12.10.2016 20:33
1
Dobrý den,

chci se otevřeně zeptat, zdali má někdo tip nebo jestli znáte nějakého ppc specialistu, od skliku přes adwords, který má opravdu výsledky. Dále bych chtěl sám projít školením ohledně ppc od A do Z, od seznámení se základy až po praxi. Máte někdo tip na nějakou buď agenturu, co školí nebo nějakého speciliastu, co jede sám na sebe a byl by ochoten zaškolit?

Z agentur jsem koukal na Acomware nebo h1, jaký máte na tyto agentury názor?

Poslední otázkou je to, kolik je podle vás optimální cena za konverzi v skliku, zdali je normální že současné nastavení od xyz v našem e-shopu je kolem 800 - 1100 Kč.

Díky moc všem diskutujícím.

Ptám se otevřeně s tím, že nechci investovat do nekvalitního školení.
12.10.2016 20:38
2
Osobne nedoporucim, jelikoz co znam tak prostor nemaji, ale osobne bych se podobnym agenturam vyhnul a nasel nekoho na volne noze.

Kazdopadne je treba si uvedomit, ze i ten nejlepsi clovek v oboru neni kouzelnik a pokud nefunguje eshop, neni konkurenceschopny, ma spatne UX apod. tak proste konverzne neprivede, protoze toto neovlivni. Je treba taky dat danemu cloveku jasne informace ceho chcete dosahnout a za jakych paramteru. Jednoduse receno vy musite znat svuj byznys, sve marze, naklady a to, kolik jste schopen dat za reklamu a konverzi. To nikdo externi nevi. A pokud vy nereknete, ze konverze ma stat treba 50 Kc pri prumerne hodnot treba 1000 Kc, nebo ze PNO ma byt 10%, tak nikdo nebude mit KPI ktere ma plnit. A pokud toto KPI nastavite, pak uz mate i moznosti vyhodnoceni zda to je ci neni efektivni.
12.10.2016 22:30
3
Jj, nejlepší výsledky u mě měla vždy poctivá práce ... žádnou oklikou se to prostě dělat nadá. U levnějšího zboží, při průměrných objednávkách do 2000Kč se dá většinou vejít do 200Kč/konverzi a to i při maržích mnohem vyšších, než je běžné. Ale není to o tom, že ty kampaně někdo nahodí za měsíc ... já na nich pracuji téměř pět let. Občas jsem zkusil někoho vzít z venku, ale bylo to k ničemu.
Asi to je něco za něco, ale věřím tomu, že lepší poměr/výkon dostanete, když si někoho zaškolíte a pokud bude pracovat alespoň průměrně a s dostatečnou kvantitou, vyjde to lépe, než platit super profíka z nějaké agentury (kterého stejně nenajdete napoprvé a možná že bude lepší než ostatní, ale zase ne o tolik a nechá si za to neúměrně zaplatit).
13.10.2016 06:35
4
Čím větší agentura, tím větší otazník, kdo vlastně konkrétně na kampaních dělá. Čím menší jste vy zákazník, tím větší pravděpodobnost, že si na vás sbírá zkušenosti junior.

H1 a Acomware jsou lídří agenturního PPC trhu u nás. Čili pokud netočíte alespoň stovky tisíc Kč v kreditu měsíčně, nebudete pro ně moc zajímaví - zakázku sice pravděpodobně vezmou (H1 spíš ne), ale pravděpodobný přístup bude "hm, no tak když to musí bejt...".

Radek a Igor tady agentury poměrně aktivně pomlouvají, což se mi jako majiteli jedné malé moc nelíbí, ale chápu jejich zkušenosti.

Pokud jste eshop s nějakým standardním spotřebním zbožím, 800 Kč za konverzi je směšně moc (naopak pokud programujete weby na zakázku, může to být směšně málo).

Cena za konverzi není sama o sobě u eshopů dobrá metrika, vhodnější je sledovat náklady a tržby.

Ad školení - zaklik.cz a poté:

Google Partners Online Mobile Academy (1/6): Mobilní traffic a jeho význam…

Google Partners Online Shopping Academy (1/4): Úvod do Shopping Ads - YouTube

Google Partners Online Analytics Academy (1/8): Úvod do Analytics - YouTube

Google Partners Online Display Academy (1/4): Základy Google Display Network…
13.10.2016 09:36
5
Zdravím

tak nejdříve k agenturám. H1, Acoomware, Kofein a Sun Marketing. To jsou top agentury u nás, ale pokud nejsi firma, který dává do marketingu 100 000 měsčíně a více, tak na střední a menší klienty dost kašlou. Nejsou pro ně tak zajímavé a nemusí u nich dělat tolik práce. Dělal jsem ze 3 ziňovaných a vím o čem mluvím.

Cena konverze. Vůbec sem nepochopil na co je eshop zaměřený nebo jsem to tam nenašel. Každopádně u klientů, které mám je například u eshopů na oblečení cena konverze kolem 150 max. Většinou ji držíme pod 100

Roman
19.10.2016 19:13
6
Máme nyní nabídku od H1. AW a Sklik máme asi po 10 kampaních s pár KW, takže nula nic, tj celou PPC je potřeba postavit od nuly. FCB máme 90% nákladů na reklamu.
Nabídka od H1, je za 70tis měsíčně (akční cena do konce roku) s tím že cca 100-120tis je navíc rozpočet na reklamu. Je to včetně graf podkladů pro reklamy od nich.
Nevim kolik to stojí jinde, ale tohle mě přijde úplně ujetě mimo nebo to jako fakt tolik stojí? Starali by se nám o vše (FCB, AW, Sklik)
19.10.2016 19:53
7
Delat PR je pomerne nakladne, takze za ceny studenta na kolejich to proste neudelaji.
19.10.2016 20:14
8
Původně odeslal Radek O.
Delat PR je pomerne nakladne, takze za ceny studenta na kolejich to proste neudelaji.
Je mě to jasný, jen mě to překvapilo, že správa kampaně stojí skoro stejně jako cena za tu kampaň. Samozřejmě za to může "nízký" rozpočet kampaně. Proklikat milion, tak 70 tis nebude tolik...
19.10.2016 22:09
9
Tezko rici jak to mate a jake mate potreby, ze to stoji tolik. Jako prvotni vytvoreni kampani apod. bych jeste i bral, ale jinak je to docela suma no. Za ty penize si muzete vzit do firmy PPC cloveka, co bude delat 160 hodin jen pro vas.
20.10.2016 06:27
10
Původně odeslal tola
Máme nyní nabídku od H1. AW a Sklik máme asi po 10 kampaních s pár KW, takže nula nic, tj celou PPC je potřeba postavit od nuly. FCB máme 90% nákladů na reklamu.
Nabídka od H1, je za 70tis měsíčně (akční cena do konce roku) s tím že cca 100-120tis je navíc rozpočet na reklamu. Je to včetně graf podkladů pro reklamy od nich.
Nevim kolik to stojí jinde, ale tohle mě přijde úplně ujetě mimo nebo to jako fakt tolik stojí? Starali by se nám o vše (FCB, AW, Sklik)
Pokud máte větší eshop a chcete pokrýt celý sortiment najednou, tak je to ještě (navíc s bannery) dobrá cena. V tomhle bývá dobré dohodnout, že se od začátku nastaví automatické reklamy (Nákupy, Produktové inzeráty a dynamické remarketingy) a do vyhledávání se hodí třeba 2 nejlukrativnější kategorie. A další se nastavují průběžně.

Ad poměr spend vs náklady na správu - to se prostě odvíjí od hodinovky agentury či freelancera (byť třeba soukromé, když vám říkají paušály). Určitě byste našli někoho, kdo se vám o stejný budget postará za poloviční i menší částku.
23.10.2016 15:59
11
O jaký jde konkrétně eshop nebo aspoň segment? 70k být mimo nemusí, v porovnání s cenou médií to je sice dost nepoměr, ale pořád je ještě důležitější provnání s výnosem kampaně. Ale srovnávala bych tu cenu bez vytvoření banerů, čistě jen správu kampaně. Plus je samozřejmě důležité kolik je nad tím práce nebo kolik by třeba padlo na ty banery. Tohle už trochu vypadá na nutnost nějakých častých aktualizací.