Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Poškozené zboží při přepravě – kdo má reklamovat?

Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 16:10:45
Ahoj,
chci se zeptat, když zboží poškodí dopravce během přepravy v tomto konkrétním případě ČP, kro uplatňuje reklamaci? Zboží zákazník převzal a zaplatil a po rozbalení zjistil poškození zboží.
Podle toho co jsem vyčetl na stránce české pošty by měl jít reklamovat zákazník.
Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen, případně že došlo k úbytku obsahu, může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky.
Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem.
8. 7. 2017 16:10:45
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289088
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 7. 2017 16:18:17
Tak to zalezi na obchodnych podmienkach spedicnej firmy. V tomto pripade, ako uvadzas, je to na adresatovi. Ak sa jedna o eshop, osobne si neviem predstavit hadzat to na zakaznika. Ten si objednal tovar a jeho dorucenie v 100% stave, nevidim jediny dovod preco by to mal riesit on a nie eshop, ktory si prepravcu zvolil/zazmluvnil a mal by tak tuto sluzbu nepriamo zastresovat a niest plnu zodpovednost, kedze zakaznik ma "zmluvu" s odosieltelom a nie prepravnou firmou.
8. 7. 2017 16:18:17
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289087
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 16:24:18
Ano souhlasím, ale na druhou stranu jak poškozené zboží dostat od zákazníka?
8. 7. 2017 16:24:18
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289086
Elnc
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 16:47:01
Zákazník si má zboží především zkontrolovat při převzetí. Pokud to neudělal a zboží převzal bez výhrad, pak rozhodně není odpovědnost na eshopu a ten to ani nemusí řešit.
8. 7. 2017 16:47:01
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289085
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 16:52:36
Napsal Elnc;1397527
Zákazník si má zboží především zkontrolovat při převzetí. Pokud to neudělal a zboží převzal bez výhrad, pak rozhodně není odpovědnost na eshopu a ten to ani nemusí řešit.
Větší hlod jsem neslyšel. E-shop je povinen zboží dostatečně dobře zabalit, a už se mi také stalo, že e-shop toto podcenil, a česká pošta reklamaci neuznala, protože to byla chyba e-shopu.
8. 7. 2017 16:52:36
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289084
cargopro
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 17:05:33
je to v souladu s NOZ, pokud při přebírání dopíšete kurýrovi do příjemky "převzato s výhradou", tím se kryjete v případě pozdějších sporů.
8. 7. 2017 17:05:33
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289083
Elnc
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 17:11:29
Ano, měl jsem to napsat tak, jak uvádíš. Děkuji za doplnění.
8. 7. 2017 17:11:29
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289082
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 17:47:29
Tak jak to tedy má být? Zákazník přebral zboží bez výhrad. a reklamoval jej u ČP s tím, že pošta zamítla reklamaci do asi dvou týdnů. Zákazník se ale odvolal a už je to více než dva měsíce od první reklamace a více jak měsíc od podání námitky. Zvažuji jak dál, zda mám zákazníkovi vrátit peníze, nebo???
8. 7. 2017 17:47:29
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289081
cargopro
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 17:52:29
Napsal Milan B.;1397539
Tak jak to tedy má být? Zákazník přebral zboží bez výhrad. a reklamoval jej u ČP s tím, že pošta zamítla reklamaci do asi dvou týdnů. Zákazník se ale odvolal a už je to více než dva měsíce od první reklamace a více jak měsíc od podání námitky. Zvažuji jak dál, zda mám zákazníkovi vrátit peníze, nebo???
já bych vrátil zákazníkovi peníze oproti fotodokumentaci a požadoval náhradu u přepravce -jsou pojištěni !!!
8. 7. 2017 17:52:29
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289080
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 17:54:06
ok, a jak dlouho mají teda na to vyřízení odvolání?
8. 7. 2017 17:54:06
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289079
cargopro
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 17:56:25
Napsal Milan B.;1397542
ok, a jak dlouho mají teda na to vyřízení odvolání?
to by mělo být ve sml. podm. ČP, pokud nereagují tak postupovat dle obč. zákoníka
8. 7. 2017 17:56:25
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289078
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 7. 2017 17:56:42
Napsal Milan B.;1397539
Tak jak to tedy má být? Zákazník přebral zboží bez výhrad. a reklamoval jej u ČP s tím, že pošta zamítla reklamaci do asi dvou týdnů. Zákazník se ale odvolal a už je to více než dva měsíce od první reklamace a více jak měsíc od podání námitky. Zvažuji jak dál, zda mám zákazníkovi vrátit peníze, nebo???
Nemám sice e-shop, ale pokud by se toto stalo ojediněle, tak zákazníkovi napíšu ať mi pošle zboží zpět a obratem mu pošlu zboží nové a řádně zabalím.
Pokud by se mi to stávalo opakovaně, tak lépe balím a nebo najdu jiného přepravce.
Chcete mi říct, že zákazník za zboží zaplatil a nemá dva měsíce ani bezvadné zboží ani své peníze? To si děláte srandu, ne? :)
Zboží by mělo být baleno tak, aby se obsah balíku nepoškodil při pádu z 80 cm výšky, což je výška přepravních pásů. Nebo si snad myslíte, že ty balíky nepadají na zem nebo že při přepravě nemůže těžší balík zmáčknout ten špatně (měkce) zabalený ? :) Většina zásilek je prostě špatně zabalena.
8. 7. 2017 17:56:42
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289077
cargopro
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 17:59:10
křehké věci bych dnes pře zásilkovny vůbec neposílal, boužel taková je situace
8. 7. 2017 17:59:10
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289076
Milan
verified
rating uzivatele
(72 hodnocení)
8. 7. 2017 18:01:48
Balíky jsou zabalene dobre o to se nebojte.
Zakaznik sam reklamoval a po zamítnutí reklamace mne kontaktoval co dal. Navrhl jsem odvolání protože balení bylo správné.
Ted se mi zákazník ozval ze stale nema ani zboží ani peníze. Proto se zde ptam jak pokračovat.
Jedna se o zboží, které posilam jiz nekolik let a jiz nekolikrat jsem reklamaci resil a resil jsem i jak to poradne zabalit s ČP ti mi řekli ze je baleni správné
8. 7. 2017 18:01:48
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289075
cargopro
verified
rating uzivatele
8. 7. 2017 18:52:15
Napsal Milan B.;1397547
Balíky jsou zabalene dobre o to se nebojte.
Zakaznik sam reklamoval a po zamítnutí reklamace mne kontaktoval co dal. Navrhl jsem odvolání protože balení bylo správné.
Ted se mi zákazník ozval ze stale nema ani zboží ani peníze. Proto se zde ptam jak pokračovat.
Jedna se o zboží, které posilam jiz nekolik let a jiz nekolikrat jsem reklamaci resil a resil jsem i jak to poradne zabalit s ČP ti mi řekli ze je baleni správné
ať už ČP nebo jiná zásilkovna, nemůže už z principu tvrdit, že chyba není na jejich straně. Udělejte takový pokus, do DL doplňte: zákaz společné přepravy s jiným zbožím:)
8. 7. 2017 18:52:15
https://webtrh.cz/diskuse/poskozene-zbozi-pri-preprave-kdo-ma-reklamovat/#reply1289074
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit