logo

Analýza Windows 10: Ve svém principu jde o pouhý terminál na sběr informací o uživateli, jeho prstech, očích a hlasu

13.08.2015 03:29
1
S příchodem Windows 10 jsem se rozhodl podrobit tento operační systém několika testům a s výsledky mého zkoumání bych vás nyní rád seznámil. Nasbírané poznatky mohou být pro někoho alarmující, ale přiznám se, že v době mobilních platforem, Androidu a iOS, už nijak překvapivé, alespoň pro mně. Operační systém Windows 10 je ve své podstatě více koncový terminál, než operační systém, protože mnoho procesů a funkcí tohoto systému je přímo nebo nepřímo závislých na vzdálených serverech a databázích společnosti Microsoft a Windows 10 je první operační systém od Microsoftu, který část funkcí svého rozšířeného operačního jádra umístil vzdáleně na své servery.
Analýza Windows 10: Ve svém principu jde o pouhý terminál na sběr informací o uživateli, jeho prstech, očích a hlasu! | AE News…
13.08.2015 08:24
2
O tej komunikacii som vedel predtym nez som Windows nainstaloval(a vsetk osom povypinal pred aj po instalacii), ale napriklad to o tej webkamere alebo filmoch ma dostalo. Zeby peklo zamrzlo a ja som presiel na Mac? :$
Aj mi to vysvetluje preco sa mi vetrak na notebooku casto vytaca aj ked nikde nie je ziadna viditelna aktivita.
13.08.2015 08:34
3
Je dobré vědět že Aeronet je ruský zdroj, zaujatý proti všemu západnímu. Za autoritu v oblasti technických recenzí bych ho fakt nepovažoval.
13.08.2015 08:53
4
Původně odeslal node
Zeby peklo zamrzlo a ja som presiel na Mac? :$
No jo, určitě přejdi, s Macem budeš v bezpečí...
13.08.2015 08:59
5
Osobně systém hodnotím podle toho jak moc si jej mohu customizovat, pokud ztrácím kontrolu nad tím, co dělá na pozadí, co odesílá apd. je to pro mě brak. Dost možná proto už dlouhou dobu na Win koukám z dálky :)
13.08.2015 09:08
6
Já už jsem se o tomto bavil s kamošem. Nové systémy nabízí spoustu nástrojů, které mají ulehčit uživatelům práci a ty funkce se prostě bez většiny těch informací neobejdou. Jak chcete zavést službu predikce, když se někde nebudou uchovávat informace o tom, co jste dříve hledali, o co se zajímali. A takových příkladů je spousta. Vlastně celý dnešní internet a služby v něm jsou založeny na to, že o člověku shromažďují informace a na základě toho se pak nabídka mění.

Popravdě netuším, proč zrovna W10 tolik některým právě kvůli tomuto vadí, když pak používají např. Android, kde si i obyčejná aplikace svítilny vyžaduje přístup ke kontaktům a lidem tu vůbec nepřijde zvláštní.

Pokud někdo provádí natolik citlivou práci, kde by mohly být obavy o odesílání informací na místě, pak se technicky zařídí taky zcela jinak.
13.08.2015 09:23
7
Aeronet je konspirátorský bullshit. Odesílání jde vypnout.
13.08.2015 10:04
8
Něco lze vypnout, něco nelze a něco je velmi matoucí.

Nelze vypnout odesílání diagnostických dat a chyb, nejnižší možnost je "Basic"
Windows 10 feedback, diagnostics, and privacy: FAQ - Microsoft Windows

Nelze vypnout automatické updaty a tři updaty už měly chybu, která znemožnila využívat zařízení
Windows 10 Forced Updates Causing Endless Crash Loops - Forbes…

I při nejsoukromějším nastavení si Microsoft posílá data o kliknutích na odkazy v programech a kliknutí do vyhledávacího pole
What Windows 10 is actually monitoring (regardless of privacy settings) : Windows10…
  • Clicking on a link from an application (in this case, a download link from within Fiddler) submits the URL you are visiting to urs.microsoft.com.
  • Typing anything into the search bar will, regardless of settings, initiate an HTTPS session to www.bing.com
A v neposlední řadě můžou Windows 10 prozrazovat DNS data
Beware of Windows 10 DNS resolver and DNS Leaks — Medium…
13.08.2015 10:06
9
Podívejte se na ostatní články na webu, pak si udělejte obrázek o důvěryhodnosti. :D A nebo spalte notebook, schovejte se do sklepa a počkejte, až Vás Putin zachrání před všemocným americkým velkým bratrem.
13.08.2015 10:07
10
Původně odeslal xmasterxxxx
Podívejte se na ostatní články na webu, pak si udělejte obrázek o důvěryhodnosti. :D A nebo spalte notebook, schovejte se do sklepa a počkejte, až Vás Putin zachrání před všemocným americkým velkým bratrem.
představa, že existuje jeden OS je fajn což? :)
13.08.2015 10:12
11
Přece nebudeme vážně diskutovat na základě článku z Aeronetu?
13.08.2015 10:20
12
Nečtěte Aeronet, nebo z toho zblbnete. :) Zde je pěkný návod, jak Windows 10 umravnit: http://www.dasm.cz/clanek/jak-z-wind...ktopovy-system
13.08.2015 10:28
13
představa, že existuje jeden OS je fajn což? :)
Najít podobný argument musela být fuška, co? A já se tak snažil napsat něco přínosného... Ne, vlastně nesnažil... Je to jistě zajímavá problematika, která není ani zdaleka černobílá a je důležité ji sledovat, případně řešit. Pokud však začnete tím, že předložíte článek z webu proruských fanatických konspirátorů, tak se bohužel na nic jiného než bezduchý výkřik nezmůžu. Moje chyba.
13.08.2015 15:14
14
kDYŽ usa bude chtít sbírat informace tak je prostě sbírat budou a nikoho se ptát nebudou .. :)
13.08.2015 18:50
15
menit hosts nema smysl - hardcoded v dnsapi, mazat naplanovane ulohy, registry, odinstalovat metro kejdy je jen zacatek, minisetup a privacy je lol a nema smysl (podminky jsou taky chutne), packety se odesilaji aj kdyz hledas v taskbaru, win posila malware aj na router, predikce je pekny keylogger

jinak vklidu system........... :) vsak to jsou jenom vsechno featurky moderni doby, kazdy si zanadava, vznikne hodne clanku a zevsedni to
13.08.2015 19:33
16
Původně odeslal kontres
kDYŽ usa bude chtít sbírat informace tak je prostě sbírat budou a nikoho se ptát nebudou .. :)
to ano, ale bude se zamerovat na konkretni lidi a za nejakym ucelem, kdezto toto je plosny sber informaci, ale chapu, co cekat od bezneho plebsu, co leze na facebook a tam zije.. tam uz ani neni co sbirat, takze ve finale je to stejne jedno :)

edit: jen me trosku mrzi, ze vzorkovat se budou i inteligentnejsi lidi, kteri nejsou programatori a tudiz pro ne prechod na unixovej system je nerealnej
13.08.2015 19:44
17
Nasázím ty adresy do firewallu v routeru a MS má smůlu. Stačí, když mě šmíruje Google.
13.08.2015 19:46
18
prosím vás pěkně můžete mi někdo prosím pomoci co s tím, chápu že mám najít klíč: DataCollection, ale co dále to jaksi dotyčný Zapoměl říct, děkuji.

Kód:
# Disable Telemetry
Set-ItemProperty -Path "HKLM:\Software\Policies\Microsoft\Windows\DataCollection" -Name "AllowTelemetry" -Type DWord -Value 0
13.08.2015 19:56
19
Kód:
Spusťte Powershell jako správce. To uděláte nejrychleji tak, že do nabídky Start napíšete „power“, kliknete pravým myšítkem na nalezený Windows PowerShell,zvolíte Spustit jako správce a potvrdíte varování UAC.
A tam to vložíš a odentruješ.
13.08.2015 20:37
20
To jsem udělal, jak poznám že se to provedlo?
Protože at dělám co dělám, žádná změna.

Přiložené miniatury
13.08.2015 20:44
21
musíte zadat jen ten příkaz.... bez toho komentáře

Kód:
Set-ItemProperty -Path "HKLM:\Software\Policies\Microsoft\Windows\DataCollection" -Name "AllowTelemetry" -Type DWord -Value 0
13.08.2015 21:03
22
OK, mockrát děkuji
13.08.2015 23:48
24
ja teda ani ve fiddleru (even https) ci wiresharku nemam ani jedeno pripojeni, o kterem bych nevedel kam smeruje .. mam totalne vse pro MS a dalsi crap offline.. proste jsem jen udelal veskery edit na netu a jeste pritvrdil ve firewallu.. lol totalni 0, zadny leak na microsoft, bing nikam..
14.08.2015 01:31
25
Původně odeslal naitmere
ja teda ani ve fiddleru (even https) ci wiresharku nemam ani jedeno pripojeni, o kterem bych nevedel kam smeruje .. mam totalne vse pro MS a dalsi crap offline.. proste jsem jen udelal veskery edit na netu a jeste pritvrdil ve firewallu.. lol totalni 0, zadny leak na microsoft, bing nikam..
presne, podle tohodle to facha uplne vklidu https://hideu.wordpress.com/2015/08/...pying-forever/
19.08.2015 16:20
26
Původně odeslal matejka
Je dobré vědět že Aeronet je ruský zdroj, zaujatý proti všemu západnímu. Za autoritu v oblasti technických recenzí bych ho fakt nepovažoval.
Osobně kašlu na to, jestli "Aeronet je ruský zdroj"...:D

Napsal PRAVDU ?? ANO...na 99.5 PROCENT !!!

Vyvolal důležitou DEBATU v ČR o systému Windows 10 ?? ANO !!!

České i Globální IT autority se bojí (asi právem), že široké odmítnutí Windows 10 bude znamenat obrovský propad IT trhu a značné rozšíření LINUXu, který je v mnoha ohledech výrazně lepší..., Ale bez REKLAM (=obrovský propad reklamního trhu) a výrazných tvůrců počítačových her (=velký propad herního průmyslu) !

Široké odmítnutí Windows 10 == Globální Zemětřesení se všemi myslitelnými důsledky...
19.08.2015 17:15
27
@multimediaexpo:

Nějaký zdroj ohledně odmítnutí Windows 10? Co vidím já, tak hodně lidí čeká na vyladění pár funkcí a přechod na win 10, až budou opraveny některé chyby. Samozřejmě jsou zásadně medializované věci typu ztráty soukromí atd., ovšem není to nic, co by se nedalo vypnout (i když se s tím člověk musí dělat) a nic, co by nedělaly jiné společnosti. Informace o uživatelích jsou statkem, který nyní zásadně získává na hodnotě, jelikož se objevují metody, jak jich velice efektivně využívat. Není nic divného, že microsoft začal dělat to, co dávno dělá google, facebook a další giganti na internetu. To, že se to hodně medializuje je věc druhá, ale v zásadě je jedno, jestli ty údaje získá microsoft, nebo google. Ztráta soukromí je to v obou případech a riziko toho, že informace pustí dál je taky stejné.

Pokud vím, tak windows zatím reklamy nemají (i když je chtějí do systému dát, ale to si ještě můžou rozmyslet). Co se her týče, tak jsou tu také různé konzole a nebojím se toho, že by se lidé vzdali hraní her jen proto, aby neměli windows 10. Většině uživatelů přece ztráta soukromí nevadí!! Stačí se podívat na fb (nebo je někdo nutí psát tam ty statusy?! Psát tam o sobě úplně vše?!).

Nehledě na to, že pokud by došlo k masivnímu přesunu lidí, tak jak píšeš, pak by se k tomu určitě nějak postavili vývojáři linuxu i vývojáři her.

Široké odmítnutí Windows 10 == Přelití těchto zákazníků k jiné firmě != Globální zemětřesení (toť můj názor) <- nehledě na nepravděpodobnost
19.08.2015 18:30
28
@Malacanek: Nemám žádný zdroj, protože zatím nemůže existovat. Široké odmítnutí Windows 10 bude, minimálně dalších 6 měsíců, víceméně "neviditelné".

Drtivá většina Firem a drtivá většina OSVČ (i běžných uživatelů) zůstane ve svém stávajícím operačním systému...:-)....globální i čeští novináři budou systematicky LHÁT o počtu prodaných licencí Windows 10 (přiznávám jim, že se to těžko ověřuje). Prvním jasným indikátorem odmítnutí, za těch 6-9 měsíců, bude počet prodaných her pro DirectX12 a zastoupení prohlížeče Microsoft Edge (pokud ho "urychleně" nepovolí pro Windows 8.1).

Dalším drtivým indikátorem odmítnutí bude tržní podíl starých Windows XP v únoru 2016...pokud logy našeho Apache (Apache nelže!) budou v únoru hlásit přes 10 procent...začne to být s Windows 10 opravdu špatné.

A zásadně NEsouhlasím s Vaším tvrzením, že "je v zásadě je jedno, jestli ty údaje získá microsoft, nebo google" !! Existuje zjevný GIGANTICKÝ rozdíl mezi prohlížením Internetu ve Windows 10 , Windows XP (bezpečnostní rizika, ALE bez implicitního sledování alá W10) nebo LINUXU (minimální vliv Microsoftu, minimum virů a trojským koníků, absolutní bezpečnost před implicitním sledováním alá W10) !!

Navíc má každý uživatel stovky možností...jak se stát téměř neviditelným pro Google !

Jeden maličký příklad -- http://www.mojeip.cz/anonymizer/

V každém případě na konci února 2016 uveřejní + Multimediaexpo.cz aktuální pozice + Windows XP a Linuxu, podle našich logů...:-)
19.08.2015 19:07
29
Firmy a OSVČ mají obecně konzervativní politiku měnění softwaru (nebavím se o výjimkách). Co se týká o prohlížeči o windowsech, tak ty už dlouhou dobu nemají žádnou vypovídající hodnotu (už i BFU zjistili, že je jiný prohlížeč lepší) a napravovat reputaci asi bude těžké, nicméně ty logy apache mohou být zajímavé. U her je taktéž otázkou, kolik jich na to bylo přípraveno a kolik jich bylo "ukradenk". Win 10 tu dle mě nejsou zase tak dlouho, abychom mohli soudit.

Co se bezpečnosti týče, bavím se o běžném uživateli, který asi na všechny stránky anonymizer nepoužívá. Pokud ano, není problém vyblokovat i služby microsoftu(i když je to trochu komplikovanější). Co se problematiky virů týče, zde to není o operačním systému, ale o masovosti (alespoň dle mě). Zde se linux a win srovnávat nemohou. Můžete samozřejmě argumentovat nastavením práv, ale to jsme dle mě zase ve smyčce s BFU.

Se sledováním samozřejmě nesouhlasím a je to i dle mého prasárna. Ale s ohledy na to, jak se lidi chovají na internetu, se to dalo čekat. Nicméně dle mě je to zajímavá problematika, o které je třeba se bavit a jsem rád, že mohu vést diskuzi s někým, kdo dokáže podepřít své názory argumenty. Snad se přidá i někdo další.