Hledáme nového kolegu / kolegyni na pozici: Vývojář (Zlín, HPP)
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

Jak řešíte nedodržování dohodnutých dodacích lhůt?

  1. Záměrně to nedávám do sekce "Právo" protože se nehodlám s nikým soudit, jen co nejdůrazněji takzvaně "bouchnout do stolu" že tohle nemíním dodavatelům trpět a nemíním si na to zvykat.

    Objednám si u nich zboží, jsou výrobci, slíbí že to bude do určitého termínu, který si sami stanovili dobrovolně bez mého nátlaku, ale opakovaně jimi stanovený termín dodávky překročili jedni o čtrnáct dnů a druzí už dokonce o měsíc.

    Chápejte mne, dosud jsem byl spolehlivý dodavatel dodržující dohodnuté termíny. Mám své pravidelné odběratele a já jsem zase jejich odběratel. Když mi dodavatelé včas objednané zboží nedodají, tak já musím odkládat dohodnuté termíny a jsem vůči svým odběratelům nespolehlivým dodavatelem taky.

    Předběžně to hodlám řešit tak, že míním takto nespolehlivému dodavateli strhnout z fakturované částky 10%. Má to ovšem jeden háček. Strhnout mohu až to zboží dostanu, tedy ex post, protože kdybych takové opatření avizoval teď hned, mohlo by se mi stát, že to zboží nedostanu vůbec a to by byl ještě větší malér. O ty peníze z krácené faktury mi nejde, jde o důrazné vyjádření, že takové jednání nechci a nebudu svým dodavatelům trpět.

    Kdyby řekli hned zrovna, že mi objednané zboží dodají třeba za dva měsíce namísto za dva týdny, dohromady by se nic moc nestalo. S odběratelem bych dohodl delší termín, tem by se v pohodě podle toho zařídil, sehnal by si pracovníky na později, bez problémů by si to zorganizoval jinak. Případně já bych pro jedenkrát sehnal alternativního dodavatele, jenže takhle vzniká ten malér, žádný dodavatel mi to nevyrobí do zítřka a nikdo to skladem pro mne připraveno nemá, ale v termínu dvou týdnů by alternativní zboží kdekdo v pohodě vyrobil.

    Prostě jsou to řemesníci, oni to nechápou a nikdy nepochopí, že je musím za to škrábnout aby si to nezvykali anebo dát padáka aniž by se o tom dozvěděli a jednoduše přestat se už na ně dál obracet.

    Jak takové věci řešíte vy. Jsou to soukromé firmy. Asi jim těch 10% strhnu a jestli to akceptují, tak jim řádně domluvím a možná to zkusím s nimi znovu. Pokud se budou cukat a mít pindy, těch 10% jim doplatím a končím s nimi. Anebo je to normální? Měl jsem s těmito způsoby počítat a se svým odběratelem dohodnout dodávku až za čtvrt roku zrovna? Považujete to za normální. A považujete za normální strhnout 10% když to nebylo předem dohodnuto. Mne takové jednání s odpuštěním sere a míním to dávat nespolehlivým dodavatelům patřičně najevo.

    Abych uvedl na pravou míru, jinak pracují kvalitně, zakázky nepředražují, vadí mi na nich prakticky jen ta jejich nespolehlivost, z huby řiť a chování socialistické slibotechny. Možná jde jen o jejich neschopnost práci lépe zorganizovat a naplánovat, jenže to je přece jejich problém.

    ---------- Příspěvek doplněn 17.07.2017 v 22:00 ----------

    Abych to doplnil, těch 10 % z faktury mne rozhodně nezachrání. Škody na pověsti stran spolehlivosti mé firmy jsou nesrovnatelně větší. Dál shánění alternativního dodavatele, zdařilo se částečně, prostě v tomto oboru se nikdo bez časového prostoru neobejde. Náklady na cestování, alternativní dodavatele bylo nutno shánět v zahraničí, u nás by to bylo beznadějné. Jen projezděné PHM převyšuje náklady na strhnuté peníze z faktury ale chlapi klidní. Mají hodně práce a nestíhají, jenže to mohli přece vědět hned, že když si nasmlouvají tolik kšeftů, tak nebudou všechno stíhat.
    Na druhé straně jsem sehnal alternativní dodavatele a tak chlapi mají novou konkurenci, jenže ta je daleko a tak přínos je takový vylej - nalej. I tak se noví dodavatelé vzhledem ke stávající situaci se spolehlivostí anebo spíše nespolehlivostí současných dodavatelů mohou hodit, ale ty dlouhé štreky se mi teda jezdit nechce.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Dobrý den,

