logo
12.10.2015 09:42
1
Máte někdo vyzkoušené, co nejlépe prodává? Teď máme defalutně řazení dle abecedy. Na eshopu máme i filtr, který seřadí dle ceny, ale lidi ten filtr moc nepoužívají.

Zkoušeli jste v této oblasti experimentovat? Je lepší dávat na horu dražší produkty, nebo ty levnější? Nebo je raději řadit dle té abecedy, takže jsou cenově promíchané?

Co se právě děje na Webtrhu?

12.10.2015 09:48
2
Já hlavně řadím dle prodejnosti a do toho míchám zboží v akci.
Na hlavní stránce pak zobrazuji hlavně nově přidané zboží.
12.10.2015 10:07
3
Také řadíme podle prodejnosti a množství zboží a jeho variant skladem.
12.10.2015 10:15
4
Hm.. Tak na prodejnost ještě u produktu nemám záznam.. Tak přidám sloupec do db.. Zní to celkem logicky, že nahoře mají být nejvíce prodávané produkty
12.10.2015 10:16
5
Určitě k tomu ale zkus ještě něco namíchat. Potom se na ostatní produkty dostane mnohem méně lidí (máme produkty skladem které koupí málo lidí ale mají nějakou expiraci takže je taky musíme prodat). Zkusil bych nějakou část dát pro ty nejprodávanější a pak třeba každej den do toho nějaký další náhodně namíchat.
12.10.2015 10:25
6
Původně odeslal siva01
Máte někdo vyzkoušené, co nejlépe prodává? Teď máme defalutně řazení dle abecedy. Na eshopu máme i filtr, který seřadí dle ceny, ale lidi ten filtr moc nepoužívají.

Zkoušeli jste v této oblasti experimentovat? Je lepší dávat na horu dražší produkty, nebo ty levnější? Nebo je raději řadit dle té abecedy, takže jsou cenově promíchané?
Na začátek novinky a doporučované zboží, potom podle abecedy.
Pokud se vypisuje víc kategorií najednou tak může mít vliv i priorita samotného zboží - aby se například hlavní zboží "MP3 přehrávač" zobrazil dříve než příslušenství "AA tužkové baterie".
12.10.2015 11:39
7
Původně odeslal bartama
Také řadíme podle prodejnosti a množství zboží a jeho variant skladem.
Pozor, řazení podle prodejnosti je většinou hrozně zrádné. Položky které se dostanou dopředu už tam zůstanou, protože jsou v důsledku ještě prodávanější než ostatní.
12.10.2015 12:11
8
Nám se osvědčil skóring model, kde se s různou váhou bere v potaz prodejnost, marže na produktu a zda je zboží skladem. Není potřeba přidávat do DB sloupce ke zboží s prodejností, stačí to třeba jednou denně přepočítat a uložit už si napevno vypočtené pořadí.
12.10.2015 12:17
9
Původně odeslal Souki
Pozor, řazení podle prodejnosti je většinou hrozně zrádné. Položky které se dostanou dopředu už tam zůstanou, protože jsou v důsledku ještě prodávanější než ostatní.
Právě proto do nich mícháme i jiné. Tohle máme ale taky jen v kategoriích, pokud člověk vybírá podkategorie už je to sortované tak jak to SQL vrací.

V každém případě bych postupně raději přešel na individuální řazení dle preferencí uživatelů které ukládáme. Takhle ty preferované (vícekrát zobrazované nebo častěji nakupované) dáváme na home page ale chtěli bychom i v kategoriích.
05.05.2019 15:17
10
Já si všiml, že největší weby, různé agregátory už dávají větší váhu na reálnou prodejnost. Některé porály mi tuto informaci sami napsaly a Heureka taky měnila řazení k reálným prodejům https://blog.heureka.cz/2017/03/28/m...v-kategoriich/. Logicky by se jim vyplatilo dát větší váhu na CTR, zvlášť když jsou placeni za prokliky, ale dlouhodobě je podstatnější přínos pro zákazníka. A že někdo naoptimalizuje nabídku pro lepší CTR o přínosu zákazníka rozhodně nic neříká. Kdežto reálné projeje ano.

Já to teď budu taky dost překopávat váha bude na počtu prodejů, na ceně produktu a na celkovém košíku. Pak už to bude o létech testování a nastavení správné váhy. Jenže ty různé váhy se musí projet přes AB testy a nejme Alza, ta data se budou sbírat pekelně dlouho.

No a někdo z vás tu zmiňoval, že se zvětší pročet prodejů na meníší počet produktů a že potřebuje prodávat také ostatní zboží. Někdo v tom vidí problém, někdo v tom naopak vidí výhodu. Já patřím k té druhé skupině. Máme poměrně velký sklad a klidně ho tímto způsobem zredukuji a budu prodávat menší množství zboží od méně dodavatelů. Klidně budu brát od méně současných dodavatelů větší objemy a budovat si vyjednávací pozici pro případné lepší ceny. Takže tak zle to nevidím.
06.05.2019 17:55
11
Jedna věc je prodejnost stávající. Druhá věc, co by člověk prodávat chtěl. Do toho je fajn zohlednit taky třeba marži, zda jde o zboží co se prodává opakovaně, zda je to starter ke kterému zákazníci často přihazují další zboží... Je to vícesignálové.

A do toho má každý uživatel vlastní preference. Tuším, že služby jako Persoo, Gemius Recommend (jestli ještě existuje), či Soyka od Etnetery (a podobné) tohle řešívaly i na webu.