Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.

Výsledky hlasování: Jak se vám líbí logo za 315 000 Kč?

Hlasující
42. Nemůžete hlasovat
  • Nelíbí a ta cena musí být vtip

    24 57,14%
  • Líbí ale ne za tu cenu

    3 7,14%
  • Líbí a cenu mohla být klidně vyšší

    15 35,71%
Stránka 2 z 4 PrvníPrvní 1234 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 31 až 60 z 93

"Ošklivé" logo Liberce za 315 000 Kč aneb za co tolik peněz?

  1. Citace Původně odeslal kohout Zobrazit příspěvek
    Super, vystav mi fakturu. :)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Citace Původně odeslal Martin Schlemmer Zobrazit příspěvek
    Super, vystav mi fakturu. :)
    Obavam se, ze by ses nedoplatil

  4. Citace Původně odeslal kohout Zobrazit příspěvek
    Obavam se, ze by ses nedoplatil
    Vlastně krásně demonstruješ to, o co tu jde ... šak to umím taky a měl jsem to za minutu. Ano, měl, protože jsi to obšlehl, máš tam typografické chyby a vůbec to nemá žádnou přidanou hodnotu pro Webtrh. Ale pro x lidi to bude úplně stejná práce jako logo Liberce a to je špatně ... a média, která by měla mít trochu nadhled a rozhled ( utopie ), tak si ještě rýpnou, že logo se stříškou za ...

  5. L^berec a L^BEREC

    ^
    LIBEREC

  6. toliceek: v tom máš pravdu, čtenář musí být kritický a podobné lži odmítat, vadí mi, že píšou podobné bludy.

  7. Mě se to logo liberce nelíbí. Je mi jedno jak dlouho to kdo dělal, je to hrozný.
    Přiložené obrázky  

  8. Aha, já myslel že ta stříška je hora. Tak to potom zase nechápu tu tašku, kde je těch stříšek hodně. TO tam máte víc Ještědů :-)

  9. Martin Kejzlar: stříška znamená občas ještěď, občas něco jiného.

    "... Víc šipek na ploše různě rozvržených může symbolizovat lesy Jizerských hor nebo textilní minulost města či další věci" uvedl Zámiš. ..."
    Zdroj: http://liberecky.denik.cz/zpravy_reg...-20170309.html

    Asi by to vždy chtělo někam dolů dopsat legendu, co zrovna v daném použití stříška znamená :-D

  10. Citace Původně odeslal Toliceek Zobrazit příspěvek
    Ještěd má úplně jinou siluetu, která je na první pohled dobře rozeznatelná, trošku mě tedy mrzí že to autor takhle "zabil"
    Ono to není tak jednoduché, protože silueta Ještědu je chráněna dle autorského zákona a neměla by být bez souhlasu užívána jako symbol nebo jako součást dalších log...
    Je to sice starší, ale něco je psáno zde ... http://zpravy.idnes.cz/za-zneuziti-p...rec-zpravy_kol

  11. Zbyněk Šubert: To máš pravdu, nicméně současné logo siluetu mělo a využívá jí i Technická univerzita (http://www.tul.cz/).

    Nenapadlo mě tedy, že by to mohl být problém ikdyž jsem článek co přikládáš již četl.

  12. Logo sa mi nepáči, ale cena je adekvátna. Povedal by som, že dokonca nízka.

    U nás v SR by bola cena podobná, ale v eurách...nemáte sa na čo sťažovať :)

  13. Logo na mě působí příliš suše, preferoval bych více nápaditosti.
    Zde odkaz na práce tří finalistů. http://www.czechdesign.cz/temata-a-r...-mesta-liberec

  14. Logo se mi nelíbí, ve znaku ^ nevidím nic co by mi připomnělo Liberec.

    Otázka třeba na Radka z Notino, kolik by vy jste byly ochotní dát za logo, manuál atd.? A co Alza aj. Tady mi přijde cena vysoká, protože to jsou peníze ne firmy ale města, nevím pozadí, ale proč město/a vyhlašují soutěže kde je dána cena dopředu, udělám soutěž, vyberu a pak ať si řekne cenu, a buď souhlasím nebo ne, dle mě to má hodnotu tak 50 - 100k.

  15. Logo se mi nelíbí, vizuály už vůbec ne, je to taková typická UMPRUM kvaška, ale cena je spíše průměrná pokud se bavíme o vizuálu pro jedno z největších měst u nás.

    Velký amatér
    Pokud nejseš schopen vidět to všechno, co se skrývá za tvorbou loga a vizuálu, tak se do takových debat nepouštěj a budeš mít víc času na smysluplnější věci. I když u tebe těžko říct.

    Citace Původně odeslal RK Zobrazit příspěvek
    …ale proč město/a vyhlašují soutěže kde je dána cena dopředu, udělám soutěž, vyberu a pak ať si řekne cenu, a buď souhlasím nebo ne
    Soutěž je anonymní, vem si že vyhraje Najbrt a řekne si za to logo 2 000 000 Kč. Pořád se ti to zdá jako lepší řešení, než cena dopředu?

  16. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Logo se mi nelíbí, vizuály už vůbec ne, je to taková typická UMPRUM kvaška, ale cena je spíše průměrná pokud se bavíme o vizuálu pro jedno z největších měst u nás.

    Velký amatér
    Pokud nejseš schopen vidět to všechno, co se skrývá za tvorbou loga a vizuálu, tak se do takových debat nepouštěj a budeš mít víc času na smysluplnější věci. I když u tebe těžko říct.



    Soutěž je anonymní, vem si že vyhraje Najbrt a řekne si za to logo 2 000 000 Kč. Pořád se ti to zdá jako lepší řešení, než cena dopředu?
    Je pravda, že práci za tvorbou loga nedokáži tak odborně okomentovat, stejně jako když moderátor mluvil x minut o rothkovo obraze viz např
    https://www.centrepompidou.fr/media/...umb_medium.jpg
    Ale to neznamená, že to pro mě není... ehm...a že bych subjektivně nedokázal vytvořit za pár minut hezčí, stejně jako logo. Koneckonců viz. někteří uživatele v tomto threadu. Zkrátka vaše přesvědčení je chybné, protože v umění jde o oslovení lidi. A jak se zdá to se autorovi vůbec nepovedlo s výjimkou toho, že se akorát řeší co je to za odporné logo. A na rozdíl od pana výše toto přesvědčení nesdílel nějaký obchodník na volném trhu, ale lidé kteří to nedávají že svého ale z peněz daňových poplatníků. ;)

  17. Takže srovnáváš 5 minut v malování s prací několik měsíců v softwaru za 50k, jo? OK.

  18. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Takže srovnáváš 5 minut v malování s prací několik měsíců v softwaru za 50k, jo? OK.
    No a co, že si platí Adobe za 50 a má výkony pc včetně periferii. Za mě je to na výstupu stejná...ehm... jak ze 486 z malování. Jaké má náklady na podnikani je tudíž irelevantní...
    A jen tak mimochodem můžete mi tedy přiblížit tu x měsíční práci s tvorbou loga? Podle mě to tvrdíte jen proto, že se v tomto oboru pochybuje. Ale analogie bude podle mě stejná jako v servise s pc, kdy si účtují celý den a mají to hotovo ani ne za hodinku. Ale chápu cena je psychologická a tak se musí nějak okecat...

  19. Velký amatér:

    Již známe z diskuzí Proč nejsou lidé ochotni pro mě pracovat zdarma

    Že nemáš peníze je ok, ale tvá opakovaná "nespokojenost" se světem demonstrovaná pravidelným brekem na webtrhu je fakt zoufalá, takhle to nedotáhneš ani na toho kodéra.

  20. Citace Původně odeslal Velky amater Zobrazit příspěvek
    A jen tak mimochodem můžete mi tedy přiblížit tu x měsíční práci s tvorbou loga?
    Jak logo vzniká, respektive co vše to obnáší najdeš třeba v mém e-booku: http://vachudatomas.cz/Logotvorba.pdf (každopádně vizuální identita je další nadstavba, tohle je jen logo + případně manuál).

    Jinak jak už jednou řekla uznávaná designerka Paula Scher: "Trvalo mi pár vteřin to nakreslit, ale trvalo mi 34 let se naučit, jak to nakreslit za pár vteřin." V designu na čase nezáleží, záleží na nápadu a na hodnotě, kterou ten design s sebou nese.

    Takže nemá smysl hodnotit strávený čas, ale čistě jen nápad a zpracování a ani jedno z toho mě osobně nebaví. Dříve jsem byl fanda minimalismu, ale už je to ohraná písnička. Ono je hezké, že to logo kladně zhodnotí umělci / vyštudovaní designeři z UGD anebo z Font.cz, anebo kteříkoli jiní designeři či umělci. Jenže to logo se netvoří jen pro designery, to logo a vizuální identita by měly zaujmout pokud možno co nejširší cílovou skupinu.

    Přijde mi, že strašně moc těch umělecky založených designerů se neustále snaží o nějaké kreace a inteligentní metafory, za které je pochválí kolegové, jenže pak na to koukne běžný člověk a vůbec netuší, o co go. Stejně jako ty "umělecké" plakáty na různé akce, kde jsou úžasné hrátky s typografií, jenže když je na eskalátorech míjíte, tak ani za 5 vteřin nepochopíte, co se děje, kde se to děje a proč by vás to mělo zajímat. Ale mgA z toho slintají, tak je vše v pořádku.. Tohle mě irituje stále víc a víc a pravděpodobně mě za to někdy někdo stáhne z kůže, ale prostě je to tak – čím "umělečtější" designeři, čím více vyštudovaní a čím déle v oboru jsou tak (většina, ne všichni, ale většina) tím více ztrácí pojem o reálném světě a o tom, co by měl design (na zakázku) vlastně dělat a že na světě nejsou jen designeři (naopak jsme v minoritě) a že i na normálního člověka by měla ta práce nějak působit. Takhle mi přijde, že běžná veřejnost tyhle věci už ani nesleduje, protože na ně jednoduše vůbec nepůsobí (kromě dočasného humbuku, když ta věc vyjde do světa), takže na nějaká nová loga měst či nové vizuální identity měst z vysoka kašlou.. Kdyby k nim ale ten design "promlouval", mohlo by to být jiné.

    A k tomu, že se to dobře sdílí a že o tom lidé mluví. To je sice hezké a je fakt, že u loga jde v prvotní fázi především o zapamatovatelnost a vrytí se do podvědomí, jenže z dlouhodobého hlediska to nestačí. Reklamu XXXLutz odzpívá většina z vás, ale znamená to, že jste tam někdy byli a že máte ten obchod rádi? Naopak vás to možná neustále odrazuje, stejně jako jiné odrazuje otravný Alzák a tak dále. Je to asi jako říct, že 50 Shades of Grey je kvalitní film proto, že se o něm tak mluví... U log je to samozřejmě trochu jiné, ale pointa je velmi podobná.

  21. Osobně moc nelíbí, nejsem hipster z Liberce :)
    Ale dělají se fakt horší věci za mnohem větší prachy.

    Velky amater: Ta analogie je trošinku srandovní.

  22. Citace Původně odeslal lVlorf3us Zobrazit příspěvek
    Přijde mi, že strašně moc těch umělecky založených designerů se neustále snaží o nějaké kreace a inteligentní metafory, za které je pochválí kolegové, jenže pak na to koukne běžný člověk a vůbec netuší, o co go. ...
    Za mě je to takto logické a zcela v souladu s historií. Umění nikdy nebylo pro běžné lidi. Umění je způsob vyjádření nějaké myšlenky, názoru a od běžného diváka se neočekává pochopení formy ani obsahu, není k tomu důvod.

    Logo je část designu, kde si lze dovolit umělecké vyjádření. Logo pro běžného diváka nemusí nést žádnou informaci, má pouze jeden cíl, být odlišné. Logo samo o sobě nemá žádnou funkci, vždy musí být ve spojení s produktem, službou. Až pak má pro diváka nějaký význam. Ve skutečnosti je ale úplně jedno, zda IKEA je jen font a dvě barvy nebo zda je to židlička v jedné barvě. To divák nehodnotí, je mu to úplně jedno. On vidí pouze ten produkt, službu, které se za logem skrývá, tzn. obchod s nábytkem určité kvality, výběru a ceny.

    Je zcela v pořádku, že umělecký projev v užitém designu existuje a že jeho pochopení není přímočaré. Díky tomu umění existuje. V opačném případě by mohl existovat generátor designu, spotřebitel by neviděl rozdíl.

  23. lVlorf3us: když jsi načnul ty kreace a metafory, dokázal by jsi nějak vysvětlit, jak lze z písmena L vyčíst co autor zamýšlel? Případně někdo jiný.

    Sám autor loga k němu říká, že chtěl maximálně jednoduchou formou vyjádřit, že Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. „Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L“ říká o návrhu Zámiš.

    Vím, papír snese všechno, ale zajímalo by mě jestli by to z toho někdo (třeba i člověk z oboru) dokázal opravdu nějak vyčíst, co autor zamýšlel, nebo to jsou prostě kecy.

  24. Osobně to beru jak plytvaní městských penez. Přeplaceni. Absolutne zbytecne preplaceni. Aby město zaplatilo 1,8mil. za logo je prostě blbost - ano vím ze to není cena jen za samotne logo resp.nekdy jo ale autor se snaží myšlenkou vystihnout město, region pokud by však např ostrava, liberec vypsala veřejně že chce dat 100 000-200tis,- někomu, firmě, jednotlivci nechala třeba mesíc na vyrobu, sbírala navrhy tak to vyjde nastejno a mnohonasobne levneji. Myslím ze i za 100tis by nekoho napadlo dat strisku k liberci a vykřičniky k ostrave nebo by vzniklo neco jeste mnohem lepsiho.

    Osobne kdyz vidím nalepku napr.na aute v ostrave a u toho tři vykricniky tak si reknu ze je to blb. Nevím proc by se stale mel klast nejaky duraz(tady v podobe vykricniku) ze kraj je sverazny razovity atp. a ze ty tri vykricniky nejak vystihl obyvatale? Houby. Trapné a "agresivní" ...a at si tam pisou o vykricnikach co chteji jako ze symboilizuji svobodu nebo co...

    Tady litaji stovky tisic za jedno slovo nejedna se o 18tis. ale o 1 800 000,-

  25. Citace Původně odeslal Toliceek Zobrazit příspěvek
    lVlorf3us: když jsi načnul ty kreace a metafory, dokázal by jsi nějak vysvětlit, jak lze z písmena L vyčíst co autor zamýšlel? Případně někdo jiný.
    Hele, já vidím metafory i tam, co nejsou, ale v tomhle ty jím popsané metafory fakt nevidím. :)

    Citace Původně odeslal Jan Stejskal Zobrazit příspěvek
    Za mě je to takto logické a zcela v souladu s historií. Umění nikdy nebylo pro běžné lidi. Umění je způsob vyjádření nějaké myšlenky, názoru a od běžného diváka se neočekává pochopení formy ani obsahu, není k tomu důvod.

    Logo je část designu, kde si lze dovolit umělecké vyjádření. Logo pro běžného diváka nemusí nést žádnou informaci, má pouze jeden cíl, být odlišné. Logo samo o sobě nemá žádnou funkci, vždy musí být ve spojení s produktem, službou. Až pak má pro diváka nějaký význam. Ve skutečnosti je ale úplně jedno, zda IKEA je jen font a dvě barvy nebo zda je to židlička v jedné barvě. To divák nehodnotí, je mu to úplně jedno. On vidí pouze ten produkt, službu, které se za logem skrývá, tzn. obchod s nábytkem určité kvality, výběru a ceny.

    Je zcela v pořádku, že umělecký projev v užitém designu existuje a že jeho pochopení není přímočaré. Díky tomu umění existuje. V opačném případě by mohl existovat generátor designu, spotřebitel by neviděl rozdíl.
    Jak říkám a jak i sám dokazuješ, lidé nechápou, že umění NENÍ design. Jsou to dvě odlišné věci, které by se do sebe motat neměly. Umění je sebevyjádření, které má především nějak vypadat a hodnotí se pak z hlediska estetiky. Design je řešení nějaké problému, které má především fungovat, něco sdělovat a působit na cílovku. Takže ano, umění nikdo chápat nemusí, ale logo / identitu by na nějaké úrovni lidé chápat / vnímat měli.

    U loga města je to sice trochu jiné, než u loga firmy, kde je fakt jasná cílovka a jde obvykle o posílení důvěry zákazníků a jejich vztahu k firmě, tak u města už může jít víc o to vyjádření tradice anebo osobitosti. Jenže ani tu osobitost v tomto ^Logu nenacházím. Je to zkrátka styl designu, který je sice v základu chytrý, ale jinak naprosto neosobní a nedovedu si moc představit, že jej Liberečáci vezmou za své a budou hrdě nosit trička s tímto logem.

    Logo by určitě mělo být odlišné, ale za předpokladu, že vyjadřuje, co má vyjadřovat a působí na ty, na které má působit. Určitě nejde jen o logo, ale i produkt / služby / místo, ke kterému se pojí, to ano. Ale i to samotné logo a vizuální identita mohou (a měly by) vzbuzovat nějaké emoce. Zvláště u identity města bych čekal, že na mě nějak "dýchne", což se nestalo a podle reakcí to moc nedýchá ani na samotné obyvatele Liberce.

  26. Citace Původně odeslal lVlorf3us Zobrazit příspěvek
    Jak říkám a jak i sám dokazuješ, lidé nechápou, že umění NENÍ design. Jsou to dvě odlišné věci, které by se do sebe motat neměly. Umění je sebevyjádření, které má především nějak vypadat a hodnotí se pak z hlediska estetiky. Design je řešení nějaké problému, které má především fungovat, něco sdělovat a působit na cílovku. Takže ano, umění nikdo chápat nemusí, ale logo / identitu by na nějaké úrovni lidé chápat / vnímat měli.

    U loga města je to sice trochu jiné, než u loga firmy, kde je fakt jasná cílovka a jde obvykle o posílení důvěry zákazníků a jejich vztahu k firmě, tak u města už může jít víc o to vyjádření tradice anebo osobitosti. Jenže ani tu osobitost v tomto ^Logu nenacházím. Je to zkrátka styl designu, který je sice v základu chytrý, ale jinak naprosto neosobní a nedovedu si moc představit, že jej Liberečáci vezmou za své a budou hrdě nosit trička s tímto logem.

    Logo by určitě mělo být odlišné, ale za předpokladu, že vyjadřuje, co má vyjadřovat a působí na ty, na které má působit. Určitě nejde jen o logo, ale i produkt / služby / místo, ke kterému se pojí, to ano. Ale i to samotné logo a vizuální identita mohou (a měly by) vzbuzovat nějaké emoce. Zvláště u identity města bych čekal, že na mě nějak "dýchne", což se nestalo a podle reakcí to moc nedýchá ani na samotné obyvatele Liberce.
    Design je umění. Design je užité nebo aplikované umění. A to není pouze můj názor, to je historicky podložený fakt. Design může řešit nějaký problém jak píšete, ale to obvykle není případ log. Logo samo o sobě neřeší žádný problém, nenese žádný obsah, nic nevyjadřuje a proto ho lidé nemusí chápat. Logo budou lidé vnímat až ve spojení s tím, co představuje, tedy produkt, služba.

    Nikdo nebude nosit tričko s jakýmkoliv logem jen proto, že se mu líbí právě logo samotné. Pokud je cílem Liberce, aby jeho občané hrdě nosili trička s logem města, musí být hrdí na město a ne na logo, logo samo o sobě v tom nehraje žádnou roli.

  27. Citace Původně odeslal Jan Stejskal Zobrazit příspěvek

    Nikdo nebude nosit tričko s jakýmkoliv logem jen proto, že se mu líbí právě logo samotné. Pokud je cílem Liberce, aby jeho občané hrdě nosili trička s logem města, musí být hrdí na město a ne na logo, logo samo o sobě v tom nehraje žádnou roli.
    S tímhle nesouhlasím, já bych nosil tři vykřiníky na triku a to Ostravu rád nemám, ale ten symbol je kvalitní, líbí se mi graficky. Tohle nelze říct obecně, někdo nevnímá tu podprahovost značky. Ze stejnýho důvodu nosím třeba Lacoste, politiku značky vůbec neřeším, jen se mi líbí ta nášivka.

  28. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    S tímhle nesouhlasím, já bych nosil tři vykřiníky na triku a to Ostravu rád nemám, ale ten symbol je kvalitní, líbí se mi graficky. Tohle nelze říct obecně, někdo nevnímá tu podprahovost značky. Ze stejnýho důvodu nosím třeba Lacoste, politiku značky vůbec neřeším, jen se mi líbí ta nášivka.
    Napsal jsem to špatně. Na vašem pohledu je pěkně vidět, že logo lze vnímat i jiným způsobem, jako umění, jako něco esteticky zajímavého bez vazby na spojení s produktem.

  29. Přesně tak, buď se mi líbí to logo jako grafika a je mi jedno, co má vyzařovat, nebo logo jako takový je jen fragment komplexního vizuálu, kterej pak vnímám jako soubor barev a prvků. To je samozřejmě ta cesta, kterou by měl vizuální styl pro město a veřejný subjekty jít, jiná nemá smysl.

    U Liberce je ten vizuál až moc prostej, obyčejnej pattern, nápad 0, což je škoda, z tohodle pohledu se nedivím názorům, že to je drahý, protože běžnej člověk uvidí jen tu stříšku a pak ještě víc stříšek na barevným pozadí. Jasně, na manuálu bude práce jak na kostele, ale když se to srovná třeba s vizuálem Frýdku-Místku, tak tam je vidět kupa práce na ikonách a všech aplikacích, což u Liberce postrádám. Přičemž cena byla podobná.

  30. Citace Původně odeslal Jan Stejskal Zobrazit příspěvek
    Design je umění. Design je užité nebo aplikované umění. A to není pouze můj názor, to je historicky podložený fakt. Design může řešit nějaký problém jak píšete, ale to obvykle není případ log. Logo samo o sobě neřeší žádný problém, nenese žádný obsah, nic nevyjadřuje a proto ho lidé nemusí chápat. Logo budou lidé vnímat až ve spojení s tím, co představuje, tedy produkt, služba.

    Nikdo nebude nosit tričko s jakýmkoliv logem jen proto, že se mu líbí právě logo samotné. Pokud je cílem Liberce, aby jeho občané hrdě nosili trička s logem města, musí být hrdí na město a ne na logo, logo samo o sobě v tom nehraje žádnou roli.
    K prvnímu odstavci – "umění" to bylo možná dříve, ale dnes, ve třetím tisícíletí, je situace jiná (https://cs.wikipedia.org/wiki/Design). Co se týče řešení problému, tak nevím, zda se v logách / designu pohybujete, jinak byste to snad ani nemohl napsat. To si buďte jistý, že logo řeší problémy. Tím problémem může být třeba větší zviditelnění, posílení důvěry zákazníků a další. Kdyby logo nic neřešilo, tak by neprobíhalo tolik redesignů a tolik nových firem by logo neshánělo. A že nic nevyjadřuje? Špatné logo nic nevyjadřuje, to je fakt, ale dobré logo vyjadřuje esenci daného byznysu, budí nějaké emoce, odráží nějakou tradici, předává nějakou zprávu cílovce.. a to vše, je-li logo navržené dobře, cílovka pochopí. Kdyby logo nic nevyjadřovalo a neneslo obsah, tak by se asi kolem něj nedělaly průzkumy cílových skupin – protože těm se logo musí přizpůsobit, ty musí zaujmout a zaujme je jedině tak, že nějakým způsobem na cílovku působí, jinými slovy musí něco vyjadřovat a nést nějaký obsah. Sice jsou loga vždy v nějakém kontextu, ale i tak jsou jedním z prvních věcí, které zákazník vidí a musí tedy zajistit adekvátní první dojem.

    K druhému – no to si pište, že bude. :) Nejen já v dětství třeba nakupoval skate trička, protože se mi líbily ty cool loga. A nešlo tam o uměleckou estetiku, ale jednoduše protože jsem se s těma logama identifikoval, byly osobité, rázné, odvážné a když jsem je nosil, měl jsem pocit, že to tričko tyhle mé aspekty posílilo. Teď už sice výrazná loga nenosím, ale naprosto otevřeně přiznám, že když uvidím vedle sebe dvě trička prakticky stejného střihu i barev a to levé bude mít na sobě nudné logo anebo žádné a to druhé bude mít na hrudi anebo na prsu znak UnderArmour, tak vězmu to druhé. Podobně jako u Nike i Underarmour je značka archetypu hrdiny a když chodím v Nikách anebo když mám na sobě Underarmour, tak se prostě cítím úplně jinak. A určitě nejsem jediný. Takže logo hraje obrovskou roli. Ano, kdyby šlo jen o samostatný obrázek, tak by to takovou sílu nemělo, jako v tomto případě, kdy je logo zástupný symbol a "frontman" celé značky (každopádně dynamický styl zpracování těch log navazuje na charakter značky). Ale kdyby byla značka super a logo byla nuda, tak by mě to nosit "nebavilo".

    Tak či onak to není umění. Umění si pověsíte třeba na zeď a pohladí vás na duši, podobně jako dobrá hudba. U loga jde ale o něco jiného – o metafory a hlavně o tu jeho osobitost, která nám je či není sympatická. Uznávám, že už je to trochu slovíčkaření, ale prostě to není čistá estetika jako u umění, je to nějaký vnitřní pocit a soulad s daným logem.

    Kdyby to fungovalo tak, jak píšete, tak by někdo mohl bravůrně zpracovat motiv mrtvoly a umístit jej do loga s tím, že jde přeci o umění a že symbol nenese žádný obsah a nemusí nijak působit na zákazníky a že ti to určitě budou nosit na tričku bez ohledu na morbidní metaforu, protože je to přeci krásně zpracované. :) Někdo by to možná nosil, nějací death metaláci či emáci či nevím kdo, ale faktem je, že běžný člověk by to natričku nenosil, protože nejde jen o kvalitu zpracování, ale i o předmět zpracování. Naopak předmět zpracování (tedy nápad / metafora) má obvykle daleko větší sílu, než to zpracování.
    Naposledy upravil lVlorf3us : 12.03.2017 v 22:30

  31. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    tak malo? (to myslim vazne, neni to sarkasmus) :) ne vazne... vite vy vubec co prace za podobnou veci je? Je videt jak moc lidi tady vubec netusi jak takove logo a cela identita vlasten vznika a kolik clovekohodin za tim je, navic ten napad neni spatny... Minimalismus ve sve krase, ostrava se tremi vykricniky byl taky uspech, rozhodne, tolik pozornosti co to pouta, to byl sakra uspech, u toho liberce to koukam bude podobny...
    jo, kolik clovekohodin podle tebe za tim je? kdyz zrovnam TOHLE a cloveka zamestnaneho v polnohospodarstve, ktery za tri roky prace dokaze mit prijem cca 300 000 kc, za pomaly sest dnu v tydnu, za mesacny pracovny fond (ako 8 hodin/den, rozdelenych na 7,5h + 4,5h den cez vik.
    kolik si zaslouzi takyto clovek? hloupej ze pracuje jak polnohospodar za minimalku?
    neuveritelny rozdily ve vnimani sveta me fakt prekvapuji! muj nazor je, cisar je nahej a ostatni slepej. jo kdy bude minimalistickej mozek v kurze? nebo uz je?

Hostujeme u Server powered by TELE3