Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 12 z 12

Jak vnímáte web, který je přes 100% šířky obrazovky?

  1. Chtěl bych se zeptat jak vnímáte web/eshop přes 100% šířky obrazovky? Drtivá většina webů a eshopů jede na určité šířce (obvykle okolo 1100px), i přesto že pak na obrazovce zbude množství nevyužitého místa a zákazník pak musí scrollovat a neosloví ho tolik položek, kolik by mohlo. Vadí Vám když je eshop přes 100% šířky? U menších obrazovek si toho nikdo nevšimne, ale u větší monitorů může být již velmi široký eshop nepraktický - zákazník se nesoustředí, jelikož má vyobrazeno příliš mnoho informací. Když se podíváme na velké eshopy, tak ty se v tom také hodně liší. Například Alza má poměrně úzký web, zatímco Amazon je přes 100%.
    Aktuálně připravujeme nový eshop, tak by mě zajímalo jak to vidí ostatní.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Eshop přes celou obrazovku jsem ještě neviděl. Ono ti velcí hráči u nás to nemaj pro srandu králíkům, trh amazonu a trh alzy je úplně jinde, inspirujte se tim webem, kterej funguje na vaši cílovku. Třeba mně se amazon vůbec nelíbí, roztahanost detailu zboží je příšerná.

  4. Vzhledem k rostoucímu počtu monitorů s vekým rozlišením bude do budoucna nejlepší dělat weby i pro velké monitory, které se budou responzivně přizpůsobovat menším monitorům. Web tedy vyplní skoro celý velký monitor, normální monitor i tablet a mobilní display.

    V praxi to chce pořádně promyslet, protože ne vždy lze vše jen tak roztáhnout na velký monitor - například blok textu se čte špatně, když je příliš široký.

  5. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Eshop přes celou obrazovku jsem ještě neviděl. Ono ti velcí hráči u nás to nemaj pro srandu králíkům, trh amazonu a trh alzy je úplně jinde, inspirujte se tim webem, kterej funguje na vaši cílovku. Třeba mně se amazon vůbec nelíbí, roztahanost detailu zboží je příšerná.
    To mě taky napadlo, že weby v zahraničí jsou odlišné, ale například mall.cz je taky přes celou šířku (nebo alespoň velmi široký).

  6. Dokážu pochopit oboje, ale zatím nám vychází jednoduchá rovnice. Méně prvků, lepší konverzní poměry. Nevím, zda je pro uživatele příjemné jezdit očima zprava doleva, podle mě je mnohem příjemnější scrolovat a jet dolů produkt po produktu. Také máme úzkou obrazovku a jen dva sloupce, prostě nám to tak vyšlo lépe. Raději jsem ani nedělal test na pouhý jeden sloupec, protože by se mohlo stát, že by to vyšlo ještě lépe a mě by se to ale opravdu nelíbilo :-)

    Proč si myslíte, že Alza udělala ty posuvníky doleva - doprava? Aby mohli zákazníci zapíchnout oko a nerozptylovali se dalšíma blbostma. Myslím, že to konverznímu poměru také může pomoci.

  7. Citace Původně odeslal uzivatel1 Zobrazit příspěvek
    To mě taky napadlo, že weby v zahraničí jsou odlišné, ale například mall.cz je taky přes celou šířku (nebo alespoň velmi široký).
    Já si nemůžu pomoct, ale na alze se mi funguje líp. U mě vyhrává detail produktu a info spíš pod sebou, než vedle sebe, to mi vadí.

  8. Ani jsem si nevšiml, že je mall přes celou šířku obrazovky a to jsem tam nedávno objednával. Asi to mají udělané dobře. JInak znám jen sportisimo.cz a to mě přijde opravdu hrozný. Určitě dávám přednost nějaké rozumné max. šířce, protože jinak to na 27" monitoru vypadá divně.

  9. Mall není na 100% :). Má ale větší základní container, což si myslím - není na škodu(max-width: 1430px;).
    Osobně je mi mall.cz milejší a přijde mi pokrokovější (ale taky obrázky na mobilu se načítají dost dlouho :-D).

    Alza mi není sympatická ani designem (spousta prvků, barev a bez ladu a skladu).

  10. Kdo je tvoje cílovka? Vadí ji scrollování? Osobně mám zkušenost, že starší lidé preferují mít obsah nad přehybem a aby nemuseli moc scrollovat, ovšem obecná argumentace typu: "lidi neradi scrollují" je zcestná a ničím nepodložená. Tohle platilo řekl bych tak před dvaceti lety. Na zvolené šířce obsahu záleží jak moc do budoucnosti to má být použitelné, je možné, že za pár let budou standard 4k monitory a tak úplně jiný trend v realizaci eshopů, kde by se 100% rozlišení mohlo vymstít. Osobně bych doporučoval držet se Bootstrapovských 1140px nebo větších 1440px, 100% šířka mi přijde jako riskantní UX.

  11. Pár jich i u nás je, osobně mám limit 1300 pixelů a u vyššího rozlišení dávám tak 80% obrazovky. U větších obrazovek nastává problém v tom, že se obsah rozleze po příliš velké ploše, což může být užitečné u izolovaných jednotných částí webu, jako výpisu zboží, ale je silně nepraktické ve chvíli, kdy se takhle rozstříští po celém monitoru ovládací prvky a zákazník je pak musí hledat. Velký prostor je dobrý, protože dává větší svobodu, ale je dobré mít praktické limity, protože v jistém momentu se svoboda mění v přílišnou anarchii. Pokud mi vzniká nějaký prázdný prostor, který se mění podle velikosti rozlišení, je lepší ho mít okolo obsahu, než mezi obsahem.

  12. Že lidi neradi scrollují, platí zase jen do určitý míry (když se web natahuje přespříliš). Záleží na kontextu a návštěvnících.

    Pracovat s 100% roztaženou obrazovkou pro velký monitory je trochu ošemetný (viz. Petr široký).
    Třeba na dlaždice produktů, nebo lákavý obrázky, video je to super. Ale ovládání webu (kdy musím praktikovat oční jógu, abych zkontroloval košík, nebo našel tlačítko Koupit) je už trochu nepřirozený: http://www.schuhe.de/herren-must-hav...-cp90255.html?

    Třeba tady už se to zdá lepší:
    Tens - Classic Sunglasses

  13. Vždy to bude o tom, zda prostor umíš správně využít, aby vše bylo dobře použitelné a přehledné. Nemá moc smysl vzít klasický e-shop a roztáhnout ho jen tak na 24" monitor, to určitě ne. Je to o promyšlení celkové architektury webu. Stejně jako udělat kvalitní responsivní web na mobil vyžaduje znovu promyslet strukturu UI i IxD a nejenom nějak přeházet prvky, aby se vešly na malý display, tak stejně se dá přistupovat k responsivní verzi na velký monitor. A určitě si myslím, že lze udělat dobrý web, který bude na 100% šířku velkého monitoru – ale bude k tomu mít přizpůsobenou celou architekturu a bude to dávat smysl. Je třeba brát v potaz to, že weby se dnes v omezeném containeru nedělají jen tak náhodou. Je to kvůli tomu, že při standardně používané architektuře je to výhodný model, kdy uživatel dokáže stále udržovat pozornost na tom důležitém a není mu to nepohodlné (bavíme se zde o kvalitně provedeném webu).

    A stejně jako se z prehistorických webů na monitory 640x320 nebo 800x600 vyvinul dnešní standard, tak se bude dle mého názoru vyvíjet i něco nového do budoucna. A zde uvedené e-shopy jsou prvními vlaštovkami, které nejsou zdaleka dokonalé, ale jsou potřebné k této evoluci.

    Zajímavě s tím pracuje např. http://cz.mygreenlife.info kde už přemýšlí nad tím, co by mělo být na 100% a co ne. A jak je vidět, je to úplně nový koncept e-shopu, než který vidíme standardně. Opět neříkám, že nějak dokonalý.

Hostujeme u Server powered by TELE3