim a remarketingu je celkove vyssi konverzni pomer. Diky cross-sellu mame vyssi prumerne hodnoty objednavek. Diky automaticky vyfiltrovanemu dodani mame daleko nizsi bounce-rate z 2. kroku, atd. Dulezita je pruchodnost a jednoduchost celeho procesu. Pak uz staci jen chytre "vest zakaznika za rucicku" celym procesem.
Kdo si stale mysli (nevim, kde tahle fama vznikla, ale je fakt zazita), ze UX/CRO je o poslouchani zakazniku a plneni jejich potreb, tak dopadne jako Walmart v USA, ktery predelal regaly sveho retezce presne podle prani svych zakazniku a projel na tom 1.85 miliardy dolaru. :-D
Taky souhlasím s remarketingem, cross sellem, atd., ale pokud už vyplním nějaké osobní údaje, ale nic nenakoupím, mám takový pocit, že to narazí při zavedení GDPR.
3. 10. 2017 20:32:50
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304205
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 10. 2017 10:24:12
ohledně GDPR bude tato věc obtížnější, ale nijak neřešitelná. Otázkou je, jak budeš nakládat s daty těch, co si neobjednají.
4. 10. 2017 10:24:12
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-na-variantu-kosiku-a-miru-konverzi/#reply1304204
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit