05.04.2016 22:27
1
Zdravím webtržníky,

vlastním e-shop se šperky a prozatím funguje (objednávky) z vyhledávačů (defakto na jednu kategorii produktu). Rád bych zpropagoval i jiné výrobky, na které se v rámci vyhledávačů umisťuji tak daleko, že mi na ně nikdo na web nedorazí...Zkusil jsem Sklik. Nastavil kampaň na určitý typ náramků, dohledal klíčová slova (ne příliš obecná), nastavil cenu za proklik (vyšši, než Sklik u klíčových slov ukazuje) a spustil. Sežral 100Kč, aniž by přišla jakákoliv objednávka. Nic. Jakou máte výtěžnost u těchto systémů? Má smysl se obracet na někoho, kdo si vezme nemalé peníze za nastavení kampaně? Neudělá defakto jen to samé co já, že si z Skliku nakliká klíčová sova a konec? Jaké máte zkušenosti vy?
Pokud je na výrobku marže např 150Kč, nemá smysl investovat do Skliku či Adwordsu, který vezme 100Kč např na jednu objednávku. Budu rád za otevřenou diskuzi.
05.04.2016 22:46
2
I PPC si musí sednout, hned nechodí objednávky, počítejte s tím, že když si to nastavíte sám, vezme si to třeba litr a až pak se začne něco dít. Člověk co tomu rozumí zná "finty" jak to nastavit líp, potřeba je i optimalizovat po určité době...

Taky je důležitý stav e-shopu, použitelnost atd. atd.
05.04.2016 22:58
3
Určitě beru v potaz použitelnost webu. Osobně vybírám-li zboží z e-shopu, hledím i na design. Myslím si, že s tímhle nemám až takový problém (nedostatky samozřejme jsou vždy). To sedání PPC moc nechápu. Není to tedy jen nějaká trik seznamu, aby se napakoval, než to začně mít nějaký efekt? .-))
05.04.2016 23:03
4
To určitě ne, kolik máte prokliků? Konverzní poměr? Vypočítejte si kolik potřebujete prokliků na objednávku. Pro představu.
05.04.2016 23:09
5
Ze 100 Kč nemá cenu PPC hodnotit, to bylo nanejvýš 50 prokliků a to je strašně málo. PPC se musí neustále ladit, vylučovat slova atd.
05.04.2016 23:11
6
Původně odeslal onsad
Ze 100 Kč nemá cenu PPC hodnotit, to bylo nanejvýš 50 prokliků a to je strašně málo. PPC se musí neustále ladit, vylučovat slova atd.
Víc než souhlasím :-) proto bych volil buď se učit a počítat se začátku se ztrátou, nebo si někoho najmout..
05.04.2016 23:59
7
Přesně. Chce to do toho dát pár tisíc a sledovat, ladit .. Ze začátku budeš rád, když se ti PPC alespoň zaplatí a pokud budeš v mínusu, taky to není nic neobvyklého. je to prostě malý vzorek. Představ si, jak by jsi byl nadšený, kdyby bylo za první stovku 5 objednávek. Taky se to může stát. A pak nemusí být za 10000 ani jedna.
06.04.2016 06:27
8
Problém je, že lidí co tomu rozumí je jako šafránu a ty nějaký malý eshop nezajímá. Já měl většinou nabídky platit minimálně 10tis. na jeden reklamní kanál, což je 30tis. měsíčně bez jakékoliv záruky, že se to kdy vrátí. A to mám eshop s 50ti položkama.
06.04.2016 06:44
9
PPC je statistika. Čím větší datový vzorek proběhlých kampaní, tím detailněji jde optimalizovat a dosahuje se lepších výsledků. Z mých zkušeností - pokud nemáte na kredit alespoň 10-20 tisíc měsíčně (po dobu řekněme 3-5 měsíců), tak PPC vůbec nedělejte.

Ušetříte nervy sobě i správci. PS: samospráva bude stejný hokus pokus, jako když si sám píšete smlouvu nebo opravujete auto, odborník to prostě udělá líp. Na první pohled ušetříte "nemalé peníze" za nastavení, na druhý pohled přijdete o kupu prachů amatérskými chybami.

Ta věta "sežral 100 Kč a žádná objednávka. Nic" je demonstrace elementárně špatného přístupu :)

Původně odeslal marat
Problém je, že lidí co tomu rozumí je jako šafránu a ty nějaký malý eshop nezajímá. Já měl většinou nabídky platit minimálně 10tis. na jeden reklamní kanál, což je 30tis. měsíčně bez jakékoliv záruky, že se to kdy vrátí. A to mám eshop s 50ti položkama.
Nevím, jestli bych řádově nižší stovky subjektů označil "jako šafránu". Každopádně je pravda, že menší eshopy nejsou zajímavé - ani ne tak velikostí, spíš tím obvyklým detailním hlídáním každé tisícovky.
06.04.2016 07:20
10
Ano opravdu po investované 100 Kč bych přisuzoval objednávku spíše náhodě. Pokud chcete invesrtovat řádově méně než 10 000 měsíčně, pokuste se nastavit kampaně na FCB, myslím, že v případě šperků by to mohl přinést lepší výsledky.
06.04.2016 07:35
11
Ano opravdu po investované 100 Kč bych přisuzoval objednávku spíše náhodě. Pokud chcete invesrtovat řádově méně než 10 000 měsíčně, pokuste se nastavit kampaně na FCB, myslím, že v případě šperků by to mohl přinést lepší výsledky.
To je dost nebezpecne doporuceni. FB je o testovani uplne stejne jako Sklik nebo AdWords a rozhodne neplati zadne obecne pravidlo, ze by do 10k mesicne byl FB vyhodnejsi.
06.04.2016 07:40
12
My to máme nastavené tak, že držíme konverzi na 150-200Kč. Méně by nemělo smysl, více by pro nás nebylo zajímavé. Něco se na tom měsíčně protočí a normálně to započítám do nákladů a podle toho stanovuji marže. Samozřejmě pokud pojedete PPC, tak nemůžete mít na objednávce dvě stovky, ale třeba budete muset přehodnotit obchodní model. Když chcete uplatit PPC, upravíte ceny produktů a už si moc neškrtnete ve srovnávačích. Pokud chcete být konkurenceschopný ve srovnávačích, tak si neškrtnete na PPC. Musíte vědět co chcete. Moje úvaha je jednoduchá. Pokud se podívám zdroje odkud chodí objednávky a kolik jich přijde, tak vidím, že ze srovnávačů mám cca 10 procent. Navíc to jsou objednávky o polovinu menší a s nižšími maržemi. Naopak organika, PPC, emailing, direct, facebook, všude tam je zákazníkům jedno, jestli dají o padesátikorunu více. Tak pro co se rozhodnout? Než za každou cenu bojovat na srovnávačích, tak to to raději rovnou vzdám a věnuji se tomu co má smysl. Zvyšte marži, zvyšte průměrnou objednávku a ono to půjde.

A jde to i bez agentur. Nemusíte utrácet žádné velké peníze. My začínali také s tisícovkou měsíčně, než jsme postavili kampaň o desetitisících sestavách :-) Navíc problém v agenturách je, že nemají jen vás, nerozumí oboru, nepracují tak rychle jak potřebujete. Je lepší mít jednoho člověka jen pro sebe, který bude dělat jen PPC, a sedět ve firmě, ale to si zase malá firma nemůže dovolit. My to tak také zatím nemáme, ale pokud by se na PPC protočilo 150k měsíčně, tak pak už by se ten jeho plat v budgetu na reklamu rozpustil.
06.04.2016 07:41
13
Obecně určitě ne, ale z vlastní zkušenosti vím, že "hezké a originální" produkty s přijatelnou cenou, se poměrně dobře prodávají přes FCB i při nižších rozpočtech, ale za obecné pravidlo to určitě označit nejde, všichni víme, že záleží na spoustě faktorů, než dojde ke konverzi.
06.04.2016 07:50
14
Chlapi, jak to tak čtu, tak všechny e-shopy, které mají proklikové kampaně tedy investuji částku minimálně 10k měsíčně? To mi přijde hrozně moc třeba pro startup. Přitom mám dojem že tyto služby využívá hrozné množství e-shopů...U velkých ryb je to jasné.....Musí to být pro Seznam či Google hodně výnosný obchod...
06.04.2016 08:11
15
...
06.04.2016 08:36
16
"Jakou máte výtěžnost u těchto systémů? Má smysl se obracet na někoho, kdo si vezme nemalé peníze za nastavení kampaně? Neudělá defakto jen to samé co já, že si z Skliku nakliká klíčová sova a konec? Jaké máte zkušenosti vy?"

S tímhle mám zkušenost otřesnou ... nejprve to po rozhodnutí vrhnout se do toho dělal dva měsíce jeden doporučený jednotlivec, náklady na kampaně cca 30 tisíc (2x15) + 4 tisíce (2x2) za správu, výsledky hrozné, kolik se z toho utržilo si již nepamatuju, ale bylo to v poměru k nákladům minimum. Poté cca tři měsíce jedna brněnská agentura, náklady na kampaně měsíčně stejné, tedy cca 45 tisíc (3x15) + 15 tisíc (3x5) za správu ... výsledek opět mizerný, vynaložené náklady se z PPC kampaní snad ani neutržily, natož aby se vydělaly alespoň na nulu, o nějakém zisku zdaleka ani nemluvě, ten byl daleko opravdu světlené roky.

Všichni experti mají společné jedno - věty o tom, "že to chce čas". Jistě, něco na tom je což jsem nakonec i zjistil sám, ale pro ně je to naprosto univerzální výmluva a pokus o to dojit peníze za správu donekonečna, neboť je ty investované (vyhozené) peníze na kampaně nežerou. Tuto větu ve své profesi vyřknou určitě nejčastěji... Všem PPC expertům proto říkám agentura TO CHCE ČAS. Samozřejmě že to, aby to fungovalo, je v jejich zájmu a jistě se snaží to udělat dobře, protože málokdo bude mít asi trpělivost déle než půl roku ... ale ve finále , prostě to dopadne z jejich pohledu buď tak, nebo tak, nic neriskují. V případě úspěchu dlouhodobý příjem, v případě neúspěchu aspoň krátkodobý.

Postupem času jsem začal Sklik i Adwords samostudovat a ladit sám ... ano, taky to chtělo samozřejmě ten obligátní čas, na druhou stranu já jako jediný ZNÁM A CHÁPU NEJLÉPE A DOKONALE SVOJE PRODUKTY, SVOJÍ CÍLOVKU, SVOJE PRODEJE, CELÝ SVŮJ ESHOP A BYZNYS, a po několika měsících to začalo vydělávat již zlehka do plusu (za kratší dobu, než jsem se s experty nedostal zdaleka ani na nulu). Dnes máme toto jako jeden z poměrně zajímavých kanálů, který za nějakou tisícovku denně generuje na tržbě v průměru těch tisícovek cca 5, takže se nejen s přehledem zaplatí, ale dokonce generuje slušný zisk (ono taky samozřejmě záleží na vaší průměrné marži). Za předchozí správy expertů mi PPC přišly beznadějné, takže se to nakonec slušně otočilo.

Za mě tedy ... studium, trpělivost, a hodně peněz k propálení. A časem se to dostaví. Možná.

Asi to nezní nějak idylicky, ale ono dostat malý eshop na úroveň alespoň malého byznysu k uživení procházka růžovou zahradou prostě není, tohle je jen malá část všeho.

Ale samozřejmě to jsou zkušenosti moje, jednoho z mnoha, který to možná všechno dělá blbě a jistě se najde mnoho jiných, kteří to dělají lépe a proto mají zkušenosti jiné - stačí se podívat na zdejší nabídky eshopů s milionovými výdělky bez starostí a bez nákladů :-)
06.04.2016 10:01
17
Ono je to těžký. Výsledky samozřejmě čas chtějí, první měsíce kampaní jsou vždycky ty nejhorší v celém běhu kampaní. To je skoro zákonité pravidlo, protože jen na začátku je to opravdu na bázi "testu všeho" bez prozatím jakékoliv optimalizace. To zároveň ale neznamená, že by se v kampaních prvních pár měsíců mělo propálit pár desítek tisíc s nulovým výsledkem. Je ale dobré počítat s tím, že to nebude o zisku, brát jako úspěch, když je to na nule a ideálně si dát nějaký prostor na to, aby to šlo i dočasně lehce do ztráty (a alespoň počítat s dlouhodobou hodnotou zákazníka, nejen s jeho první objednávkou). Na čem jde trvat, že by se to mělo zlepšovat.

Ideální je, pokud rozpočet není velký, brát nejdříve nejníž visící ovoce - levná slova, konkrétní názvy produktů, mířit na tříslovné+ dotazy, slova, která víme, že dobře konvertují. Vyhnout se obecným, nejistě relevantním, drahým, hodně konkurenčním. S cenou se držet spíš níže. Je až neskutečné, kolik právě malých inzerentů s miniaturními rozpočty platí za kliky více, než pak reálně unese jejich rozpočet - jejich reklama se pak půlden zobrazuje předražená a půlden vůbec. Jakmile se to začne blížit rentabilitě, rozšiřovat. Pokud to rentabilní není, netrvat na ceně za klik, kterou navrhuje nějaký nástroj nebo která odpovídá pozici, kterou chcete. Musíte jít níž. O trochu, dočasně, než vylepšíte kvalitu, zoptimalizujete rentabilitu, zlepšíte konverzní poměr a budete si moct dovolit zase přidat. Základem rentabilních kampaní je jejich optimalizace. Když to nefunguje a neuděláte nic, bude to nefungovat úplně stejně (nebo i hůř) dál. Optimalizace kvality je dlouhodobý proces, který dokáže náklady snížit, ale trvá to dlouho. To potřebujete dlouhodobě, abyste udrželi pozice, snížili cenu za klik (konverzi), zvýšili zásah. Ale krátkodobě na začátku hlavně potřebujete kampaně dostat do prvotní rentability - zjistit, za jakou cenu kliku se reklama vyplatí, zjistit, která slova konvertují lépe (za ta platit) a která hůře (ta zlevnit nebo dočasně neinzerovat), zabránit zobrazením na nerelevantní dotazy a všem relevanntím dotazům, na které se reklama zobrazuje zařídit inzerát na míru.

Nejsem úplně expert na malé kampaně. Podle mě to s rozpočtem na správu za 2k udělat nejde, i když si k tomu představím jakkoliv nízkou hodinovku. Dobré a důkladné nastavení kampaní, i když jsou fakt maličké vyžaduje 10+ hodin a to i když, jak jsem psala nemusíte na začátku pokrýt všechna klíčová slova. Zároveň je tam spoustu práce právě v té reakci na první výsledky, jinak se budou dál propalovat peníze zbytečně. Pokud vám kdokoliv nastaví a stará se o kampaň měsíc za 3 hodiny, pravděpodobně toho nezvládne udělat moc, ani to moc promyslet a vůbec to zoptimalizovat. I když to bude expert, tak v krátkém čase toho zas tolik nestihne. Já toho pravděpodobně za 3 hodiny stihnu daleko víc než začínající klient, vyhnu se zásadním problémům, zaměřím se na to, co je důležité, protože už vím, co to je. Ale stejně za tak krátkou chvíli neudělám super kampaně. A pokročilí ppcčkaři opravdu malé kampaně nedělají - protože by byli pro klienta drazí, protože nechtějí mít 30 malých klientů, protože to není zajímavé (ani finančně, ani odborně a možnostmi se na tom něco zajímavého naučit).

Zkusit to svépomocí se tady pak samo nabízí, ale i když je pravda, že základní dobře nastavené kampaně zvládne každý průměrně inteligentní člověk, know-how, které je k tomu potřeba úplně malé není. Takže bych se do toho svépomocí nepouštěla po přečtení nápovědy a pár článků, možná ani po přečtení celého zaklik.cz :-)
06.04.2016 10:51
18
Jj, systémy jsou jednoduché, lze to svépomocí, jak píšou tady výše. Lze to dělat i opatrně, tak abyste byl již od prvního měsíce v plusu. A je to jako se vším, abyste mohl růst, musíte tvořit trvalé hodnoty. Cílit na stránky, které nebudete muset každý měsíc předělávat, ale budou vám fungovat i za 20let.
06.04.2016 16:05
19
Původně odeslal beraniste
My to máme nastavené tak, že držíme konverzi na 150-200Kč. Méně by nemělo smysl, více by pro nás nebylo zajímavé. Něco se na tom měsíčně protočí a normálně to započítám do nákladů a podle toho stanovuji marže. Samozřejmě pokud pojedete PPC, tak nemůžete mít na objednávce dvě stovky, ale třeba budete muset přehodnotit obchodní model. Když chcete uplatit PPC, upravíte ceny produktů a už si moc neškrtnete ve srovnávačích. Pokud chcete být konkurenceschopný ve srovnávačích, tak si neškrtnete na PPC. Musíte vědět co chcete. Moje úvaha je jednoduchá. Pokud se podívám zdroje odkud chodí objednávky a kolik jich přijde, tak vidím, že ze srovnávačů mám cca 10 procent. Navíc to jsou objednávky o polovinu menší a s nižšími maržemi. Naopak organika, PPC, emailing, direct, facebook, všude tam je zákazníkům jedno, jestli dají o padesátikorunu více. Tak pro co se rozhodnout? Než za každou cenu bojovat na srovnávačích, tak to to raději rovnou vzdám a věnuji se tomu co má smysl. Zvyšte marži, zvyšte průměrnou objednávku a ono to půjde.

A jde to i bez agentur. Nemusíte utrácet žádné velké peníze. My začínali také s tisícovkou měsíčně, než jsme postavili kampaň o desetitisících sestavách :-) Navíc problém v agenturách je, že nemají jen vás, nerozumí oboru, nepracují tak rychle jak potřebujete. Je lepší mít jednoho člověka jen pro sebe, který bude dělat jen PPC, a sedět ve firmě, ale to si zase malá firma nemůže dovolit. My to tak také zatím nemáme, ale pokud by se na PPC protočilo 150k měsíčně, tak pak už by se ten jeho plat v budgetu na reklamu rozpustil.
Krásně popsaný rozdíl mezi reklamou a sítí pro prudiče, čili Heurékou.

Pokud člověk prodává čínský brak s 500% přirážkou, tak si může na Heuréce dělat co chce, protože tam chce být nejlevnější každý a je to ideální místo pro rychlokvašené, hustokruté, cool eshopy. PPC už je jiná liga a podle mě, se jen tak s manuálem dělat nedá. Těch souvisejících faktorů je tam moc a to by pak každý mohl dělat i televizní reklamu podle manuálu.
Já se už dlouho odhodlávám zajít na nějaké školení, pro rychlokvašené "PPC specialisty", protože ikdyž jsem přečetl Petry blog tam i zpátky, tak mám pořád dojem, že mluví maďarsky o funkcích, které s v mém nastavení AdWords nikdy, ale nikdy neobjevily.
07.04.2016 23:33
20
Původně odeslal marat
ikdyž jsem přečetl Petry blog tam i zpátky, tak mám pořád dojem, že mluví maďarsky o funkcích, které s v mém nastavení AdWords nikdy, ale nikdy neobjevily.
Které? Můžu to zkusit napsat česky :-)