logo
12.10.2015 10:29
1
Zdravím,

narazila jsem u jedné firmy (klienta) na zvláštnost - mají relativně nový web a pro Sklik mají zvláštní landing page. Pokud by nabízela něco jiného, než zbytek webu, asi by to bylo pochopitelné, ale jde téměř o kopii homepage (tzn. tenhle krok de facto i poškozuje jejich SEO).

Sklik jim jinak spravuje Seznam, kdo stojí za tímhle, to nevím (možná web developer).
Any idea, proč to takhle udělali, jaký to může mít efekt?
12.10.2015 10:57
2
Samostatná landing page je cestou, jak dosáhnou třeba lepšího skóre kvality. Stejně tak je cestou, jak nabídnout relevantní produkty/služby na základě klíčového slova v inzerátu. Může to být samostatně vytvořená stránka s nějakým "SEO" textem, stejně jako pouze interní vyhledávací URL. Daná landing page může robotům zakazovat i její indexaci a nějaké vaše SEO zde vůbec nehraje roli.

Ukažte konkrétní příklad a poté lze říci, zda je to snaha dosáhnout určitého cíle, nebo hovadina.
12.10.2015 11:02
3
Dobrý den,
ano, obecně toto vím. Ale ta landing page je de facto kopií (stejné texty, minimální odlišnosti v grafice) homepage s příponou www.home.cz/?Sklik

Na tuto stránku vedou všechny Sklikové reklamy dotyčné firmy (která má navíc velmi široké portfolio, ale všechna klíčová slova jsou vedena na tuto zmíněnou stránku, ne na stránku se službou, která klíčová slova obsahuje). Mně se to právě zdá dost jako to, co píšete na konci...
12.10.2015 11:13
4
Může to být amatérská snaha o měření návštěvnosti, která přichází z Skliku. Pro podobné účely se však používají UTM parametry.
12.10.2015 11:16
5
a může mít web developer důvod toto doporučit?

Už jsem se Seznamem pár věcí dělala a nesetkala jsem se s tím, že by to po někom z klientů chtěli. Je to přece dobře vidět v GA (pokud jsou správně nastaveny)
12.10.2015 11:24
6
Zní to jako blbost. Reklamu vedu vždy na nejrelevantnější stránku vzhledem ke klíčovému slovu a je dost výjimečné (byť u služeb ne tolik), aby se všechen traffic dal házet na jednu. Jinak samozřejmě stačí v Skliku zapnout automatické značkování, aby se to propsalo do GA + pracovat s interními Sklik stats.
12.10.2015 11:36
7
podobné řešení jsme použili třeba na http://www.kuchynskyporadce.cz/ vs. http://www.kuchynskyporadce.cz/navrhy. Máme i další varianty HP, kde se mění jen "hlavní text". Bylo to rychlé řešení jak získat relevantnější landing pages pro různé typy dotazů z PPC. URL /navrhy a další mají zakázanou indexaci a jsou kanonizovány na hlavní stránku, slouží tedy výhradně pro účely PPC.
12.10.2015 11:56
8
@Martin - tzn. pokud by to bylo na adresu web+služba, dávalo by to smysl. Ale web+Sklik?
12.10.2015 12:08
9
Původně odeslal TanMktg
@Martin - tzn. pokud by to bylo na adresu web+služba, dávalo by to smysl. Ale web+Sklik?
asi nerozumím dotazu...

Ten web co jsem posílal je jednostránkový. Stránka /navrhy je úplně stejná jako hlavní stránka, liší se jen nadpisem a podnadpisem.
13.10.2015 17:04
10
Pokud je to úplně stejné, je to samozřejmě nesmysl. Pokud jsou tam relevantní úpravy směrem k vyhledávacím dotazům a inzerátům, pak to má smysl...