Vyvíjej vlastní projekty a expanduj do zahraničí! Přijď na 14. Affiliate konferenci v Praze
Zobrazují se odpovědi 1 až 15 z 15

Loga a další grafika - Jaroslav-Valko.cz

  1. Zdravím,

    dlouho jsem přemýšlel, jestli se zapojit do diskusí webtrhu. Nakonec mi to nedalo a se zájmem zjistit Vaše názory na mojí grafiku jsem se registroval. :-) Nedávno mi bylo 20. S grafikou jsem začal kdysi dávno. Pár vět o mě si můžete přečíst na mém webu, který je v nadpisu. Grafiku, programování a návrhy mám vesměs zatím jen jako koníčka, neživí mě to. Jsem samouk.

    A teď už k věci. Rád bych zjistil Váš názor na mou tvorbu. Je možné navštívit můj web - některé reference tam mám, ale na stránkách se snažím stále pracovat a zrovna prohlížení mých referencí zatím není moc komfortní. Budu rád, když si uděláte čas a proklikáte se na mojí stránku na facebooku, kam sdílím veškerou mojí práci. Dlouho jsem přemýšlel kam s referencemi a nakonec jsem zůstal u fb, protože jen tak umím oslovit lidi v mém okolí a je to snadnější, než je neustále odkazovat na web. Do budoucna své stránky určitě zlepším a s tím i sekci referencí :-)

    Pro představu co Vás čeká, přikládám poslední dvě loga ze šuplíku :-) Díííky za Váš čas a těším se na výtky, rady a názory.


  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Martin Schlemmer prodává: Chcete si koupit Webtrh?
    Luosron poptává: Tvorba loga
    Vecerapl poptává: Hledám kodéra na redesign webové stránky
  3. Ahoj,

    z log není moc co hodnotit, jelikož jich je jen pár. Ta autodoprava je dobrá, je tam vidět nápad a vtip. Zbylá loga jsou sice dobrá z hlediska kompozice (což ne všichni umí logo nějak rozumně poskládat), ale jinak si hraješ jen se základními symboly - holubice, foťák, maska. Když už se v logu zobrazuje jen jeden symbol, tak by měl být nějak zajímavě zpracován, jelikož logo má být jedinečný identifikátor, což se nesplní, použiješ-li základní symbol v běžném provedení, které má kdekdo. Chce to nápady kombinovat. Nějaké tipy nalezneš třeba v mé knize: http://vachudatomas.cz/Logotvorba.pdf

    Jinak barvy jsou u loga hodně důležité. Mělo by sice fungovat i v jednobarvě, ale hlavním nositelem emocí jsou právě barvy. V tvých logách pracuješ prakticky pouze s černou, bílou a červenou. Existují i další barvy, zkus je. :)

    Web mě dost odstrašil, ale pokud ho budeš upravovat, tak budiž. To projíždění referencí je opravdu nepříjemné. :) Plus mě zarazil úvodní obrázek, myslel jsem, že jsem přišel na web o zločincích.. Takže by to chtělo něco pozitivnějšího do budoucna, pokud plánuješ koníček proměnit v živnost.

    Ale určitě to vypadá lépe, než moje začátky, takže pokud tě to baví a budeš se v tom vzdělávat (odkazy na spoustu literatury / článků / videí najdeš na konci mé knihy), tak to určitě někam dotáhneš. ;) Hodně štěstí

  4. Ahoj Tomáši,

    vím o tobě a tvé knize, dokonce jsem párkrát zabruslil na web graficketipy.cz, který mi byl doporučen kamarádem :-) Je za tebou vidět spousta práce a velký progres, proto jsem rád, že jsi si našel čas a zhodnotil mojí tvorbu. Co se logotvorby týče - snažím se co nejjednodušeji a výstižně zvýraznit činnost, kterou se daná osoba/společnost zabývá. Věnuji se tomu krátce a snažím se to pilovat. Myslím, že jsem se od prvního loga značně posunul a právě ta autodoprava patří mezi mé poslední. Věřím, že to do budoucna bude ještě lepší a barevnější. A web o zločincích - děkuju, rád jsem se zasmál:-))) V té době, kdy jsem tu úvodní grafiku dělal, jsem to tak chtěl a líbí se mi to. Taky to bylo poprvé, kdy jsem zkoušel ze dvou fotek obkreslit a poskládat kreslenou scénu, takže to byl z mé strany hokus první pokus a s výsledkem jsem spokojený. Časem budu stránky určitě opravovat a upravovat, plánuji je udělat živější - podobně jako ty tvé. Opět je to mé poprvé, kdy jsem pracoval s vlastním kódem od píky, bez použití redakčního systému nebo layoutů. Tak ti Tomáši ještě jednou děkuju a taky přeju hodně štěstí.

  5. Referenčních prací není mnoho, ale na to, že s grafikou začínáte (jasně, píšete, že se grafice věnujete už nějakou dobu, ale jsou to v podstatě ještě začátky) nejsou vaše práce vůbec špatné.

    Ale doporučil bych jednu věc. Vyberte si jen jednu oblast a v té se zdokonalujte (na stránkách uvádíte, že se věnujete grafice i kódování/programování). Ještě máte chvíli čas rozhodnout se, která oblast vás bude více uspokojovat, ale obě oblasti jsou poměrně obsáhlé a rozdílné natolik, že je není možné zvládnout perfektně obě. Lepší je se specializovat, než umět více řemesel, ale jen průměrně. Každopádně věřím, že pokud se budete dále ve vybrané oblasti vzdělávat, dotáhnete to daleko.

  6. Dobrý den,

    děkuji za Vaše rady. S konkrétním zaměřením máte naprostou pravdu. Někdy bych chtěl vzít celý internet a přelít si ho do hlavy, abych měl konečně pokoj a nemusel se pídit po funkcích a dalších záležitostech, které neumím a zrovna je potřebuji použít. Ať už v grafice nebo programování. Možná to někdy udělám :-)) Rozumím tomu, že by bylo dobré zdokonalovat se v jedné oblasti (o dopadu na kvalitu někdy jindy). Každopádně v tuto chvíli jsem toho názoru a přesvědčení, že pokud budu mít větší rozhled a působení, je to pro mě velké plus. Když pominu grafiku a programování, tak další taková činnost nebo spíš vlastnost, kterou chci pilovat je soběstačnost. Proto na webu zmiňuji následující -

    "Navrhování mě baví. Veškeré vlastní projekty si plánuji sám. Ať už se jedná o přehlednost a poutavost, i po funkční stránce si je vždy přizpůsobím tak, abych je i já sám v roli ne-autora rád navštěvoval a vracel se k ním. Právě proto mám několik zkušeností, které nadále uplatňuji a rozvíjím nejen při tvorbě internetových stránek."

    Vlastně ani nemám jasno v tom, co je pro mě zajímavější. Jestli grafika nebo programování. Co vím jistě je, že do budoucna bych si chtěl udržet obojí tak, aby spolu tyto dvě činnosti kooperovaly a já se nemusel spoléhat na někoho jiného, jen sám na sebe. A myslím si, že v dnešní době tento přístup nebude a není problémem, protože všechny informace, rady a návody jsou online a celé to má pod palcem pan Google se kterým si tykám:-)) Pokud budu online i já a budu mít přehled o tom jak a co funguje, není problém něco dohledat a oživit si paměť.

    Děkuji za Váš čas a kladné hodnocení :-)

  7. Rádo se stalo. :) Také jsem začínal tím, že jsem se snažil zvýrazňovat činnost. Postupem času ale zjistíš, že taková loga má kdekdo a daleko vhodnější je jít cestou metafory - klidně taktéž nějak zakomponovat činnost, ale zkombinovat i s něčím dalším. Spíš než činnost by logo mělo odrážet charakter / vlastnosti / hodnoty klientova byznysu. Ale k tomu se časem dostaneš.. mně to trvalo hodně dlouho a právě proto jsem napsal tu knihu, kterou bych v mých začátcích osobně uvítal.

    Soulasím s uživatelem Aveso - specializuj se. Do začátku je určitě dobré zkoušet více věcí, ale postupem času, až ti budou přibývat zakázky, tak budeš muset práci filtrovat. Když v jeden den dostaneš zakázku na logo a zároveň na webovky a víš, že už máš rozpracované další projekty a do deadlinu obě nové zakázky nestihneš, budeš si muset vybrat. A tato situace nastane třikrát, desetkrát, dvacetkrát... a dřív nebo později budeš muset jednu věc nechat být.

    Dřív jsem také dělal všechno a měl jsem obecně více práce, ale daleko hůře placenou, protože jsem ani jednu věc neuměl pořádně. Tak jsem začal škrtat a většinu služeb poškrtal a zaměřil se především na loga. Práce sice z hlediska kvantity ubyla, ale byla daleko kvalitnější a lépe placená. :)

    Čím víc se budeš v něčem vzdělávat, tím víc uvidíš, kolik toho neumíš. K logům se třeba teď učím kreslit, učím se různé vektorové techniky, studuji typografii, symboliku.. Věcí ke studiu mám spoustu a bude trvat pár let, než se naučím to, co chci - a do té doby zas nastřádám další seznam věcí, které se chci naučit. A to vše jen k logům. Nedovedu si představit se k tomu učit ještě weby, programování, kódování.. To prostě nejde, den má 24 hodin. :) Loga mají tu výhodu, že tam na trendech nesejde, naopak by se trendům mělo vyhýbat a proto není potřeba studovat "logařskou módu". Ale u programování a webů se věci mění denně, trendy se mění a ty musíš zůstat aktuální a to vyžaduje sakramentsky hodně času. Znám kvalitní webaře, co "také umí loga", ale není to žádná špička. Pak znám logaře, co "taky umí weby", ale taky nejsou nic extra - jsou dobré, ale nic spešl. Za posledních 5 let jsem narazil asi jen na 2-3 lidi, kteří fakt uměli dobře oboje, ale to jsou výjimky.

    Samostatnost chápu a také si rád spravuji web sám (na wordpressu), řeším si sám texty, SEO atd. Vlastní věci si řeším sám, ale pokud jde o zakázky, tak prostě vím, kde je ta hranice a kde už je vhodnější klientovi doporučit někoho jiného. Ale jak říkám, k tomu si dospěješ, snad, sám. Pro odstrašující případy zkus googlit různé grafiky a všimni si lidí, co nabízí všechno možné - nic z toho není pořádné. Viděl jsem lidi, co pracují 20 let v oboru, nabízí loga, weby, 3d, tiskoviny, sazbu.. ale jejich práva vypadala jak od amatéra. Cit pro design a zkušenosti tam vidět byly, ale hlubší znalost dané konkrétní tematiky ne. A tací lidé byli většinou zasypáni prací, nestíhali, ale zároveň vydělávali minimum, protože jelikož v ničem nebyli experti, tak jim nikdo nebude platit víc, než je potřeba. Na podobné grafiky jsem dříve narážel často a opravdu mě to odstrašilo a dal jsem se tedy cestou specializace a stále postupně škrtám další činnosti a nelituju toho. :)

    Každopádně rozhodnout se pro hlavní téma není snadné.. Pokud umíš anglicky, tak mně osobně změnila život tato kniha - ve smyslu že mi pomohla vyřešit dilema, které jsem měl asi rok a pomohla mi vybrat si jednu hlavní cestu: http://www.amazon.com/Good-They-Cant.../dp/1455509124 Takže snadné to nebude, ale podle mě je to potřeba. Možná ne dnes, možná ne za rok, ale za pár let, až se z koníčka stane živnost, to potřeba bude. :) Hodně štěstí ještě jednou.

  8. Rozumím a jak píšeš - určitě na to do budoucna příjdu sám s přibývající prací. Pokud se tedy dostanu do fáze, kdy mě to bude opravdu živit. Pak už se budu umět rozhodnout. Každopádně ten všeobecný rozhled už se mi snad neztratí:-) Zatím to mám opravdu jen jako koníčka a chtěl jsem znát názor od lidí, kteří mě přímo neznají a umí mi poradit na základě vlastních zkušeností:-) Děkuju za Vaše rady a názory.

  9. Ahoj,
    aktualizoval jsem grafiku na webu.

    www.Jaroslav-Valko.cz

    Celkově bych chtěl web trochu vymalovat :-) líbí se mi můj původní návrh, struktura a tvary jednotl. prvků, které bych chtěl zachovat. Za chodu to teď upravuju. Od základu jsem web stavěl jen v šedých barvách, nevím proč, ale tehdy se mi to tak líbilo a víc než grafiku jsem řešil to, jestli to vůbec zvládnu sám poskládat, teda spíš jsem to chtěl mít hned :-) Do budoucna mám v plánu po grafické stránce předělat sekci referencí a kontakt. Co se týče funkčnosti, začínám pracovat na seznamu mých prací, jejich prohlížení je stále nekomfortní, je to ostuda :-) Do kontaktu bych chtěl později přidat kontaktní formulář. Teď to moc neřeším, protože většina lidí mě oslovuje na facebooku. Propagaci řeším tam, protože se mi to zdá efektivnější a cíleně oslovuju své okolí. Budu rád za Vaše názory.

  10. Je to lepší, než posledně. :) Osobně mi přijde ta šedá taková smutná, posunul bych ji trochu blíže k modré (tzn. šedomodrou), ať to vše pěkně ladí. Ale to je jen osobní pocit.

    Ty reference určitě opravit, aby se zobrazily ihned a ne až po přejetí kurzorem. Nebýt toho, že jsme to tu řešili posledně, tak by mě asi nenapadlo tam tou myší najet a bral bych to tak, že jde o chybu načtení webu.

    Jinak taková rada bokem – komunikace přes Facebook nepovažuju za zcela ideální. Zaprvé obrázky se ve zprávách komprimují, takže pokud jsi grafik a obrázků posíláš hodně, tak je musíš neustále zazipovávat anebo ukládat na nějaké úložiště (obojí je ztráta času). Zadruhé mail je na komunikaci přehlednější, dá se v tom různě filtrovat atd. Zatřetí teď si to možná ještě nevadí, ale až budeš mít práce a klientů hodně, tak kdykoli přijdeš na FB, budeš mít v inboxu zprávy třeba od 5 klientů. Takže pokud jsi měl doteď FB jako kanál na občasný relax a komunikaci s kámošema, tak se to přerodí ve stres. Začtvrté ať se člověk ovládá jakkoli chce, tak prostě nevydrží nekliknout na zprávu anebo aktivitu někoho, koho má v contact listu. Takže při čekání na reakci klienta je až příliš snadné klikat na vše možné kolem. Zapáté stane se z tebe workoholik, leda bys na FB přestal chodit, protože ať se tam dostavíš kdykoli, vždy tam bude čekat nějaká zakázka / připomínky / něco od klienta. Takže budeš chtít někdy v sobotu v noci někomu přes napsat a vyskočí na tebe "Takhle se mi to vůbec nelíbí, prosím, předělejte to" a namísto abys měl poklidnou sobotní noc, tak tě to naštve, začneš nad tou zakázkou přemýšlet a možná se ještě dáš do úprav...

    Napadlo by mě jistě více důvodů, ale tyto pro tuto chvíli jistě postačí. A pokud vnímáš, že to zatím není tak hrozné, tak to je dobře a utni to co nejdříve a všechny klienty přesměruj na mail. Protože klienti jsou tací, jak si je vychováš. A pokud budou klienti vědět, že ti mohou kdykoli napsat na FB, tak až tě budou doporučovat dále (a věř tomu, že běžný grafik má tak 80 % zakázek právě díky doporučení mezi klienty), tak se ti opět ozvou na FB. A ten klid prostě mít nebudeš.. Takže.. zušlechti si klienty, dokud to jde. :)

  11. Vidíš, takhle jsem nad tím nepřemýšlel - je to super poznatek, budu se snažit tu komunikaci usměrňovat jinam. Nad tou sobotní nocí jsem se pousmál, už se mi to stalo :-))), ale nevnímal jsem to nějak špatně. Moc zakázek zatím nemám, řeším převážně fb stránky a jednotlivce. FB vnímám jako kvalitní médium pro snadnou propagaci. Samozřejmě s příchodem placených reklam a ještě dřívějším filtrováním příspěvků a regulaci dosahu už to není co to bývalo, ale i tak si myslím, že právě díky fb se můžu snadno propagovat, minimálně ve svém okolí - což dělám cíleně.

    K webu
    Reference by se měly zobrazovat normálně, akorát je tam hover effekt, přičemž by se po najetí měly vybarvit. Problém je s jejich prohlížením, že se otevřou vždy v nové záložce a ne v popupu přímo v okně, jestli mi rozumíš. No.. je to nesmysl a ostuda, to já vím a chystám se to opravit :-)

    Ještě mě tak napadlo, že bych do hlavičky webu dal na pozadí video, kde by se obsah (pozadí) postupně vykresloval. Trvalo by to třeba jen 5-6 sekund, přičemž ke konci by vyskočil nadpis (Jaroslav Valko - grafika, programování a návrhy). Mohlo by to vypadat pěkně :-) Barvy mi vůbec neladí. Přiznám se, že ladit barvy moc neumím.

  12. Dřív mi to také nepřišlo divné a pracoval jsem celý týden. Vlastně o víkendu více, než během všedních dní. Ale po 2 letech už to prostě nešlo a málem jsem vyhořel.. Pak jsem všechnu komunikaci přesunul na pracovní mail, který jsem zapínal v určitou dobu a vypínal v určitou dobu a o víkendu na něj nechodil a hned to bylo o něčem jiném. Bez dané pracovní doby bych se zbláznil. Teď, když mi někdo píše na FB s prací (tuplem mimo pracovní dobu), dostanu podivnou nepříjemnou závrať a okamžitě ty lidi odkážu na můj mail a že se jim budu věnovat v pracovní době.

    Co se týče propagace, tak ta je v pořádku. Hodně lidí má na FB svoje portfolia. Ale musíš lidi naučit, aby tě neotravovali na FB. :) Jinak další věc – co si budem povídat, na FB, kde lidi vidí tvou aktivitu, fotky atd., je vše daleko osobnější a uvolněnější. U některých klientů to je v pohodě, ale někteří toho zneužívají, chytají se třeba tvých statusů, chovají se k tobě jak ke kámošovi a pak prosí o "slevičky", které jim často člověk i dá, protože jsou to přeci fajn lidi. Někdo je vůči tomu imunní, někdo ne. Nevím, jak jsi na tom ty. Každopádně mail, který je daleko neosobnější, nemůžeš tam vidět fotky své klientky s její novorozenou dcerou, tak je vše najednou daleko serióznější, profesionálnější a jde už opravdu o byznys komunikaci, ne o pokec. :)

    K webu – reference se mi právě nezobrazí, až po tom hover efektu, jinak vidím jen šedivé pozadí. :) Co se týče videa, tak, je to na tobě, u někoho to vypadá dobře, ale obecně lidi videa (tuplem pokud by to mělo zvuk) spíše štvou. Dopředu člověk neví, jak dlouhé video bude a pokud není opravdu poutavé, tak radši bude scrollovat dále, protože nechce riskovat, že bude sledovat minutové video bez pointy. Lidi na tohle nemají čas. Tuplem na portfoliu, pokud to video nemá fakt super pointu, tak nikoho zajímat nebude, lidé tam chodí si prohlédnout tvé práce, info o tobě, ceník atd. Takže za sebe bych tam nechal tu fotku, ta je na úvod myslím dostačující.

  13. Zdravím :-)

    Měl jsem hodně učení kvůli maturitě, ale už mám po, tak jsem se do toho po delší odmlce znovu pustil a web opravil. Reference by se už měly zobrazovat normálně/líp a trochu jsem si ještě pohrál s rozvržením a grafikou :-) Budu rád za případné názory a výtky.

    Pro mobilní zařízení připravuji jednodušší vzhled.

    www.Jaroslav-Valko.cz

  14. Hned je to lepší. :) Jen bych doporučil nastavit textům v ccc větší line-height, třeba 1.5, takhle jsou na sebe řádky moc nalepené.

    Plus dotaz – ta loga jsou všechna tvořena v bílé barvě pro tmavé pozadí? Protože barevnost loga předává tak 50 % (někdy více) emocí a významu, takže aby loga vynikla, chtělo by to je tam dát v původní verzi. Pokud jsou opravdu všechna takhle v bílém, tak doporučuji do budoucna pracovat i s barvami. :)

    Ale krom toho dobrý. ;)

  15. Super, mockrát díky :-)

    Loga jsou pouze b&w, jak pro světlé, tak i tmavé pozadí. Vím, už jsme tu o tom myslím diskutovali, ještě to s těmi barvami moc neumím:-)

    Ta loga co tam mám jsou vlastně všechny, které jsem doposud dělal a vesměs všechny by měly být použitelné v různých barvách na různé pozadí a materiály. Jsou lehká a jednoduchá. Myslím si, že ta barevná univerzálnost nebo jak to podat... je v tomto případě vhodná. Nerad bych ti oponoval, takže barevnost a jedinečnost loga je samozřejmě důležitá, ale v tom je ta odlišnost celkové tvorby, každý nad tím přemýšlí jinak :-)

    Zatím se žádných konkrétních zásad v logotvorbě ani v grafice jako takové nedržím. Dělám co uznám za vhodné. Všechno se učím sám, moje vzdělání a grafika jdou úplně jiným směrem :-), tím chci říct, že jsem si vytvořil vlastní pohled a nepřejímám ho z naučených osnov. Zkrátka si tvořím jakýsi vlastní styl tvorby... no snad mi rozumíš co jsem tím chtěl vysvětlit:-) Ještě jednou díky

  16. Chápu. Pokud to je jen pro náhledy na webu, tak ok.

    Co se týče stylu, tak si jednoho dne, jako já, uvědomíš, že netvoříš pro sebe, ale pro klienta. :) Spousta lidí zmiňuje ten styl a rukopis a já nevím co všechno. Ale nic takového do log nepatří. Rukopis by měl být leda tak v kvalitě, ale jinak šiješ zákazníkovi logo na míru, které musí oslovit jeho zákazníky a musí fungovat X let, musí se s ním dát pohodlně pracovat, musí vyjadřovat požadované emoce atd. Takže každý pixel, každý kotevní bod by měl směřovat k tomu, abys naplnil potřeby klienta, ne svoje. Být rebel je fajn, ale jsou věci, kde ta rebelie není ideální.. Znát pravidle je základ, abys je pak mohl porušovat s elegancí tam, kde se to hodí. Ale jinak ty osnovy logotvorby existují už pěknou řadu let právě proto, že fungují. Ale jak říkám, k tomu dospěješ časem sám, jako všichni ostatní. :)

Hostujeme u Server powered by TELE3