    osobně s tímto zkušenosti nemám, ale zcela Vaše rozhořčení chápu.
    Znáte i jiné nespokojené odběratele, kteří s Vašim dodavatelem mají špatné zkušenosti?
    Zjevně jim chybí schopný management a ten se nezmění do doby, než jim poteče do bot.
    Pokud znáte více nespokojených odběratelů, vyřešil bych to napsáním hromadné negativní recenze, která zabrání novým odběratelům se spálit a tím je potrestáte nejvíce :-)

  4. Jiné nespokojené odběratele neznám. Neznám protože jsem po jejich dalších odběratelích nikdy nepátral. Ale ani kdybych znal, nedělal bych to, abych jim hned kazil pověst. Není s nimi problém stran kvality dodávaného zboží, jinak bych od nich samozřejmě nic nebral. Problém je jen v opakovaném (už 2x) nedodržení jimi samými stanovených dodacích lhůt. Mně jde jen o to, jak jim co nejdůrazněji dát najevo, že se to tak nedělá.

    Kdybych měl napsat poctivou recenzi, musel bych napsat, že kvalita bývá dobrá ale nespolehlivost v dodacích lhůtách a to by bylo tak asi všechno, dost možná že bych jim naopak udělal nezamýšlenou reklamu. Částečným řešením by bylo dát si toho udělat víc na sklad, jenže bych si připravil velké množství ležáků. Těžko lze odhadnout co si kdo objedná, takový sortiment přímo nutno vyrábět na zakázku.

    Je to spíše psychologická záležitost než právní. Za právníkem bych s tím v tomto stádiu zatím ještě opravdu nechodil. Schopný management jak píšeš jim chybí, ten management jsou v jedné firmě dokonce oni sami, dva vyučení chlapi a to není management žádný. V druhé firmě takoví, no teda já sám nevím. A ještě jedna firma, ale tam si dali sice domluvit a že si už na ty dodací lhůty dají pozor, ale stejně jsem u nich přestal brát zase z jiných důvodů, vzdálenost a ceny a našel jsem si další dodavatele, paradoxem ovšem je to, že ti další dodavatelé jsou zas oni, další nespolehlivá firma, o které teď mluvíme.

    Asi je to nedodržování dodacích lhůt rozšířený problém všude. Bez finančních postihů, krácení faktur a podobně se to si nepředělá.

  5. Divím se, že to tady nepadlo. Prostě a jednoduše si napište smlouvu, kde budou i přesně stanovené sankce za zpožděný termín dodání (to stejné/podobné dáte svým klientům), např. 1den-0,5%.
    A hlavně když s nimi obchodujete déle, to opravdu platíte dopředu?

  6. S žádným dodavatelem nesepisuji smlouvy. Nikdy nic takové nebylo potřeba a to už podnikám čtvrt století. Těch 0,5% na den sankce by stejně nepokrylo vzniklé škody. Ostatně jak vyčíslit třeba škody na pověsti? Ne, tudy cesta nevede

    Ano, někdy platím i dopředu a problém není. Nejde totiž o částky, které by mne zničily kdyby někdo defraudoval. Dopředu neplatím pokaždé, spíš vyjímečně, když je k tomu důvod, například když je třeba investovat, koupit stroj, materiál a podobně. Když mám volné peníze, proč bych partnerům nepomohl? Ale teď mne naštvali.

    Podle mého názoru smlouvy nejsou k ničemu, když je někdo plnit nechce a vymahatelnost práva u nás tristní. Když někdo neplní dohody byť jen ústní, asi třeba dát padáka. Soudit se nemá smysl, stojí to víc času a energie, nejistý výsledek. Prostě s firmami se kterými třeba soudit prostě přestat kšeftovat

  7. Klasika, občas řeším, občas neřeším. Problém bývá, že pokud mi řemeslníci práci nedokončí včas, tak mi zákazníci mezi tím odřeknou objednávku a tam jsou ty škody velké. U některého sortimentu to řeším tak, že vezmu zálohu od zákazníka a jakmile se zpozdíme, tak dáváme automaticky slevy. Zákazníci jsou spokojeni, protože zpoždění za tu slevu stojí a řemeslníky uháním.

    Ale jinak je to denní chleba. Zrovna minulý týden. Slíbeno 14 dní, táhlo se to dva měsíce. Já volal snad desetrkát a prostě nestíháme, ozveme se atd. Nezájem. Sami od sebe žádná snaha. Na jednu stranu je to průšvih, na druhou stranu se i z toho dá udělat konkurenční výhoda. Protože jak se chovají k vám, chovají se k ostatním. Jednoduše příště naskladním a pěkně to nacením. Poté už je na zákaznících, zda dají přednost čtvrt roku čekání a nebo 2 dnům čekání, ale o polovinu vyšší ceně.

  8. Byl jsem v X továrnách a dílnách a jednoznačně platí.

    a) nejste pro ně důležitý
    b) nejste dost hlučný

    Když do výroby přijde poptávka X až to bude, tak to bude, tak si ji dají do fronty a dělají shora dolů.
    Když přijde Y, kdo řekne: "chci to vyrobit, ale do tehdy, jinak ne", tak oni si řeknou:

    "Počká X? Můžem tohle X udělat?"

    Protože když ano, tak vydělají X+Y. Když ne, zůstane jim buď X nebo Y. A vy čekáte, nic neříkáte, no tak tu zakázku šupnou před vás.
    Takovéhle předskakování se děje ve výrobě denně.

    Pokud nechcete, aby se to dělo:
    a) buďte tak důležitý, že si to nedovolí
    b) pořád se ptejte, jestli jedou podle plánu, tím si to zajistíte
    c) vyjádřete, že toto chování nebudete tolerovat

  9. nelibi se vam jak pracuji, nechcete psat recenzi, popr sepsat poradnou smlouvu, co vlastne chcete? nijak jinak nez otevrenim pusy to nezmenite...

  10. Jsen teď ve stejné situaci, zboží bude od výrobce posláno snad dnes, víc jak 2 týdny po slibenem termínu. A zákazníci v ČR na to už čekají. Bohužel máme autorizované zastoupení a proto alternativa neexistuje. Takže buhuzel mohu být jen nas... a pamatovat si to do příště, až po nich budu něco chtít, a připomenout jim jejich pochybení, aby mi spíš vyšli vstříc

  11. Smlouvu nemusíte mít jenom kvůli vymahatelnosti, ale i kvůli psychologickému efektu. Pokud je pro vás včasné dodání důležité, tak jim to tímto způsobem dáte najevo.

    Minimálně jste je měl už dávno kontaktovat s tím, že to nedodali a jakou tedy od nich dostanete slevu za zpoždění a kdy to bude hotové, že předpokládáte, že sleva za zpoždění z jejich strany každý den poroste.

  12. Citace Původně odeslal jiri.knesl Zobrazit příspěvek
    Byl jsem v X továrnách a dílnách a jednoznačně platí.

    a) nejste pro ně důležitý
    b) nejste dost hlučný

    Když do výroby přijde poptávka X až to bude, tak to bude, tak si ji dají do fronty a dělají shora dolů.
    Když přijde Y, kdo řekne: "chci to vyrobit, ale do tehdy, jinak ne", tak oni si řeknou:

    "Počká X? Můžem tohle X udělat?"

    Protože když ano, tak vydělají X+Y. Když ne, zůstane jim buď X nebo Y. A vy čekáte, nic neříkáte, no tak tu zakázku šupnou před vás.
    Takovéhle předskakování se děje ve výrobě denně.

    Pokud nechcete, aby se to dělo:
    a) buďte tak důležitý, že si to nedovolí
    b) pořád se ptejte, jestli jedou podle plánu, tím si to zajistíte
    c) vyjádřete, že toto chování nebudete tolerovat
    S tímto souhlasím.

Hostujeme u Server powered by TELE3