Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácené zboží od zákazníka na našem skladu

Upr
verified
rating uzivatele
3. 4. 2017 16:36:58
Prosím o názory (zkušenosti, znalosti), co dělat?
- zákazník objednal zboží, zaplatil, převzal
- zákazník chtěl vyměnit velikost / vrátit zboží
- zboží zaslané zákazníkem poštou nazpět je vyloženě používané / ušpiněné (oblečení, výbava pro bojové sporty), vrácení jsme neakceptovali
- zboží jsme zdarma zaslali zákazníkovi zpět stejným způsobem jako původně objednal (na poštu), o tom jsme jej informovali emailem
- balík se vrátil nevyzvednutý zpět
V podstatě teď máme zboží patřící zákazníkovi. Předpokládám, že mu dáme možnost zboží vyzvednout osobně na prodejně (ať už to má za rohem nebo přes celou republiku) anebo poslat poštou (po úhradě nákladů na poštovné předem).
- Je toto košér?
- Je nějaká lhůta na "skladování", pokud si zboží nevyzvedne a nebude komunikovat? Rozhodně tu nechceme strážit balík někoho cizího a za rok se zabývat tím, že se ozve... Lze dát nějaké "ultimátum" a pak to zboží např. vyhodit?
3. 4. 2017 16:36:58
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271308
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 4. 2017 17:04:18
Toto je problém z vašej strany.
zboží zaslané zákazníkem poštou nazpět je vyloženě používané / ušpiněné (oblečení, výbava pro bojové sporty), vrácení jsme neakceptovali
Tovar zo zákona môže vrátiť a vy ho musíte prevziať. Mate právo však naúčtovať mu poplatok za vyčistenie tovaru, prípadne rozdiel ceny medzi predajom novým a partiovým.
Inak by z toho bol holubník a každý predajca by svojvoľne nemusel zobrať vrátený tovar, preto že s ho zákazík dotkol.
3. 4. 2017 17:04:18
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271307
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 4. 2017 17:35:59
presne, zbozi do 14ti dni muze vratit treba uplne znicene, ale vy mu zase takove poniceni muzete nauctovat (a to nekdy muze znamenat i treba nakup noveho kusu). Samozrejme muze byt problem to z nej dostat, ale od toho tu zase mame veci jako je platebni rozkaz.
3. 4. 2017 17:35:59
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271306
Napsal Aleš Jiříček;1377273
presne, zbozi do 14ti dni muze vratit treba uplne znicene, ale vy mu zase takove poniceni muzete nauctovat (a to nekdy muze znamenat i treba nakup noveho kusu). Samozrejme muze byt problem to z nej dostat, ale od toho tu zase mame veci jako je platebni rozkaz.
jak může nastat problém s platbou když je zaplaceno :)
Vrátí jen rozdíl ne?
3. 4. 2017 20:18:45
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271305
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 4. 2017 21:01:33
colbi: no vidis, kdyz sem to psal tak mi to ale vubec nedoslo :D sem pako...
3. 4. 2017 21:01:33
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271304
Upr
verified
rating uzivatele
4. 4. 2017 12:43:08
Děkuji za reakce. Tohle řeším poprvé, protože běžně mi vracejí zboží slušní lidi a ne nějací vychcánci. Proto se i zde ptám, jak postupovat.
Napsal Gabonator;1377264
Tovar zo zákona môže vrátiť a vy ho musíte prevziať. Mate právo však naúčtovať mu poplatok za vyčistenie tovaru, prípadne rozdiel ceny medzi predajom novým a partiovým.
Nevím o tom, že by v zákoně bylo něco o rozdílu ceny mezi prodejem nového a použitého zboží. Slyším to prvně a moc se mi to nezdá. Jak bych měl rozdíl určit? Jsou na to nějaké tabulky nebo mám čekat, až se to fakt prodá nebo to prostě určit hned a "svévolně"? Co když se to zákazníkovi bude zdát moc? Samé otázky :-)
Napsal Gabonator;1377264
Inak by z toho bol holubník a každý predajca by svojvoľne nemusel zobrať vrátený tovar, preto že s ho zákazík dotkol.
A tohle řeší co? Nic. Teď si "svévolně" obchod může naúčtovat takové uvedení do "původního stavu", že bude ještě zákazník doplácet. Tenhle argument holubníku neberu. Navíc kde se vytratila nějaká slušnost?
Nicméně nechám své dojmy a řekněme, že citujete zákon. To je fajn, ale můžete mi prosím poradit, jak by to tedy podle zákona probíhalo v praxi?
Boxerské rukavice - ušpiněné a smrdí kouřem (cigaretami). Dejme tomu, že nové stojí 500 Kč.
- jak mám takové zboží dále prodat? Vy byste si takové zboží koupil za jinou než směšnou částku?
- jak mám takové zboží vyčistit? Perou to v prádelně? :-) Navíc těžko po vyčištění půjde stále o nové nepoužité zboží (tj. neprodám za původní cenu a ještě vrazím peníze do "uvedení do původního stavu").
- kolik mám zákazníkovi vrátit Kč, respektive na základě čeho?
4. 4. 2017 12:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271303
kralbramborovychlidi
verified
rating uzivatele
4. 4. 2017 14:55:19
Osobně bych mu to naúčtoval tak aby to vyšlo přesně na nákupní cenu, tedy doplatek 0. Jako někam jezdit čistit rukavice a celkový vopruz kolem toho, to stejně nikdo nezaplatí a může to nakonec vyjít na víc než nové zboží. Vystavil bych dobropis na první fakturu, udělal druhou na stejnou částku (ta už je na účtu), výsledek je, že už nikdo nemusí nic dělat :).
Myslím, že je to fér a jde to obhájit.
4. 4. 2017 14:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271301
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 4. 2017 09:24:58
V tomto dost obezřetně, dostáváte se na velmi tenký led.
Zde jsou fakta:
Ze zákona máte povinnost vrátit celkovou zaplacenou částku a tuto vrátit musíte a to včetně poštovného.
Máte právo na náhradu škody, tuto je však nutné nejenom prokázat, ale hlavně vyčíslit a obhájit. V minulosti jsme toto několikrát řešili s naším právníkem a v zásadě jsme se shodli na tom, že jediný, kdo je schopen vyčíslit škodu je výrobce nebo jeho autorizovaný servis. Vše ostatní je napadnutelné a zpochybnitelné. Pokud se má něco opravit, zkontrolovat a vyčistit tak, aby to bylo prodejné jako nové pak kdo jiný by to měl udělat než výrobce. Mělo by stačit výrobce oslovit mailem, za kolik to udělá a on odpoví větší částku než je cena výrobku a jste krytí.
Započíst Vaši pohledávku vůči pohledávce zákazníka smíte pouze pokud toto máte uvedeno v obchodních podmínkách.
Zchlaďte hlavu, většinou to totiž nestojí za ty nervy.
5. 4. 2017 09:24:58
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271300
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 4. 2017 14:16:18
Napsal Upr;1377502
A tohle řeší co? Nic. Teď si "svévolně" obchod může naúčtovat takové uvedení do "původního stavu", že bude ještě zákazník doplácet. Tenhle argument holubníku neberu. Navíc kde se vytratila nějaká slušnost?
Tohle reší takých ako ste vy "svévolník". Nič z toho čo ste napísal nemôžete spraviť, okrem tej slušnosti, s tým sa s vami stotožňujem. A už vôbec nie, viac ako nový tovar.
5. 4. 2017 14:16:18
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271298
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 4. 2017 15:00:59
Mám dotaz. Jak specifikoval výměnu zboží? Všichni argumentujete tím, že do 14 dní může odstoupit, ale - skutečně odstoupil? Zákazník prodávajícího musí informovat o záměru odstoupit. Pokud to neudělal a chtěl jen vyměnit velikost, tak to přece není řádné odstoupení od smlouvy.
Takže prodávajícího se ptám, co zákazník tehdy udělal?:) a pak budeme řešit, co dál.
5. 4. 2017 15:00:59
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271297
Upr
verified
rating uzivatele
6. 4. 2017 12:16:13
Napsal saja;1377811
Mám dotaz. Jak specifikoval výměnu zboží? Všichni argumentujete tím, že do 14 dní může odstoupit, ale - skutečně odstoupil? Zákazník prodávajícího musí informovat o záměru odstoupit. Pokud to neudělal a chtěl jen vyměnit velikost, tak to přece není řádné odstoupení od smlouvy.
Takže prodávajícího se ptám, co zákazník tehdy udělal?:) a pak budeme řešit, co dál.
Napsal email:
"Dobrý den na se chci zeptat co mám udělat abych mohl zboží reklamovat nebo vyměnit za vedsi prote jsem si omilem obednal boxerský rukavice a hranice na holene malou velikost zboží nebylo ani jednou pixite jenom už nemám originální krabici děkuji za pochopení hezky zbytek dne"
V podstatě nám to zboží doručil zpět těsně za měsíc od doručení zboží zákazníkovi. (V obchodních podmínkách máme výměnu velikosti do 30 dnů od nákupu, vrácení do 14 dnů). Ale na vypršení lhůty (ani si nejsem jistý, zda k ní došlo) hrát nechci.
Jen dodatek - chce vyměnit pouze část objednávky. Takže teoreticky odstoupit od smlouvy nemůže. Ale opět - takto to řešit nechci.
Nerad bych případ "tříštil", protože teoretických možností je více. Jde mi o princip, že si "nemůže" dovolit zboží vracet v takovémto stavu. A pokud si to "dovolí", tak ať nese následky (dle zákona).
---------- Příspěvek doplněn 06.04.2017 v 12:24 ----------
Napsal Gabonator;1377801
Tohle reší takých ako ste vy "svévolník". Nič z toho čo ste napísal nemôžete spraviť, okrem tej slušnosti, s tým sa s vami stotožňujem. A už vôbec nie, viac ako nový tovar.
Doporučuji věnovat pozornost uvozovkám v mém textu a nebrat mě jako nějakého hajzla ;-) Řeším tu konkrétní případ, rád bych konkrétní rady. Samozřejmě v rámci zákona, už z toho důvodu, ať jsem krytý já jako prodejce. Neřešte mě a vaše domněnky o mně...
Jak už tu padlo, náklady na uvedení do původního stavu mohou být vyšší než nový výrobek (asi znáte formulaci "oprava je nerentabilní"). Nějak si nedovedu představit, že by to v tomto případě šlo řešit jinou cestou, než nákupem nového zboží. To že jsem psal o částce větší než původní cena výrobku, je moje blbost. Logicky to může být max. cena nového zboží. Co tím zákazník získá, to nevím :-) Nebude mít zboží ani peníze...
Doplňuji vyjádření výrobce: "uvedení do nového stavu a tudíž prodejného stavu u takto znečištěného zboží není možné. Operujte tedy s cenou nových rukavic."
6. 4. 2017 12:16:13
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271296
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 4. 2017 12:29:26
Napsal Aleš Jiříček;1377316
colbi: no vidis, kdyz sem to psal tak mi to ale vubec nedoslo :D sem pako...
No už to nemůžu najít ale jednou jsem od COIky četl že nelze jednostranně započíst. Musí se prej vrátit celá suma a nárokovat škoda fakturou. Příjde mi to jako hovadina, ale jak jsem nakoupil, tak prodávám.
6. 4. 2017 12:29:26
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271295
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 4. 2017 16:09:19
no na vrácení nemá nárok, na výměnu ano (podle vašich podmínek), pokud by to nebylo v takovém stavu jako píšete, takže bych to neřešil a čekal až se ozve kde má zboží, pak bych ho slušně vyfaxoval a sdělil, že to má připravené k osobnímu odběru nebo po platbě předem za poštovné mu to vrátíte na adresu... přijde mi, že se snažíte být papežštější než papež, kdybyste vy chtěl takto cokoliv někde řešit tak vás pošlou do prdele na první dobu, nenechte si srát na hlavu!
6. 4. 2017 16:09:19
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271294
Napsal dkoudela;1378044
No už to nemůžu najít ale jednou jsem od COIky četl že nelze jednostranně započíst. Musí se prej vrátit celá suma a nárokovat škoda fakturou. Příjde mi to jako hovadina, ale jak jsem nakoupil, tak prodávám.
To nevím jak to COI myslela, jelikoz započtení řeší přímo paragrafy občanského zákoníků 1982 a dále...a tam jednostranné započtení je možné
6. 4. 2017 16:26:02
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271293
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 4. 2017 18:19:15
Napsal Upr;1378041
Napsal email:
"Dobrý den na se chci zeptat co mám udělat abych mohl zboží reklamovat nebo vyměnit za vedsi prote jsem si omilem obednal boxerský rukavice a hranice na holene malou velikost zboží nebylo ani jednou pixite jenom už nemám originální krabici děkuji za pochopení hezky zbytek dne"
V podstatě nám to zboží doručil zpět těsně za měsíc od doručení zboží zákazníkovi. (V obchodních podmínkách máme výměnu velikosti do 30 dnů od nákupu, vrácení do 14 dnů). Ale na vypršení lhůty (ani si nejsem jistý, zda k ní došlo) hrát nechci.
Jen dodatek - chce vyměnit pouze část objednávky. Takže teoreticky odstoupit od smlouvy nemůže. Ale opět - takto to řešit nechci.
Nerad bych případ "tříštil", protože teoretických možností je více. Jde mi o princip, že si "nemůže" dovolit zboží vracet v takovémto stavu. A pokud si to "dovolí", tak ať nese následky (dle zákona).
1. Pokud vám tento email napsal po více než 14 dnech (pozor, na počítání, pokud převzal 1., počítá se od následujícího dne) od převzetí, pak na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nemá právo.
2. Pokud v podmínkách nemáte, že v uváděných 30 dnech přijímáte pouze čisté, nenošené/nevyzkoušené zboží, obávám se, že vyměnit zboží musíte (zjednodušeně řečeno "protože" zákon na ochranu spotřebitele, klamavé praktiky, ochrana spotřebitele bla bla bla). Budiž to pro vás ponaučením, že tuto výměnu (od 15. do 30. dne od převzetí) musíte lépe specifikovat v obchodních podmínkách (tzn. zboží musí být čisté, nepouživané, nepoškozené bla bla bla).
3. Je možné, teď se pohybuji na tenkém ledě (nemám dostatek informací), že mohla být uzavřena smlouva o úschově či skladování. To se bude odvíjet od vašich OP. Od toho se pak bude odvíjet, zda můžete na jeho účet zboží prodat nebo jak dál postupovat.
6. 4. 2017 18:19:15
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-od-zakaznika-na-nasem-skladu/#reply1271292
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit