Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Neuznaná reklamace pneu

Milan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 10. 2015 20:49:44
Chtěl jsem se na vás obrátit s dotazem, co dál s tímto problémem. V květnu 2015 jsem koupil na pneu-kvalitne.cz dvě pneu 215/70 R 15 C Barum Vanis2. V srpnu, po ujetí cca 2500 km, jsem si všiml, že jedna pneu je popraskaná na běhounu, na dvou místech.Při důkladné kontrole druhé pneu, jsme našel také začínající praskliny.
Obě pneu jsem sundal a poslal poštou na reklamaci.
Eshop poslal pneu na reklamační oddělení Barum Continental, bohužel, reklamaci neuznali :
Obutí vozidla vykazuje poškození v oblasti běhounu. Jedná se o následky vnějšího mechanického působení.
Protože s autem jezdím jenom já, nejsem si vědom nějaké situace, kde by toto mohlo nastat a nějak si neumím představit, že toto vzniklo na obou předních nových pneu a na zadních starších pneu není nic poškozeno.
O peníze jde samozřejmě v první řadě :-) ,ale nejvíce mně štve ta bezmoc.
Neporadíte, co dál?
28. 10. 2015 20:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149229
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
28. 10. 2015 21:01:35
cituji "Proč je vlastně výhodné, že se zboží poškodilo v prvních 6 měsících? Odpověď dává § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak.
Proto vy nemusíte dokazovat prodavači, že jste škodu nezpůsobili svým nevhodným zacházením, ale prodavač musí dokázat vám, že jste s věcí zacházeli jinak než podle návodu. Pokud vám to nedokáže (většinou nemá jak, i kdyby jste s věcí skutečně nakládali jinak, než je vhodné), reklamaci vám musí uznat."
Viz.: http://www.jaktak.cz/jak-reklamovat-zbozi-v-prvnich-6-mesicich-od-nakupu.html
Informoval bych o tom prodejce, že u pneu za 2000 Kč se nebudeš dohadovat a pokud ano, upozorni ho, že máš po dobu reklamace nárok na náhradu škody vzniklé reklamací, tak aby náhodou nemusel platit i za pneu, které si koupíš u konkurence. Vsadím se, že tu někdo začne diskutovat o tom, že na to nemáš nárok, ale pravda je, že ANO, máš.
28. 10. 2015 21:01:35
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149228
Milan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 10. 2015 21:05:38
I když mají v ruce toto?
28. 10. 2015 21:05:38
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149227
Pawlisko: zakon co citujete jiz dva roky neplati, nicmene rozpor v jinych paragrafech je zde porad. Problem rozporu je ten, ze je sice dukazni bremeno na prodejci, ale pokud s vysledkem nesoihlasite musite se stejne soudit.
Dle prodejce doslo k prokazani spatneho pouzivani a pokud vy jako spotrebitel s tim nesouhlasite ve finale nez soudni cestou svuj narok nevymuze.
28. 10. 2015 21:45:46
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149226
lahwin
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
29. 10. 2015 00:40:30
Pneumatiky právě nejsou poškozené v běhounu ale na konci bočnice.
Podle fotek soudím,že jste tato ani nemohl pneu poškodit pouhým používáním.
Mám pneuservis a tak Vám píšu svůj názor, jděte za právníkem (500kč) sepište dopis a vyzvěte společnost ke smíru v této situaci.
Na 90% Vám vyhoví a nebudou to dále řešit.
Zatím jste si ještě pořádně nedupnul :o)
29. 10. 2015 00:40:30
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149225
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 10. 2015 06:36:56
Logicky vzato bych se divil, kdyby Barum reklamaci uznal. Tohle je jasná vada materiálu a pokud mají problém v celé výrobní sérii, tak by to pro ně znamenalo finanční katastrofu.
29. 10. 2015 06:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149224
Jan
verified
rating uzivatele
29. 10. 2015 07:43:16
Zdravím
napiště mi do zpráv číslo objednávky a datum kdy jste zboží kupoval. Napíši bývalému kolegovi ať Vám reklamaci uzná.
29. 10. 2015 07:43:16
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149223
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
29. 10. 2015 11:25:37
WSE je hodný, každopádně kdyby nenapsal, tak bych radil to samé co lahwin, akorát bych předtím kontaktoval prodejce, protože soudní posudek ti za 500 Kč nikdo neudělá a je dobré informovat prodejce o tom, že postupuješ podle svého práva, posíláš pneu soudnímu znalci v oboru pro pneu a že poplatky, které uhradíš budeš chtít zaplatit soudní cestou.
Vyjádření Barum je směšné, ale co se dalo čekat.
Zkušenost dobrá a příště se Barumkám vyhnout.
29. 10. 2015 11:25:37
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149222
Milan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
25. 11. 2015 21:41:10
Díky WSE za snahu.
Chtěl jsem se zeptat, podle OZ, platí na tento problém bod 2
Ust. § 2161: „Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“
Jak by jste poradili, jak pokračovat dále. Dle toho co jsem hledal na netu, i tel. hovoru dtest.cz je na ESHOPU dokázat, že jsem zboží poškodil já, že tam vada nebyla, a že nestačí vyjádření reklamačního oddělení výrobce. Soudního znalce jsem si již zkontaktoval, prozatím ale zakázku nezadal.
Dá se do vzniklé škody započítat poštovné, které jsem hradil ? I když jsem se někde dočetl, že co se týče pneu, měl eshop zajistit dopravu pneu svým dopravcem na vlastní náklady. Dále dá se započítat nutnost zakoupení nových pneu? To jsem se také někde dočetl. Berte to jen jako dotazy. Protože pokud se dostanu se škodou nad 5000 Kč, mám ještě možnost řešit spor v zastoupení.
A ještě myšlenka. Mám krásnou doménu nedoporuceno.cz , chtěl bych celý příběh mých dvou "kvalitních" pneu a přístupu eshopu pneu-kvalitne.cz zveřejnit a průběžně doplňovat.
Děkuji za tipy.
25. 11. 2015 21:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149221
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
26. 11. 2015 10:49:45
právě jsem rozhodoval jestli Barum, nebo Fulda, nyní mám jasno, děkuji.
26. 11. 2015 10:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149220
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
26. 11. 2015 11:57:39
Na druhou stranu, není statisticky divné že na dvou gumách se objevila stejná závada? Počítám že po výrobě a při expedici se s nimi různě manipuluje, takže to asi nebudou dvě pneumatiky které byly vyrobeny hned za sebou na stejném stroji.
Spíš mě napadá jestli nemohlo dojít k nějakému poškození (pořezání, poleptání...) třeba u přepravce, když ty pneumatiky šly od eshopu k tobě. Tehdy mohlo jít o nějaké malé poškození, které se používáním zvětšilo a způsobilo dnešní trhliny.
26. 11. 2015 11:57:39
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149219
Milan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 1. 2016 13:19:35
Zdravím, po prosincovém zahlcení prací se vracím k tomuto tématu. Ještě pořád mně to nepřešlo, vrrrrr. Nabízím tomu, jehož rada povede k nějakému výsledku, náhrada, uznání reklamace a pod. 30 % se získané částky. Už jsem zjišťoval tolik informací, že jsem z toho jelen. Ale vzdát se mi to nechce, jelikož jsem přesvědčen o neprávem neuznané reklamaci.
2. 1. 2016 13:19:35
https://webtrh.cz/diskuse/neuznana-reklamace-pneu/#reply1149218
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit