Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

E-shop – vystavované doklady a kontrolní hlášení k DPH

AnotherProject
verified
rating uzivatele
30. 12. 2015 16:02:51
Zdravím vespolek,
rád bych požádal zdejší fórum o radu, jak postupovat dále, neboť nad tímto problémem sedíme již několik měsíců a nedokažeme příjít na to, jak vlastně fungovat dál.
Jsme plátci DPH, provozujeme malý e-shop, denně vystavíme cca 15-20 faktur, faktury vystavujeme přímo na e-shopu, pomocí modulu do Prestashopu.
Svoji účetní nemáme, účetnictví nám zpracovává externí účetní firma.
Zatím jsme účetní předávali tržby souhrnně za kalendářní měsíc - nezpracovávala tedy každý námi vydaný doklad zvlášt.
Od nového roku nebude tento způsob díky kontrolnímu hlášení k DPH asi možný, což by znamenalo, že by musela zpracovat každou námi vydanou fakturu zvlášť. Účetní se chystá od nového roku zdražovat, díky čemuž by jenom zpracování námi vydaných faktur znamenalo náklady cca 10000-12000Kč měsíčně. Vzhledem k tomu, že cca 1/3 objednávek je na opravdu malé částky 25-200Kč, kdy cena za zpracování faktury účetní ve výsledku převyšuje zisk z takové objednávky, přemýšlíme, jak vlastně postupovat dále, abychom fungovali podle legislativy správně a zároveň, aby to pro nás mělo ještě smysl dělat.
Otázka tedy je, jaké doklady k nákupu vystavovat, zda vůbec vystavovat doklad ke každému nákupu, zda učetní předávat pouze doklady, kde kupující uvedl IČ nebo DIČ a ostatní jí dávat dále souhrně?
Před Vánocemi jsem kupoval dárek ve Vivantisu a velmi mne zarazil doklad, který jsem obdržel - Doklad o prodeji - slouží pro uplatnění reklamace, neslouží jako daňový doklad. Pokud chci daňový doklad, musím si o něj požádat. Toto by bylo asi ideálním řešením, neboť by bylo hned jasné, který doklad musíme dát do kontrolního hlášení a které můžeme vykázat souhrnně v tržbách.
Jaký máte na toto názor, případně co byste doporučovali, abychom minimalizovali náklady na zpracování účetnictví.
Díky za každou radu!
30. 12. 2015 16:02:51
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-vystavovane-doklady-a-kontrolni-hlaseni-k-dph/#reply1161853
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 12. 2015 16:12:36
Samostatne se hlasi jen faktury nad 10 000 a to jen osobam povinnym k dani.
30. 12. 2015 16:12:36
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-vystavovane-doklady-a-kontrolni-hlaseni-k-dph/#reply1161852
Pavel
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 12. 2015 17:32:07
Já k tomu jen dodám, že u zmiňovaných vystavených faktur do 10000 musíte kumulativně sečíst základ daně a dph a výsledek zapsat do oddílu A.5. Kontrolního hlášení. Viz http://www.uctujemeprovas.cz/strucny-pruvodce-kontrolnim-hlasenim
30. 12. 2015 17:32:07
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-vystavovane-doklady-a-kontrolni-hlaseni-k-dph/#reply1161851
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
30. 12. 2015 18:07:50
Zajímavější než nutnost hlásit faktury je druhá strana - automatické pokuty. Pokud něco nebude souhlasit, úřad pošle dotaz a pokud se zrovna trefí do svátku, tak můžete mít třeba jen jeden pracovní den na vysvětlení, jinak vzniká automaticky pokuta.
Pokud plátci tvoří jen pár objednávek, osobně bych jim raději neprodával a je vyřešeno - nejspíš to vyjde levněji a navíc tím mizí riziko.
30. 12. 2015 18:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-vystavovane-doklady-a-kontrolni-hlaseni-k-dph/#reply1161850
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit