Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zničení ozdobného obalu zákazníkem u vráceného zboží

marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 8. 2015 19:10:22
Prodávám poměrně drahé zboží, které je zabaleno ve zvláštním ozdobném obalu. Plno lidí jej kupuje jako dar, takže obal má v mém obchodu důležitou roli. Lidé jej nevyhazují a nechávají si jej.
Teď mi vrátil zboží trochu divný zákazník, kde zboží je nepoškozeno a se slevou jej asi prodám, ale obal je zničený. Trochu mě to štve, ten obal je jednoduché otevřít bez stopy násilí, právě kvůli "exklusivitě" a on jej zdemoloval.
Nebudu to nijak řešit, za nervy mi to nestojí, ale myslíte, že je zákazník za takové jednání postižitelný? I přes pseudosocialistické zákony o ochraně spotřebitele?
17. 8. 2015 19:10:22
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134065
tola
verified
rating uzivatele
17. 8. 2015 19:59:00
Kolik stojí takovej obal, že ti to stálo za to ztrávit čas s psaním tohoto příspěvku a následné přemýšlení jak tu hromadu peněz vymoct?
17. 8. 2015 19:59:00
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134064
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
17. 8. 2015 20:16:30
Napsal tola;1218524
Kolik stojí takovej obal, že ti to stálo za to ztrávit čas s psaním tohoto příspěvku a následné přemýšlení jak tu hromadu peněz vymoct?
Tady bych se ho zastal, přijde mi jeho otázka úplně v pořádku :-)
17. 8. 2015 20:16:30
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134063
Michal Běhal
verified
rating uzivatele
(59 hodnocení)
17. 8. 2015 20:20:33
tola: Vždyť píše, že to nebude řešit a když to má jako dlouhodobý plán, na jeho místě by mě to taky zajímalo.
marat: Bohužel nechám radu na jiných, jelikož se v zákonech nevyznám, ale třeba by nebylo špatné si nahodit do podmínek něco na způsob, že při reklamaci je nutné vrátit i obal v původním stavu nebo počítat s náhradou způsobené škody. Můžu se zeptat, co je to za zboží? Klidně do PM :)
17. 8. 2015 20:20:33
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134062
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 8. 2015 20:59:16
Zboží uvádět nebudu. :)
Zajímá mě to proto, že obal se nedá ani objednat od výrobce. Výrobce dokonce ani neschvaluje prodej zboží bez obalu. Zakládají si na vyjímečnosti.
17. 8. 2015 20:59:16
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134061
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 8. 2015 21:13:27
Napsal marat;1218512
Prodávám poměrně drahé zboží, které je zabaleno ve zvláštním ozdobném obalu. Plno lidí jej kupuje jako dar, takže obal má v mém obchodu důležitou roli. Lidé jej nevyhazují a nechávají si jej.
Teď mi vrátil zboží trochu divný zákazník, kde zboží je nepoškozeno a se slevou jej asi prodám, ale obal je zničený. Trochu mě to štve, ten obal je jednoduché otevřít bez stopy násilí, právě kvůli "exklusivitě" a on jej zdemoloval.
Nebudu to nijak řešit, za nervy mi to nestojí, ale myslíte, že je zákazník za takové jednání postižitelný? I přes pseudosocialistické zákony o ochraně spotřebitele?
Obal není součástí výrobku jak pravý zákon (nebo jeho vykladatelé). Zákazník tedy může vrátit zboží bez obalu, se zničeným obalem, nošené nebo poškozené, na to má prostě právo a nemůže mu z tohoto důvodu být toto právo vrácení odepřeno. Ovšem jako prodejce máš nárok na uhrazení nákladů na uvedení zboží do původního stavu. Tedy mu naúčtuj nějakou částku za novou krabičku. Další otázkou je jak to účtovat - rovnou odečíst z vrácené částky? Vrátit celou částku a pak po zákazníkovi chtít zaplatit krabičku? Opět jsou na to různé právní výklady a není-li to častý jev, snad je lepší nad tím mávnout rukou, vrátit celou částku a prodat se slevou s tím že to má poškozenou krabičku.
17. 8. 2015 21:13:27
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134060
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
17. 8. 2015 21:45:11
Řešením je neprodávat obal jako obal, ale jako například dárkovou kazetu, apod. Pak se jedná o normální zboží, na které platí normální pravidla.
17. 8. 2015 21:45:11
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134059
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
18. 8. 2015 09:56:39
SOuhlas s Caesarem - prodávat jako dárkové balení a v OP na to i upozornit.
18. 8. 2015 09:56:39
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134058
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 8. 2015 15:30:25
Super nápad, díky moc!
18. 8. 2015 15:30:25
https://webtrh.cz/diskuse/zniceni-ozdobneho-obalu-zakaznikem-u-vraceneho-zbozi/#reply1134057
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit