StudentskePujcky.cz, Tips.cz, Lektorka.cz, Zdravotik.cz, Zovozce.cz a dalších 30+ domén k prodeji
Zobrazují se odpovědi 1 až 12 z 12

Reklamace poškozeného zboží po týdnu

  1. Dobrý den,
    odeslal jsem zákazníkovi malé lešení. Hned druhý den si zásilku vyzvednul. Přesně za týden se ozval, že je lešení poskozené. Prý nebyl důvod balík rozbalit, když nejevil známky poškození. Moc se mi nelíbí, že si to nezkontroloval hned, i když to mám v obch. podmínkách a doporučují to i dopravci. Když po týdnu zavolám dopravci, asi nadšení nebudou. Dodavatel mi to už zamítnul.
    Moje otázka zní, co s tím? Jak by jste postupovali?
    Díky
    R.P.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Upozornit na obchodní podmínky, říct že toho lituješ, ale standardní postup je podle obchodních podmínek,... Co víc?

  4. Děláme to stejně jako napsal bart28. Po přijetí zásilky mají 2 pracovní dny na ohlášení poškození, které jde opravdu vizuálně vidět (například rozlomený díl). Stačí nám zaslat fotografie a obratem odesíláme nové zboží a případně reklamujeme u přepravce. Bohužel jinak to nejde. Samozřejmě čas od času se objeví i někdo kdo to reklamuje po měsíci apod.

  5. no, zvaz jestli neni lepsi ten ustupek udelat, nekdy je dobry prozakaznicky pristup levnejsi a efektivnejsi (i dkyz treba na nejakych objednavkach tratis), nez pristup prilisneho vynucovani podminek apod. Ten casto vede k nespokojenym zakaznikum a nespokojeni zakaznici jsou vzdycky hodne slyset... Vis co tim myslim... Samozrejme jde o to jak moc velkou skodu si tim zpusobis...

  6. Zboží s poškodilo při přepravě? Jednou jsem objednávali nábytek... krabice dorazili, nic nebylo poškozený, neměli jsme čas asi 14 dní ležel v koutě, než se na něj dostalo, po tom co se otevřela krabice, tak se zjistilo že několik dílů bylo poškozených, krabice nebyla poškozená, nebo jsem se nevšiml, že byla. Napsal jsem na eshop, že několik částí je poškozených, díly vyfotil a fotky jim poslal. Za pár dní se ozvaly, poslali náhradní díly a bylo vše vyřešeno. Z pohledu zákazníka jsem byl spokojen a nakoupím tam znova, protože vím, jaký mají přístup k zákazníkovy. Pokud by se se mnou hádali, už tam nenakoupím a budu je drtit do posledního dechu.

  7. Tohle se tu řešilo už milionkrát.
    Takže znovu:
    - zákazník nemá důvod zboží otevírat hned
    - zákazník nikdy nereklamuje u dopravce. Zboží je zákazníka, jakmile ho převezme. smluvní vztah mezi vámi a dopravcem je zákazníkovi šumák.
    - do půl roku se vady berou jako že byly už při nákupu. Vy musíte dokázat, že tomu tak nebylo
    - do VOP si můžete psát, co chcete. Zákon je VOP nadřazen
    - když provozujete eshop, zjistěte si základní pravidla, jak postupovat při reklamaci

  8. Když ti to vrátí ve 14 denní lhůtě neuděláš nic. Když to bude reklamovat, tak do 6 měsíců se má za to, že vada vznikla již při prodeji a ty dokazuješ opak, tak i tak je ve výhodě zákazník.

  9. To, ze si neco date do OP neznamena, ze je to nejak zavazne. Davat tam muzete jen to, co vam umozni zakon, nebo zakon jinak neresi a je v tom volnost smluvniho vztahu. A to opravdu neni to, ze je treba zasilku otevrit ihned a obsah ihned zkontrolovat. Takove ujednani v OP mit muzete, ale nema zadnou platnost. A to, co doporucuji dopravci je pro zkaznika jiz naprosto irelevantni, jelikoz s dopravcem mate smluvni vztah vy, ne on.

    Zakaznik ma povinnost nahlasit poskozeni vam a to ihned jak ho zjisti. Neni treba to rozbalovat hned a kontrolovat apod. Takze nyni je na vas prokazat, ze zbozi dorazilo v poradku, nebo sjednat napravu - sleva, vymena, oprava, odstoupeni od smlouvy s ohledem na umernost apod.

    Resi to napr. § 2161 a § 2169 v obcanskem zakoniku.

    Takze jak postupovat? Bud prokazete, ze zbozi dorazilo v poradku, nebo se s klientem dohodnete na reseni - sleva, vymena, oprava, odstoupeni od smlouvy a zaroven si upravite OP, aby tam nebyly povinnosti, ktere po spotrebiteli nemuzete vyzadovat.

  10. Všetci tu píšete, že on má preukázať, že tovar bol dodaný v poriadku. Veď to preukáže veľmi lahko, zákazník asi niečo také podpísal pri prevzatí tovaru.
    Odporúčam odvolať sa na obch. podm. 14 dní na vrátenie už asi uplynie (ak bol spotrebiteľ) takže môže len klasicky reklamovať.

  11. Citace Původně odeslal Cobra99 Zobrazit příspěvek
    Všetci tu píšete, že on má preukázať, že tovar bol dodaný v poriadku. Veď to preukáže veľmi lahko, zákazník asi niečo také podpísal pri prevzatí tovaru.
    Odporúčam odvolať sa na obch. podm. 14 dní na vrátenie už asi uplynie (ak bol spotrebiteľ) takže môže len klasicky reklamovať.
    Obchodni podminky neni nastroj, kde kdyz neco napisete, tak to tak je. Pokud tam budete mit veci v rozporu se zakonem, tak nejsou platne. A pokud zakon v urcitych vecech ma jasne definice, nelze je vlozenim neceho do OP zmenit a zbavit se odpovednosti. Myslenka, ze podpisem u dopravce, ze jste prevzal balik jste podepsal, ze je vec v poradku je veru zajimava, jen to tak nefunguje.
    Proste nehledejte porad klicky, situace je jasna.

  12. Mě fascinuje, co lidí tu provozuje obchody a nemají základní povědomí o zákonech. A to ani nemyslím tak ty, co se ptaj, jako ty, co tu odpovídaj a myslej si, jakou maj pravdu.

    Roman777: A ty jsi si 100% jistý, že to rozbil zákazník? Pak to asi máš jak dokázat. Nebo si nejsi na 100 % jistý? Tak nevím, co tady řešíš. Zákon snad mluví jasně. Já v jednom nejmenovaným švédským obchodě koupil sklokeramickou desku. Doma jsem zjistil, že je poškrábaná a fakt jsem to neudělal já, i když pravděpodobnost, že to přijde poškrábaný už z výroby je mizivá. Když jsem tam za 3 týdny na to jel, tak se mnou nikdo nediskutoval a bez řečí a ochotně mi ji vyměnili. A to je důvod, proč si radši jedu do obchodu 150 km a utrácím tam v souhrnu už nějakej ten statisíc, místo toho, abych si ty věci kupoval v lokálních obchodech. Ale dělej si to jak chceš. Když si radši necháš pro korunu koleno vrtat, je to tvůj boj.

  13. Citace Původně odeslal Roman777 Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,
    odeslal jsem zákazníkovi malé lešení. Hned druhý den si zásilku vyzvednul. Přesně za týden se ozval, že je lešení poskozené. Prý nebyl důvod balík rozbalit, když nejevil známky poškození. Moc se mi nelíbí, že si to nezkontroloval hned, i když to mám v obch. podmínkách a doporučují to i dopravci. Když po týdnu zavolám dopravci, asi nadšení nebudou. Dodavatel mi to už zamítnul.
    Moje otázka zní, co s tím? Jak by jste postupovali?
    Díky
    R.P.
    I kdyby ti to reklamoval hned, tak by si u dopravce neuspěl. Balík nebyl viditělně poškozen a lešení se uvnitř bez poškození balíku rozbít asi nedá.

Hostujeme u Server powered by TELE3