Zadejte hledaný výraz...

5DM.cz – ušetřete si nervy a čas.

Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
16. 10. 2015 13:15:39
Ahoj,
rád bych varoval všechny potenciální prodejce reklamy firmě 5DM.cz. Přesněji před paní Turkovou, ale on ten problém je více méně globální.
V minulosti jsem měl problém v nezaplacení faktury, který až když jsem si "postěžoval" na facebooku byl řešený přímo panem Hardynem. Dostal jsem odpověď ve stylu "kolega byl 3483942343 dní na dovolené". Vlastně jsem dostal ještě zdupané, že to řeším takto. Hlavně, že u nich je normální, že někdo jede na delší dobu pryč a vlastně jeho práci nikdo nehlídá, klienti jsou jim asi fuk a nevím co ještě....
Tehdy jsem to neřešil, ale v posledním případě jsem se už rozhodl si "zabékat" tady a hezky veřejně.
Paní Turková mě oslovila 20. 5. 2015 se zájmem o inzerci na mých webech a tehdy to začalo...
Průměrně mi odpovídala na mé e-maily po 9 dnech (nejdéle nereagovala 15 dní).
Já ji odpovídal na její e-maily obratem až na 2 výjimky, avšak průměrně po 1,8 dnech.
Od úplného počátku jsem paní Turkové dal jasně najevo, že nebudu prodávat PR článek trvale, když tu stejnou cenu získám za umístění odkazu na 1 rok, takže PR článek ok, ale za cenu odkazu na 1 rok a platnost článku tak opět pouze 1 rok. Pro příklad, pokud prodám odkaz na pojištění za 100 Kč na měsíc, tak přeci neprodám PR článek za 1000 Kč s trvalým umístěním, když ani PR články na webu běžně neprodávám...
No inu, domluvili jsme se, že článek bude umístěn na 1 rok za dohodnutou cenu, paní Turková mi po nějaké době dodala článek, já ho umístil, poslal fakturu 9. 9. 2015, načež mi 4. 10. 2015 napsala, že jsme se domluvili na trvalém článku, ať upravím fakturu. Světe div se, faktura není zaplacená a dnes mi napsala, že pokud nebude článek trvalý, tak nemá zájem o publikování, přičemž článek je na webu už nějaký ten týden.
Nejde mi to ty peníze, je to tisícovka +-, ale o to, že ve firmě 5DM.cz s.r.o. jsou neskutečně neschopní a to jsem posílal i stížnost panu Hardynovi (ani si neráčil odpovědět).
Komunikace s paní Turkovou se vedla téměř půl roku, článek byl nasazený, faktura vystavena a ona si pak vlastně vzpomněla, že článek chce trvalý a tak ho nechtějí....
Proto doporučuji se této firmě vyhnout, protože tím ušetříte svůj čas...
Pavel
16. 10. 2015 13:15:39
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146782
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
16. 10. 2015 14:06:12
...Přitom si stačilo jen říct: Po zaplacení vystavené faktury bude článek umístněn....a to by se ušetřilo času, nervů....
16. 10. 2015 14:06:12
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146781
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
16. 10. 2015 14:13:23
Podle mých zkušeností to takhle moc nefunguje, každopádně už samotná komunikace před samotným umístěním článku a vystavení faktury trvala téměř 4 měsíce!
16. 10. 2015 14:13:23
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146780
McFly
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
16. 10. 2015 14:34:46
5DM.cz? Co mi to jen říká? Jo aha, provozovatel TopSleva.cz, známí to spammeři!
16. 10. 2015 14:34:46
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146779
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
16. 10. 2015 14:36:26
Po splatnosti faktury jsi měl článek stáhnout a upozornit, že nedošlo k platbě a dokud nebude zaplacen, nebude umístěn :-)
16. 10. 2015 14:36:26
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146778
Michal101
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 10. 2015 14:52:28
Zdravim,
diky za zpetnou vazbu. Je mi lito, kdyz spoluprace neprobiha podle predstav zucastnenych. Podle me zkusenosti kazda spoluprace je o dohode dvou nebo vice stran a pokud neco skripe, neni to uplne cernobile. Pokud mi date prilezitost, rad pro vas celou vec overim.
Muzu poprosit o podrobnosti k vyse uvedene stiznosti?
- na jakem webu prodavate odkazy - dohledam si detaily
- zminujete, ze jste mi psal a neracil jsem se odpovedet - kam a kdy jste mi psal?
Michal
5DM.cz
16. 10. 2015 14:52:28
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146777
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
16. 10. 2015 15:49:47
Napsal pekova;1233532
Po splatnosti faktury jsi měl článek stáhnout a upozornit, že nedošlo k platbě a dokud nebude zaplacen, nebude umístěn :-)
Už jsem výše psal, že mi jde o kompletní přístup, nejenom o zaplacenou fakturu. Nezaplacená faktura byla jenom drobnost oproti tomu, že se s někým půl roku na něčem domlouváte, vše je odsouhlasené a téměř po měsíci se paní Turková ozve, že za těchto (domluvených) podmínek inzerci nechce.
Michale,
ověřovat už nic nemusíte, protože kdybych měl s vámi chuť ještě něco řešit, tak bych tu nic nepsal.
E-mail jsem poslal 7. 10. 2015 v 7:08 na adresu info@5dm.cz, která máte uvedený na stránkách 5dm.cz a počítám, že se k vám jako jednatelovi společnosti dostane. Možná bych popřemýšlel, proč se k vám nedostal? Kolega na dovolené nebo e-mailová schránka je zrušená?
Web tady snad ani ukazovat nemusím, není to předmětem.
Ohledně e-mailu, který jste mi poslal, je tam jeden ze dvou e-mailů, na který jsem paní Turkové odpověděl později, to máte pravdu, ale co... Tady jen citace zprávy:
Dobrý den Pavle,
omlouvám se za opožděnou odpověď.
Měli bychom zájem o zveřejnění PR článku na havarijní pojištěn pro srovnávač TopSrovnání.cz za 1000Kč s garancí trvání článku 1 rok:
Havarijní pojištění vozidel - srovnání online | TopSrovnani.cz…
Jaké jsou podmínky pro publikování?
Přeji hezký den
Tereza Turková
V mé odpovědi, kterou jsem poslal za 4 minuty bylo:
Tak za 1000 Kč bez DPH za web se domluvit můžeme. Roční garance není problém. Odkazovat by to mohlo klidně z homepage na ten článek, ale ten byste museli dodat.
Pavel
Tato korespondence proběhla 10. 8. 2015 načež si paní Turková téměř po 2 měsících vzpomněla, že takto to vlastně nechtěla a 4. 10. 2015 mi napsala:
Dobrý večer Pavle,
myslela jsem, že jsme se domluvili na tom, že článek bude v archivu webu trvale.
Můžete to prosím do faktury upravit?
Přeji hezký večer
Tereza Turková
Načež jsem ji za minutu odpověděl, že se podívám do konverzace a za další 3 minuty ji napsal:
"Měli bychom zájem o zveřejnění PR článku na havarijní pojištěn pro srovnávač TopSrovnání.cz za 1000Kč s garancí trvání článku 1 rok:
Havarijní pojištění vozidel - srovnání online | TopSrovnani.cz…
"
Na základě této věty jsme se domluvili, že garance trvání článku je 1 rok.
Proto v tom nevidím problém.
Pavel
Pohádky je konec, paní Turková se ozvala až dnes, téměř po 14 dnech (asi zase dovolená) s tím, že zájem vlastně nemají :)
16. 10. 2015 15:49:47
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146776
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
16. 10. 2015 15:57:54
Jak jsem řekl, do žní, potom půjdeš k Turkovi:-))) Sorry za OT, ale musel jsem:-))
16. 10. 2015 15:57:54
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146775
Michal101
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 10. 2015 18:31:50
Zdravim Pavle,
diky za reakci. Moje zkusenost je takova, ze kazdy vidi realitu z toho sveho pohledu. Je v podobnych situacich temer nemozne, ze jedna strana uzna, ze ta druha ma pravdu.
Osobne moc nerozumim vasim argumentum.
1. Jsme v pozici kupujiciho a vy v pozici prodejce. Jako kupujici zvazujeme, kam investujeme penize a za jakych podminek. Uvadite zde stiznost, ze jsme vam reagovali v radech dni a nejdele jste musel cekat 14 dni. Chapu, ze to muze z pohledu zivnostnika vypadat jako dlouha doba, ani z meho pohledu to neni idealni. Na druhou stranu, na vsechny dotazy vzdy odpoved prisla a to max. do dvou tydnu. Pokud se vas business nekdy rozroste a budete spolupracovat s velkymi korporatnimi firmami a zachovate si podobny standard vztahu se svymi klienty, budete si muset zakladat podobne negativni prispevky se stiznostni na sve klienty skoro kazdy den.
2. Uz pred 5-ti mesici jsme vam komunikovali podminky, za kterych jsme ochotni jit do spoluprace. Tyhle podminky jste v prubehu spoluprace nedodrzel. To zde nezminujete.
3. Uprimne jsem jeste nikdy ve sve kariere nezazil, ze si obchodnik verejne stezuje na sve zakazniky, ze jim trva 8-14 dni odpoved. Zaroven zde na foru uvadite podrobnosti a citace z obchodni/business korespondence. To je vec, nad kterou bych se ve vasi pozici zamyslel, zda je legitimni zverejnovani obchodni korespondenci se nami jakozto klientem bez naseho svoleni. Obecne zverejnovani vytrzku obchodniho komunikace a obchodniho tajemstvi nevrha z meho pohledu dobre svetlo na vasi legitimitu.
Michal
---------- Příspěvek doplněn 16.10.2015 v 18:32 ----------
Napsal Esofin;1233548
Jak jsem řekl, do žní, potom půjdeš k Turkovi:-))) Sorry za OT, ale musel jsem:-))
Je to vtipny. :)
16. 10. 2015 18:31:50
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146774
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 10. 2015 18:48:50
Neviem prečo tu píšete tieto starosti s platbami. Koho zaujíma kto, kde a kedy s vami komunikoval či nie? Ak máte zákonné pohľadávky riešte ich súdnou cestou a neokrádajte sa o čas. I tak vám na toto fóre nikto nepomôže.
Je fajn že ste upozornili na potencionálne nebezpečie, ale tým to malo končiť.
Nič v zlom, ale z takýchto výlevov a amaterizmu začínam v poslednej dobe byť nervózny.
16. 10. 2015 18:48:50
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146773
Michal101
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 10. 2015 19:08:30
Ono hlavne neni co platit. :-) To si je Pavel Jilek predpokladam vedom a pokud to ctu spravne, tim smerem stiznosti nejdou. Nechci zachazet do detailu ani posilat vycuc z komunikace. To sem z meho pohledu nepatri, to je obchodni vztah mezi 5DM.cz a Pavlem Jilkem a ten dobre vi, jake podminky spoluprace jsme navrhli pred 5-ti mesici a jak se ty podminky z nejakeho duvodu menily. Kazda strana bude rikat asi neco jineho a ono to je celkem jedno, ke spolupraci z nejakeho duvodu nedoslo. Podle me zbytecne venovat tomu energii a cas.
Stiznosti Pavla Jilka jsou k rychlosti komunikace. Pro nas je top priorita komunikace s uzivateli na projektech, tam si drzime prumer v radu jednotek hodin a dlouhodobe jej tlacime dolu. Na vybranych projektech jsme dostupni online pres live chat. Komunikace s uzivateli je pro nas dulezita. V pripade nakupu reklamy tak pruzni jiz nejsme. Je mi to lito, je to fakt. Kdyz to reknu otevrene, nakupy PR clanku a zpetnych odkazu maji pro nas stale mensi prioritu, podobne jako pro jine firmy. Tam neskryvam, ze reagujeme kolem toho jednoho tydne, jak zde Pavel Jilek zminuje. Nezazil jsem, ze by nekdo prodaval sve sluzby a stezoval si verejne na klienta kvuli tyden trvajicim odpovedim.
16. 10. 2015 19:08:30
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146772
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
16. 10. 2015 21:04:33
Krizový manažment? Otočit problémy klienta na něj?
16. 10. 2015 21:04:33
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146771
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
16. 10. 2015 21:47:55
no já nevím.....vlastním několik magazínů ale řešit jestli se klient ozval včera nebo zítra mi přijde přitažené za vlasy....Dám nabídku, odsouhlasí, jestli ji odsouhlasí za měsíc je mi to celkem jedno, není to jediný zákazník...a řeším až to prostě přijde a je na to čas. Jestli nezaplatí fakturu řeším to jinak. Ve chvíli kdy článek, reklamu zveřejním začínám plnit službu a pak není co řešit :-)
16. 10. 2015 21:47:55
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146770
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
17. 10. 2015 10:28:28
Michale,
k těm argumentům...
1. Že jsem živnostník je problém? Spoustu podnikatelů má živnostenský list, to je jakože spodina? Nemám potřebu si zakládat s.r.o. a přicházet tak o peníze. Znám spoustu lidí, kteří mají i desítky s.r.o. a upřímně je nechápu. Argumentovat tím, že je někdo živnostník? Opravdu?... Ale to spíše mimo téma.
Za 6 let, co ten živnostenský list mám jsem prodal stovky reklam, spolupracoval ještě s "většími" klienty, než máte vy a nikdy jsem tak absurdní věc jako PR článek neřešil 5 měsíců! Maximálně si pamatuji možná 14 dní.
2. Lžete, já jsem paní Turkové jasně napsal, že neprodám trvalý PR článek za cenu ročního umístění odkazu. Tuto informaci jsem ji napsal hned na začátku a ona mi napsala, že kupujete pouze trvalé PR články, na což jsem reagoval, že za tyto peníze to neprodám. Pak se mi ozvala znovu, že o umístění článku má velký zájem a jak už jsem zmiňoval výše, ona souhlasila s ročním umístěním, tečka. Tuto informaci máte v e-mailu, tak co se tváříte, že ne?
3. Znovu, 1 PR článek paní Turková řešila 5 měsíců. Jestli vám toto přijde jako normální doba? Za těch 5 měsíců jsem prodloužil a prodal desítky odkazů za desítky tisíc korun, paní Turková nebyla schopná 1 PR článek vyřešit za 5 měsíců. Obchodní korespondence? Pravda, vy jste poptali službu, já ji za POTVRZENÝCH podmínek sjednal, ale k zaplacení služby nedošlo a vlastně si pak paní Turková uvědomila, že dohodla něco, co nechce. Toto není obchod...
Gabonator:
Máte pocit, že jsem si na webtrh šel pro pomoc? Jakože "prosím, prosím, ať mi zaplatí?", NE! To opravdu ne. Já jen upozornil potenciální prodejce inzerce a PR článků před chováním paní Turkové v 5DM.cz. Doporučuji s nimi ani nezačínat komunikaci, protože budete řešit 1 PR článek :D 5 měsíců, pak ho umístíte na web, pošlete fakturu a za pár týdnů se vám někdo ozve s tím, že vlastně o reklamu nemá zájem, protože takto jste se nedomluvili.....
Koho zaujíma kto, kde a kedy s vami komunikoval či nie?
Vás to asi určitě nezajímá a proto jste si otevřel toto vlákno a všechny příspěvky si přečetl...
Nič v zlom, ale z takýchto výlevov a amaterizmu začínam v poslednej dobe byť nervózny.
Nervózní být nemusíte, ignorujte informace které vás nezajímají. Většinou každé upozornění, které se na webtrhu objeví pomůže spoustu lidem.
K dalšímu příspěvku Michale,
Já furt nevím jakou komunikaci čtete, klidně mi ji přepošlete, ale já jsem, opakuji, předal paní Turkové podmínky, za které jsem schopen umístit PR článek a paní Turková mi to schválila. Já jsem nic neotáčel, prostě mi schválila moje podmínky. Za vašich podmínek bych v komunikaci ani nepokračoval. Co se týče platby, já od vás peníze nechci. Ono celé to vlákno není kvůli té tisícovce, ale kvůli neschopnosti vyřešit 1 PR článek v normální době, kterou vy stále berete jako normální.
Znovu.... 1 PR článek řeší paní Turková 5 měsíců.... a dle vás to je normální..
Oháníte se týdenním zpožděním v odpovědi... Nejde o týden, jde o těch 5 směšných měsíců...
Dusivk:
Pokud to je bráno na mě, tak já krizi nezažívám, já upozorňuji před přístupem...
Peter Lacek:
Já vlastním přes 100 webů na kterých nabízím inzerci a věř mi, že inzerentů mám také spoustu. Proto mohu porovnávat a proto je mi prostě záhadné, jak někdo může řešit 1 PR článek 5 měsíců. Mě by nevadilo, kdyby mi paní Turková odpověděla za 2 měsíce s odsouhlasením inzerce a zasláním článku. Když prodám inzerci, je to vyřešené v průměru během 3 e-mailů a ještě ten den. A to prodám třeba 25 inzercí současně. Mě prostě zaráží a proto vzniklo toto vlákno, že kdo může řešit nákup 1 (slovy "jednoho") PR článku 5 měsíců a pak si ještě dovoluje napsat, že takové podmínky jsme si nedomluvili.
V příspěvku je jasně vidět, že paní Turková odsouhlasila moje podmínky aneb roční umístění PR článku na webu. Ve faktuře se tato informace objevila (jak jinak...) a opět po nějaké době (14 dní) se paní Turková ozve, že takhle to nechce?
Živnostník Pavel...
17. 10. 2015 10:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146769
Markéta Kuchařová
verified
rating uzivatele
17. 10. 2015 11:22:54
zajímavé, chápu to tak, že v 5dm jsou trochu mimo.. jinými slovy mají asi spoustu jiných věcí na práci. Paní Turková akorát přehlédla ona slova "s roční garancí".. a pak se tomu za půl roku divila.. to je asi tak všechno. Je trapné, že pak umístění článku odmítli.. asi jim o to umístění ani moc neběželo. Cena 1000kč za článek na rok je solidní. Ale fakt je podle mě ten, že ve větších firmách to takhle někdy opravdu chodí.. na všechno čas.. i peníze (což se tady nepotvrdilo:). Díky za info.
17. 10. 2015 11:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/5dm-cz-usetrete-si-nervy-a-cas/#reply1146768
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit