Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 6 z 6

Hledám směr pro logo hand-made audio techniky

  1. -.-
    Naposledy upravil Aleš Jiříček : 06.04.2018 v 13:58

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Glik.sk poptává: Hľadame šikovného grafika
    Hatex poptává: Redesign/upgrade webu na WP
    Sunclean poptává: Redesign Loga
  3. http://trademarksandsymbols.com/ - třeba ti pomůže něco odsud.. nebo http://www.counter-print.co.uk/products/monogram-logo (na counter printu jsou jinak skvělé knihy identity i obecně designu).

  4. Tak na první dobrou vyjadřuje kvalitu a dokonalost: hvězda, diamant / drahokam, lotus, kružnice je symbolem dokonalosti.. Anebo obecně jakýkoli symbol zpracovaný precizní geometrií, která tu dokonalost odráží.

    Každopádně generování nápadů je to, co logotvůrci zabere někdy i X dní. Právě dojít k těm metaforám chvíli trvá. Spíše doporučuju omrknout tvorbu různých logotvůrců a ozvat se tomu, kdo tvoří ve stylu, který je ti nejblíže a nechat to celé na něm / na ni. Můžeš mrknout třeba do mého seznamu na strany 8 a 9: http://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf třeba někoho najdeš.

    Každopádně kvalitní logo vzniká obvykle plně v ruce designera, který ví co a jak. Něco jako "základ pro logo" od někoho, kdo loga netvoří, je asi jako kdyby si laik nakreslil technický výkres baráku (byť třeba ani nerozumí bezpečnosti, statice a fyzice) a nechal si ho podle toho postavit. :) Ale tím neříkám, že tu třeba nedostaneš nějaký zajímavý tip. Jen říkám, že podobných případů jsem viděl už desítky a také za mnou přišli klienti se svým nápadem, ale až na pár výjimek to byla vždy tragédie, co se k dané věci nehodila a co zkrátka "nefungovala".

    Nicméně ti aspoň jeden tip dám – symbolické slovníky. Tady jsem je ze začátku článku doporučoval konkrétně: http://logotvurce.cz/treninkovy-plan-pro-logotvurce/ – zkus nějaké na netu splašit a prolistovat je. Najdeš tam spoustu motivů spolu s vysvětlením, co znamenají. Třeba tam tedy najdeš něco k té kvalitě / dokonalosti / úžasnosti atd. ;)

  5. Umění je něco úplně jiného, než design. Umění má hezky vypadat, design má fungovat. ;)

    Neříkám, že dobré logo zvládne jen ten, kdo se tím živí. Ale je daleko vyšší šance, že někdo, kdo dělá třeba 5, 10 či více let konkrétně jednu činnost, tak ji pravděpodobně dělá lépe, než ten, kdo to dělá poprvé. Může tě něco osvítit, to nepopírám. Já když jsem poprvé držel luk v ruce, někdy asi v 7 letech, shodou náhod jsem se trefil přímo na komoru dřevěnému praseti (či co to bylo), na které jsem mířil a byl jsem pochválen za šikovnost. Jenže to bylo jen štěstí a kdybych s tím měl lovit večeři, tak to asi taková sranda nebude a radši to přenechám někomu, kdo s tím lukem umí zacházet lépe..

    Každopádně jak říkáš, pokud by to nefungovalo, dá se to opravit. Jenže první dojem je jen jeden.. to je jak přijít na přijímací pohovor, vyjadřovat se nevhodně a říct "jo a heleďte, pokud jste se mnou nebyli spokojení, tak mi dejte ještě jednu šanci, já se sebou něco udělám". :) Ale je to na tobě, nebudu ti to rozkecávat, jen je zkrátka velmi nebezpečné začínat polovičatě, protože v dnešní době málokdo dává druhou šanci a pokud někoho logo napoprvé vystraší anebo vzbudí nedůvěru, špatně se to žehlí (musíš mít perfektní vše okolo – nabídku, texty a design..). Spíš vždy doporučuju nemít do začátku logo žádné, pracovat jen z názvem a podle toho, jak se projekt vyvrbí, tak až bude větší rozpočet, zainvestovat do pořádného loga. Ale v tvém případě chceš tedy to logo už na produkty, takže nevím.. tam bych to udělal pořádně už na začátku. Ale jak říkám – tvá věc, hodně štěstí.

  6. No právě, sto lidí sto chutí. Ty hledáš symbol, který se bude líbit hlavně tobě, ale pak tu je cílovka, stovky, tisíce lidí, kterým by se logo mělo líbit také. :) Logotvůrci jsou po X letech ostřílení a tohle chápou a jsou tedy daleko objektivnější a (obvykle) dokážou to, co se líbí jim potlačit a místo toho tvořit především pro cílovku.

    Píšeš, že v nějakém případě bude logo zabírat podstatnou část produktu a potom píšeš, že logo nebude to, proč si výrobek lidé koupí. Koupil sis někdy tričko, které bylo ze skvělého materiálu a designově ti sedlo, ale na hrudi mělo obrovské a nevkusné logo / grafický motiv? Asi ne. Jde o celek, o celý design. A jelikož jsem z toho všeho vyčetl, že tedy půjde hlavně o ten design a důraz na hand-made, tak věř tomu, že logo bude hrát obrovskou roli, pokud na tom produktu bude.

    V tomhle případě tedy nejde o propagaci založenou na logu (ikdyž to logo v té propagaci někde bude a tudíž bude na cílovku působit), ale hlavně o to použití na produktech. Můžeš dělat hokus pokus, to je tvá věc, ale přijde mi to riskantní, protože, jak jsem psal, první dojem je jen jeden.. A pokud někdo produkty zavrhne právě proto, že je na nich štve logo (pokud bude na produktu výrazné), tak je nízká šance, že si web někdy v budoucnu znovu rozklikne = zbytečně přijdeš o potenciální zákazníky. Ale.. třeba fakt trefíš jackpot a vymyslíš něco super, kdo ví, necháme se překvapit. :)

    Zakončím to citací z tvého původního příspěvku a dej si ruku na srdce, zda ten aktuální přístup k logu rezonuje s tím, co jsi psal. :)

    Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Zakládám značku hand-made high-end audio techniky a pro takovou věc chci mít každý sebemenší detail dotažený na 100% do dokonalosti

  7. Mně to nepřijde jako jiný případ. :) Je to byznys. Pokud je to i koníček, je to samozřejmě plus, ale stále to bude byznys, takže proč se k tomu stavět jinak?

    Zaprvé – Nemasová cílovka taky cílovka. :) Čím více je lidí, tím univerzálnější logo může být, protože se to tak nějak "ztratí" a naopak čím méně lidí, tím osobitější logo je potřeba. Zpětná vazba ok, rozumím, že to půjde doladit, já jen že jsi to mohl mít 100% už od začátku (ostatně jsi to tak chtěl i sám).

    Zadruhé – Proč má tolik lidí tuhle představu, že musí najmout jednoho člověka na X věcí, jinak to nebude fungovat? Každý schopný designer dokáže navázat na atmosféru / specifika loga. Člověk, který navrhoval logo pro Apple, není tentýž, co navrhoval design iPhonů. Design výrobků je jiná liga, jiné zaměření, žádá si jiné zkušenosti a schopnosti. Žijeme v době specializací, proto nerozumím tomu, že lidé neustále hledají všeuměly. Pokud jde o rozpočty, tak člověk, který se něčemu nevěnuje, nad tím stráví daleko více času, než ten, pro koho je to denním chlebem. Navíc ten první to nikdy neudělá tak dobře, jako ten druhý. Takže i z hlediska rozpočtů je rozumnější to rozkouskovat.. Ale.. to už je zas na jinou diskusi.

    No to je fuk, nebudu se v tom už nimrat. Přeju hodně štěstí, ať to vše klapne. :)

Hostujeme u Server powered by TELE3