Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 9 z 9

Logika vyhodnocení formulářového pole

  1. Ahoj,

    prosím o radu. Představme si filtr pro nástroj vyhledávání záznamů. Aplikujme představu třeba na školy.

    Máme toto pole:
    Název:  Snímek obrazovky 2017-01-13 v 20.09.51.png
Zobrazení: 277
Velikost:  12,9 KB

    Jako uživatel čekáte, že když zadáte toto, vyjedou Vám školy, kde se učí alespoň jeden z těchto tří jazyků, nebo takové kde se vyučují všechny tyto současně?

    Další příklad: Chci najít firmy, které poskytují jak poradenství, tak reklamnní činnost. Opět tedy zadám do tohoto pole "poradenství a reklamní činnost".

    Čekali byste hledání s logickou spojkou A či NEBO?

    Podle mě je nešťastné to pole. Třeba když vybírám na Alze značku výrobce dané kategorie produktů, tak jsou tam checkboxy. Pak chápu, že vybírám všechny značky, které chci vypsat. Kdyby tam bylo tohle pole, co jsem uvedl v obrázku, tak bych to taky tak pochopil. Je jasné, že jeden produkt nemá tři výrobce.

    Ale jak třeba u polí s těmi jazyky nebo obory firem?

    Nyní mě ještě napadly barvy. Když bych tam dal červenou i modrou, težko budu hledat věci, které jsou červeno-modré. Takže by měly vyjet věci, které jsou jak červené, tak modré. Čili červené obaly telefonu i modré obaly telefonu.
    Naposledy upravil musil.david : 13.01.2017 v 21:15

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. je to fakt nešťastne - nejednoznačné riešene . Podľa mňa je to "NEBO".

  4. Řešením by mohl být přepínač "všechny jazyky"/"alespoň jeden".

  5. pozor, na alze pokud vybírám z jedné skupiny parametrů je to nebo, avšak skupiny mezi sebou jsou a zároveň. U czc.cz mám občas pocit, že někdy platí to a někdy to.

    Vždy bude existovat skupina lidí, kteří to chápou opačně nebo bude existovat skupina variant, které se sami vylučují a dává smysl pouze jedna varianta (kuřácka vs nekuřácká restaurace).

    Ty dobré filtry jdou až na úroveň významu jednotlivých položek a znají vnitřně mezi nimi vazby, tj. pokud vyberu kuřáckou restauraci, nenechá mi to vybrat už nekuřáckou, ale mohu jednoduše filtr přehodit.

    Zajímavé a většinou průchozí řešení je pod samotným řádkem s filtry dá krásnou větu "Zobraz pouze školy, které splňují všechny podmínky", "Chci školy, které jsou zároveň české, německé a britské" atd.

    Uživatelsky přívětivé je řešení, kdy filtr beru jako nebo, ale výsledky vyhledávání řadím podle počtu splněných filtrů, na začátku jsou tedy výsledky, které splňují všechno. Pokud je potřeba řadit podle něčeho jiného, mohu výsledky, které splňují všechno dát do samostatné kategorie ve výsledcích, uvnitř řadit podle potřeby a hned zatím uvést, výsledky, které "jsou splněny částečně".

  6. myslím že by to mělo najít ty školy, které nabízejí vše vybrané

  7. Nedávno jsem narazil na formulář, který obsahoval pole, které vypadalo jako rozbalený select, tedy výčet navzájem se vylučujících možností, ale chovalo se to jako checkbox možností spojených AND.

    Čekal jsem, že při kliknutí na jinou možnost se data vyfiltrují podle nové možnosti, místo toho se zachoval starý výběr a nový se přidal jako AND.

    Bohužel si nevzpomenu na adresu. Ale chci říct, že důležité je, jak bude formulář vypadat a s jakým chováním si jej lidé intuitivně spojují.

  8. Podívejme se... taková "blbost" jako jedno pole a ona je to taková věda :)

    Formulář dokončím a pak podrobím testu veřejnosti.

    Díky všem za rady.

  9. taky byste mohl do toho boxiku s jazykem dat "nebo"... :D

  10. Změnil bych titulek pole, aby bylo jasné jak výběr ovlivní výsledek. Tedy místo "Jazyky pro komunikaci" bych dal "Výuka některého z těchto jazyků".
    Pokud je obecně význam pole nejednoznačný tak ve výsledku hledání zobrazím radši víc výsledků ať se v tom uživatel prohrabe než aby vůbec nenašel a odešel pryč.
    A samozřejmě řadit výsledky podle nejpřesnější shody.

Hostujeme u Server powered by TELE3