PlaCla.cz: Poslední šance na 2000 Kč bonusu před sezónou, garantuji nejnižší ceny článků
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 34

Adsense - jak dosáhnout požadovaného zisku X?

  1. Ahoj,

    chtěl bych se zeptat, jakou návštěvnost by musel mít můj web, aby byl průměrný měsíční zisk z reklam 70 000 Kč. Zajímá mě přibližná denní návštěvnost + hodnoty jako RPM apod. Je možné to takto přibližně odhadnout? předpokládám, že velmi závisí na chování zákazníků - kolik by jich třeba muselo na reklamu kliknout, aby bylo dobré RPM a tato částka se dosáhla jednodušeji?

    Reklama na webu bude jedna, max. dvě.

    Díky za odpovědi.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. To hrozně záleží kde ta reklama bude, kolik stránek si 1 návštěvník zobrazí (na některých webech mám třeba 1,5, jinde 8 stránek a to je vážně znát). Takže spíš kolik zobrazení stránek je třeba mít. Tady už to budou tak velká čísla, že bude hrát obrovskou roli, kolikrát se na web i ten člověk vrátí. Každopádně to budou miliony zobrazení měsíčně a desetitisíce návštěv za den. Záleží i na oboru webu. Každopádně s přímým prodejem reklamy dosáhnete na 70 mnohem dříve. A 1 reklama je vážně málo s takovým cílem.

  4. Jedná se o rovnici s několika neznámými. Pokud si jich alespoň pár nemůžeš dosadit, tak můžeš jen hádat.

    Pro hrubý odhad beru RPM 100 Kč. To je poměrně dosažitelná hranice, za předpokladu, že využiješ tak 3 - 5 reklamních bloků.
    S jedním nebo dvěma bloky bych počítal daleko méně.

    Na výdělek 70 000 Kč tak potřebuješ 700 000 zobrazení stránky měsíčně, neboli 23 000 denně.

    Pokud získáš 1,5 zobrazení stránky na návštěvníka, tak to dělá přibližně 467 000 návštěvníků měsíčně, neboli 15 500 návštěvníků denně.

    Pokud budeš vědět průměrný CPC a CTR, tak se ty počty samozřejmě zpřesní.

    EDIT: Abych ještě uvedl vlastní zkušenost - při takhle velkých views měsíčně to RPM většinou dost klesá, zvlášť pokud se tam přimíchá návštěvnost ze sociálních sítí.

  5. RPM stránky 100Kč u Adsense? To musí být nějaká dost agresivní forma reklamy, protože já taková čísla nemám, ale je pravda, že nemám MFA. Mohl bych dostat nějakou ukázku takového nasazení, které takové RPM může dosahovat? S cz traffikem, samozřejmě.

  6. Já mám RPM přes 100 dlouhodobě na webu a reklamy v pohodě (3 reklamy). Každopádně ta návštěvnost je relativně malá (stovky návštěv za den), jakmile jdou weby do tisíců, tak jde znatelně dolů. Nevím jestli je to teda nějaké obecné pravidlo, ale já to tak měl vždycky. Se 2 jednotkami bych to viděl tak na RPM 30.

  7. RPM stránky můžete mít i nekolik tisíc Kč záleží na odvětví stránky...

  8. Citace Původně odeslal AdamH Zobrazit příspěvek
    RPM stránky 100Kč u Adsense? To musí být nějaká dost agresivní forma reklamy, protože já taková čísla nemám, ale je pravda, že nemám MFA. Mohl bych dostat nějakou ukázku takového nasazení, které takové RPM může dosahovat? S cz traffikem, samozřejmě.
    Jak píšu, 100 Kč je poměrně dosažitelná hranice.

    Jestli je to agresivní?
    Pro někoho, kdo má reklamu jen v hlavičce a sidebaru, určitě.
    Pro někoho, kdo jede velký bloky uprostřed a u stránkovacích odkazů, je to zas mírný.

    Základním pravidlem je, aby reklamy byly vidět.
    Pokud jde návštěvník na web číst, dej je do textu. Pokud jde koukat na obrázky, dej je k obrázkům.

    Každý web je jiný, a tak se budou lišit i layouty reklam, ale doporučím se inspirovat zahraničními magazíny, které pracují se stovkami a miliony UIP. Tam je jistý, že to testují pořád.

    Jinak nemám rád označení MFA. Z obecného hlediska tam totiž zapadá 90 % webů, ať už je to csfd.cz nebo pneumatiky-zimni-levne.cz. Málokdo to dělá zadarmo.
    Když to pak někde čtu, tak si vždycky představím spam web bez jakýkoliv hodnoty a to moje projekty určitě nejsou.

    Citace Původně odeslal pixels Zobrazit příspěvek
    RPM stránky můžete mít i nekolik tisíc Kč záleží na odvětví stránky...
    Stalo se mi, že jsem měl jeden den tisícové RPM.
    Ale to mi na web přišlo 5 lidí a z toho jeden kliknul na reklamu.

    Nikdy jsem neměl weby v oblasti půjček, práva a dalších konkurenčních tématech, ale nevěřím, že se takový AdSense RPM dá na navštěvovaném českém webu udělat. To je prostě nereálný.

  9. Pokud bych měl cíl vytahat 70 000 Kč měsíčně z Adsense, tak se orientuji na jiný trh než ten český.

    Myslím, že zbytečně řešíš hypotetické situace, ke kterým vysoce pravděpodobně nedojde. Je to jako přemýšlet, kolik budu platit na daních pokud bych vydělával 200 tis. měsíčně a přitom momentálně vydělávám 20 tis.

  10. jedy, fakt by mne ty weby s takovým RPM zajímaly. stačí jeden konkrétní.
    Mám asi 30 webů, u většiny jsem na cca stovce lidí denně. a RPM/CPT mám cca na destikačce (průměr za podlední dva roky)
    takže pokud nejedeš nějakou šmejdovinu (šipkové odkazy pod obrázky, autoklikače a podobně), tak se mi RPM 100CZK zdá jako blbost

    ---------- Příspěvek doplněn 08.05.2017 v 14:08 ----------

    jinak moje zkušenost:
    jedu stabilně jeden 160x600 do článku a jeden 728x90 pod článek + 4 bloky 300x250 do sidebaru a ten sidebar má dlouhodobě mnohem vyšší CTR

  11. Ok.
    Doufám, že mě za tohle někdo aspoň pozve na pivo.

    Jak zvýšit RPM u Adsense a reklam celkově?

    První pravidlo: Používat responzivní reklamy.
    • Pokud se vám reklama moc roztahuje, stačí kód hodit do <div> a nastavit ji max-width/max-height v závislosti na velikosti obrazovky.
    • Responzivní reklamy nevyužívám akorát v případě, kdy chci velkej blok typu 300x600 nebo 970x250, jelikož se mi v responzivních nezobrazují.

    Druhé pravidlo: Reklamy zobrazovat above the fold.
    • Above the fold je oblast stránky, která je vidět ihned při načtení, aniž by musel návštěvník scrollovat jakýmkoliv směrem.
    • Tady umístěné reklamy budou mít největší výdělky. Většinou se sem ale vejdou maximálně dvě (na mobilu pak max. jedna kvůli AdSense ToS), pak to totiž nevypadá dobře.
    • Čím níže (v below the fold) je reklama nasazená, tím méně návštěvníků ji uvidí a tím méně bude vydělávat.

    Třetí pravidlo: Reklamy umisťovat co nejblíže k obsahu.
    • Obsah (tedy text článku, obrázek, video, tabulka, tlačítko, ...) je to, na co 99,9 % návštěvníků bude koukat.
    • Proto reklama pod titulkem článku bude mít daleko lepší CTR než reklama vedle loga webu, ačkoliv je nasazená níže. Návštěvníci totiž hlavičku webu automaticky přeskakují.
    • To samé pak platí v případě sidebaru. Většina lidí ho ignoruje, protože je zajímá obsah, který je na opačné straně. Proto třeba FB reklamy v News feedu mají daleko lepší CTR než ty v pravém sidebaru.

    Čtvrté pravidlo: Testovat. Testovat. Testovat.
    - Taky mě to nebaví, taky na to často kašlu, taky toho pak lituju.

    A jaké jsou tedy nejlepší pozice?

    Výše uvedená pravidla platí vždycky a všude.
    Konkrétní pozice se ale svou úspěšností mohou lišit web od webu, proto je třeba se řídit hlavně čtvrtým pravidlem.

    Nicméně, tohle jsou poměrně ověřené pozice (u webů magazínového typu):
    • Nad/Pod titulkem, většinou 728x90 leaderboard

      Název:  ad-titulek.jpg
Zobrazení: 1501
Velikost:  72,5 KB
    • Napravo/Nalevo v prvním odstavci, většinou 336x280 blok

      Název:  ad-prvni-odstavec.jpg
Zobrazení: 1468
Velikost:  94,3 KB
    • Pod prvním/druhým/n-tým odstavcem, 728x90 nebo vycentrovaý 336x280

      Název:  ad-pod-odstavcem.jpg
Zobrazení: 1467
Velikost:  100,0 KB
    Reklamy v těchto oblastech budou dělat většinu příjmu, a la Paretovo pravidlo 80/20.

    Zbytek bloků můžete dát do:
    • Do sidebaru - jeden blok úplně nahoru, druhý nejlépe jako sticky, aby to jezdilo společně se scrollováním - pozor, je to proti ToS AdSensu (pokud nevyužíváte služby certifikovaného partnera), ale Sklik s tím nemá problém.
    • Nad/K navigaci
    • Pod článek
    • Kamkoliv, kde si myslíte, že budou návštěvníci koukat

    Jak jsem psal v předchozím příspěvku: Koukejte na velký weby a inspirujte se. Jelikož pracují s obrovským trafficem, tak testují jako o život a řeší každou setinu procenta v CTR.

  12. díky,
    já jedu v Skliku a ad.hys (na AdSense mám už dva BANy a nevím jak se jich zbavit, tedy pro mne je response nepoužitelné)
    jinak to co píšeš vidím víceméně i u sebe, konkrétně nejvýnostnější plochy mám č.2 a č.8
    http://smag.cz/wp-content/uploads/2015/07/PLOCHY1.jpg
    takže mi z toho bohužel vychází že abych zdesetinásobil své CPT na tvé RPM tak musím asi vyměnit Sklik za Adsense

  13. ypres.bass: Tohle je blbá niche. A ještě navíc Sklik. To se pak tomu RPM nedivím. Jaký je zdroj návštěvnosti? Předpokládám že FB, což je další problém.

    RPM 100 Kč je naprosto v pohodě dosažitelné s kvalitním trafficem a aspon solidní niche. U jednoho webu na hubnutí s cca 5k zobrazení / den jsem měl RPM 170 v průměru. Tam mi hodně fungovaly odkazové lišty, divím se, že je tu nikdo nezmiňuje, sice mají menší CPC, ale hoodně dobrý CRT. Nicméně musí na to být dobrá oblast, jinak není na co klikat.

  14. Citace Původně odeslal ypres.bass Zobrazit příspěvek
    jinak to co píšeš vidím víceméně i u sebe, konkrétně nejvýnostnější plochy mám č.2 a č.8
    http://smag.cz/wp-content/uploads/2015/07/PLOCHY1.jpg
    Vezmi č. 10 a přesuň ho mezi navigaci a náhledový obrázek článku a uvidíš, jak ti to vyskočí.

    Jinak AdSense mi vždycky vycházel líp než Sklik.
    Sklik jsem používal jen jako doplnění bloků, když měl AdSense ještě pevný omezení na počet reklam, a teď už ho používám maximálně pro ten sticky sidebar.

    Citace Původně odeslal Jiří Šubr Zobrazit příspěvek
    Tam mi hodně fungovaly odkazové lišty, divím se, že je tu nikdo nezmiňuje, sice mají menší CPC, ale hoodně dobrý CRT. Nicméně musí na to být dobrá oblast, jinak není na co klikat.
    Máš pravdu, ty jsem úplně vynechal. Nemám s nimi totiž žádné zkušenosti.
    Ale věřím, že CTR může být dobrý.

  15. Pokud chceš 70 tis hrubý příjem pouze z AdSense odhadem počítej s nutnou návštěvností kolem 30-60 tis UIP denně. Tzn. alespoň něco kolem milionu návštěvníků měsíčně.

  16. Ono i hodně záleží na oboru. Mám všechny stránky stejné pozice, šablonu i návštěvníky (studenti). Maturitní otázky z ekonomie mají a vždy měli RPM 3x větší než třeba literatura nebo ZSV. Trojnásobek už je docela znát. CTR jsem dřív sledoval, ale to už moc nedoporučuju (u Adsense, pro přímou reklamu se hodí pro nastavení ceny). Třeba přesně odkazovky jsou skvělý příklad, podle CTR vypadají naprosto perfektně, ale poslední dobou mraky prokliků a peníze nic moc, takže je po 5 letech plánuju sundat. To jsem si všiml na internetu, že dřív byly na každé druhé stránce a teď dá docela práci je někde vůbec najít. Proti roku 2015 mám RPM 6x menší u odkazovek, ale není to pořád tak hrozné, jak na to teď koukám :).
    Naposledy upravil TerkusCZ : 10.05.2017 v 01:38

  17. Tak zrovna maturitní otázky je téme, kde nemá Adsense co dělat.
    Viz https://support.google.com/adsense/answer/48182?hl=cs
    Sekce Obsahové zásady.

  18. Citace Původně odeslal Dolphi Zobrazit příspěvek
    Tak zrovna maturitní otázky je téme, kde nemá Adsense co dělat.
    Viz https://support.google.com/adsense/answer/48182?hl=cs
    Sekce Obsahové zásady.
    Já to spíš chápu jako prodej a distribuce studentských prací je spíš tohle: http://studijni-podklady.cz/diplomov...FdIK0wodGPwKzA. Pokud se kouknete do závazných anglických podmínek, tak tam je tendo bod pojmenován Dishonest behavior, tedy nečestné chování. Ještě to z toho chápu jako když tam někdo dává zadání testů a taháky jako jsou na VseBorec nebo Primat (oba adsense používají). Nebo když je možné seminární/ročníkovou/diplomovou práci stáhnout nebo koupit jako na Seminarky.cz a odevzdat svým jménem (u mě nejde ani text kopírovat, práce které se odevzdávají tam ani nemám). Tenhle web byl můj první a ten snad schvaluje člověk. V českém překladu by se to dalo zařadit maximálně do slovního spojení další studijní práce, které v anglickém originálu ale není a celkově je ten český text mnohonásobně kratší a naprosto špatně vytrhnutý z původního kontextu snahy nabádat k podvodům.
    Naposledy upravil TerkusCZ : 10.05.2017 v 14:01

  19. Citace Původně odeslal TerkusCZ Zobrazit příspěvek
    Já to spíš chápu ...
    Přede mnou to obhajovat nemusíte. Osobně bych však Adsense prostě na takový typ webu nedal.

    Ale ať přidám něco k tématu:
    1) Co jedna plocha, to různá reklamní jednotka (tzn nebýt líný a když mám na stránce 3x plochu pro čtverec tak vygenerovat 3 různé reklmaní jednotky. Sklik vás k tomu donutí automaticky, Adsense umožňuje stejnou reklamu zobrazit několikrát na stránce)
    2) Používat kanály
    3) Responzivní jednotka není samospása - používat square, rectangle, horizontal, nejen defaultní auto
    4) Ideální je, pokud lze odlišit mobilní verzi a mít pro ni vlastní reklamní jednotky (RPM mobilních reklam mám o desítky procent vyšší, také díky bodu 3)
    5) 2 jednotky jsou výdělečnější než jedna (2 bloky 336x280 vedle sebe jsou lepší než 1 responzivní 980px - platí pro desktop)
    6) Dobře použité odkazové jednotky jsou killer (vždy jsou lepší responzivní)
    7) Na hraní si s barvičkama zapomeňte, nemá to smysl

    ---------- Příspěvek doplněn 10.05.2017 v 22:20 ----------

    Hrajete si už někdo s Vyvážeností reklam?
    Optimalizujte na svém webu vyváženost reklam - Nápověda AdSense

  20. K bodu 7) Opravdu to nemá smysl, protože si Google nastavuje barvy už podle svého

    Na vyváženost reklam jsem se díval, ale zatím pro to nevidím využití. Pokud chci odlehčit reklamě, zbavím se nevýdelěčné jednotky ve spodní části stránky. Tato reklama tam nebude trvale.

    Taky dost záleží na tom, jestli je co zobrazovat. Pokud máte u prvních 100 kliků průměrné CPC 4,5 Kč a pak to spadne na 1 Kč tak to možná stojí za zamyšlení, ale s takovýmto rozdílem jsem se nikdy nesetkal.

  21. Mně se ten AdBalancer objevil asi před týdnem, tak jsem tam dal rozmezí 99/85 a subjektivně můžu říct, že zisky jsou vyšší Právě kolem toho projíždím téma na WMW https://www.webmasterworld.com/googl...se/4830855.htm a někteří tam také popisují zvýšení zisků. Tak nevím..

  22. Dolphi: Jak přesně se to může stát? Pokud AdBalancer nepoužíváš, zobrazují se nejvýdelečnější reklamy sestupně. Ale i ty levné ti pořád něco dají. Pokud ho používáš, tak se zbavíš těch levných, ale myslíš že ti nejvýdelečnější budou najednou ještě vyšší?

    Z WMW diskuse: "I now have the slider back to 100% (basically not using it) because I saw too many empty ad spots. The big empty space looked awful IMO so I'd rather have low performing ads there than nothing at all."

    Každopádně jsem to ještě procházel a dá se nastavit backup ads, což by bylo tedy super. Pokud při zobrazování 80% reklam budu na ziscích +- stejně, potom můžu dalších 20% využít k zobrazování vlastních reklam/jiného systému (Sklik třeba), nebo affiliatu.

    Nevěděl jsem o těch back up ads, teď mi to naopak přijde dost zajímavé, díky Dolphi.

  23. Citace Původně odeslal Jiří Šubr Zobrazit příspěvek
    Každopádně jsem to ještě procházel a dá se nastavit backup ads, což by bylo tedy super. Pokud při zobrazování 80% reklam budu na ziscích +- stejně, potom můžu dalších 20% využít k zobrazování vlastních reklam/jiného systému (Sklik třeba), nebo affiliatu.
    S tím Sklikem mě to napadlo taky. Je zde ale problém, že BackupAds můžeš v nejlepším případě nastavit jako HTML stránku - Adsense ji tam místo reklamní plochy servíruje v iframu. Což je asi pro sklik neprůchozí, umisťovat kód do iframu.

  24. Dolphi: Tohle leda zjistit no. Ale minimálně affil tam bude fungovat skvěle. Zkusím to otestovat.

  25. Tak podle vyjádření z Skliku to možné je. HTML stránka musí být na stejné doméně.

    Citace Původně odeslal Jiří Šubr Zobrazit příspěvek
    Dolphi: Tohle leda zjistit no. Ale minimálně affil tam bude fungovat skvěle. Zkusím to otestovat.

  26. Dolphi: Super, pro CZ traffic může být hodně solidní kombinace v poměru 70% TOP Adsense / 30% TOP Sklik.

  27. Za těch pár dnů testování jsem zjistil toto:

    - stojí za to ten "magický" posuvník použít (Moje reklamy -> Vyváženost reklam)
    - napoprvé jej nastavit na horní hranici "Širší rozsah uživatelské zkušenosti" u sebe to mám aktuálně 99% příjmů ku 77% zobrazení reklam
    - nechat pár dnů ustát a sledovat rostoucí RPM/zisky :-)
    - obzvlášť u mobilních reklam to dělá (u mě) skoro zázraky

    - stojí za to si dát práci s nastavením záložních reklam (v mém případě sklik), přestože to nedá tolik, kolik by člověk očekával

    Nevím tedy, jak to Google dělá, ale přijde mi, jako kdyby reklamu přestal zobrazovat lidem, kteří by na ni stejně neklikli

  28. Dolphi: Pokud se díváš pouze na RPM, tak to tak opravdu může být. Každopádně kdybys nezapnul vyváženost reklam, měl bys více zobrazení, o něco menší RPM, ale na ziscích třeba víc. Já to zatím testuji, dám vědět.

  29. Tím RPM je myšleno RPM zobrazení nebo RPM stránky?

  30. Citace Původně odeslal Mirrius Zobrazit příspěvek
    Tím RPM je myšleno RPM zobrazení nebo RPM stránky?
    Karta Výkon -> RPM stránky

  31. Nechci zakládat nové téma, jen přihodím docela důležitou změnu v podmínkách Adsense kdo o tom ještě neví: https://adsense.googleblog.com/2017/...cy-update.html

    Ve zkratce jste na mobilní verzi nemohli používat 300x250 banner nad ohybem, Adsense za to nedával ban, ale většinou poslal upozornění. Takže se to řešilo umístěným 320x100. Nicméně teď u zase můžete používat 300x250 i nad ohybem, samozřejmě za předpokladu, že to dáte pod část obsahu. Vzhledem k tomu že se jedný o nejvýkonnější jednotku je to dobrá zpráva.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3