07.12.2015 19:14
1
Píšu docela naštvaně. Do FB marketingu dávám malé peníze, upřímně řeknu že to nemá žádné výsledky, doteď jsem neměl ani jednu konverzi a už v tom mám asi 2000 Kč.

Teď jsem si ale všiml že statistiky dosahu a kliknutí budou pěkný nesmysl, je to vidět hlavně na eshopu který nemá skoro žádné přístupy a jediným zdrojem v ten den je právě facebook. Dvou denní kampaň za 10€ má 20 a 23 kliknutí, dosah 8 tisíc.

Jenže Google Analytics naměří 9 návštěv a 15 návštěv.

Snažím se aspoň slovně vybrečet do nějaké podpory, ale najít formulář v nápovědě je absolutně nemožné, celé je to dělané jako obecná nápověda, je tak nějaké komunitní fórum kam mohu napsat problém, ale nikdo na dotazy neodpovídá, hlavně že mohu pozvat kamaráda aby se k tomu vyjádřil.

například https://www.facebook.com/business/he...04748380217808
https://www.facebook.com/business/he...04270238292169

Máte taky tak špatnou zkušenost, jak by to dopadlo u agentury? Má vyjednanou podporu, má vyjadnené že ji nepodvádí? Protože mi trochu příjde divné. Nějak obecně jsem popsal mé snažení tady http://www.salab.cz/eshop/novinky.html

Podoba nejnovějšího příspěvku http://www.imagehosting.cz/images/sasgdg.jpg
07.12.2015 19:34
2
Investované 2000 Kč je příliš málo na nějaké závěry. FB děláme a máme z toho i konverze. Ale obecně FB není asi nejlepší zdroj na konverzní kampaně, nicméně funguje.

Ve statistikách FB sleduješ "kliknutí", nebo "kliknutí na web"? Jsou to 2 rozdílné metriky. A prokliky ve statistikách na FB a v GA nebudou sedět přesně nikdy. Stejně jako u AdWords, SKlik atd.

Popros, nebo si zaplať někoho zkušeného, aby ti kampaně poladil.
08.12.2015 06:04
3
Do FB marketingu dávám malé peníze, upřímně řeknu že to nemá žádné výsledky, doteď jsem neměl ani jednu konverzi a už v tom mám asi 2000 Kč.
To, že FB zaplatíš 2000 Kč ještě neznamená, že ta reklama je správně nastavená a měla by fungovat. Lidi vyhazují oknem mnohem větší částky než 2k.

Dvou denní kampaň za 10€ má 20 a 23 kliknutí, dosah 8 tisíc. Jenže Google Analytics naměří 9 návštěv a 15 návštěv.
Jak psal onsad, je rozdíl mezi kliknutím na FB a návštěvou v Google Analytics. Na FB je rozdíl mezi kliknutím a kliknutím na odkaz.

Má vyjednanou podporu, má vyjadnené že ji nepodvádí?
Myslet si, že FB po celém světě vydělává tím, že inzerenty podvádí, je při nejmenším paranoidní


Podle článku tedy chápu, že např. cílení u kávy bylo ženy 18+. Sorry, to není cílení reklamy, to je prostě střílení na slepo.

Jak píšeš ve svém článku "u spousty věcí nevím co jsou" -> tady bude zakopaný pes. Jestli můžu doporučit: buď začni hodně studovat dostupné zdroje (blogy, FB nápověda, FB Blueprints, školení) a / nebo si na to někoho najdi.
08.12.2015 06:50
4
No, třeba ten nalinkovaný obrázek - reklama vůbec nevyužívá prostor pod ním (při nastavování je to okno news feed link description). Ten obrázek má buď moc textu, nebo je to hodně těsné, FB bannery pro reklamu mohou mít max 20 % textu, ověřit to jde tady: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Facebook help nemá, jen to jejich srandovní fórum, to je skutečně jejich největší bolístka.

Analytics a Facebook budou vždy měřit rozdílně (hlavně konverze). Je proto důležité sledovat spíš trendy a ne konkrétní čísla.

Trochu ještě rozvedu, že dát 2 000 Kč na reklamu je statisticky zanedbatelné - celkově PPC je statistika a zákon velkých čísel. Když se dobře nastaví a reklama dostane dostatečný čas a prostor, výsledky se neomylně dostaví. Místo peněz bych to spíš bral tak, aby měla konkrétní reklama řekněme 400-500 kliknutí, než se z ní udělá nějaký závěr (ideální cifra je však spíš 1 000).

A na závěr - PPC není vhodná metoda propagace, když člověk počítá každou tisícovku.
08.12.2015 10:09
5
Původně odeslal OndrejDyrka
No, třeba ten nalinkovaný obrázek - reklama vůbec nevyužívá prostor pod ním (při nastavování je to okno news feed link description). Ten obrázek má buď moc textu, nebo je to hodně těsné, FB bannery pro reklamu mohou mít max 20 % textu, ověřit to jde tady: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Facebook help nemá, jen to jejich srandovní fórum, to je skutečně jejich největší bolístka.

Analytics a Facebook budou vždy měřit rozdílně (hlavně konverze). Je proto důležité sledovat spíš trendy a ne konkrétní čísla.

Trochu ještě rozvedu, že dát 2 000 Kč na reklamu je statisticky zanedbatelné - celkově PPC je statistika a zákon velkých čísel. Když se dobře nastaví a reklama dostane dostatečný čas a prostor, výsledky se neomylně dostaví. Místo peněz bych to spíš bral tak, aby měla konkrétní reklama řekněme 400-500 kliknutí, než se z ní udělá nějaký závěr (ideální cifra je však spíš 1 000).

A na závěr - PPC není vhodná metoda propagace, když člověk počítá každou tisícovku.
Cez víkend som mal spustenú FB reklamu.. dosiahol som 500 naštevnikov, z toho 230 likes, 0 nákup,...

Podotknem že mám najnižšie ceny na trhu...

---------- Příspěvek doplněn 08.12.2015 v 10:11 ----------

Původně odeslal lukas31
To, že FB zaplatíš 2000 Kč ještě neznamená, že ta reklama je správně nastavená a měla by fungovat. Lidi vyhazují oknem mnohem větší částky než 2k.


Jak psal Matěj, je rozdíl mezi kliknutím na FB a návštěvou v Google Analytics. Na FB je rozdíl mezi kliknutím a kliknutím na odkaz.


Myslet si, že FB po celém světě vydělává tím, že inzerenty podvádí, je při nejmenším paranoidní


Podle článku tedy chápu, že např. cílení u kávy bylo ženy 18+. Sorry, to není cílení reklamy, to je prostě střílení na slepo.

Jak píšeš ve svém článku "u spousty věcí nevím co jsou" -> tady bude zakopaný pes. Jestli můžu doporučit: buď začni hodně studovat dostupné zdroje (blogy, FB nápověda, FB Blueprints, školení) a / nebo si na to někoho najdi.
Poznáte nejakého marketing špecialistu? Ktorý urobí i reálne výsledky?
08.12.2015 10:34
6
Cez víkend som mal spustenú FB reklamu.. dosiahol som 500 naštevnikov, z toho 230 likes, 0 nákup,...
Přes víkend jsem si sám postavil dům. Spadnul. Znamená to, že domy nefungují?
08.12.2015 11:21
7
Původně odeslal lukas31
To, že FB zaplatíš 2000 Kč ještě neznamená, že ta reklama je správně nastavená a měla by fungovat. Lidi vyhazují oknem mnohem větší částky než 2k.


Jak psal Matěj, je rozdíl mezi kliknutím na FB a návštěvou v Google Analytics. Na FB je rozdíl mezi kliknutím a kliknutím na odkaz.


Myslet si, že FB po celém světě vydělává tím, že inzerenty podvádí, je při nejmenším paranoidní


Podle článku tedy chápu, že např. cílení u kávy bylo ženy 18+. Sorry, to není cílení reklamy, to je prostě střílení na slepo.

Jak píšeš ve svém článku "u spousty věcí nevím co jsou" -> tady bude zakopaný pes. Jestli můžu doporučit: buď začni hodně studovat dostupné zdroje (blogy, FB nápověda, FB Blueprints, školení) a / nebo si na to někoho najdi.
Nejsem Matěj. :) Nebo koho jsi myslel?
08.12.2015 11:27
8
Původně odeslal onsad
Nejsem Matěj. :) Nebo koho jsi myslel?
sorry, nevim, kde jsem to vzal :)
08.12.2015 11:52
9
Původně odeslal Rony02
Cez víkend som mal spustenú FB reklamu.. dosiahol som 500 naštevnikov, z toho 230 likes, 0 nákup,...

Podotknem že mám najnižšie ceny na trhu...
Nemám křišťálovou kouli. Nasdílejte mi Business Manager a uvidíme, kde je problém (a nebo Lukášovi či druhému Ondrovi, když budou mít zájem, to je celkem jedno). Reálné výsledky děláme všichni tři, ono bez toho moc nejde se marketingem dlouhodobě živit :)