logo
27.08.2015 13:11
1
Zdravím webtržníky,

bohužel jsem nenašel kategorii ( SEO Optimalizace ) do které bych mohl můj dotaz směřovat, tak postuji sem.

Přecházíme na nového poskytovatele a ten má bohužel trochu nelogicky generované URL pro každý produkt.

Ve výsledku to vypadá takto: www.domena.cz/p/nazev-produktu/

Jde o to, že to p tam prý musí být vždy, aby systém rozpoznal, zda se jedná o detail produktu.

Mě se to zdá dosti nesmyslné hlavně z hlediska SEO a vyhledávačů, co znamená p? Nikde jinde v eshopech nebo na webech jsem se s tím nesetkal.

Otázka tedy zní: Je to zásadní nedostatek? Může to mít nějaký vliv na pozice ve vyhledávačích?

Děkuji,

s pozdravem Blackthorne
27.08.2015 13:18
2
Ahoj,

je to len drobnosť s minimálnym dopadom. Neriešil by som to, radšej kúpiť jeden kvalitný článok s odkazom a u google zaboduješ viac ako odstránením tohto.

Filip
27.08.2015 13:25
3
je to nelogické, ale nevadí to. Jen myslete na to, že změnu URL je potřeba odpovídajícím způsobem ošetřit pomocí přesměrování.

Možná pomůže můj článek Když se mění URL aneb jak nezabít své SEO věnovaný právě téhle situaci
27.08.2015 13:30
4
Původně odeslal Martin Kolčaba
je to nelogické, ale nevadí to. Jen myslete na to, že změnu URL je potřeba odpovídajícím způsobem ošetřit pomocí přesměrování.

Možná pomůže můj článek Když se mění URL aneb jak nezabít své SEO věnovaný právě téhle situaci
Dobrý den Martine,

jsem velice rád že zrovna Vy jste přispěl, na tento článek jsem dnes ráno narazil, protože to přesměrování nyní řešíme také. Stáhl jsem si screaming from a jdu se do toho pustit :)

Zárověň bych chtěl poděkovat, hlavně ta sekce "Snažte si ulehši práci" mi velice pomohla!!

Jinak děkuji za odpovědi, jsem o něco klidnější :)
27.08.2015 13:56
5
není to nelogické, ale dá se to ošetřit i jinak.. dopad na seo není minimální, ale vůbec žádný..
27.08.2015 14:52
6
Ak sa to správne presmeruje tak by to veľký dopad na seo nemalo mať.
Druhá vec je že to vyzerá dosť ...
Pokiaľ viem tak "pekné URL" vznilkli hlavne preto aby adresy boli lepšie čitateľné pre ľudí a to vaše /p/ tomu zrovna nepomáha :-D
Inak ta adresa mi hodne pripomína defaultne generovanie adries v nette kde to /p/ by bol presenter , ak je to napísane v nette tak je otázka 30 sekúnd spraviť to krajšie.
27.08.2015 15:48
7
Původně odeslal meter21
Inak ta adresa mi hodne pripomína defaultne generovanie adries v nette kde to /p/ by bol presenter , ak je to napísane v nette tak je otázka 30 sekúnd spraviť to krajšie.
Nevím, jak "p" v URL připomíná Nette, ale stejně klidně to může a podle mě bude "action" :-)

Kdyby to bylo stavěné čistě na Nette, tak by to určitě opravili. Hold nějaké systémy si nesou s sebou břímě z minulosti, kterého se nemusí být lehké zbavit, i když zbytek systému je kvalitní.
27.08.2015 16:31
8
Původně odeslal Martin Kejzlar
Nevím, jak "p" v URL připomíná Nette, ale stejně klidně to může a podle mě bude "action" :-)

Kdyby to bylo stavěné čistě na Nette, tak by to určitě opravili. Hold nějaké systémy si nesou s sebou břímě z minulosti, kterého se nemusí být lehké zbavit, i když zbytek systému je kvalitní.
Ahoj ja som nepísal že p mi pripomína nette ale že ta url mi pripomína nette (formatom) kde sa to dá zmeniť pomerne jednoducho :-) Ale samozrejme že to môže byť úplne iný systém. To čo som chcel povedať je že pekné adresy by mali hlavne plniť svoj účel - byť čitateľné. Možno by bola úprava tých URL rýchlejšia ako spraviť to presmerovanie ale na druhu stranu chápem že človek ktorý si objedná niekde prenájom asi nedonúti prevádzkovateľa aby zmenil systém generovania url a keby mal človek riešiť každú SEO prkotinu tak by sa k samotnému predaju asi ani nedostal .

OT: Na niektorých svojich weboch som v štatistikách našiel zaujímavý úkaz užívatelia občas používajú url ako "navigáciu" napr z adresy www.domena.cz/pracky/bosch/ zmažú čast bosch/ predpokladajú že sa dostanú na zoznam všetkých pračiek. Nebolo to veľké percento ale aj tak som tam dorobil presmerovanie na tu kategóriu a adresy sa snažím tak logicky generovať už všade :-)
27.08.2015 18:53
9
Vliv je nulovy, spis jak vzpominal Martin, muze nastat problem pri presmerovavani a vzniknuvsimi 404kami
02.09.2015 11:46
10
Moc děkuji všem za odpovědi.

Mám další oříšek. Má na SEO vliv i struktura těchto url? Stavím kategorie a pokouším se je optimalizovat na klíčové slovo dámské hodinky Casio.

http://www.url.cz/damske-hodinky/nej...hodinky-casio/

místo

www.url.cz/damske-hodinky-casio/

To první členění je logicky udělané podle kategorií subkategorií, ale je to děsivě dlouhé a vůbec to nepřipomíná "hezkou URL".

Hraje velkou roli struktura URL na SEO? Tedy čím kratší, jednodušší a výstižnější, tím "lepší"?

Děkuji
02.09.2015 23:08
11
zacinam sa stretavat s URL v skratenom tvare bez kategorii: ww.url.sk/casio-collection-W-210-1CVEF
neviem ci to ma nejaky SEO efekt oproti ww.url.sk/panske-hodinky/casio-collection-W-210-1CVEF
03.09.2015 11:14
12
@Blackthorne

Neviděl jsem konkrétní web, ale první případ bude většinou lepší. Lidé málokdy vypisují url ručně a ta délka je pořád únosná. Naopak to pomůže longtailům, pokud na té url bude originální obsah (což předpokládám je).
O krok dál jsou pak ještě indexovatelné filtry, kde se do url dynamicky propisuje filtrování (docela pěkně to mají zvládnuté na obchody24.cz a glami.cz - glami možná ještě lépe). Nevím ale, jestli to vaše eshopové řešení umožňuje, zatím jsem u žádného tuto funkci neviděl. Co vím, oxyshop ji plánuje implementovat, ale jinak to asi bude možné jen u řešení postaveného na míru.

---------- Příspěvek doplněn 03.09.2015 v 11:16 ----------

Původně odeslal peto
zacinam sa stretavat s URL v skratenom tvare bez kategorii: ww.url.sk/casio-collection-W-210-1CVEF
neviem ci to ma nejaky SEO efekt oproti ww.url.sk/panske-hodinky/casio-collection-W-210-1CVEF
Ano, má to efekt - je to horší řešení :-)

Pokud není url extrémně dlouhá, nebo plná nesmyslných znaků, nevadí že je v ní delší cesta
04.09.2015 11:03
13
ta url pri fitrovani v glami.cz nema chybu ;)
//dkaren.glami.cz/damske-spodni-pradlo/cervena/1000_2000/crazymoda-cz/velikost-l/
04.09.2015 11:14
14
To p není žádný problém.. Jesli chcete vidět fakt brutus generování URL, tak mrkněte na tohle:

Tohle je canonická URL: http://www.mctree.cz/liebherr-shop/k...7/?path=400|67. Nasadil jsem canonical, abych aspoň zmírnil cosi, co nazývám náhodným generátorem URL adres :)

V URL můžete totiž od http://www.mctree.cz/liebherr-shop/ mezi první dvě lomítka nacpat cokoliv.. Třeba i tohle

http://www.mctree.cz/liebherr-shop/j...7/?path=400|67

PS: nabídky na SEO nám fakt neposílejte B|. Eshop se bude předělávat... #prevencespamu