logo
05.02.2016 09:20
1
Zdravím webtržníky. Mm takový dotaz. Minulý týden jsem spustil kampaně na Skliku a dnes jsem se díval, že máme skoro 1.000,- vyklikáno, ale cílový web dle Google Analytics zaznamenal za ten týden pouze 12 návštěv. Z toho přímá návštěvnost je 4.

Začínám mít dojem, že Sklik nehraje čistou hru. Máte podobnou zkušenost? Pochybuji, že Google Analytics nějak lže.

Jen dnes jsem sledoval 10 prokliků na Skliku a na Google Analytics sleduji návštěvnost v reálném čas. A hádejte. Ano, nikdo na webu nebyl :-(

Jak postupovat v tomto případě?

Co se právě děje na Webtrhu?

05.02.2016 09:23
2
Určitě máte na cílové stránce, co je uvedena v reklamní kampani na skliku, počítadlo google analytics?
05.02.2016 09:26
3
spíš máte špatně nastavené kampaně, špatně označené inzeráty, a malé povědomí o tom, jak PPC reklama funguje (bez urážky).

Doporučuji důkladně stránku po stránce prostudovat web http://www.zaklik.cz/ a zvláštní pozornost věnovat kapitolám o tagování kampaní UTM parametry a jejich vyhodnocování.
05.02.2016 09:26
4
Ano. To byla první věc, která se kontrolovala. Kód tam je. Návštěva kohokoli z přátel, co jsem dnes testoval, se objevila.

---------- Příspěvek doplněn 05.02.2016 v 09:28 ----------

Původně odeslal Martin Kolčaba
spíš máte špatně nastavené kampaně nebo špatně označené inzeráty, nejspíš obojí. Doporučuji důkladně prostudovat web http://www.zaklik.cz/
Děkuji za tip. Prostuduji. Ale už jsem dělal řadu kampaní a nikdy jsem problém nezaznamenal. Můžná mají nějakou chybku, ale tohle je už docela extrém.
05.02.2016 09:36
6
Pokud něčemu nerozumíš, něco něvíš apod. tak co se normálně zeptat, zjišťovat a ne zakládat urážlivá a osočující témata?
Je pravděpodobnější, že sklik takto okatě krade nebo jen, že seš ňouma, co si to neumí změřit?
05.02.2016 09:40
7
Původně odeslal protected
Pokud něčemu nerozumíš, něco něvíš apod. tak co se normálně zeptat, zjišťovat a ne zakládat urážlivá a osočující témata?
Je pravděpodobnější, že sklik takto okatě krade nebo jen, že seš ňouma, co si to neumí změřit?
Možná jsem ňouma, ale vše je nastavené správně. Myslím, že tady se pokazit nic nedá pokud se na to podívám z pohledu proklikaného rozpočtu a výsledné návštěvnosti. Takže jsou dvě možnosti. Sklik nehraje fér nebo Analytics neumí počítat. Kódy jsou naházeny správně. Jiné návštěvy se počítají bez problémů. Sklik odkazuje na správnou stránku, do žádného ztraceného místa.
05.02.2016 09:59
8
Hledej.... někde máš něco špatně....
05.02.2016 10:05
9
Nebyli to roboti? Musim ale přiznat, že mám podobnou zkušenost s tím, že metriky nesouhlasily s PPC statistikama. Doporučoval bych na web přidat ještě nějaký jiný měřící script.
05.02.2016 10:22
10
Hodilo se tam více možností měření. Takže jdeme mimo 2 aplikací na sledování návštěvnosti zaznamenávat absolutně vše i z naší strany. Jsem zvěda co zjistíme.
Spíše jsem chtěl vědět, zda se někdo s něčím podobným už u Skliku setkal. A pokud ano, tak v čem byl nakonec problém.
05.02.2016 10:33
11
a psal si do seznamu a zeptal ses?
05.02.2016 10:43
12
Pro Seznam si sesbírám dostatečné množství dat. Takže pár dnů ještě budeme sbírat data a pak si to necháme vysvětlit. Pokud na něco nenarazíme, ale zatím se není ani od čeho odrazit.
Sklik je nastaven správně. GA je taky zavedeno správně. Další sledováni se nahodilo teprve. Ať je co porovnávat.
05.02.2016 10:48
13
když nemáš dostatek dat, proč tu děláš vlákno, že seznam klame?
05.02.2016 10:53
14
A máš v PPC kampaních danou správnou url adresu? :) Neposíláš návštěvníky ke konkurenci, anebo na nefunkční url? :)
05.02.2016 10:54
15
Pokud se ti nezdá ten poměr "prokliků" a v podstatě "nulové" návštěvnosti divný, tak je to samozřejmě tvoje věc. Moje věc je, že jsem zjistil hodně nestandardní poměry a proto zjišťuji, zda se s tím někdo setkal. A jinak ve vlákně se ptám, zda Sklik klame. Netvrdím, že tomu tak je. Zřejmě pracuješ pro Seznam, když se tě to neustále tak dotýká ;-)
Data mám, ale nechám si prostor pro data z více zdrojů. Umím si představit, že mě Seznam s daty z jednoho zdroje pošle někam s tím, že to nemá vypovídající hodnotu. Ostatně každý volí jiný postup. Já volím tento.

---------- Příspěvek doplněn 05.02.2016 v 11:00 ----------

Původně odeslal Antorr
A máš v PPC kampaních danou správnou url adresu? :) Neposíláš návštěvníky ke konkurenci, anebo na nefunkční url? :)
  • URL je správná. Kampaně jsem si nechal zkontrolovat před chvílí certifikovaným správcem. Vše mám v pořádku. Jen i na jeho doporučení přidal ty UTM parametry.
  • Analytics je také správně. Počítá co má a lidé, které na web pošlu se hned zobrazí i v přehledech "v reálném čase". Jen ty Sklik kampaně tam nějak nejdou vidět. Těch cca 600 prokliků.

Proto jsem založil to vlákno. Je toho dost na to, aby člověk měl pochybnost a férovosti Skliku, ale stále nechci někoho hned odsuzoval, ale snažím se zjistit, zda někdy někdo něco podobného neřešil.
Možná toto vlákno někdy někomu pomůže řešit podobný problém.
05.02.2016 11:33
16
Původně odeslal protected
když nemáš dostatek dat, proč tu děláš vlákno, že seznam klame?
"Sklik - klame zákazníky?" Jestli neznas rozdil mezi otaznikem, teckou, vykricnikem, vrat se na prvni stupen ZS. A rovnou se jich tam zeptej, co znamena slovo zabskly.

---------- Příspěvek doplněn 05.02.2016 v 11:38 ----------

Pepino: Priblizne od prosince resim podobny problem, nesedi mi tak 20-30%, ale na vysledcich se to neprojevuje. Znami po svatcich prisel s informaci, ze si jeho dcera behem Vanoc vydelala cca 3 tisice klikanim...
05.02.2016 11:39
17
Ne, takové zkušenosti nemám. Sklik funguje normálně - jen mi oproti googlu trošku vadí, že se částka zobrazuje bez DPH což spousta lidí neřeší (kouká na to, jako by to bylo s dépoháčkem) a tak to zvyšuje cenu za proklik :-) Jinak za mě Sklik v pohodě :-)
05.02.2016 13:13
18
Máte špatně nastavené kanály v GA. Google Analytics, totiž defaultně nerozlišuje návštěvnost ze Seznamu jako organickou a cpc. To si musíte nastavit sám. Takže chyba není v tom, že by Sklik klamal, ale problém je v tom GA.

---------- Příspěvek doplněn 05.02.2016 v 13:14 ----------

V skliku si zapněte automatické značkování kampaní.. A pak si v GA nastavte, že pokud bude zdroj Seznam.cz a médium cpc, tak je to placený kanál. Problem solved.

Správu kanálu najdete na Správce > Nastavení kanálů > Seskupení kanálů.

PS: že je to tímhle si můžete také zjistit tak, že mrknete do kampaní a podívate se na zdroje.. Pokud jsou URL značkované, tak tam nějaké ze zdroje Seznam.cz určo budou..
05.02.2016 17:50
19
Problém v tagování asi není, když je na webu celkově 12 návštěv, tak ty Sklikové nepadají do organicu, nepadají nikam. Ještě bych pro jistotu zkusila tu reklamu prokliknout. Může tam být nějaké nešťastné přesměrování nebo něco hůř viditelného. Jinak je nejpravděpodobnější, že opravdu někde chybí nasazený GA kód, případně že je v GA zapnutý nějaký filtr. Kdybychom věděli, o jaký web jde, možná by se na to dalo přijít hned.

Jinak co se týká klamání Skliku. Sklik neklame. A kdyby klamal, věřím, že neni tak blbej, aby to dělal na miniaturních inzerentech, kde by si vymyslel 100 % prokliků, když by to mohl udělat na velkých inzerentech, kde se v těch statisících může ztratit leccos.