05.11.2016 13:57
1
Dobrý den,
nyní máme eshop u shopsys ale chceme přejít na úplně jiné řešení/platformu. Zvažujeme mezi prestashop/magento. Nyní patříme mezi přední prodejce dětského a kojeneckého zboží, máme hodně produktů-velkou návštěvnost a potřebujeme hlavně bezpečný a stabilní systém, který bude možné různě ohýbat/upravovat atd. ahlavně aby byl shop náš - tedy žádná licence apod. Doporučili byste prestashop nebo magento popř. open cart nebo jiné? Četl jsem si různé recenze a diskuze, ale je to tak 50 na 50 presta a magento, tak prosím o vaše názory, moc děkuji Děkuji
05.11.2016 18:51
2
Pokud máte velkou návštěvnost a hodně produktů a myslíte to vážně, tak ani jedno. Respektive Magento je docela, ale chce to vlastní vývojáře. Protože podpora pro české podmínky je naprosto nulová. Na Prestashop dělá spousta vývojářů, ale ještě jsem nenašel nějakého kvalitního. A propojení na účetní systém je naprosto nulové... A to ani nemluvím o tom EET nesmyslu, který bude pro všechny eshopy, které akceptují platbu kartou povinné od března.
05.11.2016 19:50
3
Zame jedině pronájem ,
05.11.2016 22:16
4
Nějak tomu nerozumím. Například na magentu jedou drmax.cz apod. Na prestě jede statisíce eshopů,. viděl jsem fakt hezké eshopy. Do pronájmu už nechceme, podle me to je tak na zacatek. Nyni mame web, dali jsme do toho penez jak hrom, mame jen licenci, vse musi delat firma ktera eshop vytvorila, samozrejme za brutalni penize, kazda kravina stoji tisice...takze tudy cesta nevede a rekli jsme si stop. Po techto zkusenostech uz nechceme eshops licenci kde nemame pristup ke zdrojakum a jsme odkazani na tvurce webu... proto chci nejaky open source a myslel jsem ze magento nebo presta. Proc ma prestu a mgento statisice lidi, je tak popularni a vy jej tady haníte, z jakého důvodu :))) napiste duvody proc ne a ne jen obecne ze je na prd :)))
06.11.2016 09:59
5
Samosdrejme vse ma plusy a minusy ,ale zde je vse pro pronajem .
06.11.2016 12:06
6
Dobrý den Majkle,

s rozpočtem 10-20tis rozhodně doporučuji pronájmová řešení.
06.11.2016 12:07
7
Původně odeslal ...Majkl...
vse musi delat firma ktera eshop vytvorila, samozrejme za brutalni penize, kazda kravina stoji tisice...
Takže předpokládáte že ty úpravy které firma doteď dělala za tisíce, bude nový programátor dělat jen za stovky?

Už se v diskuzích začínám trošku opakovat, ale stále si myslím že je to takový kruh...

OpenSource (OS) může být fajn, pokavaď vám vyhovuje tak jak je, nebo jste sám programátor, nebo máte dostatečný budget na zaplacení externího programátora. Pokud na OS nemáte budget, ani skill, tak se s tím budete akorát trápit a výsledek bude neválný.
A když už jste sám programátor, nebo máte svého programátora plně k dispozici, tak je pak stejně na zamyšlenou, jestli utápět peníze v tom že budete ohýbat OS systém k nepoznání, překopávat celé jádro kvůli 2s zrychlení, atd... Nebo si raději vytvoříte něco namíru, tak aby to přesně vyhovovalo vaším potřebám.

Poslední dobou si také všímám že hodně lidí přemýšlí o eshopech jako o nemovitostech. Myslí si, že když si postaví vlastní e-shop, tak mají vyhráno, snad do konce života. To je ale chyba, protože za pár let bude eshop stejně zastaralý a bude potřeba ho znovu přestavět tak aby odpovídal současným požadavkům.
Takže proč vlastně nejí do pronájmu? Vždy si můžete pronajmout to co si doba žádá. Teďka žijem v době kdy všechno musí být perfektně responzivní. Pomalinku nastupuje móda reaktivních webů, takže do pár let, kdo nebude mít realtime reaktivní web, tak bude "out". A co za dalších např. 10 let? Dnes jsme četl prognózu že do roku 2020 se bude 30% webu ovládat pomoci hlasu.

Takže, soustřeďte se na byznys, brand a zákaznickou bázi. Samotný "engine" eshopu je jen nástroj který vám poslouží v danou chvíli.
06.11.2016 14:28
8
Původně odeslal P8j6
Takže předpokládáte že ty úpravy které firma doteď dělala za tisíce, bude nový programátor dělat jen za stovky?

Už se v diskuzích začínám trošku opakovat, ale stále si myslím že je to takový kruh...

OpenSource (OS) může být fajn, pokavaď vám vyhovuje tak jak je, nebo jste sám programátor, nebo máte dostatečný budget na zaplacení externího programátora. Pokud na OS nemáte budget, ani skill, tak se s tím budete akorát trápit a výsledek bude neválný.
A když už jste sám programátor, nebo máte svého programátora plně k dispozici, tak je pak stejně na zamyšlenou, jestli utápět peníze v tom že budete ohýbat OS systém k nepoznání, překopávat celé jádro kvůli 2s zrychlení, atd... Nebo si raději vytvoříte něco namíru, tak aby to přesně vyhovovalo vaším potřebám.

Poslední dobou si také všímám že hodně lidí přemýšlí o eshopech jako o nemovitostech. Myslí si, že když si postaví vlastní e-shop, tak mají vyhráno, snad do konce života. To je ale chyba, protože za pár let bude eshop stejně zastaralý a bude potřeba ho znovu přestavět tak aby odpovídal současným požadavkům.
Takže proč vlastně nejí do pronájmu? Vždy si můžete pronajmout to co si doba žádá. Teďka žijem v době kdy všechno musí být perfektně responzivní. Pomalinku nastupuje móda reaktivních webů, takže do pár let, kdo nebude mít realtime reaktivní web, tak bude "out". A co za dalších např. 10 let? Dnes jsme četl prognózu že do roku 2020 se bude 30% webu ovládat pomoci hlasu.

Takže, soustřeďte se na byznys, brand a zákaznickou bázi. Samotný "engine" eshopu je jen nástroj který vám poslouží v danou chvíli.
Dekuji za namaho vystihuje moje slova :-))
06.11.2016 14:46
9
Pokud provozujete eshop a dle Vašich slov "patříte mezi přední prodejce dětského a kojeneckého zboží" a máte nějakého programátora, se kterým počítáte, že Vám do budoucna bude dělat ty úpravy v magentu/prestě tak snad máte i pár tisíc na to, aby jste tomu programátorovi zaplatili to, že Vám na nějaké subdoméně udělá jeden demo shop v prestě s Vašimi produkty a na další subdoméně to samé v magentu, ne ? Vyzkoušíte si to nanečisto jak to funguje a pak se rozhodnete...
06.11.2016 15:14
10
Původně odeslal pleskanec
Dekuji za namaho vystihuje moje slova :-))
děkuji za příspěvek, určitě je to k zamyšlení, myslíte tedy že je vhodnější nějaký pronájem, shoptet, fastcentrik kde se daji udelat veci na míru? jde mi o to, že nyni mame shop u jedne firmy, nebudu jmenovat, no a tam si zakazdou prkotinu uctuji BRUTÁLNÍ PENÍZE....A DAT TO NIKOMU NEMUZU JELIKOŽ ME DO ZDROJAKU NEPUSTI...
06.11.2016 15:32
11
Nejdříve si ujasněte co chcete.... NIC není zadarmo (ano zdroják pro opensource "zadarmo" je...).

Opensource vám dá nekonečné možnosti přizpůsobení, pronájem vám dá jistotu stability, funkčnosti a většinou i nějaké rozumné rychlosti nezávisle na počtu návštěv a produktů (minimálně do té doby, než narazíte na nějaký strop).

Nevím, co pro vás znamenají "BRUTÁLNÍ" peníze.... ale jakýkoliv systém bude stát peníze... U opensource vám zase třeba hrozí, že jen základní nastavení a zprovoznění eshopu vás bude stát pár tisíc, až pár desítek tisíc (zrovna u toho Magenta) pokud to bude uděláno opravdu kvalitně.

Takže otázka nestojí primárně na penězích, ale na tom, jestli raději utratíte peníze za přizpůsobitelnost, nebo za "stabilitu" a jistotu.

A trochu OT (i když to tu bylo již zmíněno) - proč někdo řeší EET v prostředí eshopu? Vždyť je mnohem pohodlnější propojit eshop s účetním a skladovým sw ne?
06.11.2016 15:38
12
To řešení jste jmenoval jinde...Shopsys. Trochu mi uniká, proč chcete přejít z profi řešení na noční můru jménem Presta nebo ještě hůř Magento. Jenom kvůli penězům? Vám ten shop nevydělává?
Buď víte co chcete a poptáte profi řešení za nějaký měsíční pronájem nebo defakto pohřbíte podnikání s OS Prestou. Taková solidní firma, co vím, je Oxyshop. Vím, že se dokážou klientovi věnovat a taky se dá jednat o ceně.
06.11.2016 15:41
13
Původně odeslal inet-creative
Nejdříve si ujasněte co chcete.... NIC není zadarmo (ano zdroják pro opensource "zadarmo" je...).

Opensource vám dá nekonečné možnosti přizpůsobení, pronájem vám dá jistotu stability, funkčnosti a většinou i nějaké rozumné rychlosti nezávisle na počtu návštěv a produktů (minimálně do té doby, než narazíte na nějaký strop).

Nevím, co pro vás znamenají "BRUTÁLNÍ" peníze.... ale jakýkoliv systém bude stát peníze... U opensource vám zase třeba hrozí, že jen základní nastavení a zprovoznění eshopu vás bude stát pár tisíc, až pár desítek tisíc (zrovna u toho Magenta) pokud to bude uděláno opravdu kvalitně.

Takže otázka nestojí primárně na penězích, ale na tom, jestli raději utratíte peníze za přizpůsobitelnost, nebo za "stabilitu" a jistotu.

A trochu OT (i když to tu bylo již zmíněno) - proč někdo řeší EET v prostředí eshopu? Vždyť je mnohem pohodlnější propojit eshop s účetním a skladovým sw ne?
no napriklad uprava nejakeho textu na webu ke kteremu se nedostanu za cenu 1500,- Kč myslím není adekvátní cena, nebo ano? IS mame premier, kde eet je nebo teda bude takze uvidime jen to budeme muset automaticky propojit..

---------- Příspěvek doplněn 06.11.2016 v 15:43 ----------

Původně odeslal P8j6
Takže předpokládáte že ty úpravy které firma doteď dělala za tisíce, bude nový programátor dělat jen za stovky?

Už se v diskuzích začínám trošku opakovat, ale stále si myslím že je to takový kruh...

OpenSource (OS) může být fajn, pokavaď vám vyhovuje tak jak je, nebo jste sám programátor, nebo máte dostatečný budget na zaplacení externího programátora. Pokud na OS nemáte budget, ani skill, tak se s tím budete akorát trápit a výsledek bude neválný.
A když už jste sám programátor, nebo máte svého programátora plně k dispozici, tak je pak stejně na zamyšlenou, jestli utápět peníze v tom že budete ohýbat OS systém k nepoznání, překopávat celé jádro kvůli 2s zrychlení, atd... Nebo si raději vytvoříte něco namíru, tak aby to přesně vyhovovalo vaším potřebám.

Poslední dobou si také všímám že hodně lidí přemýšlí o eshopech jako o nemovitostech. Myslí si, že když si postaví vlastní e-shop, tak mají vyhráno, snad do konce života. To je ale chyba, protože za pár let bude eshop stejně zastaralý a bude potřeba ho znovu přestavět tak aby odpovídal současným požadavkům.
Takže proč vlastně nejí do pronájmu? Vždy si můžete pronajmout to co si doba žádá. Teďka žijem v době kdy všechno musí být perfektně responzivní. Pomalinku nastupuje móda reaktivních webů, takže do pár let, kdo nebude mít realtime reaktivní web, tak bude "out". A co za dalších např. 10 let? Dnes jsme četl prognózu že do roku 2020 se bude 30% webu ovládat pomoci hlasu.

Takže, soustřeďte se na byznys, brand a zákaznickou bázi. Samotný "engine" eshopu je jen nástroj který vám poslouží v danou chvíli.
doporucil byste tedy spise pronajem s moznostmi na míru? zde ale zase mohu narazit na premrstene ceny za ruzne prace navic..na miru..klidne doporucte nejake firmy se kteryma mate dobre zkusenosti..podivam se
06.11.2016 15:43
14
Marat doporucuje dobre reseni, Oxyshop.
Ale za 6 let provozu jste mohli postavit vlastni eshopu od nuly.
06.11.2016 16:15
15
Prestashop ani Magento není špatný systém, problémem je že je to základ. V době kdy se mluví například o optimalizaci obsahu pro konkrétního uživatele si v Prestashopu ani magentu nenastavíte ani Českou poštu. Pokud nebudete mít vlastní vývojáře. S Prestou mám aktuální zkušenost, takže vám mohu dát i konkrétní čísla kolik nás tohle, teď už špatné rozhodnutí stálo.

- analýza e-shopu (informační struktura, klíčové slova, konkurence) - 12 000,-
- webdesign - 30 000,-
- (responzivní kodování) - 30 000,-
- oživení designu - 10 000,-
- základní nastavení e-shopu - 8 500,-
- moduly (XML feedy, export pro DPD, GoPay) - 2500,-
- VPS (museli jsme si vzít 3x silnější) - oproti CMS, které máme v agentuře o 3 000,- dražší na rok
- napojení na účetní systém by stálo - 10 000,-

Kurzívou jsem napsal to co mi zůstane, kdy klient po Novém roce přejde na naše agenturní CMS. Celkem je to tedy 34 000,- za systém, který je v podstatě v základu. Když vezmu ještě v potaz věci, že si dokážeme integrovat GTM (modul stojí 29 EUR a zase není individuální) atd. To že nemáme napojení na učetní systém nám žere obrovské množství času, stejně tak jako v eshopu řešit sklady.

Takže pokud nebudete chtít mít vlastní tým vývojářů, stejně jako my, tak za tuhle cenu dostanete zakladní eshop.

Hledat vývojáře je taky super věc. Na 800 oslovených lidí se ozve jeden vývojář (Případová studie z Marketing festivalu 2016). Plat vývojáře, když máte štěstí, začíná na 30 000. Dobré je mít alespoň dva, ale spíše tři. Každý má jiný přístup, který nemusí být spravný. Dobrá je tedy diskuze mezi nimi, musí spolupracovat a rozumět týmovému programování jinak aby se v kodu prase vyznalo, případně další člověk když ten jeden odejde.

Co se týče pronájmu řešení, taky nejde individuálně řešit na 100% - právě kvůli aktualizacím. Jsou dlouhé čekací doby, když potřebujete něco upravit.

U nás cena začíná na 200 000,- kdy je v ceně všechno co jsem nahoře napsal + věci jako slevové kody, výystupy pro dopravce, věrnostní program a spousta dalších drobností.
Ke zdrojovému kódu přístup poskytujeme, nicméně tím že používáme verzovací systém potřebujeme zmeny, které uděláte nahlásit - došlo by k přemazání. Pak už vám ale nic jako firma neupravíme, protože nevíme jako změny klient dělal a co se může posrat - prostě za něj neponeseme riziko.

Nicméně přejít se zdrojákem můžete kdykoliv, ten patří vám. U takhle velkého systému je to ale vždy problém, než je nový programátor schopen reálně pracovat s naším CMS trvá zaškolení cca 2 měsíce a to má kolem sebe tým lidí, kteří v tom dělají.

Co bych tedy doporučil, pokud to myslíte vážně, vyděláváte a chcete s tím pokračovat najděte si kvalitní firmu, která už tu prá let je, je stabilní a zaplaťe si u ní CMS. Nebo zkuste Prestu, Magento a najděte si tým vývojářů.

---------- Příspěvek doplněn 06.11.2016 v 16:20 ----------

Původně odeslal inet-creative

A trochu OT (i když to tu bylo již zmíněno) - proč někdo řeší EET v prostředí eshopu? Vždyť je mnohem pohodlnější propojit eshop s účetním a skladovým sw ne?
No, právě že je to úplně nahovno vymy... NE, ono to je spíš nedomyslené. Protože před vystavení faktury, hlavně spíše zaplacením, vám něco musí vygenerovat/obdržet FIK a ten poslat/obdržet finačnímu úřadu. A to je problém u většiny učetních systému. Je to docela složité... Velký problém je že není stále popsáno jak to má přesně fungovat, ale zatím to vypadá, že tobude muset řešit e-shop..
06.11.2016 17:36
16
Kratas77: Môžete mi poslať kľudne aj do PM url shopu kde Vás stál design na prestu 30k, resp 70k s resp. keď presta je v základe responzívna? Rád by som sa nato pozrel :)
Nič v zlom, neviem o akom shope sa bavíme, ale reakcia mi príde trošku dosť prehnaná.

Poznám veľa shopov, čo bežia na Preste, je to dnes vcelku obľúbený systém, ja na ňom idem už viac ako 2 roky, hlavná nevýhoda je náročnosť na hosting (Zatiaľ ideme stále na zdieľanom hostingu - 200ms TTFB) s riadnym cache-ovaním - modul Express Cache, a stránku mám načítanú do 1s.

Ostatné open source nemôžem hodniť, píšem len svoj názor z pohľadu Laika... ale za tie 2 roky je v tom nespočetne veľa práce, optimalizácia, grafické úpravy, UX zmeny, množstvo modulov. Výhoda presty je, že existuje strašné kvantum modulov, či už pre CZ alebo SK trh + samozrejme zahraničné moduly - a ak viete kde hľadať, nestojí to majland.

Každé riešenie bude vyžadovať financie, a je to jedno či je to open cart, magento, prestashop. Chce to si to asi len skúsiť, nahodiť produkty, pozrieť vhodný hosting, prípadne VPS, a rozhodnúť sa sám. Popozerať si moduly / funkcie, ktoré od eshopu chcete. Good luck
06.11.2016 17:48
17
Ja som to nemyslel v tom zmysle, že je to veľa €_€. Btw je to 70k spolu podľa toho, čo som pochopil. Len som sa chcel pozrieť na shop, či je cena úmerná designu, keď už sa tu niekto na niečo pýta, a popisuje sumy, tak by to chcelo vidieť aj výsledok.
Páči sa mi ten hate, keď len na niečo reagujem :D, tu už človek ani nemôže diskutovať, tu je hneď zametený pod zem.
07.11.2016 10:32
18
No, právě že je to úplně nahovno vymy... NE, ono to je spíš nedomyslené. Protože před vystavení faktury, hlavně spíše zaplacením, vám něco musí vygenerovat/obdržet FIK a ten poslat/obdržet finačnímu úřadu. A to je problém u většiny učetních systému. Je to docela složité... Velký problém je že není stále popsáno jak to má přesně fungovat, ale zatím to vypadá, že tobude muset řešit e-shop..
Ale když budu objednávku zpracovávat přímo v účetním/skladovém systému? Tedy: přijaté objednávky stáhnu z eshopu, v účetním systému vyskladním, pak k nim vygeneruju faktury (v ten moment odesílám EET), a následně do eshopu exportuju stav objednávek "vyřízeno"...

Jednoduché, jasné... generovat faktury a řešit sklad v eshopu mi přijde zbytečná práce navíc (pokud to není systém na míru, kde řešíte kompletní sklad, přijaté faktury, apod.).
07.11.2016 12:52
19
Původně odeslal inet-creative
Ale když budu objednávku zpracovávat přímo v účetním/skladovém systému? Tedy: přijaté objednávky stáhnu z eshopu, v účetním systému vyskladním, pak k nim vygeneruju faktury (v ten moment odesílám EET), a následně do eshopu exportuju stav objednávek "vyřízeno"...

Jednoduché, jasné... generovat faktury a řešit sklad v eshopu mi přijde zbytečná práce navíc (pokud to není systém na míru, kde řešíte kompletní sklad, přijaté faktury, apod.).
taky to tak chceme delat, ale nekdo mi psal ze tak to pry nejde, ale zda se mi to jako nesmysl, proc by to takto nemelo byt v poradku...taky resime vse v IS nahrajeme objednavky do IS, a nasledne vyfakturujeme...tim padem bychom zaroven odeslali do eet...
09.11.2016 09:20
20
Původně odeslal ...Majkl...
taky to tak chceme delat, ale nekdo mi psal ze tak to pry nejde, ale zda se mi to jako nesmysl, proc by to takto nemelo byt v poradku...taky resime vse v IS nahrajeme objednavky do IS, a nasledne vyfakturujeme...tim padem bychom zaroven odeslali do eet...
Pokud odešleš EET v okamžiku fakturace - v tom okamžiku se tvůj IS spojí se serverem EET, odešle, a obdrží zpět kódy, které vytiskne na faktury/účtenky - pak je to přesně tak, jak to má být... Modul pro můj účetní soft bude stát 1000,- Kč... tak proč to řešit jinak a složitěji?
10.11.2016 13:40
21
a není to náhodou tak, že doklad s EET má být vystaven nejpozději v okamžiku přijetí platby? Tento postup by tedy nemohl fungovat v případě platby kartou
11.11.2016 08:38
22
Původně odeslal skranc
a není to náhodou tak, že doklad s EET má být vystaven nejpozději v okamžiku přijetí platby? Tento postup by tedy nemohl fungovat v případě platby kartou
To je otázka do pranice...

Já osobně bych to asi nedramatizoval. Jestli to bude v okamžiku přijetí platby, nebo o něco později by úředníkům snad vadit nemuselo. Hlavně že tu platbu zaeviduješ... Ale nejsem úředník FÚ ani MinFin...

Metodické pokyny nejsou. Zkusím napsat na FÚ dotaz, schválně co odpoví (ani oni sami nevědí, takže to bude prča).
11.11.2016 11:05
23
podle to je totiž kámen úrazu, o kterém se celou dobu diskutuje. Je řada platebních systému, kde se prostě o platbě dozvíš (v lepším případě) x hodin poté co proběhla. Nemáš tak šanci zákon naplnit. Ono třeba jen stačí to, co máme v našich e-shopech my, že pokud platba neproběhne (nízký limit, nedostatečné prostředky apod) má zákazník ve svém uživatelském profilu link a může zaplatit posléze. Tím už ale nedostaneme okamžitou odpověď z platební brány, ale dostaneme ji až se dotážeme na to, zda je objednávka uhrazená.
14.11.2016 07:49
24
Takových případů, kdy informace o platbě není ihned k dispozici, je víc. Někdo zmiňoval eBay, Amazon a jsou to i různé platební brány (ne všechny, ne ve všech situacích).

Snad by měla pomoct ta nápověda z etrby.cz, kdy se doporučuje v některých případech tisknout účtenky a evidovat platby dopředu. Bylo by to komplikovanější, ale realizovatelné. Jednoduše se platby bude evidovat dopředu, v dobré víře, že zákazník zaplatí. Pokud nezaplatí, tak se odešle zpráva s tou samou částkou, jen zápornou.
24.11.2016 10:18
25
V případě zájmu a informací o magentu, klidně se ozvěte, vyvíjíme moduly a tvoříme e-shopy postavené na této platformě, tak bychom se mohli domluvit na tvorbě Vašeho webu;)