Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dá se něco dělat s lživou PPC reklamou u konkurence?

Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
22. 11. 2016 15:46:59
Dobrý den,
narazil jsem u konkurence na lživé informace v inzerátech PPC sítí AdWords a Sklik. Například uvádí nepravdivé informace o skladové dostupnosti a počtu produktů na skladě, stejně tak do inzerátů uvádí popisky typu "nejlevnější na trhu", přestože prokazatelně nejlevnější nejsou.
Další věcí je, že uvádí jiné ceny do inzerátu, než jaké jsou reálné. Když to uvedu na příkladu, prodávají auta od 100 000Kč, ale mají v nabídce i autíčka jako hračky za 20 000Kč a potom dají do inzerátu nesmyslnou cenu za "auto", přičemž z textu inzerátu je jasné, že hračku auta nemyslí.
Zajímá mě, zda-li je taková (jednoznačně lživá) reklama povolená (předpokládám že není) a co s tím já, jakožto konkurence, mohu udělat. Nahlásit u Googlu, Seznamu, Facebooku? Kde?
Pokud jste někdo řešili podobný problém, budu rád i za Vaše zkušenosti.
Díky, Jirka
22. 11. 2016 15:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238771
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 11. 2016 15:56:55
A proč nejprve neupozorníte konkurenci? Třeba to není záměr. Kdysi šly totiž v Seznamu dělat inzeráty jen manuálně a když jste tam chtěl dostat cenu, musel jste to udělat ručně. Také nám tam lítají ještě špatné ceny, ale postupně to předěláváme. Další problém může být třeba v tom, že některé inzeráty se vytvářejí z feedů a interval může být delší a tak to opět nemusí sedět. S čím se třeba potýkáme my je, že máme automaticky generované inzeráty od Googlu a ten si tam vyloženě solí nesmysly. Asi se stejně musel prokazovat úmysl. Opravdu nevím, proč to dotyčnému rovnou nenapíšete, když vás to irituje. Třeba pro něho nebude takový problém chybu dohledat a opravit.
Automatizace je super, ale díky ní se nám rapidně zvedla chybovost ... s tím je třeba hold počítat.
22. 11. 2016 15:56:55
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238770
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
22. 11. 2016 16:03:33
Napsal beraniste;1340902
A proč nejprve neupozorníte konkurenci? Třeba to není záměr. Kdysi šly totiž v Seznamu dělat inzeráty jen manuálně a když jste tam chtěl dostat cenu, musel jste to udělat ručně. Také nám tam lítají ještě špatné ceny, ale postupně to předěláváme. Další problém může být třeba v tom, že některé inzeráty se vytvářejí z feedů a interval může být delší a tak to opět nemusí sedět. S čím se třeba potýkáme my je, že máme automaticky generované inzeráty od Googlu a ten si tam vyloženě solí nesmysly. Asi se stejně musel prokazovat úmysl. Opravdu nevím, proč to dotyčnému rovnou nenapíšete, když vás to irituje. Třeba pro něho nebude takový problém chybu dohledat a opravit.
Automatizace je super, ale díky ní se nám rapidně zvedla chybovost ... s tím je třeba hold počítat.
Dobrý den,
toto upozornění již proběhlo, bez jakékoliv změny v inzerátech. Konkurence o tom ví, nicméně nic jí "nemotivuje" inzeráty upravit, proto hledám řešení, jak jí dostatečně motivovat.
Jirka
22. 11. 2016 16:03:33
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238769
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 11. 2016 16:11:37
Nicméně to nechápu. I z jejich strany je přeci mnohem lepší komunikovat. Naštvou Vás a pokud budete zrovna při chuti něco dělat, dá se očekávat, že budete klást odpor a koukají z toho zbytečné náklady navíc. Naštvou lidi ... a navíc za konverzi takto zaplatí více, než kdyby tam uvedli pravdu a lidé dostali to, co je uváděno. Já jsem raději proto, napsat do inzerátu "kvalitní produkt" než "levný produkt" ... méně prokliků, více konverzí. Teda pokud je ten produkt fakt kvalitní :-) Opravdu nechápu, proč to lidé dělají. Na jeho místě bych vám poděkoval a něco s tím udělal.
22. 11. 2016 16:11:37
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238768
kroupa
verified
rating uzivatele
22. 11. 2016 21:09:08
to je běžná praxe dělej to také:)
22. 11. 2016 21:09:08
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238767
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
23. 11. 2016 08:39:01
Napsal beraniste;1340906
Nicméně to nechápu. I z jejich strany je přeci mnohem lepší komunikovat. Naštvou Vás a pokud budete zrovna při chuti něco dělat, dá se očekávat, že budete klást odpor a koukají z toho zbytečné náklady navíc. Naštvou lidi ... a navíc za konverzi takto zaplatí více, než kdyby tam uvedli pravdu a lidé dostali to, co je uváděno. Já jsem raději proto, napsat do inzerátu "kvalitní produkt" než "levný produkt" ... méně prokliků, více konverzí. Teda pokud je ten produkt fakt kvalitní :-) Opravdu nechápu, proč to lidé dělají. Na jeho místě bych vám poděkoval a něco s tím udělal.
Tý jo, děkuju za objasnění tvého konverzního poměru, opravdu mi to pomohlo.
Napsal kroupa;1341034
to je běžná praxe dělej to také:)
To je ale docela prasárna. Mají ve spoustě inzerátů informaci o tom, že nabízí nejlevnější dopravu po Čr, přičemž nabízí téměř 2x dražší dopravu než my. Rád bych naší levnou dopravu v inzerátech highlightoval, ale nelíbí se mi myšlenka, že ve dvou (často pod sebou zobrazených) inzerátech bude "nejlevnější doprava po Čr".
Ale díky za reakci :)
23. 11. 2016 08:39:01
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238766
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 11. 2016 12:12:36
Tý jo, děkuju za objasnění tvého konverzního poměru, opravdu mi to pomohlo.
Tomuhle moc nerozumím. Snad jsem se vyjádřil dost srozumitelně.
to je běžná praxe dělej to také:)
To je ale docela prasárna. Mají ve spoustě inzerátů informaci o tom, že nabízí nejlevnější dopravu po Čr, přičemž nabízí téměř 2x dražší dopravu než my. Rád bych naší levnou dopravu v inzerátech highlightoval, ale nelíbí se mi myšlenka, že ve dvou (často pod sebou zobrazených) inzerátech bude "nejlevnější doprava po Čr".
Vůbec to neřešte, jak jsem psal, je to jejich problém. Místo aby vám poděkovali, tak si ubližují. Pokud napíšou do inzerátu nejlevnější doprava v CŘ a mají ji skutečně dvakrát dražší než je běžné, tak proklikne velká část lidí třeba právě kvůli té dopravě. Když zjistí, že to tak není, tak odejdou bez objednávky. Na jednu stranu to je nefér k zákazníkům, ale ono je to pro ně samotné nevýhodné. Nevím co je to za firmu, ale dlouhodobě by bylo z jejich strany racionální snížit cenu prokliku, neboť budou mít menší konverzní poměr než vy, který uvádíte pravdu. Snížením ceny se propadnou a vy jako poctivý prodejce byste se měl ve výsledcích umístit dobře. Ovšem problém nastává, když se hodně specializujete a tohle vám provádí firma, pro kterou je váš segment zboží jen jedním z mnoha a investice zanedbatelná.
23. 11. 2016 12:12:36
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238765
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
23. 11. 2016 12:37:04
Problém je to především proto, že se jedná o hodně specifické a těžké zboží, jedná se převážně o B2B, tudíž pokud si dotyčný neproklepne více reklam, těžko pozná, že jejich doprava opravdu není nejlevnější. Za konkurencí stojí velká firma, tudíž mají téměř neomezený rozpočet a proto se snížení ceny za proklik očekávat opravdu nedá.
23. 11. 2016 12:37:04
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238764
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
1. 12. 2016 17:12:24
Jedna věc je inzerát a druhá je konverze... Můžou nabízet auto za 20 tisíc, což bude hračka... Když tam natěšený zákazník příjde a místo auta uvidí hračku, tak zase odejde a jen se naštve...
1. 12. 2016 17:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238763
KortyCZ
verified
rating uzivatele
14. 12. 2016 16:54:14
Otázka, proč nenapíšete do inzerátu něco ve smyslu "doprava za 120,- kč (skutečnou cenu dopravy), takže zákazník pokud uvidí u vás danou cenu rovnou v inzerátu a "nejlevnější doprava" bude mít dvojnásobek, myslím, že by mu mohlo svitnout, jaká je pravda (pokud uvidí oba inzeráty na stejném místě...)
14. 12. 2016 16:54:14
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-neco-delat-s-lzivou-ppc-reklamou-u-konkurence/#reply1238762
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit